- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (295 opinii)
- 2 "Podatek od aut spalinowych i tak będzie" (104 opinie)
- 3 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (199 opinii)
- 4 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (112 opinii)
- 5 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (378 opinii)
- 6 Hamowanie przed autem to bandyterka (175 opinii)
Skoda Kamiq z fabryczną instalacją LPG. Czy to się opłaca?
W dobie wysokich cen paliw na stacjach istotnym kryterium przy wyborze nowego auta jest średnie spalanie. Czy warto rozważyć zakup Skody Kamiq z fabryczną instalacją LPG?
Jest całkiem przestronny
Skoda Kamiq z zewnątrz wydaje się niewielkim miejskim crossoverem. Tymczasem przestrzeń w kabinie zaskakuje na plus. Po drugim rzędzie spodziewałem się raczej ciasnoty - w rzeczywistości jest zupełnie inaczej, mierząc ponad 180 cm wzrostu, zasiadam na tylnej kanapie całkiem komfortowo. Mam wystarczająco dużo miejsca na kolana, a tym bardziej nad głową. Problemy mogą się zacząć w momencie, gdy pasażer mierzy ponad 190 cm.
Crossover mierzy 4241 mm długości (przy rozstawie osi - 2639 mm), 1793 mm szerokości i 1562 mm wysokości. W bagażniku wygospodarowano 400-litrową przestrzeń.
Trzy cylindry pod maską
Testowany egzemplarz został wyposażony w trzycylindrowy, turbodoładowany, silnik benzynowy 1.0 TSI o mocy 110 KM (200 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Jednostka napędowa została zestrojona z 6-biegową, manualną skrzynią biegów.
Inżynierowie z małego silnika wycisnęli 110 KM, dzięki czemu auto jest całkiem żwawe i bez większego trudu osiąga prędkości autostradowe. Nieco irytujące jest brzmienie trzycylindrowej jednostki przy wyższych obrotach.
Skoda na gaz
Kamiq z instalacją LPG to kusząca propozycja. Szczególnie, gdy spojrzymy na to, co od kilku miesięcy dzieje się na stacjach paliw. Crossovera można nabyć z fabryczną instalacją LPG firmy Landi Renzo. To dodatkowy koszt 6700 zł. Aktualnie obowiązuje promocja i Kamiqa można zagazować w cenie 4700 zł.
Zbiornik na gaz pomieści 44 l paliwa. Montowany jest we wnęce koła zapasowego. Gwarancja na fabryczną instalację wynosi dwa lata.
Nowe samochody z fabryczną instalacją LPG
Nie zauważyłem żadnej różnicy między jazdą na benzynie i na gazie. Jedyny moment, który da się delikatnie odczuć, to załączenie instalacji gazowej.
Jakie jest spalanie? Podczas jazd testowych średnie zużycie paliwa wynosiło 7,5 l na 100 km (6 l LPG i 1,5 l benzyny). A to oznacza, że każde 100 km podróży kosztuje około 29 zł (przy cenach: LPG - 3,15 za l i Pb 95 - 6,6 zł za l).
CENY PALIW W TRÓJMIEŚCIE
Wnętrze
Wnętrze, jak to wnętrze w tej klasie samochodów - raczej nie rzuca na kolana. Jest skromnie, ale zostało wyposażone w najbardziej potrzebne udogodnienia dla kierowcy i pasażerów.
Klient do wyboru ma cztery wersje wyposażenia: Active, Ambition, Style i Monte Carlo.
LPG drogie, ale wciąż najkorzystniejsze. Założenie instalacji opłacalne jak nigdy
Cena
Testowy egzemplarz w wersji wyposażenia Ambition został skonfigurowany na kwotę 103 950 zł brutto. Do tego doliczyć należy 4700 zł za instalację LPG. Łączna suma to 108 650 zł. Bazowa cena Skody Kamiq z 1-litrowym "benzyniakiem" pod maską (bez instalacji LPG) to 86 200 zł (podstawowa wersja Active).
Auto do jazd testowych użyczyła firma Skoda Plichta.
Miejsca
Opinie (134) 5 zablokowanych
-
2023-02-02 11:32
(1)
~~~~ silniczek trzy cylindry 1.0 to może nadawałby się do kosiarki ogrodowej !!
- 2 2
-
2023-02-04 08:25
No ja mam w kosiarce taki silnik
Tylko bez lpg.Na większych kępkach trawy słabnie.Ale zabawa ze swapem była fajna.Pozdrawiam użytkowników AGD na kółkach.Zostawiliście u sprzedawcy klejnoty w zamian.
- 0 0
-
2023-02-02 12:04
To ja mam dać ponad 100 koła za kosiarkę?
- 1 1
-
2023-02-02 12:06
Gdy weszły silniki 1 litowe do focusa
To był najczęściej odsprzedawany samochód w przedziale do dwóch lat
- 2 0
-
2023-02-03 19:39
Skoda w gazie od początku
Czyli to o czym każdy Janusz marzy
- 1 0
-
2023-02-05 07:29
(1)
Jak długo ludzie będą kupować badziew trzycylindrowy 1 l ??!!
Robią z nas durni, a sami jężdżą autami v6 3.5 l !!!- 0 1
-
2023-05-28 16:26
Opd
To bardzo dobre silniki - nie jesdziłes to nie wiesz. Po Warszawie jeździ mój woj ma scalę 1,0 prawie 600tys i jeździ na gazie - chce zmienić bo mu się znudził ale ktoś musi w niego wiechach hehe ... Super silniki tylko olej wymieniaj co 10 tys a nie po 30-40 tys . Mój ma mało ale po 30 - 40 tys zaczyna mało palić i myślę że dopiero się dotarł super auto. Mam 1,0 Evo 110km 6 manuał rewela polecam - jako najzwyklejszy Janusz hehe
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.