- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (59 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 Apel policji do kierowców aut i motocykli (66 opinii)
- 4 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (358 opinii)
- 5 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (257 opinii)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (207 opinii)
Koncern wypowiedział umowy trójmiejskim dealerom
Szykuje się niemałe przetasowanie na trójmiejskim rynku motoryzacyjnym. Międzynarodowy koncern Stellantis wypowiedział umowy wszystkim polskim dealerom marek wchodzących w skład grupy. Czy to oznacza koniec współpracy z niektórymi salonami?
Pod koniec maja tego roku wszyscy krajowi przedstawiciele marek Peugeot, Citroen, DS Automobiles, Opel, Abarth, Alfa Romeo, Fiat oraz Jeep, które wchodzą w skład koncernu Stellantis, otrzymali informację o rozwiązaniu umowy dealerskiej z dwuletnim wypowiedzeniem. Te dwa lata mają zapewnić ciągłość sprzedaży. Jaki jest powód takiej decyzji? Konieczność reorganizacji sieci. Wszystkie firmy zostały poinformowane o zmianie modelu dystrybucji, która prawdopodobnie przybierze formę agencyjną.
Po dostarczeniu wypowiedzeń, przedstawiciele koncernu zapowiedzieli spotkania z włodarzami firm, z którymi Stellantis chce współpracować w przyszłości. Podczas spotkania mają zostać przedstawione nowe warunki partnerstwa. Oznacza to, że zostanie wybrana nowa sieć dystrybucji, a firmy, z którymi kontynuowana będzie współpraca, będą miały możliwość rozszerzenia swojej oferty o nowe marki. Jak podkreślają przedstawiciele, nowa sieć zostanie wybrana na podstawie "obiektywnych wskaźników i warunków".
Trójmiejskie salony samochodowe
Nieoficjalnie mówi się, że dealerzy z grupy Stellantis otrzymali bądź dopiero otrzymają pisma z... ich dalszymi losami. Ponoć w listach została przedstawiona jedna z trzech wizji, w tym ta kończąca współpracę.
W komunikacie prasowy przedstawiciele Stellantis napisali: zmiany środowiskowe i regulacji prawnych wpływają na model dystrybucji w branży, prowadząc gamy modelowe marek do elektryfikacji. Wielokanałowe modele zakupowe, w tym proces sprzedaży online, zmieniły sposób zakupów i konsumpcji klientów, a przewidywane w 2023 roku nadchodzące rozporządzenia w sprawie Wyłączeń Grupowych (BER) prawdopodobnie doprowadzą do konieczności modyfikacji obecnych umów i standardów dystrybucyjnych.
Ponadto oczekujemy, że w Europie do 2025 roku 98 proc. modeli Stellantis zostanie zelektryfikowanych, a do roku 2030 wielkość ta osiągnie 100 proc. Do 2025 roku pojazdy o niskiej emisji zanieczyszczeń (LEV) będą stanowić 35 proc. sprzedaży Stellantis, a 70 proc. do roku 2030. Od 2023 roku nastąpi znaczące przyspieszenie tego procesu, a celem Stellantis jest bycie na czele zmian, umożliwiając swojej sieci dostosowanie się z odpowiednim wyprzedzeniem czasowym.
Czy zatem nowa wizja Stellantis przyczyni się do zamknięcia niektórych salonów w Trójmieście? Wiele na to wskazuje, ale poczekajmy.
Czytaj także:
Klienci dłużej czekają na nowe auta. Problemem... półprzewodniki
Opinie (208) 3 zablokowane
-
2021-08-06 08:38
Kupię konia.
Już widzę elektryki na wsi. A jak huragan wyłączy prąd to dojazd karetki konnej do pacjenta za tydzień.
- 16 2
-
2021-08-05 13:25
Kazdy szuka oszczędnosci (2)
Nawet najbogatsze koncerny szukaja teraz oszczędnosci. Najlepiej u innych podwykonawców, dostawców etc. Jezeli się nie dostosujesz do wymagań, znikasz z rynku.
- 26 2
-
2021-08-05 15:10
(1)
wow, odkryłeś funkcjonowanie człowieka i firm. jeżeli restauracja isę nie dostosuje do wymagań klientów to znika, itp. najbogatsze? skad wiesz, ze ten koncern jest najbogatszy? co to znaczy najbogatszy, sprawdziles ich portfolio i wartosc papierow wartosciowych, gotowki itp?
- 1 3
-
2021-08-06 08:23
Jezeli jestes dostawcą to musisz się dostosowac do wymagan klienta
takie sa realia. I wszystkie firmy szukaja oszczednosci. Pracuje w Automotive, wiec te problemy znam z własnych doswiadczeń. Stellantis zrobiło warsztaty dla poddostawców, zeby znaleźć miejsca, gdzie mozna zaoszczedzic... Przyczepiłes się do słowa "najbogatsze", ale bez zrozumienia całości. Oszczednosci szukająi bogaci i biedniejsi( o ile ich stac). ....A restauracja która nie dostosowuje się do potrzeb klienta niestety bankrutuje... I wcale nie mówimy o menu...
- 0 0
-
2021-08-06 07:47
Już słyszę, jak Polska prosi o przedłużenie pozwolenia na używanie brudnych pojazdów, ponieważ nie będziemy gotowi. Obecny faszystowski rząd bardziej zajmuje się rozdawaniem bezwartościowych projektów tym, którzy prawidłowo głosują, niż budową nowoczesnego systemu wytwarzania energii elektrycznej.
- 6 12
-
2021-08-06 07:43
To jakaś totalna utopia
Pod przykrywką ekologii
R.....lą wszystko,
Cała gospodarka opiera się na transporcie- 22 0
-
2021-08-06 06:50
(1)
Gdzie naładuje elektryka?! Przed blokiem?! Co za bzdury cała ta elektryfikacja samochodów !
- 19 1
-
2021-08-06 07:34
o to chodzi - samochodami "na własność' będzie jeździła elita; będą się wyróżniać wśród tłumu bo mają samochód na własność. Dla przeciętnych ludzi zostanie najem/ wypożyczenie jeżeli ktoś będzie potrzebował albo środki komunikacji miejskiej. A 70% ludności świata - Azja, Afryka, Am. płd., Rosja itd. będą dalej żyć jak do tej pory......
- 10 0
-
2021-08-05 17:04
Koncern produkujący szmelc z tektury falistej i sprasowanych puszek .... (3)
Te pseudo samochody wyglądają pięknie z dystansu 2 metrów a jak dokładnie się przyjżeć to czar pryska .....
- 21 9
-
2021-08-05 17:52
Przyjrzyj się (2)
Słownikowi ortograficznemu
- 9 6
-
2021-08-05 19:55
mogę się przyjżeć twojej starej (1)
pod warunkiem że się myje i waży max 50 kg ...
- 4 10
-
2021-08-06 07:13
Ale mu pan powiedział
- 4 0
-
2021-08-06 07:06
Zastanawia mnie fakt o co chodzi w tych przemianach? rezygnacji z pojazdów spalinowych i przejście na pojazdy elektryczne skoro większość pojazdów poza Europą było jest i będzie pochodziło z Europy a tym samym są to samochody stare, zużywające dwa, trzy razy więcej paliwa niż obecnie produkowane a o emisji spalin możemy mówić na poziomie euro 0 lub 1. Czy ktoś był w Afryce, Ameryce Płd czy Indiach? przecież tam żyje większość ludności świata i tam jeździ cały szrot z Ameryki Płn czy Europy. Poza tym utylizacja akumulatorów pojazdów elektrycznych będzie całkowicie nieszkodliwa dla środowiska, może trojmiasto.pl pokusi się o artykuł wyjaśniający jak to będzie na plus dla nas wszystkich.
- 11 0
-
2021-08-05 17:40
To pierwsze retorsje na "lex tvn" i zapewne nie ostatnie. (2)
- 8 24
-
2021-08-06 07:05
Po pierwsze jest napisane, ze
Już w maju były pisma do dealerów. Po drugie chodzi raczej o zmuszenie dealerów do oferowania wszystkich marek które ten koncern posiada
- 1 0
-
2021-08-06 06:33
Czyli Amerykanie za TVN mszczą się na elektoracie PO? Geniusze :-D
- 3 1
-
2021-08-06 06:15
te zmiany
te zmiany to napewno nie z korzyścią dla klienta,to wizja zysku dla pośrednika producenta który nie ma nic oprócz dyrektorów i biurka...........dlatego nte auta muszą być takie drogie
- 3 0
-
2021-08-06 00:47
Tadeus się ciesy
Yyyy a co to za samochod
- 3 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.