- 1 Mapa pożarów aut w Trójmieście (60 opinii)
- 2 Auto wjechało w pieszych i w budynek (297 opinii)
- 3 "Podatek od aut spalinowych i tak będzie" (112 opinii)
- 4 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (200 opinii)
- 5 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (113 opinii)
- 6 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (378 opinii)
Kamper to marzenie wielu osób. Niejeden chciałby ruszyć przed siebie i zwiedzić cały kontynent w sypialni na czterech kołach. Zanim rozpoczniecie poszukiwania kampera dla siebie, wyjaśniamy, jakie są typy samochodów kempingowych.
Pod pojęciem "kamper" kryje się nieco więcej niż tylko samochód kempingowy. Pamiętać należy, że kamper kamperowi nierówny. Można przyjąć, że kampery dzielą się na cztery rodzaje: kamper-van, alkowa, półzintegrowany i w pełni zintegrowany. Czym się różnią?
Wynajem kampera - Gdańsk, Gdynia, Sopot
Kamper-van
To bardzo popularny rodzaj pojazdów kempingowych. To kampery o nieco mniejszych rozmiarach, które powstały na bazie aut dostawczych. Ich zaletą jest kompaktowy rozmiar, który ułatwia przemieszczanie i parkowanie w mieście, a i na trasie czuć większy komfort niż w przypadku rozbudowanych kamperów. Co więcej, kamper-van może służyć do codziennego użytku.
Na myśl o kamper-vanach przychodzą modele: Volkswagen California, Ford Transit Custom Nugget czy Mercedes-Benz Klasy V Marco Polo. To już gotowe, profesjonalnie przygotowane produkty w ofertach dealerów samochodowych.
Rzecz jasna na rynku nie brakuje firm, które specjalizują się w przerabianiu na kamper-vany standardowych dostawczaków, jak chociażby Fiatów Ducato czy VW Crafterów. Oczywiście na rynku wtórnym można znaleźć kamper-vany przerobione metodą domową - takie oferty nikogo nie dziwią.
Czytaj także:
Dom na "kółkach" marki Mercedes
Kamper-vany, choć są gabarytowo mniej pojemne od standardowych kamperów, pomieszczą na swoim pokładzie od dwóch do czterech osób. Na wyposażeniu z reguły znajdują się: rozkładane łóżka, stolik, kuchenka gazowa, lodówka, zlewozmywak, rozkładany elektrycznie dach, który powiększa przestrzeń vana, markizę, zbiorniki na czystą i brudną wodę czy zewnętrzy prysznic (parawan i bateria).
Na rynku swoje usługi oferują także firmy produkujące na zamówienie specjalne moduły kempingowe, które dostosowane są pod konkretne auta dostawcze.
Czytaj także:
Ile kosztuje wynajem kampera?
Alkowa
Kamper z alkową.
Czytaj także:
Co skrywa wnętrze kampera z alkową?
Alkowa - podobnie jak kamper-van - także bazuje na dużych dostawczakach. W odróżnieniu od kamper-vanów posiada typową dla wozów sypialnianych powiększoną i wyższą zabudowę. Dzięki niej użytkownicy znajdą niezbędne do podróżowania i wypoczynku udogodnienia, m.in. kuchnię z kuchenką gazową i lodówką, toaletę z prysznicem, nawet trzy łóżka, stolik czy wiele szafek.
Minusem alkowy jest zdecydowanie gorsza aerodynamika, przez co kamper zużywa więcej paliwa, a także sama wysokość zabudowy, która może być pewnym ograniczeniem podczas podróży.
Kempingi i pola namiotowe - Gdańsk, Gdynia, Sopot
Półintegral (półzintegrowany)
To również popularny typ kampera, zresztą przypominający te z alkową. Również bazuje na pojazdach dostawczych i również ma nadbudówkę nad szoferką, z tą różnicą, że jest ona mniejsza i nie ma w niej łóżka. W półzintegrowanych kamperach część mieszkalna - jak sama nazwa wskazuje - jest częściowo zintegrowana z kabiną kierowcy. To oznacza, że np. dostępne są obrotowe fotele kierowcy i pasażera, dzięki czemu można w większym gronie zasiąść przy stole.
W porównaniu do alkowy na pokład półintegrali zabierzemy mniej osób, najczęściej cztery-pięć. Główna sypialnia zlokalizowana jest oczywiście na tyle kampera, natomiast drugie łóżko jest podwieszane nad stołem i w razie potrzeby opuszczane. Niestety jego rozłożenie mocno ogranicza funkcjonalność kampera.
Pamiętajmy również, że półzintegrowany kamper jest bardziej aerodynamiczny od alkowy, dzięki czemu zużywa mniej paliwa i może jechać szybciej. Przy dzisiejszych cenach paliw argument o spalaniu jest dość istotny.
Czytaj także:
Kampery - atrakcja na wakacje, a może sposób na życie?
Integral (zintegrowany)
Klasyka gatunku i marzenie wielu osób. Kamper przez duże "K". To największy, najbardziej luksusowy i najdroższy rodzaj kampera. W poprzednich typach wozów sypialnianych wykorzystywano niemal w całości elementy seryjnie produkowanych pojazdów - w przypadku zintegrowanych kamperów zapożycza się jedynie podwozia. A cała zabudowa jest tworzona od podstaw, co zresztą daje więcej pola do popisów projektantom.
Szoferka jest w pełni zintegrowana z częścią mieszkalną. Charakterystyczna, równomierna bryła o stałej szerokości pozwala efektywniej wykorzystać i zaprojektować wnętrze, a także doposażyć je w przydatne, często oryginalne rozwiązania, których nie spotkacie we wcześniejszych typach kamperów. "Integry" zazwyczaj przystosowane są dla czterech-pięciu osób.
Minusem zintegrowanego kampera - oprócz oczywiście wysokiej ceny - jest jego masa. Osoby z prawem jazdy kat. B muszą zwrócić uwagę na załadunek, aby nie przekroczyć dopuszczalnej masy całkowitej. Tego typu kampery często wybierają osoby z prawem jazdy kat. C.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Kampery - ogłoszenia
Opinie (32)
-
2022-05-19 09:46
Za drogie, nie ma gdzie trzymać. Jak już posiadamy nagle czar pryska bo nie wszędzie mozna tym stawać.
Kończymy upakowani na parkingach wśród wielu nam podobnych ...
- 3 1
-
2022-05-19 11:34
namiot + samochód (1)
Kamper to wygoda, ale też wysoki koszt i ograniczenia. Proponuję zasmakować spania pod namiotem + od czasu do czasu kwatera. Wyjdzie taniej i bardziej mobilnie. Żeby wyprawa się udała trzeba sobie uświadomić, że istotą życia w podróży jest minimalizm. Rzeczy bardzo ograniczają swobodę przemieszczania się. Dobry duży namiot stawia się w kilka- kilkanaście minut. Polecam systemy rozkładające się automatycznie, albo pompowane.
- 9 3
-
2022-05-20 09:51
To sobie sam uświadamiaj ten minimalizm i sobie to jeszcze wytłumacz ze jest super
dorabiana ideologia do pustego portfela
- 1 1
-
2022-05-20 00:13
Tylko dla tych których kręci samo campingowanie
Bo tak do spędzania wakacji zwiedzając to słaby temat.
Po pierwsze powolne, bo drugie drogie.
Pasażerowie nie będą chcieli jechać wiele godzin dziennie, a z kolei krótkie podróże to można się przesunąć o 100-150km. Autostradami też żaden szał bo głośno.
W sumie wychodzi że taniej jechać samochodem (dużo szybciej się jedzie), a nocować w jakimś airbnb czy innym booking który teraz pozwala znaleźć coś wszędzie w Europie- 1 0
-
2022-05-20 17:38
Wakacje za miliard w zerowym komforcie
I nikt niech nie mowi ze to wolnosc.
- 0 0
-
2022-05-23 11:49
znajomi mają kampera i nim podróżują. Cenię wygodę i komfort dlatego ja wolę latać na wakacje samolotem, za kilka tygodni enterem lecę do Hiszpanii. jakies 3 h i będe na miejscu a kamperem to by sie kilkanaście h jechało
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.