- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (282 opinie)
- 2 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (196 opinii)
- 3 "Podatek od aut spalinowych i tak będzie" (75 opinii)
- 4 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (112 opinii)
- 5 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (378 opinii)
- 6 Hamowanie przed autem to bandyterka (173 opinie)
Testowali hybrydowe Jaguary i Land Rovery
Przedstawiciel marek Jaguar i Land Rover, dealer British Automotive Gdańsk, zorganizował dla swoich klientów przejażdżki hybrydowo-elektryczną flotą swoich aut.
Przez kilka dni klienci firmy British Automotive Gdańsk mieli okazję przetestować gamę hybrydowych modeli Jaguara i Land Rovera. Wszystko w ramach wydarzenia EV Tour. Ostatniego dnia, w piątek, trójmiejscy dziennikarze wybrali się na małą wycieczkę na Żuławy.
Do dyspozycji gości oddano cztery hybrydy typu plug-in: Jaguara E-Pace, Jaguara F-Pace, Range Rovera Evoque i Range Rovera Sport. Na liście testowych aut znalazł się także w pełni elektryczny Jaguar I-Pace.
Hybrydowy układ napędowy (P300e) Jaguara E-Pace i Range Rovera Evogue składa się z turbodoładowanego, trzycylindrowego silnika benzynowego o pojemności 1,5 litra, który generuje moc 200 KM i 280 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a także z umieszczonej przy tylnej osi 109-konnej jednostki elektrycznej. Łączna moc systemowa wynosi 309 KM i 540 Nm momentu obrotowego. Silnik elektryczny zasilany jest prądem magazynowym w litowo-jonowym akumulatorze o pojemności 15 kWh.
Evoque PHEV do "setki" przyspiesza w 6,4 sekundy. Według producenta SUV wyłącznie na prądzie jest w stanie przejechać do 66 km. W przypadku E-Pace sprint od 0 do 100 km/h trwa dłużej o zaledwie 0,1 sekundy. Natomiast zasięg na prądzie wynosi do 55 km.
Cennik hybrydowego Evoque startuje od kwoty 300 400 zł. E-Pace jest nieco tańszy - ceny rozpoczynają się od 283 700 zł.
Większe SUV-y, czyli Jaguar F-Pace i Range Rover Sport, bazują na czterocylindrowym silniku benzynowym o pojemności 2 litrów (moc 300 KM i moment obrotowy 400 Nm) oraz jednostce elektrycznej o mocy 143 KM. Łączna moc układu P400e wynosi 404 KM i 640 Nm momentu obrotowego. Baterie mają pojemność 17 kWh. W przypadku F-Pace maksymalny zasięg wyłącznie na prądzie wynosi 53 km, natomiast w Range Rover Sport - 48 km.
F-Pace do "setki" przyspiesza w 5,3 sekund, a Range Rover Sport jest o sekundę wolniejszy. Cennik tego pierwszego otwiera kwota 385 500 zł. Za Sporta trzeba zapłacić więcej - ceny wersji hybrydowej rozpoczynają się od 417 900 zł.
W testowanej gamie był także w pełni elektryczny Jaguar I-Pace. "Elektryk" oferuje 400 KM mocy i blisko 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Auto do "setki" rozpędza się w 4,8 sekundy, a na jednym ładowaniu jest w stanie przejechać ponad 400 km. Katalogowo "elektryk" kosztuje 380 900 zł.
Wydarzenia
Miejsca
Opinie (31) 5 zablokowanych
-
2022-03-05 08:40
Ostatnie testy (2)
Jlr stracił licencję. Za dwa lata nie będzie autoryzowanym sprzedawcą ani serwisem. Zdunek przejmie wszystko
- 5 0
-
2022-03-05 09:10
Albo Plichta . I bedzie po JLR ,,zdunku,, Z plichta jeszcze nikt nie wygral. (1)
- 3 0
-
2022-03-12 08:43
Plichta nie dostanie autoryzacji w 3miescie bo już dostał ją Zdunek.
- 0 0
-
2022-03-10 18:30
I zów będzie
Salonem byłego Rolnika z Olszynek
- 0 0
-
2022-03-05 08:21
ciekawa oferta tych hybryd nie powiem nie. (1)
Aczkolwiek marka Volvo też ma atrakcyjną hybrydę.
- 4 5
-
2022-03-09 08:59
Nie każdemu może się podobać. Taką rav4 można mieć taniej i z gwarancją do 10 lat na cały układ hybrydowy.
- 0 0
-
2022-03-07 13:15
chybrydy to wymysł - tylko dizel im więcej dymu tym lepiej
- 0 0
-
2022-03-05 08:11
większość musi poczekac (2)
-ceny dostępne dla nielicznych
-użytkowość full elektryka na razie niska,
-opłacalność po podwyżkach cen energii równa 0 chyba ze ktos na taxi jezdzi albo kurierem jest
- brak rzetelnej informacji na temat wplywu na ekologie tego rozwiazania
itd..
natomiast jest to nueuniknione
- w tej chwili to jeszcze tylko moda, oznaka statusu finansowego moze i powoli spolecznego
- za kilka lat masy za tyn trendem beda i zmuszone ale i beda chcialy podazac- 22 4
-
2022-03-06 18:13
a to ciekawe Wąsaty Romku... (1)
Bo ja uważam, że elektryki są już bardziej opłacalne niż sadzomioty, jeżeli jeździsz więcej niż 40km dziennie.
policz ratę + koszt paliwa i to samo rata+koszt prądu i zobaczysz co wyjdzie taniej za porównywalne auta.
Oczywiście pomijam fakt, że "pieniądze to nie wszystko".
Od pisania o tym, że "diesel to panie mniej wyngla spala niż te EV" to już wymiotować się chce, więc pominę. Jednym zdaniem- EV jest bardziej eko już po 60 kkm przy zasilaniu prądem oze, albo 100.000 przy prądzie z węgla. A nie smrodzi w miastach od pierwszej minuty...- 1 2
-
2022-03-07 11:51
Trzeba tylko pamiętać o śladzie węglowym produkcji baterii i potem ich utylizacji... O tym nikt nie mówi bo nie jest kolorowo.
Poza tym jak na polskim osiedlu bloków chcesz ładować te wszystkie samochody skoro dzisiaj nawet nie wszyscy mają miejsca parkingowe, a masa samochodów staje na chodnikach i na drogach osiedlowych poza wyznaczonymi miejscami. Jak i kiedy chcesz je naładować. Pomijając kwestię, że już robi się problem z wydajnością i jakością sieci elektrycznych, podłączeniami fotowoltaiki, a gdzie teraz zapewnienie mocy do ładowania w nocy samochodów na parkingach przy blokowiskach... Marzenia ściętej głowy. Ja tego nie widzę u nas nawet za 50 lat.- 0 0
-
2022-03-07 09:42
Realne zasięgi na prądzie to 25-30km. Do tego ładowanie
Trwa 14 godzin. Także na razie to niewygodna moda. Spalanie bez prądu to 18-20L, a jazda jest wtedy tak dynamiczna jak tir.
- 1 0
-
2022-03-05 10:15
Kto teraz kupuje dobra luksusowe w dobie kryzysu? (1)
Chyba tylko Ci co palą w kominku dolarami:) Normalni ludzie wstrzymują się z inwestycjami zważywszy że samochód który wyjedzie z salonu już jest stratą ileś procent ceny nominalnej:)
- 7 1
-
2022-03-06 22:11
Co to jest cena nominalna samochodu?
:)
- 0 0
-
2022-03-06 11:28
Promocja przed likwidacją? (1)
Promocja przed wyprzedażą? Ten salon to aby zaraz nie znika bo zabrali im autoryzację?
- 4 0
-
2022-03-06 14:09
ratują się jak mogą przed zamknięciem, które już niedługo.
- 1 0
-
2022-03-05 12:47
nieaktualne (1)
To już nie dealer
- 3 2
-
2022-03-06 14:08
koniec ich bliski
...
- 0 0
-
2022-03-05 12:28
(1)
To ten grzęznący dealer ma jeszcze klientów? Tam atmosfera grobowa
- 2 2
-
2022-03-06 14:07
dokladnie
nie polecam byłem i tragedia.. handlowca niedoedukowani, oferta marna. UZdunka w nowym salonie dużo lepiej i pracownicy z wieloletnim doświadczeniem z BAG tam są.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.