- 1 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (114 opinii)
- 2 Co ważniejsze: przepisy czy korki? (139 opinii)
- 3 Po alkoholu jechał motocyklem 190 km/h (85 opinii)
- 4 We wrześniu koniec prac na Chwarznieńskiej (86 opinii)
- 5 Amerykańskie klasyki przy sopockim molo (14 opinii)
- 6 Od soboty spore utrudnienia na A1 (85 opinii)
Setki klasyków przy gdańskim stadionie
To już niemal tradycja, że w połowie października kilkaset klasyków parkuje przy Stadionie Energa Gdańsk żeby oficjalnie zakończyć sezon. Podobnie jak w poprzednich edycjach zlotów, w niedzielne popołudnie tysiące odwiedzających podziwiało wymuskane egzemplarze z różnych motoryzacyjnych epok. Pogoda dopisała, dzięki czemu zwiedzanie było jeszcze przyjemniejsze.
Zakończenie sezonu zapowiadaliśmy w oddzielnym artykule oraz kalendarzu imprez.
Od kilku lat zloty organizowane przez grupę Trójmiasto, klasycznie. cieszą się ogromną popularnością. Rokrocznie, wiosenne inauguracje i jesienne zakończenia sezonów przyciągają do Letnicy setki klasyków i tysiące odwiedzających. Niedzielna impreza była tego doskonałym przykładem. To zawsze świetna okazja do wyłapania w tłumie unikatowych, pięknie wystylizowanych i odrestaurowanych egzemplarzy. Na pewno każdy znalazł coś dla siebie.
Stali bywalcy zlotów doskonale wiedzą, że podczas motoryzacyjnych pikników pogoda bywa kapryśna. W tym roku jednak aura uśmiechnęła się do organizatorów, właścicieli klasyków i zwiedzających osób, i jak na tę porę roku było bardzo ciepło i słonecznie.
Na parkingu przy Stadionie Energa Gdańsk pojawiło się około 500 aut z różnych motoryzacyjnych epok. Tradycyjnie, wjazd na imprezę podlegał selekcji, a miejsce parkingowe zajęły samochody spełniające określone warunki. Przede wszystkim musiały być wyprodukowane do roku 1989 albo produkcja danego modelu musiała rozpocząć się w tym lub wcześniejszym roku. Na teren zlotu - bez patrzenia w metrykę - mogły wjeżdżać wszystkie konstrukcje naszych rodzimych marek.
Na przystadionowym parkingu dominowały Fiaty, Volkswageny, Mercedesy, Trabanty, BMW, Ople, Fordy, Volvo, ale również muskularna i paliwożerna reprezentacja samochodów amerykańskich. Nie zabrakło oczywiście pojazdów militarnych, samochodów terenowych, kamperów, motocykli i motorowerów, autobusu, a nawet... karawanu.
Kolejną okazją na podziwianie trójmiejskich klasyków będzie kwietniowe otwarcie sezonu 2018.
Miejsca
Wydarzenia
Zobacz także
Opinie (38) 1 zablokowana
-
2017-10-16 12:54
Ten DeSoto to nie Powermaster, bo miał silnik V8, których w Powermasterach nie montowano.
Wydaje mi się, że to model Firedome Eight (na karoserii widać było napis "Eight").
Ogólnie jedno z najciekawszych aut na zlocie. Pierwszy raz widziałem też Saaba 96 z silnikiem V4 i Citroena GS z silnikiem Wankla.- 4 2
-
2017-10-16 13:01
Jak nie było o tym głośno nawet w radiu mówili o tym wydarzeniu.
- 2 1
-
2017-10-16 14:20
(1)
Wolałem imprezę jak odbywała się na Ergo Arenie.
- 2 1
-
2017-10-17 07:36
nie zmieścisz tego pod ergo
- 0 0
-
2017-10-16 15:13
ten maluch na końcu to porażka
Dlaczego ludzie na siłę przerabiają wersję fl na klasyka... przecież nawet laik widzi to po dużym wlocie bocznym... o dużym liczniku szerokich błotnikach i intergroklinach w środku nie wspomnę...
- 6 3
-
2017-10-16 22:38
Fajnie jak mlodzi się cieszą odpalaniem ogara na początku filmu! Ogólnie pozytyw!!
- 0 0
-
2017-10-16 22:52
Szacun (1)
Chętnie kupię kilka perełek
- 0 0
-
2017-11-12 20:39
Mam
VW T1 Samba 1958r , przeszklony , 23 okienka , 520.000zł
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.