- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (37 opinii)
- 2 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (21 opinii)
- 3 15-latek autem na minuty uciekał policji (113 opinii)
- 4 OMT: bajpas nie dla ciężarówek (45 opinii)
- 5 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (135 opinii)
- 6 W trakcie jazdy odpadło mu koło (69 opinii)
Szersza, nowa droga i stare ograniczenie do 50 km/h
Nowy, przebudowany odcinek ul. Chwarznieńskiej ma po dwa pasy w każdym kierunku. Droga przez las oddzielona jest barierkami, zwierzęta mają przepusty, a ich wtargnięciom na ulicę zapobiega płot. Mimo to ograniczenie prędkości do 50 km/h pozostało.
Przebudowana na odcinku 1,5 km trasa ma zapewnić lepszy dojazd z zachodnich dzielnic miasta do centrum. Wykonawcą była spółka Strabag, która za wykonanie robót dostała 25,9 mln zł. I rzeczywiście, dzięki dwóm pasom jeździ się teraz łatwiej, a dziur nie ma.
Czytaj także: Sprawdzą przepustowość ul. Chwarznieńskiej.
- Jest tylko jedno "ale". Policja, która z upodobaniem staje tam z radarem i łapie kierowców, przekraczających prędkość o 20 km/h. Tymczasem na takich drogach w Bydgoszczy czy Elblągu można jechać 80-90 km/h, bo nie jest to niebezpieczne - przekonuje nasz czytelnik, pan Wojciech, który postuluje podniesienie tam dozwolonej prędkości.
Urzędnicy są temu jednak przeciwni. Zwracają uwagę, że odcinek leśny ma ok. 1 km, a potem znowu jedzie się przez teren zabudowany.
- Poza tym ogrodzenie lasu nie rozwiązuje problemu. Zwierzę zawsze może się gdzieś przecisnąć. Właśnie dlatego przy drodze stoją znaki ostrzegające przed dzikimi zwierzętami, co też ma wpływ na ograniczenie prędkości - mówi Tomasz Krzak z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Nasz czytelnik zauważa jednak, że policjanci stoją na prostym odcinku drogi, gdzie nie ma skrzyżowań i jest ogrodzony las, a nie widuje ich za obwodnicą , gdzie jest szkoła i znacznie więcej zabudowań.
- Policjanci zawsze wybierają miejsca, w których dochodzi do największej liczby niebezpiecznych zdarzeń - ripostuje kom. Michał Rusak, rzecznik gdyńskiej policji, który przypomina wypadki na Drodze Gdyńskiej, dodając, że pozornie prosta i szeroka droga często jest niebezpieczna. - Jesteśmy od pilnowania przestrzegania prawa, ale też zapobiegania wypadkom, a kontrole prędkości pełnią rolę prewencyjną - dodaje.
Zobacz jak przebudowywano leśny odcinek ul. Chwarznieńskiej.
Opinie (238) 4 zablokowane
-
2014-12-19 10:17
predkość (1)
Na początku tego odcina powinna być informacja o dopuszczalnej prędkości, chyba, że chodzi o kase dla miasta, bo przecież trzeba zapłacić za lotnisko.
Nikt nie jeździ tam 50 km/godz. To jest obszar niezabudowany. To jak ma być?
Do niedawna łapał nas wysoko oceniany przez prezydentów Tomasz W. szef od parkowania( co z nim, został po 2 miesiącach wypuszczony z aresztu), a więc władza wie, co robi.- 14 6
-
2014-12-19 21:34
Ten odszar jest w granicach miasta ,
przez co jest uwazany jako zabudowany .
- 1 0
-
2014-12-19 21:20
"Zwierzę zawsze może się gdzieś przecisnąć."
Proponuję 50 km\h na obwodnicy- 5 2
-
2014-12-19 10:07
tak naprawdę kto w ogóle przestrzega tego ograniczenia,,,, (8)
- 150 11
-
2014-12-19 12:25
NIKT!!! (2)
- 6 5
-
2014-12-19 12:47
(1)
Wychodzi na to, że kolega powyżej przestrzega tego ograniczenia :)
- 5 4
-
2014-12-19 21:19
Lepiej Ty przemyśl .
Wszyscy powinni nagle zacząć jezdzić zgodnie z przepisami . Nagle by się okazało , ze wiele dróg i ulic jest za szerokich .
- 2 1
-
2014-12-19 11:12
(2)
i dlatego warto postawic tam radar. nie zartuje, nie ironizuje. dlaczego mamy przestrzegac prawa tylko troche ? trzeba wszedzie i wtedy mozna mowic ze radary sa zbedsne. na razie wszyscy powinni uzywac radarow i stawaic ich ile sie da.
- 9 13
-
2014-12-19 16:48
lepiej nie budować takich szerokich ulic prowokujących do szybkiej jazdy
po obu stronach zbudować chroniony pas dla rowerów i po sprawie
- 7 3
-
2014-12-19 11:25
e tam, taniej będzie każdemu kierowcy dać mandat raz do roku za twarz. Odpadną wydatki na radary a drogówka nie będzie marzła na poboczach. Każdemu posiadaczowi prawa jazdy PREWENCYJNIE raz do roku mandat za 200 zł i 5 punktów karnych. Bo na pewno nie raz złamał jakiś przepis, więc to i tak taryfa ulgowa.
- 13 6
-
2014-12-19 12:57
no jak kto ? katolicy....
- 5 2
-
2014-12-19 11:12
znam wielu
jak jest korek rano, i tak wszyscy jadą duużo wolniej. Ta droga jest po prostu przewymiarowana.
- 8 7
-
2014-12-19 21:07
regularnie tam śmigam
muszę powiedzieć że nawet drogówka jeździ tam z prędkością ok 85km/h i to nie jest jednostkowy przypadek tylko częste przypadki - rano (jeszcze ciemno), przy mokrej nawierzchni. Wg mnie bezpiecznie tam można jechać te 80km/h. Jest prosto nie ma przejść dla pieszych, ścieżka dla rowerów na chodniku wydzielona.. itd.
- 5 1
-
2014-12-19 18:53
miś
- 3 0
-
2014-12-19 18:48
BUS pasy
wybudować od pętli na Chwarznie do Kieleckiej - pan stępa będzie miał wygodnie
- 7 0
-
2014-12-19 18:35
stępa wybuduj
w lesie 5 kładek i pięć sygnalizacji i nie będzie trzeba stawiać znaku ograniczenia prędkości. Do tego jeszcze możesz postawić ekrany akustyczne, przez nie zwierzęta nie przejdą - w tym jesteś specjalistą. Albo daj pozwolenie na budowę biedronki na skraju lasu i znowu zainstalujesz światełka i będzie super. I może jeszcze jakiś mini park w lesie za kilka milionów w którym będziemy mogli podziwiać dżownice i czerwone mrówki.
- 15 1
-
2014-12-19 18:15
To takie azjatyckie
W tym cały widz. Optycznie i położenie wygląda na trasę o dopuszczalnej prędkości co najmniej na 70 km/godz. A tu zonk, chłopcy radarowcy z suszarkami kasują kierowców.
- 8 0
-
2014-12-19 16:58
Estakada Kwiatkowskiego, kierunek Obwodnica Trójmiasta (1)
Co sądzicie Państwo o policjantach kryjących się pomiedzy rzędami ekranów,
na samym końcu estakady Kwiatkowskiego, na końcówce wlotu z ul. Morskiej,
w kierunku Obwodnicy Trójmiejskiej, tuż pod znakiem koniec obszaru zabudowanego.
Tam, ku mojemu ogromnemu zdziwieniu obowiązuje 50km/h, choć ostatnie ponad 500m drogi (od wlotu z ul. Hutniczej / zjazdu do Morskiej) aż do granicy lasu, jest całkowicie szczelnie okryte ekranami dźwiękochłonnymi. Droga przecież dwujezdniowa, dwupasmowa, bez jakiejkolwiek zabudowy, w b. dobrym stanie technicznym, bo przecież nowa.
TIR-y nie mogą przez to rozpędzić się pod bardzo stromą górkę, zasmradzają cały piękny okoliczny las, bo znaki: koniec obszaru zabudowanego oraz ograniczenie, a właściwie dopuszczenie 70 km/h znajdują się dopiero, na końcu pasa wlotu z Morskiej, czyli tam gdzie zaczyna się las.
Dlaczego tak się dzieje ???
Dlaczego po wjeździe z Hutniczej / zjeździe na Morską, gdzie obowiązuje 50 km/h, nie pojawiły się do tej pory znaki dopuszczające 70 km/h.
Kto tutaj zawala sprawę ?
Na razie po rozmowach z Policją na Portowej, oraz ZDiZ na 10 -lutego, na pytanie "jak zmienić ten chory stan rzeczy?, co możecie z tym zrobić ?"
udało mnie się ustalić jedno, że Nikt z w/w nie ponosi winy za taki stan rzeczy.
Ot i tyle........Więc jak to w końcu jest ? Kto to ma zmienić?
To samo zresztą tyczy się Chwarznieńskiej.- 10 1
-
2014-12-19 17:36
Estakada Kwiatkowskiego, kierunek Obwodnica Trójmiasta
To akurat dość łatwo wytłumaczyć - Pan sam sobie odpowiedział. Cytując "dopuszczenie 70 km/h znajdują się dopiero, na końcu pasa wlotu z Morskiej". Tego wlotu. którego nie widać z Estakady, bo "jest całkowicie szczelnie okryty ekranami dźwiękochłonnymi".
Pas wjazdowy z Morskiej jest za krótki - i dopóki go nie wydłużą, dopóty włączenie się do ruchu "pod górkę", obok jadącego 70km/godz TIRa będzie rozrywką ekstremalną.
A tak w ogóle, to tam kiedyś było 70km/godz i dopiero po c.a. dwóch latach ustawili "pięćdziesiątki".- 0 0
-
2014-12-19 10:08
Piękna droga! (3)
Cudowne rozwiązanie, genialne posunięcie architektoniczne, tylko od d... strony... Witomino stoi od Stadionu z jednej strony i od Nordei z drugiej. Brawo włodarze, brawo urbaniści....!!!!
- 70 8
-
2014-12-19 10:18
(1)
A ludzie i tak rzadko kiedy na chwarznieńskiej korzystają z drugiego pasa, bo zaraz jest zwężenie. Jaki miś jest, każdy widzi :)
- 11 2
-
2014-12-19 17:16
W drugą stronę też ??? No własnie...
Nie odzywaj się więc.
- 1 1
-
2014-12-19 11:16
urbaniści tworzą ulice, inżynierowie ruchu pseudoaustrady miejskie
tylko kierowcy bez wyobraźni chcą jeździć po mieście szybciej niż 50 km/h
- 6 17
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.