• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Toyota Hilux. Wciąż twarda

Bawo
21 lipca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 

Toyota Hilux - ciężkiej pracy się nie boi.


Toyota Hilux to drugi najlepiej sprzedający się model w historii Toyoty zaraz po Corolli - dotychczas powstało siedem generacji i ponad 16 milionów egzemplarzy Hiluxa. Hilux ma opinię auta wyjątkowo trwałego, co udowodniła kiedyś stara ekipa programu "TopGear". Poddany tam różnym próbom Hilux przetrwał m.in. spalenie, zatonięcie w morzu czy wysadzenie budynku mieszkalnego. Model ten dowiódł niesamowitej dzielności również na wielu wyprawach arktycznych, gdzie jest bardzo ceniony jako źródło transportu.



Nowa, ósma generacja Toyoty Hilux jest dostępna tradycyjnie w kilku nadwoziach. W ofercie podstawowy model wybierany jest niezwykle rzadko, głównie przez grupy budowlane. Hilux dostępny jest z nadwoziem w wersji Single Cab oraz w czteromiejscowej wersji Extra Cab i pięciomiejscowej. Dzięki nowemu, mocniejszemu podwoziu z ramą podłużnicową, wzmocnionej strukturze skrzyni ładunkowej, udoskonalonemu napędowi 4×4 i większej ładowności, Hilux faktycznie na nowo definiuje segment pick-upów przeznaczonych do ciężkiej pracy. A konkurencja nie śpi: Mitsubishi odnowiło niedawno swoje L200 a Fiat zaprezentował model Fullback.

Nowy pick-up Toyoty niby wygląda jak nowy, a dalej rozpoznajemy linie poprzednich, legendarnych serii. Toyota Hilux ma 5335 mm długości, 1855 mm szerokości i 1815 mm wysokości, jest więc o 75 mm dłuższa, 20 mm szersza i 45 mm niższa od swojej poprzedniczki. Skrzynia ładunkowa nowego modelu jest większa, solidniejsza i bardziej praktyczna. Jej maksymalna szerokość wzrosła z 1544 mm do 1645 mm. Tylną burtę wyposażono w mocniejsze zawiasy oraz przekonstruowano w jej konstrukcji wsporniki z blachy stalowej. To ukłon w stronę tych wszystkich, którzy zechcą np. z klapy zrobić w plenerze siedzisko.

Salony Toyoty w Trójmieście

Toyota Hilux Toyota Hilux
Pod charakterystyczną maską, która sięga przednich błotników, znajduje się drugi poziomy pas górnego wlotu powietrza. Przebiega on przez całą szerokość nowej Toyoty Hilux, przechodząc w przeprojektowane przednie reflektory i światła do jazdy dziennej z 12 białymi diodami LED. Nowe przednie reflektory zachodzą na błotniki, co dodatkowo podkreśla szerokość nowego pick-upa. Zaawansowana technologia zastosowana w reflektorach obejmuje silne światła mijania LED, dostępne zwykle w samochodach należących do wyższych klas. Minęły czasy siermiężnych "wołów roboczych" - do "pikaupów" trafiają nowoczesne zdobycze techniki i tak powinno być.

Samochód jest jeszcze bardziej stylowy dzięki zastosowaniu czarnego słupka B w płynnej, przechylonej do tyłu sylwetce kabin w wersji Extra Cab i Double Cab oraz nowym, 17- i 18-calowym obręczom kół ze stopów lekkich. W modelach Double Cab wygląd całej konstrukcji dodatkowo ujednolica połączenie kabiny i bagażnika z chromowaną linią przewężenia.

Czytaj także: Mitsubishi L200. Gdy modny jest drwal

Nowa Toyota Hilux otrzymała też całkiem nowy silnik 2.4 D-4D Global Diesel. 16-zaworowy 4-cylindrowy silnik DOHC jest wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VTG) z intercoolerem. Jednostka o pojemności 2393 cm3 generuje moc 150 KM (110 kW) przy 3400 obr./m.in. i maksymalny moment obrotowy na poziomie 400 Nm w przedziale 1600-2000 obr./min. Po osiągnięciu normalnej temperatury silnik jest cichy i ma przyjemną kulturę pracy.

Wersja Hiluxa z napędem na dwa koła współpracuje z 6-biegową manualną skrzynią biegów, natomiast modele z napędem na wszystkie koła są dostępne z 6-biegową manualną lub automatyczną skrzynią biegów do wyboru. Wszystkie wersje osiągają prędkość maksymalną 170 km/h i przyspieszają od 0 do 100 km/h w ciągu 12,8 s (6A/T) lub 13,2 s (6M/T). Toyota chwali się, że wydajność nowego silnika jest o 9 proc. wyższa niż w poprzednim modelu. Silnik 2.4 D-4D cechuje się średnim zużyciem paliwa na poziomie 7,5 l/100 km i emisją CO2 wynoszącą zaledwie 187 g/km. Właśnie ekonomia to też niezwykle ważny akcent, który stawiają przed uniwersalnym samochodem jego nabywcy. Jeśli jeszcze ma korzystne współczynniki ekologiczne, to czego chcieć więcej.

Czytaj także: Fiat Fullback pojawił się w gdańskim salonie

  • Toyota Hilux
  • Toyota Hilux
  • Toyota Hilux
  • Toyota Hilux
  • Toyota Hilux
  • Toyota Hilux
  • Toyota Hilux
  • Toyota Hilux
Układ jezdny jest bardzo zwarty i precyzyjny, autem nie buja i pewnie się prowadzi. Instrumenty pokładowe są dobrze rozlokowane, a kokpit stylem nawiązuje do najnowszych modeli japońskiej firmy. Również jakość użytych materiałów sprawia wrażenie, że będą one odporne na zużycie, czas pokaże. Czy będzie to murowany sukces? W 2015 r. w Europie sprzedano ok. 34 000 egzemplarzy, co zapewnia modelowi 23,1 proc. udziału w jego segmencie i sprawia, że Hilux jest najlepiej sprzedającym się pick-upem na Starym Kontynencie. O jego losy martwić się nie trzeba.

Wersje z pojedynczą kabiną i napędem na jedną oś otrzymamy już od 109 tys.zł. Topowa wersja z dodatkową parą drzwi i napędem drugiej osi to wydatek blisko 160 tys.zł.

Samochód do testów użyczyła firma Carter, przedstawiciel Toyoty w Trójmieście
Bawo

Miejsca

Opinie (34) 2 zablokowane

  • ok

    widząc tego huluxa mam wrażenie że toyota się kierowała zasadą "więcej i lepiej". jest mocniejszy, silniejszy i znacznie lepiej przygotowany do jazdy po bezdrożach oraz ciężkiej pracy.

    • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Toyota Hilux. Wciąż twarda

    pytanie zasadnicze (2)

    Ile obornika można załadować na pakę? bo chciałbym polecić koledze po fachu z Polski.

    • 7 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Toyota Hilux. Wciąż twarda

      Taki sarkazm bez poziomu Ci powiem. Akurat Hilux bardzo często jest wykorzystywany jako samochód budowlańców co świadczy o jego solidności i mocy.

      • 0 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Toyota Hilux. Wciąż twarda

      pół tony

      teoretycznie

      250kg do kabiny

      pickupy (woły robocze) sa 2 drzwiowe, niekoniecznie 4x4

      • 1 0

  • piszecie coś innego i mówicie (1)

    jakie 2,75 litra jak ma tylko 2,4 litra i jakie 177KM jak ma 150KM ?
    nie ma jak profesjonalnie przygotowana prezentacja

    Odpowiedź redakcji:

    Dziękujemy za sugestię. Treść została poprawiona.

    • 11 0

    • na niektórych rynkach dostępne są obie jednostki

      2,4 - 150 KM
      i 2,8 - 180 KM

      słabsza w wersji 4x2

      • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Toyota Hilux. Wciąż twarda

    (1)

    auto, które za oceanem przeznaczone jest do wożenia sztachet, u nas promuje się jako auto luksusowe.

    • 2 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Toyota Hilux. Wciąż twarda

      bo za oceanem najtańszy pickup kosztuje 18 tys przy zarobku 2 tys netto

      u nas przy pensji 2 tys brutto - pickup to luxus, że o Dacii Sandero za 30tys nie wspomnę

      Jakie państwo - tacy obywatele
      Jakie portfele - taki luxus

      • 1 0

  • jak by dobrze sie sprzedawała to byście tego nie pisali. (6)

    wieśniackie zegary jak tarpana,środek jak w moskwiczu,,delikatna,słaba karoseria,słabe mocno skomplikowane zawieszenie.każdy salon toyoty w polsce wie że ciężko to sprzedać.

    • 4 24

    • sprzedaż (3)

      Co ty mówisz?Mogę ci szczerze powiedzieć,że hiluxy się dobrze sprzedają ,bo pracuje w warsztacie i dużo osób często przywodzi je i prosi,żeby je trochę podpicować,jestem po wrażeniem ich osiągów,bo sam miałem przyjemność nią jeździć i chodzi wśród tych pick-upów najlepiej.Nie wiem czy ty nią jeździłeś ,więc nie wiesz jak to jest.A co do zegarów nowy hilux już ma o wiele nowsze wyposażenie.

      • 3 2

      • juz na warsztat? (2)

        Jeszcze sztuki nie sprzedali a już naprawy i picowanie?

        • 3 4

        • dotychczas powstało siedem generacji i ponad 16 milionów egzemplarzy Hiluxa (1)

          debilu

          • 2 1

          • Artykuł mówi o tych 16 milionach czy tym jednym nowym ? bo się pogubiłem.
            Do tego jakiś nieuk co picuje auta ze smarem na rękach mnie obraża.

            • 2 0

    • Titan lepszy,ale u nas nie ma...

      • 0 0

    • Nie to co w pasku b5, no nie?
      Ps. A czego oczekiwałbyś po takim wole roboczym, wazonika z kwiatkiem jak w new beetle?

      • 13 1

  • Stary hilux w wersji heavy duty (1)

    A nie te bulwarówki.

    • 10 1

    • stare hiluxy też były spoko ale ten nowy to nie jest wcale bulwarówka. normalny pickup ale pewnie tak samo nie do zdarcia.

      • 0 0

  • (7)

    kto kupuje takie cuś? chyba ktuś z bardzo małym....

    • 2 14

    • małego nie mam a wole rav4

      każdy może kupić hiluxa. to nic złego przecież, dobre auto. są ludzie którzy lubią pickup'y. ja osobiście wole suvy typu rav4.

      • 0 0

    • kto pisze takie komentarze? zaskakujace i błyskotliwe ;)

      chyba ktuś z bardzo małym rozumkiem. i kartą miejską, bo takiego naganiacza mozna wozic tylko pesą swing

      • 1 2

    • (2)

      A co mają nie kupować? Akurat na tle innych pickupów moim zdaniem Hilux wygląda najlepiej. I w kwestiach wizualnych i możliwości jakie daje motor. Często jako samochody do przewożenia dużych ładunków je wykorzystują.

      • 5 1

      • Idąc tym tropem ... (1)

        Właśnie nabyłem MINI ... znaczy ze co - gey czy wielki...

        • 4 0

        • Dokladnie tak

          • 0 0

    • kto kupuje

      Wsioki co przywlokły się do miasta po sprzedaży spadku po rodzicach. Wieśniak ze wsi wyjdzie,ale wieś z wieśniaka nie.Wrzuci na pakę kilka łopat obornika i po zapachu czuje się jak w domu rodzinnym.

      • 1 6

    • ego?

      • 1 2

  • Przemek

    Widziałem ja podczas nightskatingu w Gdansku na żywo prezentuje sie mega fajnie :) moge oddać swoje dwa auta w zamian za takie cacko:)

    • 0 3

  • spox (1)

    hilux to dobry samochód dla każdego, nie ważne skąd jest. ten samochód nie ma sobie równych i zajechać też go ciężko.

    • 6 2

    • moja żona da radę w pół godziny w korku

      • 1 0

  • (2)

    autko dobre na wieś,
    mleko w kankach do skupu można dowieźć.

    • 10 0

    • wieś (1)

      Jak kto woli,w końcu jest produkowany typowo w teren,chętnie na wsi można zawieźć mleko tylko nie wiem czy butelki się nie potłuczą. To kiedy jedziemy hiluxem na wieś ? :)

      • 1 4

      • kanki są metalowe,
        nie szklane.

        • 10 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

4MOTION to napęd na wszystkie koła stosowany przez którego producenta?

 

Najczęściej czytane