• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Testowali hybrydowe Jaguary i Land Rovery

mJ
5 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Ford Explorer: duży SUV z domieszką prądu
EV Tour 2022 - pełna flota testowanych aut. EV Tour 2022 - pełna flota testowanych aut.

Przedstawiciel marek Jaguar i Land Rover, dealer British Automotive Gdańsk, zorganizował dla swoich klientów przejażdżki hybrydowo-elektryczną flotą swoich aut.



Przez kilka dni klienci firmy British Automotive Gdańsk mieli okazję przetestować gamę hybrydowych modeli Jaguara i Land Rovera. Wszystko w ramach wydarzenia EV Tour. Ostatniego dnia, w piątek, trójmiejscy dziennikarze wybrali się na małą wycieczkę na Żuławy.

Do dyspozycji gości oddano cztery hybrydy typu plug-in: Jaguara E-Pace, Jaguara F-Pace, Range Rovera Evoque i Range Rovera Sport. Na liście testowych aut znalazł się także w pełni elektryczny Jaguar I-Pace.

Hybrydowy układ napędowy (P300e) Jaguara E-Pace i Range Rovera Evogue składa się z turbodoładowanego, trzycylindrowego silnika benzynowego o pojemności 1,5 litra, który generuje moc 200 KM i 280 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a także z umieszczonej przy tylnej osi 109-konnej jednostki elektrycznej. Łączna moc systemowa wynosi 309 KM i 540 Nm momentu obrotowego. Silnik elektryczny zasilany jest prądem magazynowym w litowo-jonowym akumulatorze o pojemności 15 kWh.

Evoque PHEV do "setki" przyspiesza w 6,4 sekundy. Według producenta SUV wyłącznie na prądzie jest w stanie przejechać do 66 km. W przypadku E-Pace sprint od 0 do 100 km/h trwa dłużej o zaledwie 0,1 sekundy. Natomiast zasięg na prądzie wynosi do 55 km.

Cennik hybrydowego Evoque startuje od kwoty 300 400 zł. E-Pace jest nieco tańszy - ceny rozpoczynają się od 283 700 zł.

  • EV Tour 2022
  • EV Tour 2022
  • EV Tour 2022
  • EV Tour 2022
  • EV Tour 2022
Większe SUV-y, czyli Jaguar F-Pace i Range Rover Sport, bazują na czterocylindrowym silniku benzynowym o pojemności 2 litrów (moc 300 KM i moment obrotowy 400 Nm) oraz jednostce elektrycznej o mocy 143 KM. Łączna moc układu P400e wynosi 404 KM i 640 Nm momentu obrotowego. Baterie mają pojemność 17 kWh. W przypadku F-Pace maksymalny zasięg wyłącznie na prądzie wynosi 53 km, natomiast w Range Rover Sport - 48 km.

F-Pace do "setki" przyspiesza w 5,3 sekund, a Range Rover Sport jest o sekundę wolniejszy. Cennik tego pierwszego otwiera kwota 385 500 zł. Za Sporta trzeba zapłacić więcej - ceny wersji hybrydowej rozpoczynają się od 417 900 zł.

W testowanej gamie był także w pełni elektryczny Jaguar I-Pace. "Elektryk" oferuje 400 KM mocy i blisko 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Auto do "setki" rozpędza się w 4,8 sekundy, a na jednym ładowaniu jest w stanie przejechać ponad 400 km. Katalogowo "elektryk" kosztuje 380 900 zł.

  • EV Tour 2022
  • EV Tour 2022
  • EV Tour 2022
  • EV Tour 2022
  • EV Tour 2022
  • EV Tour 2022
  • EV Tour 2022
  • EV Tour 2022
  • EV Tour 2022
  • EV Tour 2022
mJ

Wydarzenia

Land Rover - jazdy testowe

dni otwarte

Miejsca

Opinie (31) 5 zablokowanych

  • Ostatnie testy (2)

    Jlr stracił licencję. Za dwa lata nie będzie autoryzowanym sprzedawcą ani serwisem. Zdunek przejmie wszystko

    • 5 0

    • Albo Plichta . I bedzie po JLR ,,zdunku,, Z plichta jeszcze nikt nie wygral. (1)

      • 3 0

      • Plichta nie dostanie autoryzacji w 3miescie bo już dostał ją Zdunek.

        • 0 0

  • I zów będzie

    Salonem byłego Rolnika z Olszynek

    • 0 0

  • ciekawa oferta tych hybryd nie powiem nie. (1)

    Aczkolwiek marka Volvo też ma atrakcyjną hybrydę.

    • 4 5

    • Nie każdemu może się podobać. Taką rav4 można mieć taniej i z gwarancją do 10 lat na cały układ hybrydowy.

      • 0 0

  • chybrydy to wymysł - tylko dizel im więcej dymu tym lepiej

    • 0 0

  • większość musi poczekac (2)

    -ceny dostępne dla nielicznych
    -użytkowość full elektryka na razie niska,
    -opłacalność po podwyżkach cen energii równa 0 chyba ze ktos na taxi jezdzi albo kurierem jest
    - brak rzetelnej informacji na temat wplywu na ekologie tego rozwiazania
    itd..
    natomiast jest to nueuniknione
    - w tej chwili to jeszcze tylko moda, oznaka statusu finansowego moze i powoli spolecznego
    - za kilka lat masy za tyn trendem beda i zmuszone ale i beda chcialy podazac

    • 22 4

    • a to ciekawe Wąsaty Romku... (1)

      Bo ja uważam, że elektryki są już bardziej opłacalne niż sadzomioty, jeżeli jeździsz więcej niż 40km dziennie.
      policz ratę + koszt paliwa i to samo rata+koszt prądu i zobaczysz co wyjdzie taniej za porównywalne auta.
      Oczywiście pomijam fakt, że "pieniądze to nie wszystko".
      Od pisania o tym, że "diesel to panie mniej wyngla spala niż te EV" to już wymiotować się chce, więc pominę. Jednym zdaniem- EV jest bardziej eko już po 60 kkm przy zasilaniu prądem oze, albo 100.000 przy prądzie z węgla. A nie smrodzi w miastach od pierwszej minuty...

      • 1 2

      • Trzeba tylko pamiętać o śladzie węglowym produkcji baterii i potem ich utylizacji... O tym nikt nie mówi bo nie jest kolorowo.
        Poza tym jak na polskim osiedlu bloków chcesz ładować te wszystkie samochody skoro dzisiaj nawet nie wszyscy mają miejsca parkingowe, a masa samochodów staje na chodnikach i na drogach osiedlowych poza wyznaczonymi miejscami. Jak i kiedy chcesz je naładować. Pomijając kwestię, że już robi się problem z wydajnością i jakością sieci elektrycznych, podłączeniami fotowoltaiki, a gdzie teraz zapewnienie mocy do ładowania w nocy samochodów na parkingach przy blokowiskach... Marzenia ściętej głowy. Ja tego nie widzę u nas nawet za 50 lat.

        • 0 0

  • Realne zasięgi na prądzie to 25-30km. Do tego ładowanie

    Trwa 14 godzin. Także na razie to niewygodna moda. Spalanie bez prądu to 18-20L, a jazda jest wtedy tak dynamiczna jak tir.

    • 1 0

  • Kto teraz kupuje dobra luksusowe w dobie kryzysu? (1)

    Chyba tylko Ci co palą w kominku dolarami:) Normalni ludzie wstrzymują się z inwestycjami zważywszy że samochód który wyjedzie z salonu już jest stratą ileś procent ceny nominalnej:)

    • 7 1

    • Co to jest cena nominalna samochodu?

      :)

      • 0 0

  • Promocja przed likwidacją? (1)

    Promocja przed wyprzedażą? Ten salon to aby zaraz nie znika bo zabrali im autoryzację?

    • 4 0

    • ratują się jak mogą przed zamknięciem, które już niedługo.

      • 1 0

  • nieaktualne (1)

    To już nie dealer

    • 3 2

    • koniec ich bliski

      ...

      • 0 0

  • (1)

    To ten grzęznący dealer ma jeszcze klientów? Tam atmosfera grobowa

    • 2 2

    • dokladnie

      nie polecam byłem i tragedia.. handlowca niedoedukowani, oferta marna. UZdunka w nowym salonie dużo lepiej i pracownicy z wieloletnim doświadczeniem z BAG tam są.

      • 0 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakie zwierzę widnieje w herbie Peugeota?

 

Najczęściej czytane