• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koncern wypowiedział umowy trójmiejskim dealerom

mJ
5 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Koncern Stellantis wypowiedział umowy wszystkim krajowym dealerom. Koncern Stellantis wypowiedział umowy wszystkim krajowym dealerom.

Szykuje się niemałe przetasowanie na trójmiejskim rynku motoryzacyjnym. Międzynarodowy koncern Stellantis wypowiedział umowy wszystkim polskim dealerom marek wchodzących w skład grupy. Czy to oznacza koniec współpracy z niektórymi salonami?



Salonów samochodowych w Trójmieście jest:

Na wstępie wyjaśnijmy, czym jest Stellantis. To francusko-włosko-amerykański koncern motoryzacyjny, który powstał w 2021 roku w wyniku fuzji włosko-amerykańskiej spółki Fiat Chrysler Automobiles i francuskiej spółki Grupy PSA.

Pod koniec maja tego roku wszyscy krajowi przedstawiciele marek Peugeot, Citroen, DS Automobiles, Opel, Abarth, Alfa Romeo, Fiat oraz Jeep, które wchodzą w skład koncernu Stellantis, otrzymali informację o rozwiązaniu umowy dealerskiej z dwuletnim wypowiedzeniem. Te dwa lata mają zapewnić ciągłość sprzedaży. Jaki jest powód takiej decyzji? Konieczność reorganizacji sieci. Wszystkie firmy zostały poinformowane o zmianie modelu dystrybucji, która prawdopodobnie przybierze formę agencyjną.

Po dostarczeniu wypowiedzeń, przedstawiciele koncernu zapowiedzieli spotkania z włodarzami firm, z którymi Stellantis chce współpracować w przyszłości. Podczas spotkania mają zostać przedstawione nowe warunki partnerstwa. Oznacza to, że zostanie wybrana nowa sieć dystrybucji, a firmy, z którymi kontynuowana będzie współpraca, będą miały możliwość rozszerzenia swojej oferty o nowe marki. Jak podkreślają przedstawiciele, nowa sieć zostanie wybrana na podstawie "obiektywnych wskaźników i warunków".

Trójmiejskie salony samochodowe


Pisma wypowiadające umowy otrzymali m.in. dealerzy Jeepa. Pisma wypowiadające umowy otrzymali m.in. dealerzy Jeepa.
Nieoficjalnie mówi się, że dealerzy z grupy Stellantis otrzymali bądź dopiero otrzymają pisma z... ich dalszymi losami. Ponoć w listach została przedstawiona jedna z trzech wizji, w tym ta kończąca współpracę.

W komunikacie prasowy przedstawiciele Stellantis napisali: zmiany środowiskowe i regulacji prawnych wpływają na model dystrybucji w branży, prowadząc gamy modelowe marek do elektryfikacji. Wielokanałowe modele zakupowe, w tym proces sprzedaży online, zmieniły sposób zakupów i konsumpcji klientów, a przewidywane w 2023 roku nadchodzące rozporządzenia w sprawie Wyłączeń Grupowych (BER) prawdopodobnie doprowadzą do konieczności modyfikacji obecnych umów i standardów dystrybucyjnych.

Ponadto oczekujemy, że w Europie do 2025 roku 98 proc. modeli Stellantis zostanie zelektryfikowanych, a do roku 2030 wielkość ta osiągnie 100 proc. Do 2025 roku pojazdy o niskiej emisji zanieczyszczeń (LEV) będą stanowić 35 proc. sprzedaży Stellantis, a 70 proc. do roku 2030. Od 2023 roku nastąpi znaczące przyspieszenie tego procesu, a celem Stellantis jest bycie na czele zmian, umożliwiając swojej sieci dostosowanie się z odpowiednim wyprzedzeniem czasowym.

Czy zatem nowa wizja Stellantis przyczyni się do zamknięcia niektórych salonów w Trójmieście? Wiele na to wskazuje, ale poczekajmy.

Czytaj także:

Klienci dłużej czekają na nowe auta. Problemem... półprzewodniki



W skład koncernu Stellantis wchodzi marka Opel. W skład koncernu Stellantis wchodzi marka Opel.
mJ

Opinie (208) 3 zablokowane

  • (1)

    Jak zlikwidują Autoplus to dobrze. Chyba najgorszy możliwy dealer.

    • 1 4

    • Ja akurat bardzo chwalę sobie ich serwis

      • 2 1

  • Stellantis? Hmm... W tym "koncernie" nie produkują aut godnych zainteresowania. (3)

    Może poza Jeepem Wranglerem. Choć i w tym przypadku to raczej ostatnie podrygi. Tak więc nawet gdyby ten "koncern" miał nie podpisać umowy z żadnym z polskich dilerów, to jakoś mi nie żal.
    Tyko dilerów i ich pracowników, których praca jest zagrożona szkoda...

    • 14 20

    • Alfa, maseratti, jeep... W kategorii najciekawszych trudno znaleźć inne

      • 0 0

    • (1)

      rzuć okiem na ranking 10 najlepiej sprzedających się marek aut w Bolandii i zobacz ile jest z teg grupy ...

      • 4 4

      • Co mnie Bolandia obchodzi. Tu jest Polska :-)

        • 5 2

  • Stellantis sprzedaje marki raczej plebejskie (4)

    Dealerzy BMW, Mercedesa i Porsche raczej nie muszą martwić się takimi pismami.

    • 8 36

    • (3)

      Maseratti czy Alfa ? Jak masz pieniądze ale nie masz fantazji, a chcesz sie jedynie pokazać kupujesz BMW, mercedesa czy porsche. Jak masz coś w głowie to kupujesz produkty włoskie czy brytyjskie

      • 11 5

      • Jaka to fantazja skrywa się w produktach włoskich lub brytyjskich? (2)

        Raczej odwrotnie. Jak chcesz się pokazać to kupujesz Alfę lub Land Rovera. Nie ma w nich ani fantazji ani jakości.
        Fantazja być może jest w eleganckim kroju włoskich ubrań lub dobrze zaprojektowanym ekspresie do kawy ale w samochodzie raczej jej niewiele. Alfa wygląda jak każde inne auto na drodze.

        • 7 6

        • (1)

          i psuje się już o wiele bardziej niż każde inne auto ... :-) ...

          • 9 6

          • Sprawdź raporty awaryjności - Giulia na czele bezawaryjnosci aut 5cio letnich

            • 1 1

  • Dlaczego nie stosuje się jeszcze silników do samochodów napędzanych za pomocą hydrolizy????!!!!

    • 0 0

  • ekologia (1)

    Ciekawe co zrobią jak zaleją nas setki tysięcy zużytych baterii samochodowych. Wtedy okaże się, że nie jest to ekologiczne rozwiązanie.

    • 7 0

    • Wiele firm nad tym pracuje, gra warta świeczki, rynek będzie ogromny.

      • 0 1

  • Dlaczego UE jest tak pokręcona,,, (1)

    i dlaczego ciśnie na te przereklamowane elektryki, to jest ślepy tor. Po za tym - Polska i elektryczne auta ? ,,, na prąd z elektrowni na węgiel ?? błagam ,,, "hał der ju" :))))))
    Po za tym - wymó auta elektrycznego - w zasadzie własny dom, i panele na dachu bo inaczej to się nie opłaca. Oczywiście nikt też nie liczy utylizacji akumulatorów, oraz tego że te samochody po 10 latach będą nie sprzedawalne (Tesla pokazała dokładnie że po 8 latach auto można oddać na złom)
    Siedzi jedna czy drugi w tej UE - są sterowani przez jakiś jeleni wyżej - i cisną na tą elektryfikację że się wymiotować chce - nie patrząc na to że niektóre kraje są na to nie gotowe (i nie będą jeszcze wieeeeele lat)

    • 18 1

    • Tesla akurat ma średni ubytek pojemności baterii na poziomie 10% w przeciągu 8 lat, a to i tak pierwsza iteracja technologii (wciąż niedościgniona przez takich graczy jak VW czy Ford)

      • 0 0

  • 2030? (1)

    Haha zapomni 2050 i to moze ... rynek nie da sie nabrac na elektryki z taka infrastruktura ,czasem ladowania,czestoscia ladowania i zywotnosci samego pojazdu .Pomysl.ktos jest starszy ma problemy z kregoslupem jest zarobiony i co ma co chwile z kablem latac ? Jak beda zasiegi w podstawie 700km i ladowanie w 10min na kazdym duzym markecie typu Lidl,Auchan to OK

    • 11 1

    • Wystarczy 400km, szybkie ładowarki w marketach nie są potrzebne i tak ludzie siedzą tak od pół do kilku godzin. Co innego przy drogach szybkiego ruchu ale to nie jest zbyt trudne, żeby takie stacje otworzyć

      • 2 0

  • pis

    pis będzie wprowadzał i promował tylko polską motoryzację wszystkie firmy z kapitałem zagranicznym są zagrożeniem dla pisu

    • 4 8

  • Kupujesz elektryka za ok. 130 tys.

    Kiedy skończy się gwarancja, a padnie główny akumulator, to wybulisz na nowy ok. 90 tys. Powodzenia !

    • 11 3

  • W Polsce tylko stare disle.

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Kto był gościem specjalnym podczas gdyńskiej edycji Verva Street Racing w 2019 roku?

 

Najczęściej czytane