- 1 Uniewinnienie ws. śmiertelnego potrącenia (363 opinie)
- 2 Naprawią uszkodzoną jezdnię obwodnicy (42 opinie)
- 3 Dla kogo Obwodnica Metropolitalna? (219 opinii)
- 4 Czy paliwo dalej będzie tanieć? (95 opinii)
- 5 Seria awarii na Migowskiej. Przez Jaśkową (140 opinii)
- 6 Rozbudują ul. Unruga za 30 mln zł (163 opinie)
Nowe salony samochodowe otwarte w 2020 roku
W tym przedziwnym roku nie brakowało zarówno interesujących premier nowych modeli, jaki i inauguracji nowych salonów samochodowych w Trójmieście. A te - z racji na obostrzenia - otwierane były z pominięciem hucznych imprez. Przypomnijmy sobie raz jeszcze, którzy dealerzy w roku 2020 świętowali zakończenie swoich inwestycji. Były również obiekty, których działalności zostały zakończone.
6. Cupra Plichta
Zestawienie otwiera zupełnie nowa marka w Trójmieście. To Cupra, która jest córką Seata. Co prawda w przypadku Cupry nie mówimy o nowym salonie, a jedynie o specjalnej, dedykowanej strefie, która została stworzona w gdańskim obiekcie Seat Plichta. Nie mniej jednak to nowość na trójmiejskim rynku. Przypomnijmy tylko, że dwa lata temu włodarze Seata postanowili wyodrębnić swoją sportową sekcję, a tym samym dać inżynierom więcej swobody przy budowaniu sportowych modeli.
W salonie Seata i Cupry przy ul. Lubowidzkiej 40
Mieliśmy już okazję przetestować pierwszy samodzielny model Cupry
5. Renault i Dacia Zdunek
To pierwsza z trzech tegorocznych inwestycji Grupy Zdunek. Salon Renault i Dacia przy Miałkim Szlaku 43/45
Przebudowa obiektu rozpoczęła się wiosną 2019 roku i trwała blisko rok. Teraz salony Renault i Dacia liczą łącznie 1400 m kw. powierzchni i mogą pomieścić ponad 20 samochodów demonstracyjnych.
4. DS Zdunek
DS Automobiles to kolejna nowa marka na naszym rynku. Marka, która dojrzewała na bazie Citroena, stała się samodzielna. Pierwszy trójmiejski obiekt DS-a zlokalizowany jest naprzeciwko salonów Renault i Dacii. I oczywiście wchodzi w skład Grupy Zdunek. Co ważne, salon został oddany do użytku w niezwykle trudnym okresie pierwszego lockdownu.
Kameralny salonik swoją gustowną aranżacją ma nawiązywać do paryskiego butiku. Powierzchnia obiektu to zaledwie 200 m kw., na której zmieszczą się trzy samochody demonstracyjne. We wnętrzu znalazło się miejsce na gabloty z markowymi gadżetami oraz małymi modelami DS. Jedną ze ścian salonu zdobią skóry, kolorowe nici i archaiczne przyrządy służące niegdyś do garbowania skóry.
Przetestowaliśmy elektrycznego DS3 Crossback E-Tense
3. Peugeot Zdunek
Kolejny salon i kolejna, tym razem najświeższa, inwestycja Grupy Zdunek. To salon marki Peugeot, który zlokalizowany jest w kompleksie dealera przy al. Grunwaldzkiej 295
Salon sprzedaży samochodów marki Peugeot ma powierzchnię 270 m kw. i może w nim zaparkować nawet siedem aut spod znaku lwa. Przed salonem wyeksponowana została strefa dla aut dostawczych i usługowych. Obok działa także serwis obsługujący całą Grupę PSA (Citroen, Peugeot, DS).
Trójmiejskie salony samochodowe
2. British Automotive Gdańsk
To zdecydowanie jedna z większych inwestycji dealerskich w Trójmieście w 2020 roku. Na początku lipca oficjalnie otwarta została nowa siedziba British Automotive Gdańsk, jedynego autoryzowanego przedstawiciela marek Jaguar i Land Rover na Pomorzu. Nowoczesny obiekt zlokalizowany jest przy al. Grunwaldzkiej 241
Strefa ekspozycyjna na 16 nowych egzemplarzy zlokalizowana jest na parterze. Na pierwszym piętrze wygospodarowano strefę Approved, czyli miejsce dla klientów szukających samochodów używanych z gwarancją. Łącznie pod dachem może zaparkować 30 pojazdów. Dodatkowo kilkadziesiąt nowych i używanych aut zaparkowanych jest na zewnętrznym tarasie.
1. Mercedes-Benz BMG Goworowski
Zdecydowanym numerem jeden w zestawieniu salonów otwartych w 2020 roku jest potężny obiekt Mercedes-Benz, zlokalizowany w Gdyni przy ul. Łużyckiej 9
Nowoczesny obiekt ma aż pięć kondygnacji, zajmuje powierzchnię 3 tys. m kw., a w jego strefie ekspozycyjnej może zaparkować nawet 50 egzemplarzy ze stajni Mercedes-Benz. W salonie wygospodarowano oddzielne strefy: AMG, aut elektrycznych i hybrydowych, a także użytkowych. Całkiem niedawno firma BMG Goworowski została doceniona za to, co dokonała w tym jakże trudnym roku 2020. Otrzymała nagrodę dealera roku w kategorii "mała grupa dealerska".
Czytaj także: Firma BMG Goworowski dealerem roku
Na koniec warto dodać, że z trójmiejskiej mapy motoryzacyjnej zniknęły dwa obiekty - Infiniti Gdańsk i ASO 11 - gdyńskiego przedstawiciela marki Citroen.
Zobacz, które salony zostały otwarte w 2019 roku
Miejsca
Opinie (36) 4 zablokowane
-
2020-12-26 08:09
(4)
Dodajmy że tysiące niesprzedanych i zalegających na placach aut "kupili"dealerzy bo od nowego roku wchodzi kolejna bzdurna nowa norma euro.Na nowe auta stać jedynie floty,firmy i przedsiębiorców biorących w lizing.Jedynie 15% kupuje szary Kowalski.Ceny nowych aut kompletnie nieadekwatne do zarobków,stąd średnia aut u nas to 16 lat.Ja sam wolę kupić zadbanego 5 latka,a tak nówka już po 3 latach warta połowy ceny zakupu....
- 29 20
-
2020-12-26 08:39
swen to wez nowe w lizing jak mowisz
przeciez nie trzeba byc przedsiebiarca juz zeby moc z tego korzystac. ale pewnie nie wiedziales bo byles zajety szukaniem najtanszych parowek na gryllka co nie?
- 25 3
-
2020-12-26 22:41
laesing i najem długoterminowy dostępne są także dla Kowalskiego (1)
nie trzeba być firmą
- 5 1
-
2021-04-27 08:38
jest, nazywa się to leasing konsumencki.
Tylko i tak przedsiębiorcom bardziej się to opłaca.- 0 0
-
2020-12-27 11:28
Liczyć to nie umiesz.
Około 2-5% to zakup przez klienta indywidualnego nowych samochodów.Strata na samochodzie jest taka sama w % czy kupujesz nowy czy używany.Wartość jest inna ale % to %.
- 4 0
-
2020-12-26 08:10
Nowe salony to nie powód do dumy....
Dealerzy sprzedają auta na 5 lat ,potem fala usterek i napraw bez końca a na końcu planeta obstawiona kapiącymi płynami złomami .
- 11 9
-
2020-12-26 08:33
(5)
Kupno za gotówkę nowego samochodu, który momentalnie po wyjechaniu z salonu traci kilkanaście % swojej wartości jest absurdem. Czy ktoś w ogóle jeszcze tak robi?
Tylko najem albo leasing z maksymalną wartością rezydualną czyli najniższą ratą i po dwoch latach wymiana bez wykupu.
Z bieżących wplywów splacamy auto a gotówkę, którą chcieliśmy przeznaczyć na zakup po prostu nadal posiadamy.- 9 30
-
2020-12-26 09:12
Teoria
Spójrzmy na te mądrości. Jeśli mam firmę która ma x-set tysięcy obrotu miesięcznie, i raty 3-4kpln nie zauważam, to tak, masz racje. Ale jeśli należę do 3% społeczeństwa i zarabiam netto rocznie koło 200kpln to już mi się nie opłaca. A jak jestem 97% społeczeństwa i zarabiam przeciętnie lub mało (poniżej zasiłków w Europie), to w ogóle złoty interes!
Po 3-4 latach płacenia kredytu mam auto warte powiedzmy 50 tysięcy, płacąc tyle samo za wynajem, nie mam nic. Hm...- 15 3
-
2020-12-26 14:56
cóż jedni lubią świeżość, różnorodność i smak nowości i mogą sobie na to pozwolić, inni muszą zadowolić się przechodzonym towarem i zjadają resztki z pańskiego stołu - takie życie
- 8 0
-
2020-12-26 17:20
jeśli nikt nowego auta nie kupi, to za 10 lat nie bedziesz mial czym jezdzic pajacu
- 3 0
-
2020-12-26 22:12
Widać że nie masz pojęcia. Tylko i wyłącznie leasing z wykupem 1%, zorientowani przedsiębiorcy doskonale wiedzą dlaczego.
- 1 3
-
2020-12-28 19:22
Tak. Tak wlasnie zrobilem. Moja kasa i robie z nia do chce
- 0 0
-
2020-12-26 09:51
My mamy juz od dawna elektryki a wy dalej dieselami sie zachwycacie . Ale zenada ten szczep piastowy (3)
Gotowe nå nasze zuzyte baterie z no ? Hahaha
- 6 22
-
2020-12-26 11:21
A ta cala twoja elektryka skad sie bierze?
Uzyj swoj rozum jesli go posiadasz cwaniaczku
- 7 1
-
2020-12-26 11:56
Kmiotku nie szarzuj
Zaden z ciebie Norweg a mentalnie dalej zacofany kmiotek prawdopodobnie z zabitej dechami polskiej wiochy gdzies.... Nie szarzuj bos za cienki Bolek i dlatego na wiosze siedzisz nie jak ja w Oslo. Elekrtyki po 100 k usd maja tak, ale norwedzy i pewnie twoj sasiad gdzie ty siedzisz w 18 letniej toyocie..
- 10 2
-
2020-12-29 06:19
Podniecaj się swoim elektrykiem ja zatankuję sobie raz i jadę 1000 km ty przejedziesz 400 i klops trzeba stać i ładować. Czas to pieniądz baranie
- 0 0
-
2020-12-26 10:40
Salony
To są w wersalu, a to są przeszklone garaże do sprzedaży aut. Tymczasem.
- 28 2
-
2020-12-26 11:18
Och jak wspaniale, jak ekskluzywnie ! I nowe miejsca pracy! A tak realnie - tyle brudnej kasy, co sie tam przewija, to malo kto sobie wyobraza.
- 22 3
-
2020-12-26 12:33
Salony nowe
A ilu zwolnili najemników i pracowników w marcu? Bo korona to już się ci dwaj nie chwalą? To nie medialne.
- 19 4
-
2020-12-26 13:32
Zjadamy własny ogon. (2)
Samochody coraz droższe bo wszystko muszą mieć "w standardzie", do tego normy też coraz bardziej kosmiczne. I ceny rosną dużo szybciej jak pensje.
Zawsze kupowałem nowe auta z salonu, aktualne jest już szóste. Jeździłem pięć lat i zmieniałem na kolejne. Obecnie jeżdżę siódmy rok tym samym, a na nowe, podobnej klasy już mnie nie stać.
Czy o to chodzi abym jeździł starym gratem zamiast dać znów ludziom pracę przy produkcji i sprzedaży nowego?- 23 1
-
2020-12-26 22:13
To dasz zarobić mechanikom, wyjdzie na jedno.
- 2 1
-
2020-12-28 19:23
Starym gratm nie pojezdzisz bo wprowadza zakazy dla takich aut
- 0 0
-
2020-12-26 13:33
Jeszcze salon Izery i będzie komplet.
- 15 2
-
2020-12-26 16:08
Niedługo bułka paryska będzie od zdunka ... skoro ma wszystkie francuzy (1)
- 23 1
-
2020-12-27 12:00
Ilość nie znaczy jakość
Bajońskie stawki na serwisie kolejki olewanie Klientów a obsługa to dzieci uczące się za ladą bez doświadczenia w motoryzacji bez szkoły samochodowej oto pełen obraz tych serwisów żenuła
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.