- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (30 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (246 opinii)
- 4 Apel policji do kierowców aut i motocykli (8 opinii)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (353 opinie)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (201 opinii)
Skoda Enyaq Coupe RS iV z zasięgiem ponad 500 km przedpremierowo w Gdańsku
W gdańskim salonie Skody Plichta na jeden dzień przedpremierowo zaparkował model Enyaq Coupe RS iV w przykuwającym wzrok kolorze Mamba Green. Cennik debiutującego "elektryka" w sportowym wydaniu startuje od kwoty 295 900 zł.
W piątek, 16 grudnia, demonstracyjny egzemplarz Skody Enyaq Coupe RS iV odwiedził salon Skody Plichta zlokalizowany nieopodal gdańskiego stadionu. O tym wydarzeniu informowaliśmy w naszym Kalendarzu imprez.
Przypomnijmy, że w ubiegłym roku Skoda na poważnie rozpoczęła swoją przygodę z autami elektrycznymi. I choć wcześniej w ofercie czeskiego producenta pojawiały się "elektryki" - to dopiero Enyaq iV nakreślił kierunek Skody. Ten model został naprawdę dobrze przyjęty. Po klasycznym nadwoziu przyszedł czas na wersję Coupe, w tym topowy wariant RS. Pojawienie się "garbatej" wersji było tylko kwestią czasu.
Zdaje się, że Skoda najnowszą wersją swojego elektrycznego SUV-a odpowiada na aktualne zapotrzebowanie rynku. Enyaq Coupe w zadziornym wydaniu RS to przestronny SUV z charakterystyczną, wyraźnie opadającą linią dachu, no i oczywiście z napędem elektrycznym. Czyli ma wszystko to, co dziś w motoryzacji jest modne.
Elektryczna Skoda Enyaq iV już w Trójmieście
Ponad 500 km zasięgu
Enyaq Coupe RS jest pierwszą w historii w pełni elektryczną Skodą ze sportowej dywizji RS. Auto oferuje baterię o pojemności 82 kWh brutto, co - według producenta - pozwala na przejechanie na jednym ładowaniu nawet 522 km.
Silniki elektryczne generują moc 299 KM i 460 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co przekłada się na 6,5 sekundy do "setki". Prędkość maksymalna wynosi 180 km/h (to o 20 km/h więcej niż w przypadku pozostałych wersji). Moment obrotowy rozdzielany jest na wszystkie koła.
W przypadku topowego wariantu RS dostępne są trzy wersje wyposażenia: RS, RS Advanced i RS Maxx.
Volkswagen ID.5: nawet 500 km zasięgu
Wymiary
Skoda Enyaq Coupe RS iV zbudowana została - podobnie jak Enyaq iV - na modułowej platformie MEB, którą stworzono z myślą o elektrycznych modelach z Grupy Volkswagena. Sportowy "elektryk" Skody waży ponad 2,2 tony, a jego wymiary to: 4653 mm długości, 1622 mm wysokości, 1879 mm szerokości, a rozstaw osi mierzy 2765 mm.
Salony samochodowe - Gdańsk, Gdynia, Sopot
Ceny Enyaqa
Cennik topowej wersji Coupe RS startuje od kwoty 295 900 zł. Egzemplarz ze zdjęć we flagowym kolorze Mamba Green został skonfigurowany na kwotę 323 450 zł.
Za wariant Coupe bez RS trzeba zapłacić co najmniej 249 950 zł. Natomiast za Enyaqa iV w tradycyjnym nadwoziu - 212 250 zł.
Dodajmy, że pierwsze ekspozycyjne i demonstracyjne egzemplarze Skody Enyaq Coupe powinny pojawić się w salonach Skody Plichta w styczniu. Więcej szczegółów na temat elektrycznej nowości Skody przekażemy po pierwszych jazdach testowych.
Nowe modele aut w trójmiejskich salonach
Miejsca
Opinie (132) 9 zablokowanych
-
2022-12-17 13:12
Mercedes EQS ma baterię ok 100 kWh netto i nie ma takiego zasięgu
A skoda będzie miała ;) - mówię tu o zasięgu realnym a ten ma 80 brutto czyli realnie do 300 km może dojedziemy
- 9 2
-
2022-12-17 13:36
Eco kołpaczki (1)
Te plastikowe nakładki na felgi to jest hit. Myślałem,że to taki bida dodatek do fabii,a tu proszę 300k za auto i plastikowe felgi.
- 16 1
-
2022-12-18 01:19
Obowiązkowo wypukłe
żeby lepiej naśladowały plastikowe kołpaki z Tesco.
- 3 0
-
2022-12-17 13:50
Dlaczego wmawiają nam (6)
że ten samochód odpowiada na potrzeby ludzi?
Ludzie chcą normalnych spalinowych samochodów! W dodatku z normalnym nadwoziem typu sedan, hatchback, liftback albo kombi. Nie jest prawdą że wszyscy chcą suvów i crossoverów.- 80 9
-
2022-12-17 16:57
Dokładnie, dość modnych bzdetów (1)
Chcę dla rodziny auta prostokątnego i funkcjonalnego - a te dzisiejsze to porażka, płacisz za dizajn a potem przez ten dizajn miejsca w środku i widoczność jak w trabancie, najnowsza technologia a do ASO masz dymać by wymienić żarówkę i odczytać z komputera info o promocji. Potem wypadki bo trzeba się naklikać jak na infolinii by zmienić stację w radiu.
- 24 2
-
2022-12-18 08:53
Nikt ci nie broni jeździć prostokątnym VW T4
Albo Renault Traffic, czy Fordem Custom
- 0 9
-
2022-12-18 15:40
Mów za siebie. (2)
Przesiadłem się na elektryka w hatchbacku i zaspokaja wszystkie moje potrzeby jako jedyny samochód. Nie wyobrażam sobie powrotu do spalinowego.
- 0 16
-
2022-12-18 16:13
(1)
I nikt ci tego nie zabrania.
A ja nie życzę sobie, aby ktokolwiek mi zabranial jeździć dieslem czy benzyniakiem- 14 0
-
2022-12-18 18:42
I to jest normalne podejście
Mi się podoba powrót z gór w 5h na raz a drugi będzie się ładować i zamulać na drodze. Zobaczcie co się dzieje na autostradzie wolniej od tirów i oczywiście zimny chów ale jest eko
- 3 1
-
2022-12-18 19:03
Dlatego we wrzesniu kupilem nowe auto w nadwoziu kombi z dislem i mam zasięg 1400km.
- 3 0
-
2022-12-17 15:22
ja jestem ciekaw, co bogate robio jak jado na rezerwie i w okolicy albo nie ma ładowarek, albo są zajęte (1)
a co do kwoty, to mam Fabie z 2013 benzyna. i powiedzmy stać mnie na nową z takim wyposażeniem, to wychodzi 85 tys. a ta w/w to 300. choćby litr był za 20 zł, to w życiu nie przejadę 215 tys. zł . ale opłaca się. tak gadajo. ci co sprzedajo. nowe sprzedajo.
- 11 2
-
2022-12-19 09:53
Bogate jeżdżą Bentleyami, RR.
Mniej bogate Maybachem, Ferrari i tego typu. Czasem jakąś hybrydą PHEV, której nigdy nie ładują, bo nie kupili jej dla kabla, tylko dla dużego i mocnego silnika.
- 2 0
-
2022-12-17 15:25
Elektryki
Czyli ja chce kupić nowe auto , to będę musiał przez 6 lat z dużym hakiem oszczędzać nic nie jedząc. Polskie realia masakra. Ale autko całkiem fajne tylko ten zasięg troszkę nie realny
- 8 1
-
2022-12-17 15:28
bZ4x Toyota lepsza i ładniejsza :)
- 3 6
-
2022-12-17 15:36
Wszystko niby fajnie ale to cały czas tylko skoda
- 5 2
-
2022-12-17 18:09
300 tys za takie auto to owszem, sporo.
Ale teraz np fiat Panda III, produkowany od 2011 roku, aktualnie kosztuje już ponad 70 tysięcy, a są i droższe wersje.
Ogólnie ceny aut oszalaly.- 6 0
-
2022-12-17 20:02
Auto oferuje baterię o pojemności 82 kWh brutto,
to ile bez vat?- 6 1
-
2022-12-17 20:50
(3)
Szkoda że elektryki są aż tak bardzo narzucane, ciekawe jak rynek by zweryfikował auta elektryczne?
- 4 1
-
2022-12-18 15:42
Przecież masz jeszcze 10 lat nieograniczonego wyboru w nowych autach. (2)
- 0 5
-
2022-12-19 13:09
później można będzie kupować pozaunijne
kilkudniowe, używane, z zerowym przebiegiem. drugi właściciel :) auto nowe, z Turcji :) v8 albo 1.6 na rynek poza ue :) i tyle
- 0 0
-
2022-12-19 22:36
"nieograniczonego wyboru"
Taaa...
Wybór to był jakieś 10 lat temu.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.