• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Skoda Kamiq z fabryczną instalacją LPG. Czy to się opłaca?

Michał Jelionek
1 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (134)
Skoda Kamiq z instalacją LPG. Skoda Kamiq z instalacją LPG.

W dobie wysokich cen paliw na stacjach istotnym kryterium przy wyborze nowego auta jest średnie spalanie. Czy warto rozważyć zakup Skody Kamiq z fabryczną instalacją LPG?



Czy kupił(a)byś nowy samochód z fabryczną instalacją LPG?

Kamiq to najmniejszy SUV w rodzinie Skody, a zarazem jeden z najlepiej sprzedających się modeli czeskiej marki wchodzącej w skład VAG. Od połowy ubiegłego roku crossover oferowany jest także z fabryczną instalacją LPG. Przetestowaliśmy właśnie taki egzemplarz. Czy zdał egzamin?

Jest całkiem przestronny



Skoda Kamiq z zewnątrz wydaje się niewielkim miejskim crossoverem. Tymczasem przestrzeń w kabinie zaskakuje na plus. Po drugim rzędzie spodziewałem się raczej ciasnoty - w rzeczywistości jest zupełnie inaczej, mierząc ponad 180 cm wzrostu, zasiadam na tylnej kanapie całkiem komfortowo. Mam wystarczająco dużo miejsca na kolana, a tym bardziej nad głową. Problemy mogą się zacząć w momencie, gdy pasażer mierzy ponad 190 cm.

Crossover mierzy 4241 mm długości (przy rozstawie osi - 2639 mm), 1793 mm szerokości i 1562 mm wysokości. W bagażniku wygospodarowano 400-litrową przestrzeń.

Skoda Kamiq z instalacją LPG. Skoda Kamiq z instalacją LPG.

Trzy cylindry pod maską



Testowany egzemplarz został wyposażony w trzycylindrowy, turbodoładowany, silnik benzynowy 1.0 TSI o mocy 110 KM (200 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Jednostka napędowa została zestrojona z 6-biegową, manualną skrzynią biegów.

Inżynierowie z małego silnika wycisnęli 110 KM, dzięki czemu auto jest całkiem żwawe i bez większego trudu osiąga prędkości autostradowe. Nieco irytujące jest brzmienie trzycylindrowej jednostki przy wyższych obrotach.


Skoda Kamiq z instalacją LPG. Skoda Kamiq z instalacją LPG.

Skoda na gaz



Kamiq z instalacją LPG to kusząca propozycja. Szczególnie, gdy spojrzymy na to, co od kilku miesięcy dzieje się na stacjach paliw. Crossovera można nabyć z fabryczną instalacją LPG firmy Landi Renzo. To dodatkowy koszt 6700 zł. Aktualnie obowiązuje promocja i Kamiqa można zagazować w cenie 4700 zł.

Zbiornik na gaz pomieści 44 l paliwa. Montowany jest we wnęce koła zapasowego. Gwarancja na fabryczną instalację wynosi dwa lata.

Nowe samochody z fabryczną instalacją LPG Nowe samochody z fabryczną instalacją LPG
Nie zauważyłem żadnej różnicy między jazdą na benzynie i na gazie. Jedyny moment, który da się delikatnie odczuć, to załączenie instalacji gazowej.

Jakie jest spalanie? Podczas jazd testowych średnie zużycie paliwa wynosiło 7,5 l na 100 km (6 l LPG i 1,5 l benzyny). A to oznacza, że każde 100 km podróży kosztuje około 29 zł (przy cenach: LPG - 3,15 za l i Pb 95 - 6,6 zł za l).

CENY PALIW W TRÓJMIEŚCIE



Skoda Kamiq z instalacją LPG. Skoda Kamiq z instalacją LPG.

Wnętrze



Wnętrze, jak to wnętrze w tej klasie samochodów - raczej nie rzuca na kolana. Jest skromnie, ale zostało wyposażone w najbardziej potrzebne udogodnienia dla kierowcy i pasażerów.

Klient do wyboru ma cztery wersje wyposażenia: Active, Ambition, Style i Monte Carlo.

LPG drogie, ale wciąż najkorzystniejsze. Założenie instalacji opłacalne jak nigdy LPG drogie, ale wciąż najkorzystniejsze. Założenie instalacji opłacalne jak nigdy

  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.

Cena



Testowy egzemplarz w wersji wyposażenia Ambition został skonfigurowany na kwotę 103 950 zł brutto. Do tego doliczyć należy 4700 zł za instalację LPG. Łączna suma to 108 650 zł. Bazowa cena Skody Kamiq z 1-litrowym "benzyniakiem" pod maską (bez instalacji LPG) to 86 200 zł (podstawowa wersja Active).

Auto do jazd testowych użyczyła firma Skoda Plichta.


  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.

Miejsca

Opinie (134) 5 zablokowanych

  • Nie. Na gazie to się zupę gotuje. (8)

    Jeżeli nie stać cię na paliwo, to wybierz komunikację miejską lub rower.

    • 9 19

    • (5)

      a ty pewnie na gnojowce jezdzisz. diesel to do traktora a nie do auta osobowego

      • 8 3

      • nowy traktor jest wart 3x tyle co twoja kawalerka w kredycie na 25 lat (1)

        więc nie trafione porównanie

        • 8 5

        • a nowa kawalerka w kredycie na 25 lat jest wiecej warta niż twoja dożywotnia prycza w noclegowni dla bezdomnych

          • 0 1

      • Zmartwię cię golasie, 4.4 litrowe benzynowe V8. (2)

        Ale ja nie biadolę że paliwo drogie, jeżeli nie będzie mnie stać to ograniczę jazdę autem.

        • 2 6

        • Przebijam, palownik

          25 centymetrów i to przed przebudzeniem

          • 2 3

        • zmartwiłeś nas tylko swoją życiową filozofią :D

          ale miałeś szczęście że o gazie pisali bo inaczej nie miałbyś wiele do powiedzenia

          • 0 1

    • Gotuje to sie na indukcji. Jak cie nie stac na kuchenke indukcyjną to wybierz ognisko lub grilla.

      • 7 2

    • tylko AVGAS 100LL

      jak cię nie stać na AVGAS to powinieneś jeździć na rowerze

      • 0 0

  • lipa (4)

    Nagar zabije ten motor. Zastanówcie się dlaczego nie ma już testów 100tys km w prasie ?. Bo żadna sokowirówka z bezpośrednim wtryskiem i do tego z lpg - nagar, zatykanie kanałów olejowych, potem problemy z rozrządem itd... Nowe auto z taniej marki na D ma na przykład wylot rury wydechowej pod siedzeniem kierowcy - oszczędzili nawet na rurze.

    • 28 27

    • kolega zdaje się pominął ważną lekcję (3)

      po spaleniu LPG nie powstają żadne nagary - tylko dwutlenek węgla i para wodna - silniki pracujące na LPG są w środku tak czyste, jakby właśnie wyjechały z fabryki...
      to spalanie benzyny powoduje powstanie nagaru a także nieodpowiedni olej (musi być przeznaczony do bezpośredniego wtrysku bo tu benzyna nie zmywa syfu z zaworów i gniazd) - dlatego np. Mitsubishi wycofało z Europy swoje auta z silnikami GDI - oficjalnie przez niską jakość paliw

      • 19 1

      • true

        Auto spala zarówno benzynę jak i lpg. Nie wszystkie cykle wtrysku są z benzyny tylko z gazu i wtedy wtryskiwacze benzyny jeszcze bardziej syfią się nagarem. Całe życie jeżdżę na lpg i przy pośrednim wtrysku owszem silnik jest czysty, ale przy bezpośrednim z dotryskami beny tak nie jest. Miałem skodę 1.4 TSI z gazem i niestety taki jest efekt. Dotrysk benzyny jest żeby wtryski się nie stopiły ale lpg jest suchy i jeszcze zwiększa odkładanie się nagaru w bezpośrednim wtrysku.

        • 2 5

      • dopóki sa używane oleje spalanie nie będzie czyste

        • 3 1

      • spalanie jest czyste, nagaru nie ma

        problem jest z gniazdami zaworowymi i uszczelniaczami zaworów. Trzeba użyć w procesie produkcji odpowiednich materiałów. Takie auta robił kiedyś opel.
        Ta skoda pachnie druciarstwem polskiego przedstawiciela i jak sądzę montaż instalacji gazowej nie odbywa się w fabryce skody.

        • 1 0

  • 110 tys zł za 3 cylindrową skodę 1.0 w gazie (12)

    i do tego ten tablet wlepiony na siłę po najniższych kosztach. Żeby było śmieszniej za niewiele większą kasę można kupić nowe salonowe Mitsubishi Pajero 2023 3.5L GLS 5. Ehh zapomniałem, no tak to cena poza UE, gdzie jurysdykcja złodziej i kombinatorów nie ma aż takiego wpływu na ceny aut....

    • 76 14

    • w Gazie to jest wojna.

      • 6 4

    • każde auto jest w gazie (4)

      ten gaz nazywa się powietrze

      • 8 0

      • (3)

        a nie tlen czasem?

        • 2 10

        • Ladujesz do silnika czysty tlen z butli, czy powietrze atmosferyczne z zewnatrz?

          • 13 0

        • tlenu jest kilkanaście % (1)

          większość to azot (ponad 70%)

          • 4 0

          • tlen to prawie 21% składu a nie kilkanaście

            azot 78%

            • 6 0

    • Chora lewacka ideologia

      • 11 3

    • poza UE to i tą skodę kupisz taniej (2)

      ale my nie rozmawiamy o "poza UE"

      • 6 4

      • to może warto by było o tym rozmawiać (1)

        bo te przepisy są robione pod konkretne firmy, od dziwny przypadek jak z nowymi przepisami związanymi z autami elektrycznymi, akurat po tym jak VAG zakończył modernizację kilku fabryki i odbiory kolejnych nowych nastawionych tylko pod elektryki.

        • 8 2

        • ale przecież to jest oczywiste

          wystarczy spojrzeć na ceny w USA lub ZEA by się o tym przekonać. Co do Pajero to stary model w Polsce 3 lata temu kosztował ponad 2 stówy. Artykuł jest o polskich realiach.

          • 5 0

    • jezeli ciebie stac to kup se ferrrary

      • 1 2

    • Nic nie skrzypi

      Kupiłem Scalę, która jest identyczna w środku jak Kamiq. Absolutnie nie ma wrażenia że tablet jest wklejony na siłę i nic nie skrzypi. Silnik 1.0 TSI jest moim zdaniem rewelacyjny mimo, że ma trzy cylindry. Nie wiem czy jest sens montować gaz przy wtrysku bezpośrednim. Czas pokaże jak będzie z żywnością. Jeżeli będzie się to bronilo ekonomicznie być może zamontuję gaz po upływie gwarancji. Mam zamiar dłużej pojeździć Scalą jest super ( choć nie wygląda).

      • 1 2

  • Ehhh - gdyby tylko zdecydowali się na polskiego producenta (1)

    miałem kiedyś auto ze sterownikiem LPG Tech 326 - co to cudeńko wyrabia... przełączanie następuje miękko, każdy cylinder po kolei - nie dość, że nie ma różnic w pracy to nawet nie czuć momentu załączania... nawet gdy układ jest pusty po np. wymianie filtrów, to sterownik czeka z włączeniem wtrysków gazu aż ciśnienie pojawi się w parowniku i dalej
    do tego polskie instalacje jak STAG czy LPGTech obsłuży nawet pan Zenek w stodole...

    • 1 0

    • Mam Stag 200 i też przełącza bez zauważenia.

      • 0 0

  • Silnik 1 litr i 110 KM i to w gazie? (2)

    Szaleństwo eko, silnik do pięciu lat żywotności.

    • 9 5

    • optymista.

      • 4 3

    • uzasadnij

      na otomoto już są 10 latki z przebiegami po 400k

      • 1 0

  • Zależy ile km się tłucze rocznie (2)

    Do 20 tyś nie ma sensu jeździć zagazowanym.
    Przy gazie trzeba mieć na uwadze dodatkowe koszty eksploatacji takie jak regulacje zaworów, przeglądy co roku, wymiana świec, kabli itd.
    Dodatkowo co kilka tankowań przypalić na benzynie.
    Są gorsze osiągi a auto pali wiecej.

    • 3 11

    • Odpowiedz

      LPG 20tys to różnica 6litrow benzyny średnio na 100km=6*6,5=39 zł na 100 km- 7 litrów LPG *2,60( dane na dziś bo tankowałem)=18,20 zł różnica min 20 zł. Na 100km czyli oszczędzać 4000 zł i mał tego jeździsz ile chcesz i gdzie chcesz. Zasięg samochodu mam kamiqa 1,0 zwiekszył się zarąbiście gaz na 700 km może i trocje więcej by poleciał ale tankuje na 650 km. A do tego paliwa spali za 60- zima 100zł. Żona też mi mówiła po co gaz, a teraz twierdzi że dobry wybór bo jeździsz i nie recisz się wokół CPN . Polecam kupując auto z LPG nowe, ponadto auto musi być wyposażone bo golasem to nie frajda z jazdy. Mam style i jest cichszy od słabszej wersji- wygłuszenia pod maską dodatki które cieszą, potem nie dołożysz. Przy sprzedaży chętniej odkupią i więcej zapłacą.
      Reasumując 160tys km i zmiana auta- 8*4tys= 32tysiace min serwis ok 4 tys. Więcej. Moim zdaniem się opłaca.
      Po 4-5 latach oddajesz auto bierzesz nowe dopłacasz to co byś przejeździł i nadal nowe.:)

      • 0 0

    • Coty za bzdury wypisujesz?
      Nie masz pojęcia o instealcja gazowych!

      • 0 0

  • (2)

    Nie uznaję silników mniejszych niż przysłowiowe 2 litry. Najlepsza dla eksploatacji (niestety wbrew ekonomii) jest wolnossąca duża benzyna, z dobrym przebiegiem momentu obrotowego, zwłaszcza kiedy sporą jego część ma już na tzw. biegu jałowym. Mówiąc wprost wolę spalanie 15l+ i kulturę pracy silnika niż brzęczyk pod maską. Niestety księgowi w firmach samochodowych już takich silników nie dopuszczają, a szkoda. Przykład: proszę kupić nowe VOLVO z silnikiem większym niż 2l. Nie ma.

    • 9 9

    • (1)

      Jakie jest to przysłowie?

      • 2 0

      • przebieg momentu na biegu jałowym? O czym ty mówisz?

        • 4 0

  • Czyli jazda nim jest tansza niz po podwyzkach komunikacją miejska z systemem fala!!

    • 6 0

  • Zadowolony (4)

    Kupiłem nowego Dustera II - dwa lata temu w gazie za 65000 zł.Ależ jestem zadowolony.To auto posiada wszystkie bajery jak wozy powyżej 100 000 zł.A tak prywatnie na LPG jeżdżę już od 35 lat.Policzcie sobie ile szmalu zaoszczędziłem.Nic się nie dzieje z silnikiem.Ostatnio posiadałem Zafirę która jeździła 20 lat na gazie i poszła dalej na sprzedaż,na chodzie.

    • 7 6

    • :) (2)

      35 lat oszczędzania, 20 lat jazdy Zafirą w LPG którą sprzedałeś i stać cie na Dacie?
      Gratuluje stary :)

      • 4 3

      • Niestety (1)

        Muszę cie zmartwić, większości ludzi nie stać na nową Dacie Duster. Także jak chcesz poflexować zmyślonymi amg i mpowerami, to spoko.

        • 2 0

        • on ma e36 zarejestrowaną w GKS

          • 4 0

    • Potwierdzam duster 1,0 lpg

      Robi robote 3 lata gwar spalanie miasto lato 9 litrów lpg , zima 10litrow przy ciężkiej nodze 100 koni styka

      • 0 0

  • duster ma juz to od wielu lat i dziala :)

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jaka usługa kryje się pod nazwą auto-detailing?

 

Najczęściej czytane