• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

T-Roc: kolejny nowy Volkswagen

Michał Jelionek
23 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Czy to Audi Q2? Nie, to zupełnie nowy Volskwagen T-Roc. Czy to Audi Q2? Nie, to zupełnie nowy Volskwagen T-Roc.

Kilka miesięcy temu w gamie modelowej Volkswagena zadebiutował całkowicie nowy Arteon. Niemcy poszli za ciosem i postanowili jeszcze bardziej powiększyć swoją rodzinę. I tak oto powstał pierwszy kompaktowy crossover VW, model T-Roc.



Czy podoba ci się nowy Volkswagen T-Roc?

Klasa kompaktowych crossoverów to dziś jeden z bardziej popularnych segmentów aut. Wyżej zawieszone modele, które coraz mocniej wypierają tradycyjne hatchbacki, cieszą się ogromną popularnością wśród klientów. Dlatego też w ostatnich latach jesteśmy świadkami wysypu tego typu samochodów na rynku. Modeli powstaje tak dużo, że można się w tym wszystkim pogubić.

Kwestią czasu było zbudowanie kompaktowego crossovera przez Volkswagena. T-Roc nie jest najtańszy, ale ma kilka atutów, które mają mu dać przewagę nad wymagającymi rywalami z segmentu. A konkurencja jest naprawdę mocna, bo niemiecki crossover będzie walczył o klienta m.in. z Seatem Aroną (model bliźniaczy), Mazdą CX-3, Toyotą C-HR, Kią Stonic, Hyundaiem Koną, Citroenem C3 Aircross, Oplem Crosslandem X, Hondą HR-V czy Renault Capturem. Będzie ciekawie.

Ceny T-Roca startują od kwoty 76 490 zł.
Ceny T-Roca startują od kwoty 76 490 zł.
T-Roc jest bardzo dobrą alternatywą dla osób, które szukają czegoś wyższego od Golfa, a niekoniecznie tak dużego jak Tiguan. Kompaktowy crossover wstrzela się w tę lukę idealnie. Dla nas to trochę podniesiony Golf z wnętrzem od Polo, który stara się upodobnić do Tiguana. Ciekawe połączenie, przyznajcie.

Nowy model VW został zbudowany na bazie skróconej modułowej płyty podłogowej MQB, którą wykorzystano przy budowie Golfa VII. Crossover mierzy 4234 mm długości, 1831 mm szerokości i 1501 mm wysokości. Rozstaw osi to 2603 mm.

Dużym atutem T-Roca jest jego pojemny bagażnik, który w standardowej konfiguracji siedzeń pomieści 445 litrów (po złożeniu tylnej kanapy nawet 1290 litrów). Na tle konkurentów to świetny wynik, bo przykładowo - Seat Arona ma bagażnik mniejszy o 45 litrów, Kia Stonic o 93 litry, a Mazda CX-3 o 95 litrów. Pojemność kufra T-Roca imponuje, ale kiedy weźmiemy pod lupę najnowszego Golfa Variant i zobaczymy w danych pojazdu 605 litrów przestrzeni bagażowej... to już ten rezultat crossovera nie robi takiego wrażenia.

  • VW T-Roc chce zawojować bardzo popularny segment kompaktowych crossoverów.
  • Nowy Volkswagen T-Roc.
  • Nowy Volkswagen T-Roc.
  • Nowy Volkswagen T-Roc.
  • Nowy Volkswagen T-Roc.
  • Nowy Volkswagen T-Roc.
  • Nowy Volkswagen T-Roc.
W stylistyce nowego modelu VW można doszukać się podobieństwa do Audi Q2, szczególnie kiedy spojrzymy na T-Roca z profilu. Auto ma masywną, ale zgrabną sylwetkę z kilkoma interesująco prezentującymi się elementami. Projektantom w korzystny sposób udało się połączyć wąskie reflektory z atrapą chłodnicy. Ponadto w pasie przednim dobrze komponują się światła LED do jazdy dziennej.

T-Roc to pierwszy crossover VW, którego można zamówić z dwubarwną karoserią - z dachem malowanym w jednym z czterech kontrastowych kolorów (lakierowanym włącznie z przednimi słupkami i z obudowami lusterek zewnętrznych). Dwukolorowe malowanie ma być znakiem rozpoznawczym T-Roca.

Czytaj także: Skoda Karoq nieznacznie tańsza od Kodiaqa

Wnętrze T-Roca niczym nie zaskakuje. Wnętrze T-Roca niczym nie zaskakuje.
Spory, niemal identyczny jak w Golfie VII, rozstaw osi przełożył się na całkiem przestronne wnętrze T-Roca. W fotelu kierowcy siedzimy wygodnie i stosunkowo wysoko, bo 572 mm nad ziemią. O kabinie nie będziemy się rozpisywać, bo tak naprawdę niczym nas nie zaskoczyło, to kokpit typowy dla modeli Volkswagena. Na plus zegary i dotykowy ekran multimedialny. Dużym minusem są niestety niezbyt wysokiej jakości plastiki. Wygląd wnętrza jest raczej skromny, ale przyjemny.

Zdecydowanie bardziej interesujące od samego designu kabiny jest wyposażenie standardowe, którym kusi producent. I właśnie takim zabiegiem chce sobie zaskarbić sympatię klientów, a tym samym - wspomnianą już - przewagę nad konkurentami. W bazowej wersji auto oferowane jest z naprawdę długą listą systemów bezpieczeństwa. W najtańszym wariancie T-Roc posiada m.in. asystenta utrzymywania pasa ruchu (System Lane Assist), kurtyny powietrzne dla pasażerów z przodu i z tyłu, system wykrywający pieszych czy System Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście.

Ponadto w opcji podstawowej auto posiada: światła do jazdy dziennej w technologii LED, światła tylne wykonane w technologii LED, czujnik deszczu czy system start-stop z odzyskiwaniem energii przy hamowaniu.

Czytaj także: Volkswagen Golf po kuracji odmładzającej

Nowy Volkswagen T-Roc. Nowy Volkswagen T-Roc.
Auto jest oferowane w trzech wariantach wyposażenia: T-Roc, Advance i Premium. W ofercie silnikowej klienci znajdą w sumie cztery propozycje: trzy "benzyniaki" i jednego diesla. Bazowym silnikiem jest 3-cylindrowe TSI o pojemności 1 litra i mocy 115 KM, które zostało zestrojone z 6-biegową skrzynią manualną. My testowaliśmy egzemplarz wyposażony w mocniejszego "benzyniaka" o pojemności 1,5 litra i mocy 150 KM (250 Nm maksymalnego momentu obrotowego), również ze skrzynią manualną (w 2018 roku silnik będzie dostępny również ze skrzynią DSG) i napędem na przód.

Topowym silnikiem benzynowym jest 2-litrowa jednostka TSI o mocy 190 KM (320 Nm), który współpracuje z 7-stopniowym automatem DSG. Jedynym dieslem w ofercie T-Roca jest również 2-litrowy silnik, który legitymuje się mocą 150 KM (340 Nm). Dwie najmocniejsze jednostki mają napęd na wszystkie koła 4MOTION i dostępne są wyłącznie w najbogatszej wersji wyposażenia Premium.

Dwa słowa o testowanym przez nas silniku. To całkiem dynamiczny motor, który szybko wkręca się na wysokie obroty. Minusem jest stosunkowo duże spalanie. W naszym przypadku średnie spalanie wyniosło prawie 11 litrów paliwa na 100 km.

Czytaj także: Arteon - najładniejszy Volkswagen w historii?

Nowy Volkswagen T-Roc. Nowy Volkswagen T-Roc.
Cennik VW T-Roca otwiera kwota 76 490 zł. Co na to konkurencja? Seat Arona kosztuje 63 500 zł, Mazda CX-3 68 900 zł, Toyota C-HR 82 900 zł, Honda HR-V 81 590 zł, a Kia Stonic 54 990 zł.

Cena podstawowa T-Roca nie należy do najniższych, ale biorąc pod uwagę to, co dostajemy w zamian już w bazowym wariancie crossovera, szczególnie w zakresie bezpieczeństwa - to ta kwota nie wydaje się mocno przesadzona. To całkiem bogate wyposażenie standardowe ma być kartą przetargową T-Roca, która skusi klientów do nabycia niemieckiego crossovera.
Samochód do testów udostępnił dealer Plichta
.
Nowy Volkswagen T-Roc. Nowy Volkswagen T-Roc.

Opinie (52) 1 zablokowana

  • hahaha - kolejny "crossover" (cokolwiek to znaczy) :D (1)

    Czyli jeszcze jedno autko mogące wjechać na trawnik, a nawet (!) na wysoki krawężnik.. Wyposażone w masę drogich, za to niepotrzebnych pierdół typu "asystent pasa ruchu", "czujnik deszczu" itp. I dzięki temu kosztujące koszmarne pieniądze.
    A do tego nudne,

    Czy ci wszyscy "projektanci" kończyli tę samą szkołę?

    • 5 1

    • Autoo

      Jakimautem jeździsz?

      • 0 0

  • PRAWDZIWY vw skończył się na Passacie II generacji. Sam takim autem przejeździłem bezawaryjnie ponad 700 tys. km. i jeździłbym

    • 0 1

  • A wygląda jak?

    Suzuki SX4 lub bliźniaczy Fiat Cross. Tyle że pod maską konstrukcyjny porzeżytek, i trochę bzdurnych gadżetów w srdoku, taki sr*jfon na kołach.

    • 1 0

  • Jeden szajs

    Czy to Ołdi Czy WV, śkoda czy Seat - to jeden i ten sam szajs w różnych opakowaniach. A tak ogólnie wygląda jak kopia bliźniaków Fiat - Suzuki. Już tylko na tyle ich stać. Tylko kilka tanich gadżetów więcej, dumnie nazywanych techniką. A pod maską - dekada czy dwie technika zacofania. No a cena startowa - Oczywiście kolejna ściema nabierania na tanie auto. Ale chcemy to czy tamto i już tanio być nie chce. Konkurencja zazwyczaj już ma. Za cenę startową w niemieckim wydaniu mamy zwykłą blaszankę, dobrze że chociaż ma jakiś silnik i koła i za to nie trzeba dopłacać.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Nissan Leaf to samochód z napędem:

 

Najczęściej czytane