• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

TOP50 największych grup dealerskich w Polsce. Firma z Trójmiasta na podium

mJ
24 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy obiekt Mazdy BMG w Gdańsku
Grupa Plichta zajęła 3. miejsce w rankingu TOP50. Grupa Plichta zajęła 3. miejsce w rankingu TOP50.

Miesięcznik "Dealer" opublikował wyniki kolejnej edycji rankingu TOP50 największych grup dealerskich w Polsce. W zestawieniu znalazło się kilka trójmiejskich firm, a jedna z nich zajęła bardzo wysokie, trzecie miejsce.



RANKING TOP50

Ranking został oparty na bazie 50 największych grup dealerskich w naszym kraju, które w ubiegłym roku sprzedały łącznie 240 544 nowe auta. W porównaniu z rokiem 2019 to spadek w wysokości 16,37 proc. (287 637 sztuk). Średnia sprzedaż nowych samochodów na jednego dealera sklasyfikowanego w TOP50 to 4811 egzemplarzy. Warto zaznaczyć, że wskaźnik konsolidacji dealerów z rankingu (z uwzględnieniem salonów producenckich) poszybował o ponad 8 proc.

Pierwsze miejsce w zestawieniu zajęła Grupa Cichy-Zasada. W roku 2020 w 45 autoryzowanych punktach dealerzy sprzedali w sumie 21 263 egzemplarze aut. Potężna grupa wyprzedziła konkurencję ze zdecydowaną przewagą, przy czym warto zaznaczyć, że w porównaniu z 2019 rokiem odnotowała blisko 23-procentowy spadek sprzedaży. Na drugim miejscu podium uplasowała się Grupa PGD-IP (14 306 sprzedanych aut, spadek o ponad 32 proc.).

Bardzo dobry wynik Grupy Plichta



Trzecie miejsce w rankingu, z niewielkim spadkiem sprzedaży (3,97 proc.), zajęła Grupa Plichta z Trójmiasta. Lokalny potentat, który posiada 20 autoryzacji, sprzedał w ubiegłym roku 12 786 nowych pojazdów. Dealer utrzymał swoją pozycję sprzed roku.

Zaznaczmy, że tylko trzem pierwszym grupom udało się przekroczyć barierę 10 tys. sprzedanych aut w roku 2020.

Czytaj także: Samochody drożeją i drożeć będą



Grupa Zdunek uplasowała się na 16. miejscu. Grupa Zdunek uplasowała się na 16. miejscu.

Salony samochodowe w Trójmieście


Tuż za podium znalazła się Grupa Emil Frey Polska, która posiada dwa salony w Gdańsku - BMW Bawaria Motors Gdańsk i Volskwagen CityMotors. Ósma lokata przypadła Auto Lellek Group. Firma ma w swoim portfolio m.in. markę Porsche, a jedna z filii zlokalizowana jest w Trójmieście. To oczywiście Porsche Centrum Sopot.

Zdunek dwie lokaty wyżej



16. miejsce należy do kolejnego trójmiejskiego giganta - Grupy Zdunek. W ubiegłym roku salony należące do Tadeusza Zdunka sprzedały łącznie 4501 nowych aut. To 17-procentowy spadek względem roku 2019, ale mimo to udało się awansować o dwie pozycje.

Na sąsiadującym miejscu uplasowała się Grupa Chodzeń, która w Gdańsku ma swój oddział Toyoty (Carter). 39. miejsce przypadło Grupie Wróbel, która w pobliżu Trójmiasta (Straszyn) oferuje samochody marki Mercedes-Benz.

Powrót Waldera



Do rankingu powrócił lokalny przedstawiciel marek Toyota i Lexus, firma Walder. Niewielki spadek sprzedaży na poziomie 3,32 proc. pozwolił dealerowi awansować o 12 lokat i ze sprzedażą 2387 sztuk nowych aut uplasować się na 43. miejscu.

Czytaj także: Nowe salony samochodowe otwarte w 2020 roku

mJ

Miejsca

Opinie (49)

  • (12)

    Kogo teraz stać na nowe auto...ceny nie na nasze zarobki...setki stoją na placach.

    Svenus

    • 21 28

    • Mnie stać (3)

      I wielu innych także

      • 8 10

      • Mnie tez (2)

        • 2 9

        • Mnie nie (1)

          • 4 1

          • A mnie tak

            • 1 3

    • (1)

      mnie stać ale nie zamierzam kupowac nowego, na razie daję rade bez auta. A jeśli będe kupował to 3-4 latka

      • 3 8

      • Tak piszesz , bo Ciebie nie stać.

        • 6 0

    • Wielu fuksem zarobiło (2)

      Stać każdego fuksiarza który 3 czy 4 lata temu kupił kryptowaluty jakieś bo to
      się modne zaczęło robić.

      • 4 4

      • Też kup

        I nie jęcz, zazdrośniku

        • 2 5

      • Przecież teraz sporo spadły

        • 6 1

    • Sprzedam jedna z 38 posiadłości i kupie sobie auto. Nie umiesz oszczedzac. Ja z cienkiej pensji wójta z łatwością zaoszczędziłem.

      • 8 2

    • Od tego są kredyty i leasingi. Wielu stać na kredyt i leasing. Jest nawet spore grono klientów kupujących nowe samochody za gotówkę. I proszę Ciebie nie pisz takich głupot , że nikogo nie stać.

      • 8 3

    • Tanio nie jest ale..

      Jak bierzesz pod uwagę, koszty eksploatacji, finansowanie i spokój to wychodzi korzystniej niż jazda autem 10-15-sto letnim, mi też się wydawało że nowe auto jest nieosiągalne dla przeciętnego Kowalskiego.

      • 2 0

  • Zróbcie jeszcze ranking (3)

    Gdzie w Trójmieście otworzyło się najwięcej Żabek. Jestem ciekawy...

    • 36 3

    • Gdzie najwięcej zeszło hot-dogow?

      Też jestem ciekaw

      • 8 1

    • W Sopocie

      • 3 0

    • Żabek? Wszędzie.

      • 0 0

  • Piękne salony ,najlepsi pracodawcy (3)

    a potem samozatrudnienie lub z łaską umowa o pracę za najniższa krajowa.

    • 67 8

    • wybuduj salon ,zatrudni ludzi ,zaplac im po 10k -kto ci broni? (1)

      • 7 15

      • Nie buduj, nie zatrudniaj, nie płać pracownikom. Na pewno będziesz miał więcej kasy.

        • 6 1

    • Nie ma przymusu do pracy

      Zawsze mozna zostac dyrektorem banku i zarabiac miliony, co stoi na przeszkodzie?
      Jesli nie pasuja warunki pracy to sie szuka takiego pracodawcy ktory doceni poswiecenie pracownika za 10 tys albo ze 20 miesiecznie.... jaki problem?
      Problem jest taki, ze pracownik nie rozumie, ze musi zarobic i na siebie i na pracodawce...zeby pracodawcy oplacilo sie go zatrudnic... i dlatego, pracownik zawsze bedzie pracownikiem, a rzadko dojrzeje do tego aby zostac przedsiebiorca

      • 0 0

  • Przydałby się ranking komisów

    aut używanych. Z tej opcji korzysta większość

    • 17 5

  • Walder (2)

    Ranking pokazuje zdrowa firme, bez kredytow - gratulacje. Madry rozwoj, bez zadluzania vide Grupa Plichta. Toyota dobra marka

    • 13 12

    • I z cztery razy niższymi zarobkami

      • 2 0

    • Bez kredytów...

      A na salon Lexusa wyjął kilkanaście balonów z tylnej kieszeni

      • 0 1

  • Nie ilość a marża się liczy (1)

    • 24 1

    • Liczy sie zysk nie ważne jak

      • 6 0

  • Gratuluję Grupie Plichta (4)

    Szkoda jednak, że 70% jego sprzedaży to reeksport do krajów zachodnich UE.

    Zjeżdżają z lawety, żeby za chwilę wjechać na kolejną...

    • 41 6

    • (2)

      Tekst w stylu nie wiem ale się wypowiem, naprawdę nie masz zielonego pojęcia o tym, reeksport to może 10%, może mniej, zależy od marki, importerzy pilnują aby taki proceder był jak najmniejszy, ryzyko utraty bonusa albo nie otrzymanie wsparcia do sprzedaży jest dla dealera zbyt duże a sama transakcja mało opłacalna

      • 3 4

      • Dobrze, że ty wiesz i się wypowiadasz hipokryto. Popracuj na szadółkach, to zobaczysz, że reeksport tam to już grubo ponad ćwiartka miesięcznej sprzedaży.

        • 3 4

      • dokladnie wszystkie idzie na niemcy taniej, a niemiec sprzeda u siebie drozej i zarobi kupujac u nas taniej

        • 0 0

    • Ale czego gratulujesz?

      Kiepskiej załogi? Same małolaty! Bez umów o prace bez doświadczenia bez wiedzy kiepski serwis itp
      A że reeksport na miałkim to samo , wyniki sprzedażowe szkoda że na nie polski rynek

      • 1 0

  • Plichta (1)

    Kolos na glinianych nogach niech tylko któryś bank wypowie im umowę. W 2005 kiedy kupowałem u nich auto mieli jeden blaszany salon w Wejherowie, i jedna autoryzację.

    • 28 2

    • Bzdury wyssane palca.

      Za duży żeby banki pozwoliły mu upaść ...

      • 0 1

  • Kariera (1)

    Plichta to chyba ten od Amber Gold , też miał rozmach ,wszędzie korupcja.Ciekawa kariera małego sprzedawcy samochodów z Wejherowa ,wszyscy padali /Kulikowski, Gajos , Groblewski / a tu taki sukces.

    • 23 2

    • G... sie znasz

      Tamten plichta mial sztuczne nazwisko.
      Ten plichta jest finansowany przez jakas spolke z austri czy niemiec

      • 2 0

  • Jedno wielkie dno (1)

    Po 22 latach w branży motoryzacyjnej zrezygnowałem z pracy w tym sektorze. Praca w tworzonych grupach to porażka. Traktowanie pracownika jak nr statystyczny. Niskie płace i bardzo duży nacisk na ilość. Zarabia się na ilości kosztem pracowników. Pojazdy coraz bardziej za awansowanie technicznie. Wymagające specjalistów teletechników. Tylko nikt nie chce tego robić za marne pieniądze. Temu w serwisach jest tak słaba jakość obsługi i usługi. Producenci aut dają nie wystarczające wsparcie techniczne i wołają tylko gigantyczne pieniądze za licencję i aktualizacje systemów

    • 32 1

    • Bo ten bizes wcale nie jest dochodowy i muszą ciąć na pracownikach ile wlezie. Prosty szacunek: Plichta sprzedał niespełna 12.800 samochodów, a z marek premium ma bodajże tylko Audi. Zakładam więc że średnia cena sprzedanego auta nie przekracza 100.000zł albo jeśli przekracza to nie za wiele. Cała grupa może mieć w takim wypadku jakieś 1,3 miliarda obrotu. Z tej kasy trzeba postawić i utrzymać kilkanaście, a może już i kilkadziesiąt salonów, setki pracowników - niesamowite koszty. Dla porównania, pracuję w sporej firmie która handluje częściami, z magazynu wielkości 10.000mkw i niewiele ponad 100 pracowników mają 1/4 obrotu Plichty i to przy średniej marży ponad 30% - o takiej dealer może sobie śnić.

      • 1 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Jaka trójmiejska firma jest przedstawicielem marki MINI?

 

Najczęściej czytane