• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koncern wypowiedział umowy trójmiejskim dealerom

mJ
5 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Koncern Stellantis wypowiedział umowy wszystkim krajowym dealerom. Koncern Stellantis wypowiedział umowy wszystkim krajowym dealerom.

Szykuje się niemałe przetasowanie na trójmiejskim rynku motoryzacyjnym. Międzynarodowy koncern Stellantis wypowiedział umowy wszystkim polskim dealerom marek wchodzących w skład grupy. Czy to oznacza koniec współpracy z niektórymi salonami?



Salonów samochodowych w Trójmieście jest:

Na wstępie wyjaśnijmy, czym jest Stellantis. To francusko-włosko-amerykański koncern motoryzacyjny, który powstał w 2021 roku w wyniku fuzji włosko-amerykańskiej spółki Fiat Chrysler Automobiles i francuskiej spółki Grupy PSA.

Pod koniec maja tego roku wszyscy krajowi przedstawiciele marek Peugeot, Citroen, DS Automobiles, Opel, Abarth, Alfa Romeo, Fiat oraz Jeep, które wchodzą w skład koncernu Stellantis, otrzymali informację o rozwiązaniu umowy dealerskiej z dwuletnim wypowiedzeniem. Te dwa lata mają zapewnić ciągłość sprzedaży. Jaki jest powód takiej decyzji? Konieczność reorganizacji sieci. Wszystkie firmy zostały poinformowane o zmianie modelu dystrybucji, która prawdopodobnie przybierze formę agencyjną.

Po dostarczeniu wypowiedzeń, przedstawiciele koncernu zapowiedzieli spotkania z włodarzami firm, z którymi Stellantis chce współpracować w przyszłości. Podczas spotkania mają zostać przedstawione nowe warunki partnerstwa. Oznacza to, że zostanie wybrana nowa sieć dystrybucji, a firmy, z którymi kontynuowana będzie współpraca, będą miały możliwość rozszerzenia swojej oferty o nowe marki. Jak podkreślają przedstawiciele, nowa sieć zostanie wybrana na podstawie "obiektywnych wskaźników i warunków".

Trójmiejskie salony samochodowe


Pisma wypowiadające umowy otrzymali m.in. dealerzy Jeepa. Pisma wypowiadające umowy otrzymali m.in. dealerzy Jeepa.
Nieoficjalnie mówi się, że dealerzy z grupy Stellantis otrzymali bądź dopiero otrzymają pisma z... ich dalszymi losami. Ponoć w listach została przedstawiona jedna z trzech wizji, w tym ta kończąca współpracę.

W komunikacie prasowy przedstawiciele Stellantis napisali: zmiany środowiskowe i regulacji prawnych wpływają na model dystrybucji w branży, prowadząc gamy modelowe marek do elektryfikacji. Wielokanałowe modele zakupowe, w tym proces sprzedaży online, zmieniły sposób zakupów i konsumpcji klientów, a przewidywane w 2023 roku nadchodzące rozporządzenia w sprawie Wyłączeń Grupowych (BER) prawdopodobnie doprowadzą do konieczności modyfikacji obecnych umów i standardów dystrybucyjnych.

Ponadto oczekujemy, że w Europie do 2025 roku 98 proc. modeli Stellantis zostanie zelektryfikowanych, a do roku 2030 wielkość ta osiągnie 100 proc. Do 2025 roku pojazdy o niskiej emisji zanieczyszczeń (LEV) będą stanowić 35 proc. sprzedaży Stellantis, a 70 proc. do roku 2030. Od 2023 roku nastąpi znaczące przyspieszenie tego procesu, a celem Stellantis jest bycie na czele zmian, umożliwiając swojej sieci dostosowanie się z odpowiednim wyprzedzeniem czasowym.

Czy zatem nowa wizja Stellantis przyczyni się do zamknięcia niektórych salonów w Trójmieście? Wiele na to wskazuje, ale poczekajmy.

Czytaj także:

Klienci dłużej czekają na nowe auta. Problemem... półprzewodniki



W skład koncernu Stellantis wchodzi marka Opel. W skład koncernu Stellantis wchodzi marka Opel.
mJ

Opinie (208) 3 zablokowane

  • Czyli np. korporacja Grupa Zdunek, ma nietęgie miny, szczególnie że podobny ruch przewiduje BMW i MINI. (4)

    W Mercedesie również mają zajść duże zmiany. Podobnie było z Marvipolem z którym Jaguar przedłużył umowę dilerską ale już na mniej korzystnych warunkach. Widać pieniądze liczą się już nawet dla tych wielkich a mniejsi albo zrezygnują ze współpracy albo zegną kark i będą działać dalej, na wspomnianych mniej korzystnych warunkach. Życie!!

    • 64 3

    • serwis i obsluga BMW

      u Zdunka DNO! nigdy więcej do nich!

      • 1 0

    • Niech lepiej

      Zapłaci zaległe ZUSY tym co nie płacił latami! Bo płacił pod Stołem!
      Korpo ... śmiech na sali!

      • 3 0

    • Zdunek to nie korporacja ( w korpo zatrudniają o umowę o prace i dbają o pracownika) (1)

      Ale ciekawe co piszesz

      • 32 3

      • Zdund to sepleniący dziadzio juz

        • 10 1

  • a niechaj wypowiedzą

    Zdunkowi sprzedaż i serwis BMW. mechanicy to chyba są wzięci z serwisu snopowiązałek, nie lepiej jest z tymi co obsługują klienta! Do żadnej marki się nie nadają!

    • 3 0

  • Eko

    Żeby w Polsce jeździć bez problemu elektrykiem, rząd musi ogarnąć stacje lądowania, bo jest ich mało. Kierowca nie może martwic się,ze wyjedzie w Polskę i będzie miał dylemat gdzie ładować lub czy stacja będzie wolna. Jeżeli dąży się do zero emisji to prąd musi pochodzic z czystej energii inaczej to mamy eko patologie, bo energia z węgla. Żeby wprowadzać elektryki na drogi najpierw trzeba rozwinąć infrastrukturę energetyczną. W Polsce buduje się domy, a drogi może kiedyś zbudują.Tak samo będzie z elektrykami, może gdzieś się podłączę.

    • 1 0

  • jeżeli będą tylko elektryczne samochody (15)

    to 70% samochodów zniknie z ulic. Nikt nie kupi 10 letniego elektryka bo bateria będzie połową nowego samochodu. A nowy jest tylko dla bogatych. Jak nie zakażą jazdy starymi samochodami spalinowymi to będziemy mieć tylko takie samochody jak teraz ma Kuba.

    • 205 22

    • Nie zakażą jazdy z silnikami spalinowymi, ale wywindują do absurdu ceny paliw Co w UE już się zaczyna

      Będzie zakaz modernizacji urządzeń zasilanych paliwami kopalnymi

      • 4 0

    • wymiana baterii już jest tańsza niż wymiana DPF+dwumasy (1)

      W niejednych samochodach już tak jest więc, nie biadol.
      Mówię o hybrydach, nie wiem jak jest w całkowitych elektrykach EV.
      No i nie w autoryzowanym serwisie, ale sa już w Polsce firmy co wymieniają baterie za całkiem rozsądną cenę. zależy od modelu..

      • 6 21

      • Prius baterie 8tysi

        Dwumasa +DPF serwis Ford focus 4900 zl
        Dodaj jeszcze do hybrydy wymiane falownika...kilka tysi
        Faktycznie tanio

        • 4 4

    • Nowa technologia, więc droga. bogaci kupią żeby się pokazać, sfinansują rozwój ceny pójdą w dół bo konkurencja jest większa niż w przypadku samochodów o napędzie spalinowym. O baterie bym się nie martwił, średnia utrata pojemności w przeciągu 8 lat dla takiej tesli to 10%. Pozostali w końcu też ogarną jak dbać o baterie.

      • 2 1

    • (2)

      Polak nie kupi. Na zachodzie bez zmian. Polacy wybrali Nowy Lad i biede

      • 15 7

      • (1)

        od 1945 Polacy nie mają żadnego wyboru.

        • 9 2

        • LOL a przed 45' mieli jakikolwiek wybór?

          • 5 1

    • do tego podwyżka cen prądu (2)

      i 100 km na elektryku będzie kosztowało 100 zł.

      • 44 3

      • (1)

        będzie łatwo liczyć :))) 100 za 100 - jak Rudy 102 :)

        • 15 0

        • spokojnie, będzie jeszcze jakiś pod... znaczy opłata i 102 będzie miało spory +, bo u nas wszystko jest na +

          • 7 0

    • (1)

      Nie doceniasz siły popytu. Na pewno znajdą coś aby go zwiększyć. Taka Izera ma mieć system izraelski, czyli podjeżdżasz na taki Orlen i nie ma ładowania tylko cyk - pracownik wymienia cały akumulator (baterię). W takiej konfiguracji Twój problem nie istnieje...

      • 3 27

      • Cyk i dostaniesz zamiast swojego akumulatora jakiś naładowany chwilowo stary złom. Ten system istnieje również w Chinach.

        • 22 1

    • Wow, widać, że nie wiesz zbyt wiele o samochodach.

      • 3 1

    • Kuba Wojewodzki, nie ma starych aut.

      • 6 3

    • Blisko

      Masz częściową rację ale będzie trochę inaczej. Zapamiętaj tą formulke: nie będziesz miał nic i będziesz szczęśliwy. Tzn. Będziesz wynajmowac auta elektryczne od korporacji bo na posiadanie tak jak piszesz nie będzie ciebie stać.

      • 43 0

  • Upadać razem z Unią, czy wiać teraz w nadziei na ucieczkę do przodu.

    Oto jest pytanie. Bo, że to j#&nie, to jasne jak słońce.

    • 2 0

  • Drożejące nowe i stare samochody

    ciśnięcie na dwa razy drozsze elektryki. Co nas czeka kilka lat?

    • 2 0

  • Intervapo

    Już zamykają oddział w Sopocie, a pewnie docelowo i w Gdańsku będzie rewolucja

    • 4 0

  • Tadzio

    Zapłać zaległe ZUSY! Pracownikom! Dziś mają kiepskie emerytury!
    A Ci nowi wogóle ich nie będą mieć!
    A w sumie to ty masz teraz Najemników na samozatrudnieniu

    • 3 0

  • Kogo zamkną ? (4)

    Wyglada na to ze zostanie tylko Zdunek i Plichta

    • 29 11

    • Tak dwóch Cwaniaków

      Miliono tarczowców!

      • 1 1

    • (2)

      a Plichta to sprzedaje z tej grupy?

      • 11 2

      • Plichta nie (1)

        dotyczy to:

        Abarth (Schewe)
        Alfa Romeo (Auto-Mobil, Auto Plus, Euro-Car)
        Citroën (JD Kulej, Grupa Zdunek)
        Dodge (Auto-Mobil)
        DS (Grupa Zdunek)
        FIAT (Auto-Mobil, Auto Plus, Euro-Car, Schewe)
        Jeep (Auto-Mobil, Auto Plus, Euro-Car, Schewe)
        Opel (Konocar, Motor Centrum, Serwis Haller)
        Peugeot (Grupa Zdunek, Intervapo, JD Kulej)
        Ram (Auto-Mobil)

        Dealerzy wszystkich z nich otrzymali wypowiedzenie umów dealerskich i zarazem nadano im trzy kategorie.

        Pierwsza to najogólniej mówiąc brak zarzutów co do działalności i pełna wola jej kontynuacji w oparciu o nową umowę. Druga to warunkowe przedłużenie współpracy, z zastrzeżeniem wprowadzenia zmian w funkcjonowaniu. Trzecia to niestety najmniej korzystna ocena dla lokalnych przedsiębiorców bo jest to po prostu podziękowanie za dotychczasową współpracę i jej zakończenie.

        W Trójmieście, nieoficjalnie, nikt nie jest doskonały i wszyscy dealerzy powyższych marek muszą wprowadzić zmiany albo pożegnać się z ich przedstawicielstwem. Szanse na przetrwanie otrzymały największe i najczęściej wielo-markowe firmy. Z posiadanych przez nas informacji wynika, że w Trójmieście ubędzie przynajmniej dwóch dealerów. Będą to firmy reprezentujące marki Peugeot i Opel. Dokładny termin zakończenia ich autoryzacji nie jest jeszcze oficjalnie znany, a firmy nie ustosunkowały się do naszych pytań o szczegóły. Nie oznacza to oczywiście zaprzestania ich działalności, lecz nie będą one już oficjalnym przedstawicielem danej marki.

        • 28 1

        • znając podejście Francuzów do biznesu i ich partnerów

          nie przedłużenie umowy leży w interesie dealerów.

          • 1 2

  • To jak

    Kupowanie porsche żeby pojeździć po polu. Co infrastruktura ma do zaoferowania, żeby wypuścić elektryki na rynek? Nic. Tylko gadanie. Temat będzie na rzeczy tylko wtedy, kiedy każdy posiadacz auta po pracy załaduje go w swoim garażu. Na dziś to utopia więc dajcie sobie siana.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

W Polsce limit prędkości na drodze ekspresowej dwujezdniowej wynosi:

 

Najczęściej czytane