• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Subaru XV. Subaru do lasu i do baru

Bawo,Mart,Ps
19 kwietnia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 

Subaru XV. Samochód z dobrymi genami.



O tym, że najlepszy jest napęd na cztery łapy, w świecie zwierząt wiedzą jaguary. W świecie moto, do tych samych wniosków doszło Subaru. Także w najnowszym modelu XV ten rodzaj napędu robi wrażenie. Czy inne elementy również?



Subaru XV jest czymś pomiędzy kompaktem a crossoverem. Ładnie wpasowuje się pomiędzy np. Mazdę 3Nissana Qashqai. Zdarza się, że takie łamiące schematy auta, dziwne i trudne do przypisania do konkretnego segmentu często całkiem udanie szturmują rynek.

XV pokazuje swoje zalety zanim jeszcze ruszy się z miejsca. Te atuty to 22-centymetrowy prześwit, dzięki któremu krawężniki, dziury, muldy i koleiny temu samochodowi nie straszne. To także sporo miejsca w kabinie, m.in. dzięki sprytnie zaprojektowanej, krótkiej desce rozdzielczej. Wyższe wersje oferują ładną skórę, której kolory można dobrać do barwy nadwozia. Jeśli o nie chodzi , to XV najlepiej wygląda w pomarańczowym. Wiemy, że po ruszeniu z miejsca XV wyciągnie kolejne asy z rękawa, przymkniemy więc oko na przeciętną jakość montażu i plastiki we wnętrzu, których segment premium jeszcze nie wpuści na salony.

  • Subaru xv
  • Subaru xv
  • Subaru xv
  • Subaru xv
  • Subaru xv
  • Subaru xv
  • Subaru xv
  • Subaru xv
  • Subaru xv
  • Subaru xv
  • Subaru xv


Na jazdy testowe do Trójmiasta Subaru zawitało z pełną gamą silnikową, a więc z dwoma boxerami, drugim - obok napędu - znakiem rozpoznawczym marki. Pierwszy to 147 konny diesel, drugi to 150 konna "benzyna". Jest jeszcze benzynowe 1.6 o mocy 116 KM, niezbyt mocne i raczej nie w guście kierowców lubiących emocje.

Wysłuchaliśmy pochlebnych opinii testujących o silniku diesla. Jest cichy, elastyczny i równo pracujący. Bliżej mieliśmy okazję poznać silnik benzynowy z bezstopniową skrzynią CVT. Tę warto polecić tym, którzy boją się tego, że samochód przyspiesza. CVT skutecznie tłumi zapędy silnika do dynamicznej jazdy. Kto nie wierzy, niech przypatrzy się jak motorniczy próbuje "rozbujać" tramwaj. Ta skrzynia zapewnia podobne emocje. Zdecydowanie wolimy skrzynię manualną.

Bardzo nisko położony środek ciężkości i stały napęd na obie osie w proporcji 50 na 50 sprawia, że XV w każdych warunkach trzyma się drogi jak przyklejony. Ciasne zakręty, szutrowe bezdroża, błotniste koleiny czy piaszczyste łachy nie robią na subaru żadnego wrażenia. Można w nim pozwolić sobie na naprawdę dużo. To nie jest szaleństwo na miarę kultowego modelu z fajnym znaczkiem STi, jednak niejedno auto przy takiej jeździe wylądowałoby już w rowie. Subaru XV przemknie się tam w miarę komfortowo i nie przechylając się prawie zupełnie.

Mimo takich możliwości zdecydowana większość użytkowników z pewnością rzadko pozwoli sobie na szutrowe szaleństwo. XV zresztą wyraźnie pokazuje, że takie przyjemności można mu fundować incydentalnie i jazda po nieutwardzonych szlakach nie jest jego pierwszą naturą.

Użytkownik doceni zalety XV zimą i na śliskiej drodze. Przy poprawnym, sportowym, ale wciąż komfortowym zawieszeniu i świetnym napędzie, jest jeszcze parę kategorii, gdzie to konkurencja wyprzedza subaru. Kto jednak ceni sobie coś bardziej oryginalnego niż standardowy kompakt lub crossover może spróbować przymierzyć się do subaru XV.

Ceny subaru XV zaczynają się od ok. 90 tys. zł za podstawową wersję z silnikiem 1.6. Bogatsza odmiana comfort to odpowiednio 115 794 zł za "benzynę" i 128 394 zł za wersję z dieslem. Najbogatsza wersja exclusive to odpowiednio 126 378 i 138 978 zł. Ciekawostką jest, że obszywaniem wnętrza wysokiej jakości skórą, w topowych odmianach XV zajmuje się zewnętrzna firma z Polski.
Bawo,Mart,Ps

Opinie (76) 2 zablokowane

  • Raczej do lamusa

    bliźniaczego opla nawet w jednym egzemplażu w Gdańsku nie sprzedano!!!
    Z tym bedzie podobnie

    • 1 5

  • dlaczego szyby drzwi maja ramki

    Subaru na własne życzenie traci charakterystyczny i rozpoznawalny dla siebie element. Samochody coraz bardziej przypominają wozidła dla amerykańskich matek z dziećmi

    • 4 1

  • polecam

    Połowa ludzi jeździ jakimiś badziewiem i mądrzą się jakby mieli przynajmniej Maseratii czy Porsche.Auto super polecam - jeździłam - trzyma się drogi - drogi ale co teraz jest tanie.

    • 4 0

  • niby ładny

    ale u nas we Wejherowie jak nie ma auto znaczka vw to zadna panna nawet sie nie spojrzy

    • 7 0

  • przecież takie "terenówki" nie latają po lasach lepiej nie przepłacać za znaczek

    i kupić klasycznego Suva jak Outlander, zdecydowanie lepiej wygląda i praktyczniejszy

    • 0 4

  • do lasu moze nie

    • 1 1

  • auto rewelacja , mam i polecam (1)

    Naprawdę dobry samochód, jeździ pewnie w każdych warunkach . W zimie po prostu idealny na głęboki śnieg . Mom zdaniem Subaru idealnie trafiło z tym samochodem w segment samochodów crossover. Korzystam z lepszych i gorszych dróg na codzień i sprawdza się doskonała opinia o tych samochodach. Trzeba się przejechać tym samochodem , żeby wydawać opinie, bo to jest kluczowa sprawa w tym przypadku .
    Jestem szczęśliwym posiadaczem Subaru od 1 m-ca (XV2.0 i) i jednocześnie fanem tej marki.

    • 4 0

    • auto rewelacja

      To może teraz napisz co z Twoim Subaru po ponad trzech latach użytkowania: co ze sprzęgłem, korozją, olejem w silniku, wyciekach czekam na odpowiedź

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC (1 opinia)

(1 opinia)
30 zł
zawody / wyścigi

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakie oznaczenie na stacjach benzynowych ma paliwo przeznaczone do silników diesla?

 

Najczęściej czytane