- 1 Burza o "nowy" parking, który już istnieje (230 opinii)
- 2 Dodatkowy lewoskręt odkorkuje Trasę WZ? (205 opinii)
- 3 Mapa pożarów aut w Trójmieście (132 opinie)
- 4 Po majówce podwyżki na stacjach paliw? (60 opinii)
- 5 Podsumowanie majówki na drogach (62 opinie)
- 6 Nowe, elektryczne Volvo EX90 w Trójmieście (79 opinii)
Toyota Hilux to drugi najlepiej sprzedający się model w historii Toyoty zaraz po Corolli - dotychczas powstało siedem generacji i ponad 16 milionów egzemplarzy Hiluxa. Hilux ma opinię auta wyjątkowo trwałego, co udowodniła kiedyś stara ekipa programu "TopGear". Poddany tam różnym próbom Hilux przetrwał m.in. spalenie, zatonięcie w morzu czy wysadzenie budynku mieszkalnego. Model ten dowiódł niesamowitej dzielności również na wielu wyprawach arktycznych, gdzie jest bardzo ceniony jako źródło transportu.
Nowa, ósma generacja Toyoty Hilux jest dostępna tradycyjnie w kilku nadwoziach. W ofercie podstawowy model wybierany jest niezwykle rzadko, głównie przez grupy budowlane. Hilux dostępny jest z nadwoziem w wersji Single Cab oraz w czteromiejscowej wersji Extra Cab i pięciomiejscowej. Dzięki nowemu, mocniejszemu podwoziu z ramą podłużnicową, wzmocnionej strukturze skrzyni ładunkowej, udoskonalonemu napędowi 4×4 i większej ładowności, Hilux faktycznie na nowo definiuje segment pick-upów przeznaczonych do ciężkiej pracy. A konkurencja nie śpi: Mitsubishi odnowiło niedawno swoje L200 a Fiat zaprezentował model Fullback.
Nowy pick-up Toyoty niby wygląda jak nowy, a dalej rozpoznajemy linie poprzednich, legendarnych serii. Toyota Hilux ma 5335 mm długości, 1855 mm szerokości i 1815 mm wysokości, jest więc o 75 mm dłuższa, 20 mm szersza i 45 mm niższa od swojej poprzedniczki. Skrzynia ładunkowa nowego modelu jest większa, solidniejsza i bardziej praktyczna. Jej maksymalna szerokość wzrosła z 1544 mm do 1645 mm. Tylną burtę wyposażono w mocniejsze zawiasy oraz przekonstruowano w jej konstrukcji wsporniki z blachy stalowej. To ukłon w stronę tych wszystkich, którzy zechcą np. z klapy zrobić w plenerze siedzisko.
Salony Toyoty w Trójmieście
Pod charakterystyczną maską, która sięga przednich błotników, znajduje się drugi poziomy pas górnego wlotu powietrza. Przebiega on przez całą szerokość nowej Toyoty Hilux, przechodząc w przeprojektowane przednie reflektory i światła do jazdy dziennej z 12 białymi diodami LED. Nowe przednie reflektory zachodzą na błotniki, co dodatkowo podkreśla szerokość nowego pick-upa. Zaawansowana technologia zastosowana w reflektorach obejmuje silne światła mijania LED, dostępne zwykle w samochodach należących do wyższych klas. Minęły czasy siermiężnych "wołów roboczych" - do "pikaupów" trafiają nowoczesne zdobycze techniki i tak powinno być.
Samochód jest jeszcze bardziej stylowy dzięki zastosowaniu czarnego słupka B w płynnej, przechylonej do tyłu sylwetce kabin w wersji Extra Cab i Double Cab oraz nowym, 17- i 18-calowym obręczom kół ze stopów lekkich. W modelach Double Cab wygląd całej konstrukcji dodatkowo ujednolica połączenie kabiny i bagażnika z chromowaną linią przewężenia.
Czytaj także: Mitsubishi L200. Gdy modny jest drwal
Nowa Toyota Hilux otrzymała też całkiem nowy silnik 2.4 D-4D Global Diesel. 16-zaworowy 4-cylindrowy silnik DOHC jest wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VTG) z intercoolerem. Jednostka o pojemności 2393 cm3 generuje moc 150 KM (110 kW) przy 3400 obr./m.in. i maksymalny moment obrotowy na poziomie 400 Nm w przedziale 1600-2000 obr./min. Po osiągnięciu normalnej temperatury silnik jest cichy i ma przyjemną kulturę pracy.
Wersja Hiluxa z napędem na dwa koła współpracuje z 6-biegową manualną skrzynią biegów, natomiast modele z napędem na wszystkie koła są dostępne z 6-biegową manualną lub automatyczną skrzynią biegów do wyboru. Wszystkie wersje osiągają prędkość maksymalną 170 km/h i przyspieszają od 0 do 100 km/h w ciągu 12,8 s (6A/T) lub 13,2 s (6M/T). Toyota chwali się, że wydajność nowego silnika jest o 9 proc. wyższa niż w poprzednim modelu. Silnik 2.4 D-4D cechuje się średnim zużyciem paliwa na poziomie 7,5 l/100 km i emisją CO2 wynoszącą zaledwie 187 g/km. Właśnie ekonomia to też niezwykle ważny akcent, który stawiają przed uniwersalnym samochodem jego nabywcy. Jeśli jeszcze ma korzystne współczynniki ekologiczne, to czego chcieć więcej.
Czytaj także: Fiat Fullback pojawił się w gdańskim salonie
Układ jezdny jest bardzo zwarty i precyzyjny, autem nie buja i pewnie się prowadzi. Instrumenty pokładowe są dobrze rozlokowane, a kokpit stylem nawiązuje do najnowszych modeli japońskiej firmy. Również jakość użytych materiałów sprawia wrażenie, że będą one odporne na zużycie, czas pokaże. Czy będzie to murowany sukces? W 2015 r. w Europie sprzedano ok. 34 000 egzemplarzy, co zapewnia modelowi 23,1 proc. udziału w jego segmencie i sprawia, że Hilux jest najlepiej sprzedającym się pick-upem na Starym Kontynencie. O jego losy martwić się nie trzeba.
Wersje z pojedynczą kabiną i napędem na jedną oś otrzymamy już od 109 tys.zł. Topowa wersja z dodatkową parą drzwi i napędem drugiej osi to wydatek blisko 160 tys.zł.
Miejsca
Opinie (34) 2 zablokowane
-
2016-07-21 09:03
Co ciekawe, pickup jest w Polsce najbardziej popularny w miescie a jego
typowy uzytkownik to opalona blondyna przed 30stką. Służy głownie do przewozu apartament - studio kosmetyczne.
- 36 6
-
2016-07-21 09:36
piszecie coś innego i mówicie (1)
jakie 2,75 litra jak ma tylko 2,4 litra i jakie 177KM jak ma 150KM ?
nie ma jak profesjonalnie przygotowana prezentacjaOdpowiedź redakcji:
Dziękujemy za sugestię. Treść została poprawiona.
- 11 0
-
2016-07-22 19:50
na niektórych rynkach dostępne są obie jednostki
2,4 - 150 KM
i 2,8 - 180 KM
słabsza w wersji 4x2- 0 0
-
2016-07-21 09:38
jak by dobrze sie sprzedawała to byście tego nie pisali. (6)
wieśniackie zegary jak tarpana,środek jak w moskwiczu,,delikatna,słaba karoseria,słabe mocno skomplikowane zawieszenie.każdy salon toyoty w polsce wie że ciężko to sprzedać.
- 4 24
-
2016-07-21 10:21
Nie to co w pasku b5, no nie?
Ps. A czego oczekiwałbyś po takim wole roboczym, wazonika z kwiatkiem jak w new beetle?- 13 1
-
2016-07-21 10:34
sprzedaż (3)
Co ty mówisz?Mogę ci szczerze powiedzieć,że hiluxy się dobrze sprzedają ,bo pracuje w warsztacie i dużo osób często przywodzi je i prosi,żeby je trochę podpicować,jestem po wrażeniem ich osiągów,bo sam miałem przyjemność nią jeździć i chodzi wśród tych pick-upów najlepiej.Nie wiem czy ty nią jeździłeś ,więc nie wiesz jak to jest.A co do zegarów nowy hilux już ma o wiele nowsze wyposażenie.
- 3 2
-
2016-07-21 12:00
juz na warsztat? (2)
Jeszcze sztuki nie sprzedali a już naprawy i picowanie?
- 3 4
-
2016-07-21 19:50
dotychczas powstało siedem generacji i ponad 16 milionów egzemplarzy Hiluxa (1)
debilu
- 2 1
-
2016-07-22 11:44
Artykuł mówi o tych 16 milionach czy tym jednym nowym ? bo się pogubiłem.
Do tego jakiś nieuk co picuje auta ze smarem na rękach mnie obraża.- 2 0
-
2016-07-22 05:07
Titan lepszy,ale u nas nie ma...
- 0 0
-
2016-07-21 10:17
2.4 D-4D Global Diesel
rozumiem
a kiedy Global Benzyna ?
taka jak na innych kontynentach: 2,5 i 4.0- 9 0
-
2016-07-21 11:06
(7)
kto kupuje takie cuś? chyba ktuś z bardzo małym....
- 2 14
-
2016-07-21 11:11
(2)
A co mają nie kupować? Akurat na tle innych pickupów moim zdaniem Hilux wygląda najlepiej. I w kwestiach wizualnych i możliwości jakie daje motor. Często jako samochody do przewożenia dużych ładunków je wykorzystują.
- 5 1
-
2016-07-21 12:02
Idąc tym tropem ... (1)
Właśnie nabyłem MINI ... znaczy ze co - gey czy wielki...
- 4 0
-
2016-07-21 18:50
Dokladnie tak
- 0 0
-
2016-07-21 11:14
ego?
- 1 2
-
2016-07-21 14:03
kto kupuje
Wsioki co przywlokły się do miasta po sprzedaży spadku po rodzicach. Wieśniak ze wsi wyjdzie,ale wieś z wieśniaka nie.Wrzuci na pakę kilka łopat obornika i po zapachu czuje się jak w domu rodzinnym.
- 1 6
-
2016-07-21 19:53
kto pisze takie komentarze? zaskakujace i błyskotliwe ;)
chyba ktuś z bardzo małym rozumkiem. i kartą miejską, bo takiego naganiacza mozna wozic tylko pesą swing
- 1 2
-
2016-07-22 08:02
małego nie mam a wole rav4
każdy może kupić hiluxa. to nic złego przecież, dobre auto. są ludzie którzy lubią pickup'y. ja osobiście wole suvy typu rav4.
- 0 0
-
2016-07-21 11:13
ego ?
- 1 3
-
2016-07-21 11:55
(2)
autko dobre na wieś,
mleko w kankach do skupu można dowieźć.- 10 0
-
2016-07-21 12:50
wieś (1)
Jak kto woli,w końcu jest produkowany typowo w teren,chętnie na wsi można zawieźć mleko tylko nie wiem czy butelki się nie potłuczą. To kiedy jedziemy hiluxem na wieś ? :)
- 1 4
-
2016-07-21 13:10
kanki są metalowe,
nie szklane.- 10 0
-
2016-07-21 12:39
Stary hilux w wersji heavy duty (1)
A nie te bulwarówki.
- 10 1
-
2016-07-22 08:53
stare hiluxy też były spoko ale ten nowy to nie jest wcale bulwarówka. normalny pickup ale pewnie tak samo nie do zdarcia.
- 0 0
-
2016-07-21 13:58
pytanie zasadnicze (2)
Ile obornika można załadować na pakę? bo chciałbym polecić koledze po fachu z Polski.
- 7 0
-
2016-07-21 17:07
pół tony
teoretycznie
250kg do kabiny
pickupy (woły robocze) sa 2 drzwiowe, niekoniecznie 4x4- 1 0
-
2016-08-16 15:07
Taki sarkazm bez poziomu Ci powiem. Akurat Hilux bardzo często jest wykorzystywany jako samochód budowlańców co świadczy o jego solidności i mocy.
- 0 0
-
2016-07-21 19:09
spox (1)
hilux to dobry samochód dla każdego, nie ważne skąd jest. ten samochód nie ma sobie równych i zajechać też go ciężko.
- 6 2
-
2016-07-22 00:38
moja żona da radę w pół godziny w korku
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.