- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (80 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (74 opinie)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (266 opinii)
- 4 Apel policji do kierowców aut i motocykli (81 opinii)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (360 opinii)
- 6 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (137 opinii)
Testowali elektryczne Mercedesy na 150-kilometrowej trasie
Flota Mercedesów serii EQ ponownie zawitała do trójmiejskich dealerów marki z gwiazdą. Kolejny raz klienci Mercedes-Benz BMG Goworowski mieli okazję sprawdzić możliwości elektrycznych modeli. Przez dwa dni, na trasie liczącej blisko 150 km, przetestowali sześć różnych "elektryków".
W tym roku, po raz pierwszy, flota EQ Tour składała się w pełni z elektrycznych samochodów, bez udziału modeli hybrydowych. Gamę elektrycznych modeli Mercedesa można podzielić na dwie generacje: EQA, EQB, EQC i EQV - jako przedstawiciele "elektryków" zbudowanych na bazie modeli spalinowych oraz EQE i EQS - reprezentujących najnowsze wcielenie pojazdów zbudowanych od podstaw jako zasilanych tylko i wyłącznie prądem, bez silnika spalinowego.
Mercedes EQS SUV: "elektryk" za ponad 800 tys. zł
Przypomnijmy, że tym pierwszym seryjnie produkowanym, w pełni elektrycznym modelem Mercedesa był EQC. Obecnie model nieco odstający od swoich kuzynów - stąd też jego brak we flocie wydarzenia. EQA to model oparty na aktualnej generacji Klasy A, natomiast EQB to odpowiednik niedużego SUV-a, modelu GLB. EQE i EQS to z kolei wielkościowe odpowiedniki Klasy E oraz Klasy S oraz ich odmiany w wydaniu SUV. Jak nietrudno się domyślić - EQV bazuje na Klasie V.
Testy samochodów podczas EQ Tour pozwoliły przekonać się o postępie w elektromobilności. Jak wypadły elektryczne Mercedesy? Jedne lepiej, drugie nieco gorzej. Część z nich mogła się pochwalić większym zasięgiem na jednym ładowaniu, inne nieco gorszym. O zasięgu decyduje kilka kluczowych czynników. Przy płynnej i racjonalnej jeździe wszystkie modele osiągnęły zasięgi na poziomie od około 300 do 400 km.
Czytelnik: Auto elektryczne? Minimum 300 km zasięgu
W oszczędzaniu energii pomaga technologia zastosowana w samochodach - służy temu nie tylko rekuperacja, pozwalająca odzyskać energię, ale także nawigacja, która oblicza optymalną trasę, uwzględniając ładowarki po drodze i dopasowując czas ładowania energii, niezbędnej do odbycia dalszej podróży. Niemałe znaczenie mają także szkolenia, takie jak EQ Tour, które pozwalają naświetlić klientom zasady funkcjonowania i jazdy samochodami elektrycznymi.
Tegoroczna edycja EQ Tour w BMG Goworowski wiodła "Trasą Kaszubską" S6, pozwalającą sprawdzić samochody w warunkach autostradowych, następnie lokalne trasy na odcinku Luzino-Gniewino i powrót do Gdyni, uwzględniający korki na ul. Wielkopolskiej. To właśnie w warunkach miejskich samochody elektryczne osiągają najwyższą wydajność, ze względu na cykl "jazda-spowalnianie-jazda-spowalnianie", który umożliwia odzysk energii.
Zaprezentowane samochody podczas EQ Tour dostępne są do jazd testowych w gdyńskim salonie BMG Goworowski.
Miejsca
Opinie (199) 2 zablokowane
-
2023-07-11 10:27
Opinia wyróżniona
Jako trzecie auto w rodzinie to wygodnie mieć elektryka. (4)
Idealny do miasta, buspasy robią robotę, brakuje tylko priorytetowych miejsc do parkiwania.
- 37 15
-
2023-07-11 15:54
Trzecie??? A pierwsze dwa jakie? (3)
- 4 4
-
2023-07-11 16:27
ładnie się palą nieprawdaż? (2)
- 2 5
-
2023-07-11 16:43
Ładnie, ale rzadko jest okazja to podziwiać niestety. (1)
- 1 1
-
2023-07-11 17:21
podpal swojego grata
- 0 2
-
2023-07-11 12:02
Opinia wyróżniona
nieopłacalne (22)
przejechanie kilometra kosztuje tyle, co na zwykłym paliwie. Może trochę więcej, może trochę mniej. Ale mam jechać trasę nieco ponad 400 Km i zastanawiać się, gdzie zrobię długa, przymusową przerwę (bo nad jeziorkiem czy w lesie nie ma ładowarki) to dziękuje. Nasze auto osobowe ma bak 75 litrów i możemy zrobić naszą standardową trasę na jednym takim baku i jeszcze zostanie.
Oczywiście na co dzień nie potrzeba więcej, niż 50 Km, ale auto mam głównie po to, żeby robić wycieczki.- 71 14
-
2023-07-11 15:59
Jak te koszty wyliczyłeś? Chyba ładując na najdroższych punktach ładowania (2)
Samochód elektryczny ma sens jedynie gdy można go ładować w domu w taniej taryfie. I nie trzeba do tego domku za miastem, tylko zwykłe wykupione miejsce parkingowe w nowym bloku i rozsądną wspólnotę.
- 3 1
-
2023-07-11 16:26
I kabelek z balkonu na piątym piętrze :D (1)
Super :)
- 5 2
-
2023-07-11 16:37
Nie, kabelek poprowadzony w murze tak jak pozostałe kabelki w bloku, co Ty ze wsi jakiejś jesteś żeby kable luzem wieszać?
- 2 5
-
2023-07-11 13:18
Opłacalne (7)
zużycie w mieście na poziomie 17 kWh/100km i można sobie policzyć jaki jest koszt przejechania 100km. Cena ładowania zależy od źródła, domowe to 1zł za 1kWh. Polecam spróbować przejechać spalinowym samochodem w mieście za 17zł za 100km.
- 5 10
-
2023-07-11 16:31
Taniej
Bez problemu robisz to hybrydą w gazie
- 4 1
-
2023-07-11 15:48
Tomasz (5)
17 kWH/100km w mieście to robią Tesle. Inne elektryki niestety nie są tak oszczędne. My mamy Mazdę MX-30 i niestety porażka na maksa 23 kWh/100km po mieście i to jeżdżąc dosyć spokojnie. Mazda umywa ręce a w salonie mówią że mercedesy jeszcze gorsze :(. Czyli wiadomo w jakim salonie trójmiejskim kupowałem.
Natomiast znajomi co maja Tesle faktycznie im mało prądu biorą.- 10 3
-
2023-07-14 11:55
Ioniq 1st gen rules
11kWh/100 średnie spalanie z ostatnich 4 tysięcy kilometrów lato/zima po mieście
- 0 0
-
2023-07-11 20:28
Po 40k km Mercedesem EQC (2)
W dwa i pół roku średnie zużycie to 23,4kWh/100km. Zimą z ogrzewaniem, latem z chłodzeniem. Tylko pamietajmy że mamy 300KW mocy (408KM) i naprawdę ogrom momentu obrotowego pod nogą. Który samochód spalinowy przy takich parametrach spala 5-6 litrów paliwa? Mój ostatni benzynowy Lexus RX 350 z 277 KM średnio było 12,8l/100km. Pomijam frajdę z jazdy.
Tak, ładuję w domu z foto. Nie, nie mam problemu, wyjeżdżając raz, dwa razy w roku ze spędzenie 30-40 minut na ładowarce co 200-250 km.- 4 2
-
2023-07-11 20:48
Taaa, bo tych ładowarek na trasie jest tyle że hoho. (1)
I oczywiście bez kolejki.
Dziwne tylko że na autostradach ciągle wyprzedzam elektryki jadące z prędkością tirów, bo im prądu brakuje.- 2 1
-
2023-07-14 17:53
Jest tyle ile aktualnie potrzeba, w kolejce jeszcze nie stałem. Czuwaj!
- 0 0
-
2023-07-11 16:36
Nie tylko Tesle - byle Nissan, Kia czy Hyundai spokojnie dadzą radę tyle.
- 5 4
-
2023-07-11 12:21
W takim razie elektryk nie jest dla Ciebie. (10)
Średnio w Polsce samochód robi 20km dziennie, więc absolutna większość kierowców nie ma takiego problemu.
Ba, co jest wygodniejsze - podpięcie się do ładowarki na 15 minut jak jedziesz nad jezioro 5x w roku, czy zasuwanie na stację co tydzień?- 7 23
-
2023-07-11 20:45
Ale co z tego że "średnio w Polsce 20 km dziennie" (1)
Mam kupować dwa samochody, jeden do jeżdżenia "20 km dziennie" a drugi na weekendy i urlopy, gdy jeżdżę dużo więcej i dalej?
Gdzie tu miejsce na tę słynną ekologię, mistrzu?- 4 1
-
2023-07-14 17:52
Wyluzuj, uspokój się, ten artykuł nie jest dla Ciebie, Ty na elektryka musisz jeszcze poczekać.
- 0 0
-
2023-07-11 13:24
Ja dojeżdżam do pracy 60 km (1)
W dwie strony. Także gdzie ta średnia u mnie?
- 5 4
-
2023-07-11 14:48
Spało się na matematyce, co?
- 4 3
-
2023-07-11 12:39
(5)
Trochę dziwne te twoje pytanie. Jeśli auto przejeżdża wg ciebie 20 km dziennie a mój na baku robi ponad tysiąc więc będę na stacji co 50 dni i zajmie mi to 5 minut na 50 dni.
- 19 4
-
2023-07-11 21:52
Dokladnie
- 0 0
-
2023-07-11 12:56
(3)
Chciałbym zobaczyć jak Twoje auto przejeżdża 1000km na jednym baku po mieście :)
- 8 15
-
2023-07-11 22:04
Normalnie (2)
Mam golfa 7 lift 1,6 TDI wersja eko u mnie zbiornik jest mały 55 l ale samochód zużywa w mieście 5,8 l/100km w korkach jak jeżdżę po trójmieście poza godzinami szczytu to spada do 5,4 l/100km. Jeżeli facet ma wersję ze zbiornikiem 70 l to zasięg się wydłuża.
- 3 0
-
2023-07-12 11:42
no tak (1)
tylko pytanie, czy ktoś cię za kilka lat tym wpuści do miasta?
- 0 2
-
2023-07-13 14:13
Za kilka lat moze juz nie byc elektrykow
Trendy światowe są niesprzyjające EV, w brew pozorom oczywiście
- 2 0
Wszystkie opinie
-
2023-07-13 14:30
Jak Elektryki b eda miały osiagi spalinowek i np EV Golf kosztował bedzie okolo 100 tyś zl, to możemy pogadać (1)
i koniec kropka
- 3 0
-
2023-07-14 18:12
Ufff, jak dobrze, że kolejka do elektryków zrobiła się o jednego pajaca krótsza.
- 0 1
-
2023-07-13 08:45
znowu nam wciskaja stara technologie (1)
tylko wodor sie liczy , bo to przyszlosc
po ele pozostanie kupa zlomow i zatrutych baterii- 2 0
-
2023-07-14 18:11
Ty se czekaj na przyszłość, a my się podelektujemy taniością, ciszą i przyspieszeniem już teraz.
- 0 0
-
2023-07-12 08:17
Od wczoraj jest zakaz..... (4)
...parkowania ,, EV,, w garażu podziemnym w Madisonie, ktoś zaczął myśleć....
- 2 0
-
2023-07-12 12:18
Obroty (3)
Jak spadną obroty to się przeproszą. Jeśli zarządcą jest jakiś "guru fizyki" to takie cuda się zdarzają
- 0 2
-
2023-07-14 18:10
Tak prędko nie spadną. Mają tam już kogoś do odróżniania elektryków od hybryd? :-)
- 0 0
-
2023-07-13 14:28
Moze spadną obroty, ale przynajmniej dom handlowy nie spłonie. (1)
Poza tym melexów jest tak mało, że klientów nie zabraknie.
- 1 0
-
2023-07-14 18:10
Dajesz gwarancję, że nie spłonie? :-)
- 0 0
-
2023-07-11 23:10
Nie stać mnie i nie będzie stać (1)
Na taką zabawkę ale jedno co mnie dziwi że na autostradzie jadę swoim poczciwym 1.6 d ( mam trzy audi mazda i ford wszystko ok110km ok 8lat) mogę zrobić 800-1000km jechać jak człowiek 140-180 i w 5.5 h wrócić z Wałbrzycha do domu a te dziady w elektrykach wloką się i całą drogę niespokojni o to czy będzie ładowarka
- 4 1
-
2023-07-14 18:09
Co Ty wiesz o spokoju kierowcy elektryka :-)
- 0 0
-
2023-07-11 20:34
Proponuję test "Trójmiasto - Zakopane" (3)
Zwykłą spalinową miejską osobówką zajmuje to aktualnie 7 godzin, z jedną przerwą na tankowanie. Bez przekraczania ograniczeń prędkości.
Który z tych super elektryków pobije ten wynik?- 2 1
-
2023-07-12 17:58
zakopane (2)
Można też zrobić inne testy... np. głośności, PLN/km, przyspieszenia, uciągu itd ;) Naprawdę codziennie jeździsz do Zakopca? Rozumiem, że chciałbyś mieć w aucie wszystko, ale jeżeli nie robisz codziennie 600km to nie zabije Cię 20 min na ładowarce 2x w tej trasie raz na jakiś czas. Wysikasz się spokojnie i odpoczniesz. Jeśli codziennie robisz GD-Zakopane to musisz mieć spalinówkę :)
- 0 1
-
2023-07-13 14:24
Po co mi niska głośność, przyspieszenie czy uciąg, jak samochód nie nadaje się do normalnego użytkowania??? (1)
No powiedz po co???
- 2 0
-
2023-07-14 18:08
To o czym piszesz nie jest normalnym użytkowaniem. A przynajmniej nie przeciętnym.
- 0 0
-
2023-07-11 20:05
ble (1)
ciezkie zle prowadzace sie auta
wciskaja kit ze nisko srodek ciezkosci ale to nic nie daje
moze za 20 lat- 1 0
-
2023-07-14 18:07
Może Ty jakimś Meleksem jechałeś albo widlakiem?
- 0 0
-
2023-07-11 18:55
Nieporozumienie (2)
My w firmie testowaliŝmy 6 miesięcy, pełna porażka,w zimie spadek o 40%,maksymalny zasięg zamiast 460 km,był 350km,do Cannes jechaliśmy prawie 3 doby,brak wolnych ładowarek po drodze i na miejscu,horror, na koniec auto za 130000 się zepsuło,brak części zamiennch,po 5 tygodniach czekania,oddaliśmy złoma,nigdy więcej!!!
- 8 2
-
2023-07-14 18:05
A moja kuzynka opowiadała...
- 0 0
-
2023-07-11 20:00
A
Nasz spłonął i nigdy 300 km nie przejechałem, bez doładowania
- 2 1
-
2023-07-11 17:38
Policja powinna karać za jazdę elektrycznymi (3)
- 5 3
-
2023-07-14 18:05
Za jazdę spalinowymi też, a co się będziemy ograniczać.
- 0 0
-
2023-07-11 18:01
Za brak mózgu też (1)
- 3 1
-
2023-07-13 14:19
Ciebie nie ukarzą bo nie masz mózgu
- 0 0
-
2023-07-11 17:35
Polityka Eurokolchoz chce z nas zrobić Korę Północną (1)
Żadnych elektrycznych. Nawet na promy się nie wpuszcza. Wybuchają
- 5 2
-
2023-07-14 18:04
Palą się co najwyżej. Wybuchają benzyniaki.
- 0 0
-
2023-07-11 17:34
Tylko paliwa kopalniane. Żadne elektryczne. Niebezpieczne (1)
Wyprofilowanie jednego akumulator to gigantyczna ingerencja w środowisko
- 4 2
-
2023-07-14 18:03
Zlikwiduj komórki i laptopy też.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.