- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (59 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 Apel policji do kierowców aut i motocykli (66 opinii)
- 4 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (358 opinii)
- 5 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (257 opinii)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (207 opinii)
Koncern wypowiedział umowy trójmiejskim dealerom
Szykuje się niemałe przetasowanie na trójmiejskim rynku motoryzacyjnym. Międzynarodowy koncern Stellantis wypowiedział umowy wszystkim polskim dealerom marek wchodzących w skład grupy. Czy to oznacza koniec współpracy z niektórymi salonami?
Pod koniec maja tego roku wszyscy krajowi przedstawiciele marek Peugeot, Citroen, DS Automobiles, Opel, Abarth, Alfa Romeo, Fiat oraz Jeep, które wchodzą w skład koncernu Stellantis, otrzymali informację o rozwiązaniu umowy dealerskiej z dwuletnim wypowiedzeniem. Te dwa lata mają zapewnić ciągłość sprzedaży. Jaki jest powód takiej decyzji? Konieczność reorganizacji sieci. Wszystkie firmy zostały poinformowane o zmianie modelu dystrybucji, która prawdopodobnie przybierze formę agencyjną.
Po dostarczeniu wypowiedzeń, przedstawiciele koncernu zapowiedzieli spotkania z włodarzami firm, z którymi Stellantis chce współpracować w przyszłości. Podczas spotkania mają zostać przedstawione nowe warunki partnerstwa. Oznacza to, że zostanie wybrana nowa sieć dystrybucji, a firmy, z którymi kontynuowana będzie współpraca, będą miały możliwość rozszerzenia swojej oferty o nowe marki. Jak podkreślają przedstawiciele, nowa sieć zostanie wybrana na podstawie "obiektywnych wskaźników i warunków".
Trójmiejskie salony samochodowe
Nieoficjalnie mówi się, że dealerzy z grupy Stellantis otrzymali bądź dopiero otrzymają pisma z... ich dalszymi losami. Ponoć w listach została przedstawiona jedna z trzech wizji, w tym ta kończąca współpracę.
W komunikacie prasowy przedstawiciele Stellantis napisali: zmiany środowiskowe i regulacji prawnych wpływają na model dystrybucji w branży, prowadząc gamy modelowe marek do elektryfikacji. Wielokanałowe modele zakupowe, w tym proces sprzedaży online, zmieniły sposób zakupów i konsumpcji klientów, a przewidywane w 2023 roku nadchodzące rozporządzenia w sprawie Wyłączeń Grupowych (BER) prawdopodobnie doprowadzą do konieczności modyfikacji obecnych umów i standardów dystrybucyjnych.
Ponadto oczekujemy, że w Europie do 2025 roku 98 proc. modeli Stellantis zostanie zelektryfikowanych, a do roku 2030 wielkość ta osiągnie 100 proc. Do 2025 roku pojazdy o niskiej emisji zanieczyszczeń (LEV) będą stanowić 35 proc. sprzedaży Stellantis, a 70 proc. do roku 2030. Od 2023 roku nastąpi znaczące przyspieszenie tego procesu, a celem Stellantis jest bycie na czele zmian, umożliwiając swojej sieci dostosowanie się z odpowiednim wyprzedzeniem czasowym.
Czy zatem nowa wizja Stellantis przyczyni się do zamknięcia niektórych salonów w Trójmieście? Wiele na to wskazuje, ale poczekajmy.
Czytaj także:
Klienci dłużej czekają na nowe auta. Problemem... półprzewodniki
Opinie (208) 3 zablokowane
-
2021-08-05 23:21
To po co kazali nam tyle budować
- 2 1
-
2021-08-05 23:15
W jakie dziwne czasy ja trafiłem... Chyba zaszła jakaś pomyłka...
- 10 1
-
2021-08-05 21:57
Pandemia, carshare, hulajnogi, parkingi
Nie dość, że pandemia to wystrzał hulajnog, rowerów i car share. No i coraz droższe parkowanie na mieście
- 11 1
-
2021-08-05 13:55
(1)
Sieć żadnego kraju nie wytrzyma 50% elektryków, nie mówiąc o 100%. Zapisy kolejkowe do ładowarek, może ładowanie na kartki. Samochody będą tylko dla bogaczy i firmowe dla nielicznych.
Reszta do autobusów jak we wczesnym PRL-u. Eko-prąd będzie tak drogi że zapomnisz o lodówce, klimatyzacji, gotowaniu na prądzie,oświetleniu. Radosny eko-świat. Przemysł przeniósł się do azji i tam truje.- 45 5
-
2021-08-05 20:59
Gomułka faworyzował transport publiczny, a warszawy i duże fiaty tylko dla wybrańców :D
- 6 0
-
2021-08-05 19:59
akurat wszystkie te marki omijam szerokim łukiem
więc mogą se zmieniać co i jak chcą...
- 11 6
-
2021-08-05 19:33
Mialem zmieniac pojazd
ale nadchodzace zmiany daja do myślenia. Chyba trzeba serwisowac i czekac na przyszlosc
- 12 2
-
2021-08-05 16:14
Hmm (2)
Ciekawe, czy ma to związek z faktem, że rządzący chcą odebrać koncesję pewnej telewizji, czym de facto wypraszają zachodnie koncerny z Polski, bo każdy może być następny.
- 8 32
-
2021-08-05 19:15
Nie, to ma związek z twoją głupotą.
- 9 4
-
2021-08-05 16:39
Prać ociec? Prać!
... I wyprany!
- 6 3
-
2021-08-05 18:54
Czyli najwieksze szroty maja problem
Hehe
- 8 13
-
2021-08-05 18:54
Jaki ten nowy salon przy Potokowej spłaci kredyty?
Może Skawiński im pomoże
- 10 3
-
2021-08-05 18:31
Motoryzacja
umiera na naszych oczach
- 22 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.