• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Testowali elektryczne Mercedesy na 150-kilometrowej trasie

mJ
11 lipca 2023, godz. 10:00 
Opinie (199)
EQ Tour 2023 z BMG Goworowski. EQ Tour 2023 z BMG Goworowski.

Flota Mercedesów serii EQ ponownie zawitała do trójmiejskich dealerów marki z gwiazdą. Kolejny raz klienci Mercedes-Benz BMG Goworowski mieli okazję sprawdzić możliwości elektrycznych modeli. Przez dwa dni, na trasie liczącej blisko 150 km, przetestowali sześć różnych "elektryków".





Minimalny zasięg auta elektrycznego powinien wynosić:

EQ Tour to cykliczne wydarzenie, które w ciągu jednego dnia umożliwia przetestowanie kilku różnych modeli w różnych warunkach drogowych. Ideą wydarzenia jest wspólna podróż kilkunastu osób, które co kilkanaście kilometrów zmieniają się za kierownicą samochodów, dzięki czemu mają okazję porównać wszystkie auta. Jazdy testowe poprzedzone są teoretycznym wykładem, wprowadzającym w "tajniki" elektromobilności.

EQ Tour 2023 z BMG Goworowski. EQ Tour 2023 z BMG Goworowski.
W tym roku, po raz pierwszy, flota EQ Tour składała się w pełni z elektrycznych samochodów, bez udziału modeli hybrydowych. Gamę elektrycznych modeli Mercedesa można podzielić na dwie generacje: EQA, EQB, EQC i EQV - jako przedstawiciele "elektryków" zbudowanych na bazie modeli spalinowych oraz EQE i EQS - reprezentujących najnowsze wcielenie pojazdów zbudowanych od podstaw jako zasilanych tylko i wyłącznie prądem, bez silnika spalinowego.

Mercedes EQS SUV: Mercedes EQS SUV: "elektryk" za ponad 800 tys. zł

EQ Tour 2023 z BMG Goworowski. EQ Tour 2023 z BMG Goworowski.
Przypomnijmy, że tym pierwszym seryjnie produkowanym, w pełni elektrycznym modelem Mercedesa był EQC. Obecnie model nieco odstający od swoich kuzynów - stąd też jego brak we flocie wydarzenia. EQA to model oparty na aktualnej generacji Klasy A, natomiast EQB to odpowiednik niedużego SUV-a, modelu GLB. EQE i EQS to z kolei wielkościowe odpowiedniki Klasy E oraz Klasy S oraz ich odmiany w wydaniu SUV. Jak nietrudno się domyślić - EQV bazuje na Klasie V.

Testy samochodów podczas EQ Tour pozwoliły przekonać się o postępie w elektromobilności. Jak wypadły elektryczne Mercedesy? Jedne lepiej, drugie nieco gorzej. Część z nich mogła się pochwalić większym zasięgiem na jednym ładowaniu, inne nieco gorszym. O zasięgu decyduje kilka kluczowych czynników. Przy płynnej i racjonalnej jeździe wszystkie modele osiągnęły zasięgi na poziomie od około 300 do 400 km.

Czytelnik: Auto elektryczne? Minimum 300 km zasięgu Czytelnik: Auto elektryczne? Minimum 300 km zasięgu

EQ Tour 2023 z BMG Goworowski. EQ Tour 2023 z BMG Goworowski.
W oszczędzaniu energii pomaga technologia zastosowana w samochodach - służy temu nie tylko rekuperacja, pozwalająca odzyskać energię, ale także nawigacja, która oblicza optymalną trasę, uwzględniając ładowarki po drodze i dopasowując czas ładowania energii, niezbędnej do odbycia dalszej podróży. Niemałe znaczenie mają także szkolenia, takie jak EQ Tour, które pozwalają naświetlić klientom zasady funkcjonowania i jazdy samochodami elektrycznymi.



EQ Tour 2023 z BMG Goworowski. EQ Tour 2023 z BMG Goworowski.
Tegoroczna edycja EQ Tour w BMG Goworowski wiodła "Trasą Kaszubską" S6, pozwalającą sprawdzić samochody w warunkach autostradowych, następnie lokalne trasy na odcinku Luzino-Gniewino i powrót do Gdyni, uwzględniający korki na ul. Wielkopolskiej. To właśnie w warunkach miejskich samochody elektryczne osiągają najwyższą wydajność, ze względu na cykl "jazda-spowalnianie-jazda-spowalnianie", który umożliwia odzysk energii.

Zaprezentowane samochody podczas EQ Tour dostępne są do jazd testowych w gdyńskim salonie BMG Goworowski.

mJ

Miejsca

Opinie (199) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Jak Elektryki b eda miały osiagi spalinowek i np EV Golf kosztował bedzie okolo 100 tyś zl, to możemy pogadać (1)

    i koniec kropka

    • 3 0

    • Ufff, jak dobrze, że kolejka do elektryków zrobiła się o jednego pajaca krótsza.

      • 0 1

  • znowu nam wciskaja stara technologie (1)

    tylko wodor sie liczy , bo to przyszlosc
    po ele pozostanie kupa zlomow i zatrutych baterii

    • 2 0

    • Ty se czekaj na przyszłość, a my się podelektujemy taniością, ciszą i przyspieszeniem już teraz.

      • 0 0

  • Od wczoraj jest zakaz..... (4)

    ...parkowania ,, EV,, w garażu podziemnym w Madisonie, ktoś zaczął myśleć....

    • 2 0

    • Obroty (3)

      Jak spadną obroty to się przeproszą. Jeśli zarządcą jest jakiś "guru fizyki" to takie cuda się zdarzają

      • 0 2

      • Tak prędko nie spadną. Mają tam już kogoś do odróżniania elektryków od hybryd? :-)

        • 0 0

      • Moze spadną obroty, ale przynajmniej dom handlowy nie spłonie. (1)

        Poza tym melexów jest tak mało, że klientów nie zabraknie.

        • 1 0

        • Dajesz gwarancję, że nie spłonie? :-)

          • 0 0

  • Nie stać mnie i nie będzie stać (1)

    Na taką zabawkę ale jedno co mnie dziwi że na autostradzie jadę swoim poczciwym 1.6 d ( mam trzy audi mazda i ford wszystko ok110km ok 8lat) mogę zrobić 800-1000km jechać jak człowiek 140-180 i w 5.5 h wrócić z Wałbrzycha do domu a te dziady w elektrykach wloką się i całą drogę niespokojni o to czy będzie ładowarka

    • 4 1

    • Co Ty wiesz o spokoju kierowcy elektryka :-)

      • 0 0

  • Proponuję test "Trójmiasto - Zakopane" (3)

    Zwykłą spalinową miejską osobówką zajmuje to aktualnie 7 godzin, z jedną przerwą na tankowanie. Bez przekraczania ograniczeń prędkości.
    Który z tych super elektryków pobije ten wynik?

    • 2 1

    • zakopane (2)

      Można też zrobić inne testy... np. głośności, PLN/km, przyspieszenia, uciągu itd ;) Naprawdę codziennie jeździsz do Zakopca? Rozumiem, że chciałbyś mieć w aucie wszystko, ale jeżeli nie robisz codziennie 600km to nie zabije Cię 20 min na ładowarce 2x w tej trasie raz na jakiś czas. Wysikasz się spokojnie i odpoczniesz. Jeśli codziennie robisz GD-Zakopane to musisz mieć spalinówkę :)

      • 0 1

      • Po co mi niska głośność, przyspieszenie czy uciąg, jak samochód nie nadaje się do normalnego użytkowania??? (1)

        No powiedz po co???

        • 2 0

        • To o czym piszesz nie jest normalnym użytkowaniem. A przynajmniej nie przeciętnym.

          • 0 0

  • ble (1)

    ciezkie zle prowadzace sie auta
    wciskaja kit ze nisko srodek ciezkosci ale to nic nie daje
    moze za 20 lat

    • 1 0

    • Może Ty jakimś Meleksem jechałeś albo widlakiem?

      • 0 0

  • Nieporozumienie (2)

    My w firmie testowaliŝmy 6 miesięcy, pełna porażka,w zimie spadek o 40%,maksymalny zasięg zamiast 460 km,był 350km,do Cannes jechaliśmy prawie 3 doby,brak wolnych ładowarek po drodze i na miejscu,horror, na koniec auto za 130000 się zepsuło,brak części zamiennch,po 5 tygodniach czekania,oddaliśmy złoma,nigdy więcej!!!

    • 8 2

    • A moja kuzynka opowiadała...

      • 0 0

    • A

      Nasz spłonął i nigdy 300 km nie przejechałem, bez doładowania

      • 2 1

  • Policja powinna karać za jazdę elektrycznymi (3)

    • 5 3

    • Za jazdę spalinowymi też, a co się będziemy ograniczać.

      • 0 0

    • Za brak mózgu też (1)

      • 3 1

      • Ciebie nie ukarzą bo nie masz mózgu

        • 0 0

  • Polityka Eurokolchoz chce z nas zrobić Korę Północną (1)

    Żadnych elektrycznych. Nawet na promy się nie wpuszcza. Wybuchają

    • 5 2

    • Palą się co najwyżej. Wybuchają benzyniaki.

      • 0 0

  • Tylko paliwa kopalniane. Żadne elektryczne. Niebezpieczne (1)

    Wyprofilowanie jednego akumulator to gigantyczna ingerencja w środowisko

    • 4 2

    • Zlikwiduj komórki i laptopy też.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Wystawa amerykańskich aut zabytkowych "Made in USA 2"

zlot

Ogólnopolski Zlot Mercedesów Rumia 2024

zlot

Sprawdź się

Sprawdź się

"Bez gwiazdy nie ma jazdy" - to powiedzenie tyczy się której marki?

 

Najczęściej czytane