- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (61 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 Apel policji do kierowców aut i motocykli (69 opinii)
- 4 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (257 opinii)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (359 opinii)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (207 opinii)
Koncern wypowiedział umowy trójmiejskim dealerom
Szykuje się niemałe przetasowanie na trójmiejskim rynku motoryzacyjnym. Międzynarodowy koncern Stellantis wypowiedział umowy wszystkim polskim dealerom marek wchodzących w skład grupy. Czy to oznacza koniec współpracy z niektórymi salonami?
Pod koniec maja tego roku wszyscy krajowi przedstawiciele marek Peugeot, Citroen, DS Automobiles, Opel, Abarth, Alfa Romeo, Fiat oraz Jeep, które wchodzą w skład koncernu Stellantis, otrzymali informację o rozwiązaniu umowy dealerskiej z dwuletnim wypowiedzeniem. Te dwa lata mają zapewnić ciągłość sprzedaży. Jaki jest powód takiej decyzji? Konieczność reorganizacji sieci. Wszystkie firmy zostały poinformowane o zmianie modelu dystrybucji, która prawdopodobnie przybierze formę agencyjną.
Po dostarczeniu wypowiedzeń, przedstawiciele koncernu zapowiedzieli spotkania z włodarzami firm, z którymi Stellantis chce współpracować w przyszłości. Podczas spotkania mają zostać przedstawione nowe warunki partnerstwa. Oznacza to, że zostanie wybrana nowa sieć dystrybucji, a firmy, z którymi kontynuowana będzie współpraca, będą miały możliwość rozszerzenia swojej oferty o nowe marki. Jak podkreślają przedstawiciele, nowa sieć zostanie wybrana na podstawie "obiektywnych wskaźników i warunków".
Trójmiejskie salony samochodowe
Nieoficjalnie mówi się, że dealerzy z grupy Stellantis otrzymali bądź dopiero otrzymają pisma z... ich dalszymi losami. Ponoć w listach została przedstawiona jedna z trzech wizji, w tym ta kończąca współpracę.
W komunikacie prasowy przedstawiciele Stellantis napisali: zmiany środowiskowe i regulacji prawnych wpływają na model dystrybucji w branży, prowadząc gamy modelowe marek do elektryfikacji. Wielokanałowe modele zakupowe, w tym proces sprzedaży online, zmieniły sposób zakupów i konsumpcji klientów, a przewidywane w 2023 roku nadchodzące rozporządzenia w sprawie Wyłączeń Grupowych (BER) prawdopodobnie doprowadzą do konieczności modyfikacji obecnych umów i standardów dystrybucyjnych.
Ponadto oczekujemy, że w Europie do 2025 roku 98 proc. modeli Stellantis zostanie zelektryfikowanych, a do roku 2030 wielkość ta osiągnie 100 proc. Do 2025 roku pojazdy o niskiej emisji zanieczyszczeń (LEV) będą stanowić 35 proc. sprzedaży Stellantis, a 70 proc. do roku 2030. Od 2023 roku nastąpi znaczące przyspieszenie tego procesu, a celem Stellantis jest bycie na czele zmian, umożliwiając swojej sieci dostosowanie się z odpowiednim wyprzedzeniem czasowym.
Czy zatem nowa wizja Stellantis przyczyni się do zamknięcia niektórych salonów w Trójmieście? Wiele na to wskazuje, ale poczekajmy.
Czytaj także:
Klienci dłużej czekają na nowe auta. Problemem... półprzewodniki
Opinie (208) 3 zablokowane
-
2021-08-05 17:10
Nie macie kupować, macie wynajmować !!!!!!! "Nie będziesz nic miał i będziesz szczęśliwy"
- 29 2
-
2021-08-05 16:13
nihil novi
Parę lat temu Marubeni -Tata, największy na świecie producent
samochodów, choć nie na rynek UE (w UK mają Jaguara), wypowiedział nagle
wszystkie umowy w calej UE, m.in z Kosińskim z Gdyni, skąd wziąłem
swój samochód i ja. Zostałem na lodzie, po przeglądy musiałem
na poczatku do Redy. Teraz robię je byle gdzie, furka już nienowa, wszystko jedno.
Szkoda. to dobry samochód, w ogóle mi się nie psuł, choć sporo
nim jeżdżę, nie tylko po Polsce. Polityka suxx.- 9 1
-
2021-08-05 15:26
Czym więcej pośredników, tym towar jest droższy.
Każdy pośrednik chce dużo zarobić.
- 11 3
-
2021-08-05 15:08
Trząść portkami czy bedo żniwa?
Trzeba chyba kupywać stare knury i się potem obłowić.
- 6 3
-
2021-08-05 14:47
unijny Pakiet FitFor55 doprowadzi mieszkańców UE do gwałtownego i znacznego zubożenia.
- 30 3
-
2021-08-05 13:36
Może jak tak to prowadźcie nie tylko raport z Covida, ale z ilości miejsc do ładowania i istniejących stacji...
- 16 0
-
2021-08-05 13:20
Lex - TVN?
- 5 17
-
2021-08-05 11:49
Jak tu napisać
żeby nic nie napisać
- 25 2
-
2021-08-05 11:12
Konsolidacja i koncentracja kapitału. Duzi zostaną i wchłoną małych.
- 61 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.