• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koncern wypowiedział umowy trójmiejskim dealerom

mJ
5 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Koncern Stellantis wypowiedział umowy wszystkim krajowym dealerom. Koncern Stellantis wypowiedział umowy wszystkim krajowym dealerom.

Szykuje się niemałe przetasowanie na trójmiejskim rynku motoryzacyjnym. Międzynarodowy koncern Stellantis wypowiedział umowy wszystkim polskim dealerom marek wchodzących w skład grupy. Czy to oznacza koniec współpracy z niektórymi salonami?



Salonów samochodowych w Trójmieście jest:

Na wstępie wyjaśnijmy, czym jest Stellantis. To francusko-włosko-amerykański koncern motoryzacyjny, który powstał w 2021 roku w wyniku fuzji włosko-amerykańskiej spółki Fiat Chrysler Automobiles i francuskiej spółki Grupy PSA.

Pod koniec maja tego roku wszyscy krajowi przedstawiciele marek Peugeot, Citroen, DS Automobiles, Opel, Abarth, Alfa Romeo, Fiat oraz Jeep, które wchodzą w skład koncernu Stellantis, otrzymali informację o rozwiązaniu umowy dealerskiej z dwuletnim wypowiedzeniem. Te dwa lata mają zapewnić ciągłość sprzedaży. Jaki jest powód takiej decyzji? Konieczność reorganizacji sieci. Wszystkie firmy zostały poinformowane o zmianie modelu dystrybucji, która prawdopodobnie przybierze formę agencyjną.

Po dostarczeniu wypowiedzeń, przedstawiciele koncernu zapowiedzieli spotkania z włodarzami firm, z którymi Stellantis chce współpracować w przyszłości. Podczas spotkania mają zostać przedstawione nowe warunki partnerstwa. Oznacza to, że zostanie wybrana nowa sieć dystrybucji, a firmy, z którymi kontynuowana będzie współpraca, będą miały możliwość rozszerzenia swojej oferty o nowe marki. Jak podkreślają przedstawiciele, nowa sieć zostanie wybrana na podstawie "obiektywnych wskaźników i warunków".

Trójmiejskie salony samochodowe


Pisma wypowiadające umowy otrzymali m.in. dealerzy Jeepa. Pisma wypowiadające umowy otrzymali m.in. dealerzy Jeepa.
Nieoficjalnie mówi się, że dealerzy z grupy Stellantis otrzymali bądź dopiero otrzymają pisma z... ich dalszymi losami. Ponoć w listach została przedstawiona jedna z trzech wizji, w tym ta kończąca współpracę.

W komunikacie prasowy przedstawiciele Stellantis napisali: zmiany środowiskowe i regulacji prawnych wpływają na model dystrybucji w branży, prowadząc gamy modelowe marek do elektryfikacji. Wielokanałowe modele zakupowe, w tym proces sprzedaży online, zmieniły sposób zakupów i konsumpcji klientów, a przewidywane w 2023 roku nadchodzące rozporządzenia w sprawie Wyłączeń Grupowych (BER) prawdopodobnie doprowadzą do konieczności modyfikacji obecnych umów i standardów dystrybucyjnych.

Ponadto oczekujemy, że w Europie do 2025 roku 98 proc. modeli Stellantis zostanie zelektryfikowanych, a do roku 2030 wielkość ta osiągnie 100 proc. Do 2025 roku pojazdy o niskiej emisji zanieczyszczeń (LEV) będą stanowić 35 proc. sprzedaży Stellantis, a 70 proc. do roku 2030. Od 2023 roku nastąpi znaczące przyspieszenie tego procesu, a celem Stellantis jest bycie na czele zmian, umożliwiając swojej sieci dostosowanie się z odpowiednim wyprzedzeniem czasowym.

Czy zatem nowa wizja Stellantis przyczyni się do zamknięcia niektórych salonów w Trójmieście? Wiele na to wskazuje, ale poczekajmy.

Czytaj także:

Klienci dłużej czekają na nowe auta. Problemem... półprzewodniki



W skład koncernu Stellantis wchodzi marka Opel. W skład koncernu Stellantis wchodzi marka Opel.
mJ

Opinie (208) 3 zablokowane

  • Kupię konia.

    Już widzę elektryki na wsi. A jak huragan wyłączy prąd to dojazd karetki konnej do pacjenta za tydzień.

    • 16 2

  • Kazdy szuka oszczędnosci (2)

    Nawet najbogatsze koncerny szukaja teraz oszczędnosci. Najlepiej u innych podwykonawców, dostawców etc. Jezeli się nie dostosujesz do wymagań, znikasz z rynku.

    • 26 2

    • (1)

      wow, odkryłeś funkcjonowanie człowieka i firm. jeżeli restauracja isę nie dostosuje do wymagań klientów to znika, itp. najbogatsze? skad wiesz, ze ten koncern jest najbogatszy? co to znaczy najbogatszy, sprawdziles ich portfolio i wartosc papierow wartosciowych, gotowki itp?

      • 1 3

      • Jezeli jestes dostawcą to musisz się dostosowac do wymagan klienta

        takie sa realia. I wszystkie firmy szukaja oszczednosci. Pracuje w Automotive, wiec te problemy znam z własnych doswiadczeń. Stellantis zrobiło warsztaty dla poddostawców, zeby znaleźć miejsca, gdzie mozna zaoszczedzic... Przyczepiłes się do słowa "najbogatsze", ale bez zrozumienia całości. Oszczednosci szukająi bogaci i biedniejsi( o ile ich stac). ....A restauracja która nie dostosowuje się do potrzeb klienta niestety bankrutuje... I wcale nie mówimy o menu...

        • 0 0

  • Już słyszę, jak Polska prosi o przedłużenie pozwolenia na używanie brudnych pojazdów, ponieważ nie będziemy gotowi. Obecny faszystowski rząd bardziej zajmuje się rozdawaniem bezwartościowych projektów tym, którzy prawidłowo głosują, niż budową nowoczesnego systemu wytwarzania energii elektrycznej.

    • 6 12

  • To jakaś totalna utopia

    Pod przykrywką ekologii
    R.....lą wszystko,
    Cała gospodarka opiera się na transporcie

    • 22 0

  • (1)

    Gdzie naładuje elektryka?! Przed blokiem?! Co za bzdury cała ta elektryfikacja samochodów !

    • 19 1

    • o to chodzi - samochodami "na własność' będzie jeździła elita; będą się wyróżniać wśród tłumu bo mają samochód na własność. Dla przeciętnych ludzi zostanie najem/ wypożyczenie jeżeli ktoś będzie potrzebował albo środki komunikacji miejskiej. A 70% ludności świata - Azja, Afryka, Am. płd., Rosja itd. będą dalej żyć jak do tej pory......

      • 10 0

  • Koncern produkujący szmelc z tektury falistej i sprasowanych puszek .... (3)

    Te pseudo samochody wyglądają pięknie z dystansu 2 metrów a jak dokładnie się przyjżeć to czar pryska .....

    • 21 9

    • Przyjrzyj się (2)

      Słownikowi ortograficznemu

      • 9 6

      • mogę się przyjżeć twojej starej (1)

        pod warunkiem że się myje i waży max 50 kg ...

        • 4 10

        • Ale mu pan powiedział

          • 4 0

  • Zastanawia mnie fakt o co chodzi w tych przemianach? rezygnacji z pojazdów spalinowych i przejście na pojazdy elektryczne skoro większość pojazdów poza Europą było jest i będzie pochodziło z Europy a tym samym są to samochody stare, zużywające dwa, trzy razy więcej paliwa niż obecnie produkowane a o emisji spalin możemy mówić na poziomie euro 0 lub 1. Czy ktoś był w Afryce, Ameryce Płd czy Indiach? przecież tam żyje większość ludności świata i tam jeździ cały szrot z Ameryki Płn czy Europy. Poza tym utylizacja akumulatorów pojazdów elektrycznych będzie całkowicie nieszkodliwa dla środowiska, może trojmiasto.pl pokusi się o artykuł wyjaśniający jak to będzie na plus dla nas wszystkich.

    • 11 0

  • To pierwsze retorsje na "lex tvn" i zapewne nie ostatnie. (2)

    • 8 24

    • Po pierwsze jest napisane, ze

      Już w maju były pisma do dealerów. Po drugie chodzi raczej o zmuszenie dealerów do oferowania wszystkich marek które ten koncern posiada

      • 1 0

    • Czyli Amerykanie za TVN mszczą się na elektoracie PO? Geniusze :-D

      • 3 1

  • te zmiany

    te zmiany to napewno nie z korzyścią dla klienta,to wizja zysku dla pośrednika producenta który nie ma nic oprócz dyrektorów i biurka...........dlatego nte auta muszą być takie drogie

    • 3 0

  • Tadeus się ciesy

    Yyyy a co to za samochod

    • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest CDI?

 

Najczęściej czytane