- 1 Wandale niszczą "auta na minuty" (50 opinii)
- 2 Nie było ofert na przebudowę Świętojańskiej (236 opinii)
- 3 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (218 opinii)
- 4 Nietypowy remont ulicy. Prace w nocy i weekendy (69 opinii)
- 5 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (422 opinie)
- 6 Wypadki TIR-ów i wojskowej ciężarówki (60 opinii)
Dodatkowe prawo jazdy na supermocne samochody?
Australia jest pierwszym krajem, który zdecydował się na wprowadzenie dodatkowej kategorii prawa jazdy dla osób korzystających z bardzo szybkich i mocnych samochodów. Czy ten kontrowersyjny pomysł to dobry kierunek w walce z brawurą na drogach? Panie i panowie, zapraszam do dyskusji.
Australia wprowadzi dodatkowe "prawko"
W Australii rozmowy nad wprowadzeniem dodatkowej kategorii prawa jazdy rozpoczęły się w 2019 r. po tragicznym wypadku, do którego doszło w Adelaidzie. Kierowca, który ze zbyt dużą prędkością prowadził auto Lamborghini Huracan, stracił panowanie nad autem, uderzył w krawężnik i wypadł z drogi, a następnie potrącił dwie dziewczyny. Jedna z nich zginęła, a druga została ciężko ranna.
Po tym tragicznym zdarzeniu w południowej Australii rozpętała się burzliwa dyskusja na temat bezpieczeństwa na drogach. Po czterech latach od tamtego feralnego wypadku ustanowiono nowe prawo. W jego świetle od 1 grudnia 2024 r. do poprowadzenia mocnego samochodu wymagane będą dodatkowe uprawnienia (licencja "U").
Jakie samochody kwalifikują się do rozszerzonego "prawka"? To wszystkie auta o masie całkowitej do 4,5 tony i stosunku mocy do masy - 375 KM na tonę (motocykle i autobusy są wyłączone z tego przepisu). Na rynku australijskim jest około 200 takich modeli.
Co więcej, ponoć uzyskanie dodatkowej licencji "U" ma być drogie i czasochłonne.
Na polskich drogach dzieje się źle
Tyle gwoli wstępu. Dlaczego akurat teraz postanowiłem o tym napisać? Bo tak się składa, że na naszych drogach nie dzieje się najlepiej. Wystarczy przypomnieć niedawną tragedię z Krakowa. Brawurowa jazda Renault Megane R.S. zakończyła się śmiercią czterech młodych mężczyzn.
Blisko miesiąc po wydarzeniu, którym żył cały kraj... mamy w zasadzie kopię tamtego wypadku. Żółte Renault Megane R.S., środek nocy (podobna godzina), okolice Krakowa, śmierć trzech młodych mężczyzn - prawie wszystko się zgadza. Wnioski niestety nie zostały wyciągnięte.
Szaleńcy za "kółkiem" nie są rajdowcami. Nie mylmy pojęć
Dodatkowa licencja także w Polsce?
Czy wprowadzenie dodatkowej kategorii prawa jazdy sprawdziłoby się w naszym kraju? Moim zdaniem ten pomysł można by porównać do pomysłu karania kierujących mandatami w kwotach zależnych od ich zarobków albo od wartości samochodu. Czyli bogaty płaci więcej. To nonsens. Jestem na nie, z małym wyjątkiem, ale o tym zaraz.
Nie oszukujmy się, zazwyczaj posiadaczami mocnych sportowych maszyn ze stadem kilkuset koni mechanicznych pod maską są właśnie ludzie zamożni. I to w nich najbardziej uderzyłby ten kontrowersyjny pomysł. Problem w tym, że to nie oni są głównym... problemem.
Przez lata obcowania z trójmiejską motoryzacją poznałem masę właścicieli bardzo szybkich i bardzo drogich aut. Nie owijajmy w bawełnę - większość z nich posiada tzw. ciężką stopę. Lubią szybką jazdę, bo mają do tego stosowne narzędzia. Oczywiście nie pochwalam łamania przepisów w żadnym wydaniu.
Zauważyłem jednak, że z racji na swój wiek, doświadczenie, pokonane przebiegi robią to z pewną rozwagą, efektywną oceną sytuacji i przewidywaniem zagrożenia (oczywiście nie wszyscy, bo doświadczonych szaleńców w szybkich autach na naszych drogach nie brakuje). Większość tych rozważnych wie, kiedy mogą pojechać szybciej, a kiedy ryzyko może się nie opłacić. Tej umiejętności nie mają jeszcze młodzi kierowcy. I tutaj doszukiwałbym się wspomnianego problemu.
Młodzi kierowcy mają gdzie się wyszaleć. Torów nie brakuje
Egzamin tylko dla młodych?
Jestem przeciwnikiem wprowadzenia dodatkowej kategorii na prawo jazdy dla kierowców szybkich aut. Jeśli jednak pomysł znalazłby swoich zwolenników i za wszelką cenę chciano by go wprowadzić w życie, to może warto skupić się przede wszystkich na nieopierzonych kierowcach, którzy z zerowym doświadczeniem zasiadają za "kółkiem" piekielnie mocnych, sportowych aut? Bez respektu do ogromnych możliwości tych samochodów.
Ich młodzieńcza fantazja w połączeniu z dużą liczbą koni mechanicznych i wysokim momentem obrotowym to mieszanka wybuchowa. Często bez kalkulowania. Niestety.
Zakładając, że dodatkowe uprawnienia na prowadzenie szybkich maszyn dotyczyłoby kierowców do - powiedzmy - 24. roku życia - to w tym przypadku jestem na tak. Traktowałbym to raczej w kategorii świetnej lekcji dla tych młodych kierowców.
I absolutnie ten felieton nie jest nagonką na młodych kierowców. W żadnym wypadku. Każdy z nas kiedyś był tym młodym kierowcą. I każdy z nas lubił "depnąć" na pedał gazu. Na całe szczęście też większość z nas po prostu nie dysponowała szybkimi autami.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Auto do 10 tys. zł dla młodych
Dziś dostęp do naprawdę mocnych samochodów jest bardzo łatwy. Wystarczy wyłożyć kilkaset złotych i wypożyczyć samochód z wypożyczalni. Olbrzymia moc podana jak na tacy. Zresztą trójka mężczyzn z niedawnego wypadku... rozbiła się wypożyczonym Megane R.S. właśnie.
Myślę, że większość z komentujących potwierdzi moje słowa: z biegiem lat, z liczbą przejechanych kilometrów, ten zadziorny temperament za kierownicą gaśnie, a my stajemy się bezpieczniejszymi kierowcami, którzy nagle nie muszą się aż tak bardzo spieszyć.
Reasumując: dodatkowej kategorii na prawo jazdy mówię nie. Jeśli jednak uporczywie dążono by do wprowadzenia takiego przepisu, to uważam, że powinien on dotyczyć wyłącznie młodych kierowców, do 24. roku życia.
Opinie (186) 7 zablokowanych
-
2023-08-13 12:41
Opinia wyróżniona
(22)
Większość osób posiadających mocne samochody (powyżej 500KM) i tak sama z siebie uczestniczy w różnego rodzaju kursach doszkalających. Uczestniczyłem w takich w BMW i Porsche. Szczerze polecam, bo może się sporo dowiedzieć nawet jak ktoś prawo jazdy ma bardzo długo. Uważam też, że powinno być pewnego rodzaju ograniczenie dla młodych kierowców. Np.
Większość osób posiadających mocne samochody (powyżej 500KM) i tak sama z siebie uczestniczy w różnego rodzaju kursach doszkalających. Uczestniczyłem w takich w BMW i Porsche. Szczerze polecam, bo może się sporo dowiedzieć nawet jak ktoś prawo jazdy ma bardzo długo. Uważam też, że powinno być pewnego rodzaju ograniczenie dla młodych kierowców. Np. żeby jeździć samochodem powiedzmy powyżej 200KM należy albo mieć odpowiedni wiek (powyżej 25 lat) albo śpiewająco zaliczyć kurs i dodatkowy egzamin na mocne samochody. Bo jednak trochę doświadczenia trzeba mieć, aby bezpiecznie poruszać się samochodami, które potrafią setkę osiągać w 3 sekundy, a 200km/h w jakieś 11 sekund. Tutaj bardzo szybko i łatwo można się zabić, jeśli nie ma się pewnej wiedzy, nawyków, doświadczenia...a to przychodzi z czasem oraz liczbą przejechanych kilometrów i nie ma drogi na skróty. Do tego młodzi kierowcy powinni mieć znaczne ograniczenia prędkości w poruszaniu się po drogach.
- 80 56
-
2023-08-14 09:59
A mnie przeraża ze byle pani Halinka jak kupi tesle to może mieć auto co też robi setkę w 3sek. O ile do rs6 czy bmw M ludzie po wsiadają świadomie to takie tesla kosztuje tylko ciut więcej od podstawowej wersji do tego widzę ile osób przesiada się z tych astr czy focusów właśnie na tesla i oni nie mają pojęcia jak się zachować w tak szybkim aucie..
- 1 0
-
2023-08-13 19:12
Więc, skoro i tak to robią to będą mogli (1)
Liznąć teorii i praktyki w "laboratoryjnych warunkach".
To rzutuje na całe środowisko, wzrasta faktyczną, a nie książkowa wiedzą na temat fizyki newtonowskiej i inne.
Proszę sobie wyobrazić, że taki para-podatek- 0 2
-
2023-08-13 21:26
Jestem za.
- 3 1
-
2023-08-13 18:50
szczególnie na te żółte renówki (3)
tam to robią kursy w krakowie po godzinach
- 4 1
-
2023-08-13 21:25
(1)
Mowa o prawdziwych sportowych autach, a nie o wyżyłowanych popierdołkach z silnikiem o pojemności czajnika kupionych za hajs matki.
- 6 0
-
2023-08-14 05:33
Wyżyłowane popierdółki
Mają nawet większy potencjał do zabijania. Auta mocne fabrycznie mają przynajmniej konstrukcję dostosowaną do takiej jazdy.
- 1 0
-
2023-08-13 19:30
Na Świętej Jadwigi ostatnie POdrygi
- 3 3
-
2023-08-13 17:56
Lewactwo nie zda drugiego egzaminu (1)
- 3 5
-
2023-08-16 15:47
lewactwo nie zdałoby nawet egzaminu na kartę rowerową.
- 0 0
-
2023-08-13 17:11
(1)
,,sam z siebie" chyba nie slyszysz co piszesz!!.
- 0 6
-
2023-08-13 21:24
Mnie nikt do tego nie przymusza, a biorę regularnie udział w takich imprezach doszkalających. Z czym masz problem?
- 2 2
-
2023-08-13 16:53
(1)
Ni do końca. Większość bogatych kierowców pewnie robi takie kursy (skoro ich stać na takie auta to pewnie mają czas i kasę na kursy), ale jest sporo właścicieli aut > 500km, którzy uzyskali taką moc nie kupując auto ze 1-2mln zł, a w wyniku przeróbek. Wydaje mi się, że oni skąpią, jeżdżą przecież szybko i bezpiecznie (patrz wypadek w Krk) i na kursy im szkoda kasy. Podobnie jak na tory wyścigowe. Rezultat jest taki, że są na drogach potencjalnymi mordercami
- 9 2
-
2023-08-13 17:33
Wystarczy zwykłe auto w leasingu i frustrat za kierownicą, temat sportowych aut jest po prostu mocniej nagłaśniany, o wypadku padaką w leasingu premier się przecież nie wypowie. A tak na poważnie polecam wędrówki piesze.
- 14 0
-
2023-08-13 16:06
Tylko staż i doświadczenie
Można mieć 25 lat, a na prawko zdać miesiąc przed urodzinami za 3-cim razem i pusto w głowie. Zamiast wieku powinno się udowodnić ilość lat za kierownicą swojego auta, ale nie Yarisa mamusi czy starego Opla tatusia.
- 6 7
-
2023-08-13 13:49
Kurs (7)
Gdzie można odbyć takie kursy?
- 4 4
-
2023-08-14 10:40
np. Autodrom w Pszczółkach
można odbyć kursy doszkalające, płyta poślizgowa oraz inne rzeczy, teoria, praktyka, jest tez przejazd mocniejszymi samochodami
uczesz się tam jak opanować samochód, jak nie wpaść w poślizg oraz jak z niego wyjść- 3 1
-
2023-08-13 21:50
Centrum Szkoleniowe Sobiesława Zasady, Bednary
- 1 2
-
2023-08-13 14:02
(4)
Na torach wyścigowych i płytach poślizgowych w różnych zakątkach Polski. Wpisz w Google "BMW M Driving Experience" lub "Porsche Experience" i znajdziesz odpowiednie strony.
- 9 8
-
2023-08-13 17:12
(3)
tor to nie ulica,nie szosa!!.ja kurs odbywalem na ulicach Brzezna!.
- 5 13
-
2023-08-13 17:30
(2)
A Rally ćwiczy się po polu
- 0 3
-
2023-08-13 19:40
zez twoim ,,Ralem"zapraszam na ,,eske"na Swietokrzyska,jadac zez gory wew dol!,wolna z przodu ruch z lewej.
- 0 3
-
2023-08-13 18:14
nawyki z toru przenosisz na ulice!,pogratulowac umyslu!,wypisz wymaluj Kubica!.na tor wprowadze ci ruch miejski!.naucz sie jezdzic takim jezdzidelkie po ulicy,nie po torze!.
- 4 9
-
2023-08-13 10:46
Opinia wyróżniona
Są różne podejścia do młodych kierowców, bardziej podatnych na ciśniecie gazu. (5)
W Europie są kraje, w których młodzi mają pewne ograniczenia, w innych (nie wiem czy nadal) są ograniczenia prędkości dla słabszych samochodów na autostraach.
Tyle że to ma się nijak do wspomnianych problemów. Skoro facet w Adelajdzie walnął z dużą szybkością w chodnik/krawężnik, to nie był na autostradzie, a ten z centusiowa jechał wW Europie są kraje, w których młodzi mają pewne ograniczenia, w innych (nie wiem czy nadal) są ograniczenia prędkości dla słabszych samochodów na autostraach.
Tyle że to ma się nijak do wspomnianych problemów. Skoro facet w Adelajdzie walnął z dużą szybkością w chodnik/krawężnik, to nie był na autostradzie, a ten z centusiowa jechał w centrum miasta.
Jedyne co może utemperować (choć i tak nie do końca) szaleńców i bandytów za kierownicą, to wysokie kary finansowe wraz z konfiskatą pojazdu, oraz orzekanie bezwzględnego aresztu za pewne przestępstwa.- 44 102
-
2023-08-13 18:33
(2)
To nie młodzi kierowcy zabijają najwięcej ludzi. To kierowca i często pani lat 40- 45 w dobrym samochodzie przy pięknej pogodzie rozjeżdżający człowieka w normalnym ruchu na przejściu dla pieszych. Spójrz na obwodnicę kto ładuje się w barierki dzień w dzień.
- 8 5
-
2023-08-14 23:58
człowieku
- 0 1
-
2023-08-14 00:37
statystyka jest nieubłagana - najwięcej wypadków śmiertelnych powodują najmłodsi
Niemniej nie o tym mowa, bo artykuł jest o tak zwanych wypasionych brykach, czyli samochodach o dużej mocy.
Jeśli służą one jedynie jako substytut przyrodzenia panów w średnim wieku, to tacy raczej w nich nie szarżują. Ale gdy do takiego samochodu wsiada g*wniarz z buzującymi hormonami, to niestety zaczynają się problemy. TymNiemniej nie o tym mowa, bo artykuł jest o tak zwanych wypasionych brykach, czyli samochodach o dużej mocy.
Jeśli służą one jedynie jako substytut przyrodzenia panów w średnim wieku, to tacy raczej w nich nie szarżują. Ale gdy do takiego samochodu wsiada g*wniarz z buzującymi hormonami, to niestety zaczynają się problemy. Tym bardziej że neurologicznie płaty czołowe, które ograniczają zachowania ryzykanckie, charakterystyczne dla młodych (chodzi o zdobywanie pozycji w hordzie oraz omamienie osobników płci żeńskiej w celach prokreacyjnych), rozwijają się w mózgu najpóźniej i w pełni są wykształcone dopiero po 30 a proces może trwać nawet do ok 45 lat- 3 4
-
2023-08-13 17:47
Nie prawda. To nic nie da. (1)
- 5 3
-
2023-08-13 21:39
Zależy.
Areszt czy kary finansowe by coś dały w przeciwieństwie do innych rozwiązań.
- 8 0
-
2023-08-13 10:41
Opinia wyróżniona
Zaden papierek prawo jazdy czy pozwolenie.. (5)
nie zastąpi zdrowego rozsądku i odpowiedzialności za innych użytkowników drogi!
- 167 1
-
2023-08-16 12:50
Ale można to wzmocnić np. wprowadzając limit mocy do masy.
Po co samochodom więcej niż 100KM/tonę. Taka moc w zupełności wystarczy, do nawet bardziej dynamicznej jazdy, ale nie będzie stanowiło zagrożenia gdy komuś narwanemu wciśnie się za mocno pedał gazu.
- 1 0
-
2023-08-16 10:45
tak i nie tyle dodtkowy kwit, prawko
a po prostu kursy, które trzeba ukończyć (nie zdać)
- 0 0
-
2023-08-13 17:41
Dobrze gada. Polać mu.
- 6 0
-
2023-08-13 11:45
Problem młodych kierowców
Właśnie na tym polega problem! Bardzo młodym kierowcom brakuje odpowiedzialności i rozwagi, a w ich miejsce pojawia się ułańska fantazja i chęć popisania się i zaimponowania rówieśnikom. I to jest niebezpieczne!
- 18 1
-
2023-08-13 11:27
Ale dodatkowe szkolenia
Plus badania psychologiczne mogą stwierdzić co nie co. Ale jak mówisz myślenia i rozsądku nikt nas nie nauczy
- 18 2
Wszystkie opinie
-
2023-08-13 10:11
Nie róbcie cyrków (6)
może teraz wprowadzić dodatkowe papiery na wszystko na chodzenie po chodniku
- 22 22
-
2023-08-13 10:36
piracie drogowy cyrki to ty robisz na drodze (1)
- 2 12
-
2023-08-13 17:47
Uważaj na pomówienia!
- 4 0
-
2023-08-13 11:28
Może masz rację (1)
Bo większość chodzi całą szerokością. Lub idą lewą stronę i zderzają się z innymi. Lub się zatrzymują na środku drogi
- 7 0
-
2023-08-13 21:15
Po cholere w ogole z domu wychodza?!
- 1 0
-
2023-08-13 12:24
Przydałoby się. Polak nie ogarnia nawet tak prostej rzeczy. Ruch prawostronny? A po co? Stanąć na środku? Pewnie. Przepuścić wychodzących? Nie słyszałem...
- 3 5
-
2023-08-16 16:14
no ale masz przecież na pojazdy powyżej 3,5t
z jakichś powodów tak ustalono granicę. Cenzus mocy też nie byłby głupi. Ale na niższym poziomie niż 375 koni na tonę. Bo takich fur, przynajmniej u nas jest niewiele, a ludzie nie potrafią ogarnąć dużo słabszych.
- 0 0
-
2023-08-13 10:13
(4)
Ma to sens. Prawo jazdy zdane na litrowym, zagazowanym silniku nie jest współmierne z jazdą kilkuset konnym potworkiem. Elką wyprzedzanie należy planować z użyciem kalendarza. A że mamy coraz więcej bananowców na drogach, tego typu "patryczki" będą zdarzać się coraz częściej.
- 18 9
-
2023-08-13 17:24
(2)
Nie ma to sensu. Kto miałby Cię niby egzaminować? To jest zbyt specyficzne. I to nic nie da. Bo na egzaminatorów pójdą właśnie te bogate "patryczki" jak ich nazywasz trzepać dodatkową grubą kasę. "Patryczek" oszołom z Krakowa miał 2.4 promila. I co Ci tu zmienią dodatkowe uprawnienia z dużą kasę?!
- 6 2
-
2023-08-14 11:23
Wprowadzic dodatkowa kategorie na jazde po pijaku!
- 1 0
-
2023-08-15 00:00
No i dobrze, niech egzaminują
przynajmniej będą mieli co robić zamiast się włóczyć nocami na bombie po ulicach autami z 500km bez klatki
- 0 0
-
2023-08-13 20:16
Co ty bredzisz?
Elki teraz to Kia z całkiem przyzwoitymi osiągami jak na miejskie auto i spokojnie się nią wyprzedza.
Ja się szkoliłem na Maluchu.- 1 0
-
2023-08-13 10:15
(5)
Po co w ogóle nowa kategoria prawa jazdy? Wystarczy wprowadzić przepis zabraniający osobom, które figurują w polisie OC jako właściciel lub współwłaściciel samochodu przez powiedzmy mniej niż 5 lat. Nie mogą prowadzić auta przekraczającego określoną moc.
Wiadomo, ze czas posiadania prawa jazdy ma się nijak do doświadczenia, bo można mieć prawo jazdy 10 lat a przez ten czas pokonać autem 100 kilometrów i taki ktoś uchodzi za doświadczonego kierowcę. Bez sensu.- 9 13
-
2023-08-13 10:42
Nie bądż smieszny..... Można zabić człowieka i siebie jadąc samochodem czy motorem o mocy 25 koni:) (1)
takie cosie też rozpędzą się do 60km/h:)
- 6 1
-
2023-08-16 16:17
Wszystkich nie wyeliminujesz, ale tych skrajnie niebezpiecznych już możesz
tym bardziej jak taki ktoś z tego 25 konnego pojazdu przesiądzie się do 600 konnego bo tatuś kupi
- 0 0
-
2023-08-13 10:43
(1)
Mam prawo jazdy od 25lat. Nigdy nie figurowałem jako właściciel pojazdu, a z przebiegiem dobijam już do miliona. Zatem proponowany sposób tak samo kiepski.
- 12 4
-
2023-08-16 16:16
nie jest kiepski bo ty jesteś jedynie wyjątkiem od reguły. Wiadomo że przepis to nie siatka na niebezpiecznych kierowców a tylko sito. Jak się ich odsieje to będzie bezpieczniej.
- 0 0
-
2023-08-13 10:52
Wystarczy wozić dziecko z tyłu
Albo matkę i już będziecie jechać normalnie
- 4 0
-
2023-08-13 10:15
przecież wiek nie czyni kierowcy doświadczonym (8)
Taki 18-latek może uzyskać prawo jazdy i jeżdząc dużo i często po roku ma większe doświadczenie niż inny, który zrobił prawo jazdy i przez kilka lat nie jeździł lub jeździł sporadycznie ale ma te same uprawnienia w świetle prawa.
- 14 13
-
2023-08-13 10:53
(3)
Tu chodzi bardziej o to co ma się w głowie. 18 latek umówmy się, nie ma nic. I choć zrobi dużo kilometrów, zawsze będzie miał w sobie gowniarza, który będzie chciał się popisać. Starszy człowiek ma inne priorytety, m.in. rodzine.
- 6 4
-
2023-08-13 10:58
Al o tym co kto ma w głowie tez nie decyduje wiek. (1)
- 3 0
-
2023-08-13 11:54
W dużej mierze wiek, nie wprost - to kwestia hormonów. Nie ma głupszego człowieka, niż młody facet. Byłem kiedyś takim, to wiem ;)
- 8 3
-
2023-08-13 17:49
A komu ten człowiek chce się popisać? Taka natura.
- 0 0
-
2023-08-13 17:59
Młodzi są nieśmiertelni
Z czasem to się zmienia.
Tylko tyle daje wiek- 0 0
-
2023-08-14 13:41
I dobrze
Dopóki w kraju resszta 18 latków nie zmądrzeje mniejszość bedzie ponosic odpowiedzialność zbiorową.Jak wskaźniki zbliżą się do krajów cywilizowanych obostrzenia się złagodzi
- 0 0
-
2023-08-15 00:00
i dalej wie zero o autach 200km+
- 0 0
-
2023-08-16 16:27
ale mówimy o statystyce bo przepis nie ratuje przed wszystkim
a statystycznie 18 letni kierowca ma mniejsze doświadczenie niż 30 letni. Bo w obu grupach będzie tak samo dużo takich co jeżdżą i takich co nie jeżdżą co jednak sprawia że 30 latek statystycznie ma 12 lat więcej doświadczenia niż 18 latek. Jeśli średnia w Polsce wynosi 12k rocznie to 18 latek średnio będize miał 12k doświadczenia, a 30 latek już ponad 150. Znajdą się oczywiście ludzie skrajni ale nawet taki 30 latek co robi tysiąc rocznie będize miał już nakulane tyle co średni 18 latek. Chodzi o statystykę bo tak najłatwiej wyłapać niedoświadczonych. Z resztą ile by ten 18 latek nie jeździł to doświadczenie nadal będzie miał małe. Przyjąłem założenie że prawko zostało zrobione w wieku 17 lat ale to nic nie zmienia.
- 0 0
-
2023-08-13 10:16
zamiast wymyślać kolejne zakazy (1)
niech się policja weźmie za swoją robotę. Koleś z poznania, który się rozbił żółtym renault, był dobrze znany policji i w lokalnej społeczności. Sam publikował na siebie dowody. Nie utrudniajcie życia 100% obywateli przez kilka procent drogowych wariatów. Przypomnę jeszcze Froga. Ta sama sytuacja. To, że tak wygląda jazda po polskich drogach to tylko i wyłącznie wina polskiej policji. Stoją po krzakach i czekają na ludzi zjeżdżających z obwodnicy, którzy nie zredukują prędkości z przepisowych 120km/h na 60km/h. zamiast zająć się prawdziwymi piratami drogowymi.
- 37 2
-
2023-08-13 11:03
no wiesz, komendant chce żeby się tabelki zgadzały bo ma naciski ze swojej góry
A takie łapanki sa najłatwiejsze bo prawie wszędzie możesz łapać non stop. Nawet jak to nie będą piraci tylko leszcze przegraczający prędkość po 10-20 km. Teraz wszędzie zrobili takie ograniczenia albo strefy temo 30 że to nie jest żaden problem by wypełnić statystyki.
- 11 2
-
2023-08-13 10:21
Do szkół "Nie jazdy" ich, żeby nauczyli jak robić korki
- 0 3
-
2023-08-13 10:21
Noo raczej. Trzeba mieć rozum przede wszystkim. Pracowałem pewien czas tak, że miałem okazję prowadzić najlepsze auta. Ferrari. Porsche. Mercedes 6.3 amg. Auta po 500 i więcej koni. Muskając gaz masz 140kmh. Nie czujesz kiedy już masz 190kmh. Młodziaki lubią się popisywać. Jak się to kończy to wystarczy codziennie śledzić wiadomo..
- 8 12
-
2023-08-13 10:28
Taka dodatkowa kategoria... (2)
To powinna być dla wszystkich aut osobowych o mocy ponad 150KM.
- 8 15
-
2023-08-13 18:34
Skoda Fabia 1.4 TSI. Potwór.
- 5 0
-
2023-08-14 11:19
Taaa... W pickupie mam 170koni a to ledwo starczy na te 2 tony blachy
- 1 0
-
2023-08-13 10:28
Całkiem niedawno w Iławie
33 latek "wskoczył" luksusowym Porsche do jeziora. "geniusz" pomylił pedał gazu z hamulcem . Dobrze, że wylądował w wodzie, a nie w tłumie ludzi . Prawie do nagrody Darwina się nadaje. Prawie, bo przeżył
- 17 1
-
2023-08-13 10:29
(1)
Co to za bzdurny artykuł? Twierdzenie, że ktoś w lepszym aucie jest lepszym kierowcą to naprawdę głupota.
- 22 11
-
2023-08-13 10:36
Chyba nic nie zrozumiałeś :(
- 9 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.