- 1 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (16 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (276 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (315 opinii)
- 4 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (133 opinie)
- 5 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (16 opinii)
- 6 "Popis" tego kierowcy to kiepska reklama dla marki BMW (323 opinie)
Subaru XV. Subaru do lasu i do baru
O tym, że najlepszy jest napęd na cztery łapy, w świecie zwierząt wiedzą jaguary. W świecie moto, do tych samych wniosków doszło Subaru. Także w najnowszym modelu XV ten rodzaj napędu robi wrażenie. Czy inne elementy również?
Subaru XV jest czymś pomiędzy kompaktem a crossoverem. Ładnie wpasowuje się pomiędzy np. Mazdę 3 a Nissana Qashqai. Zdarza się, że takie łamiące schematy auta, dziwne i trudne do przypisania do konkretnego segmentu często całkiem udanie szturmują rynek.
XV pokazuje swoje zalety zanim jeszcze ruszy się z miejsca. Te atuty to 22-centymetrowy prześwit, dzięki któremu krawężniki, dziury, muldy i koleiny temu samochodowi nie straszne. To także sporo miejsca w kabinie, m.in. dzięki sprytnie zaprojektowanej, krótkiej desce rozdzielczej. Wyższe wersje oferują ładną skórę, której kolory można dobrać do barwy nadwozia. Jeśli o nie chodzi , to XV najlepiej wygląda w pomarańczowym. Wiemy, że po ruszeniu z miejsca XV wyciągnie kolejne asy z rękawa, przymkniemy więc oko na przeciętną jakość montażu i plastiki we wnętrzu, których segment premium jeszcze nie wpuści na salony.
Na jazdy testowe do Trójmiasta Subaru zawitało z pełną gamą silnikową, a więc z dwoma boxerami, drugim - obok napędu - znakiem rozpoznawczym marki. Pierwszy to 147 konny diesel, drugi to 150 konna "benzyna". Jest jeszcze benzynowe 1.6 o mocy 116 KM, niezbyt mocne i raczej nie w guście kierowców lubiących emocje.
Wysłuchaliśmy pochlebnych opinii testujących o silniku diesla. Jest cichy, elastyczny i równo pracujący. Bliżej mieliśmy okazję poznać silnik benzynowy z bezstopniową skrzynią CVT. Tę warto polecić tym, którzy boją się tego, że samochód przyspiesza. CVT skutecznie tłumi zapędy silnika do dynamicznej jazdy. Kto nie wierzy, niech przypatrzy się jak motorniczy próbuje "rozbujać" tramwaj. Ta skrzynia zapewnia podobne emocje. Zdecydowanie wolimy skrzynię manualną.
Bardzo nisko położony środek ciężkości i stały napęd na obie osie w proporcji 50 na 50 sprawia, że XV w każdych warunkach trzyma się drogi jak przyklejony. Ciasne zakręty, szutrowe bezdroża, błotniste koleiny czy piaszczyste łachy nie robią na subaru żadnego wrażenia. Można w nim pozwolić sobie na naprawdę dużo. To nie jest szaleństwo na miarę kultowego modelu z fajnym znaczkiem STi, jednak niejedno auto przy takiej jeździe wylądowałoby już w rowie. Subaru XV przemknie się tam w miarę komfortowo i nie przechylając się prawie zupełnie.
Mimo takich możliwości zdecydowana większość użytkowników z pewnością rzadko pozwoli sobie na szutrowe szaleństwo. XV zresztą wyraźnie pokazuje, że takie przyjemności można mu fundować incydentalnie i jazda po nieutwardzonych szlakach nie jest jego pierwszą naturą.
Użytkownik doceni zalety XV zimą i na śliskiej drodze. Przy poprawnym, sportowym, ale wciąż komfortowym zawieszeniu i świetnym napędzie, jest jeszcze parę kategorii, gdzie to konkurencja wyprzedza subaru. Kto jednak ceni sobie coś bardziej oryginalnego niż standardowy kompakt lub crossover może spróbować przymierzyć się do subaru XV.
Ceny subaru XV zaczynają się od ok. 90 tys. zł za podstawową wersję z silnikiem 1.6. Bogatsza odmiana comfort to odpowiednio 115 794 zł za "benzynę" i 128 394 zł za wersję z dieslem. Najbogatsza wersja exclusive to odpowiednio 126 378 i 138 978 zł. Ciekawostką jest, że obszywaniem wnętrza wysokiej jakości skórą, w topowych odmianach XV zajmuje się zewnętrzna firma z Polski.
Zobacz także
Opinie (76) 2 zablokowane
-
2012-04-19 14:56
Kto wymyslil taki tytul? (8)
Ruch pojazdem silnikowym po terenie lesnym jest zabroniony. Pan Zdanowicz powinien o tym wiedziec z racji pelnienia funkcji radnego. Ale widac najciemniej pod latarnia. Tytul nalezaloby zglosic do komisji etyki reklamy.
- 12 11
-
2012-04-19 16:47
Napisz petycję (1)
i poproś jeszcze o zakazanie rajdów samochodowych które biegną przez lasy.
- 3 2
-
2012-04-19 18:14
Jesli napisze to doniesienie do prokuratury
bo rajdy na terenach lesnych nie sa dopuszaczalne prawnie. Sprawdz Ustawe o lasach i interpelacje posla Jana Burego znak SPS-023-606/11. Jesli nadlesniczy wydaje zgode na taki rajd to dopuszcza sie przekroczenia swoich uprawnien. Radze sie doksztalcic...
- 3 2
-
2012-04-19 21:29
słyszałeś coś o (1)
lasach prywatnych?? Których jest multum zresztą. Może to prywatny las Zdanowicza. Albo jego kumpla. Tam mogą upalać ile dusza zapragnie. Ale ty konfidencie musisz oczywiście drążyć. Takie typowo polskie. Jak sąsiad ma krowę to nie żebym ja miał dwie tylko żeby mu ta jedna zdechła. Ale syf..........
- 2 3
-
2012-04-20 10:15
Ustawa o lasach
dotyczy rowniez lasow prywatnych. I nie jest prawda ze wlasciciel moze w lesie prywatnym robic co zapragnie. Zwyczajnie piszesz nieprawde.
- 3 1
-
2012-04-20 07:30
w lasach są drogi udostępnione dla ruchu kołowego (2)
tak dla twojej wiadomości
- 2 0
-
2012-04-20 10:31
Doskonale wiem (1)
ze sa drogi lesne udostepnione do ruchu. Teoretycznie sa. w praktyce bardzo niewiele a milosnicy 4x4 wcale sie do nich nie ograniczaja. Wiec co z tego ze sa drogi udostepnione do ruchu? Nic...
- 3 1
-
2012-11-24 20:58
Tyle z tego, ze sa udostepnione do ruchu kolowego, z samochodami wlacznie. Jezeli w jakims miejscu samochody nie moga jezdzic to sa szlabany. A ty chyba masz szlaban na mozgownicy.
Jam ekolog ale z glowa i rozsadkiem i smigac po szutrach w quattro mi nie zabronisz pseudo eko-terrorysto.- 1 0
-
2012-04-21 00:05
Jaki znowu teren leśny?
Tuż to normalna, prawdziwa Polska droga osiedlowa. No taka prawie autostrada "dopuszczona do ruchu"
- 1 0
-
2012-04-19 15:00
Golf lepszy
- 4 4
-
2012-04-19 15:00
wszystko fajnie (1)
wszystko fajnie ale po lesie nie jeździ się samochodem, dla tych co nie wiedzą, to jest zabronione
- 8 5
-
2012-04-19 15:02
zgadza sie,
a po pijaku wogole sie nie jezdzi...
- 3 1
-
2012-04-19 15:31
a ja jeździłam i polecam - rewelacja!
- 6 2
-
2012-04-19 15:34
Nie do lasu
tylko do lansu
- 11 3
-
2012-04-19 15:43
żadna mi nowina, ja w terenie swoim Golfem Mk4 jeżdżę codziennie (1)
i nie jest to jakiś wieśwagen, ale Golf czwóreczka. Nie będę ukrywał, że udało mi się go okazyjnie kupić jako 13letnia nówka igiełka. Każdy patrzy na mnie i moje auto z podziwem.
- 8 4
-
2012-04-19 18:10
hehe widze ze ludzie zeszli z golfa 3 teraz zaczelo sie na 4
- 4 0
-
2012-04-19 20:07
zal mi was
Allroad 2,7 T i wszystko jasne auto z czasów gdy auto to było auto a nie truchlo.
- 1 8
-
2012-04-19 20:15
Słaby tył a ja głownie się ogladądam do tyłu
..
- 1 1
-
2012-04-20 00:23
co z dźwiękiem w filmiku raz cicho raz głośno ?
- 0 1
-
2012-04-20 01:07
ha ha w USA za polowe ceny masz takie auto i to duzo lepsze z automatem ! i skora ! kto by teraz wajchowal kijem? chyba osiol !
i tak toyota jest o niebo lepsza ! ma 32 modele i do tego lexusa ! toyota avalon z 3.5 litorwym benzyna .
- 3 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.