• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Toyota RAV4: piąta generacja lubianego SUV-a

Michał Jelionek
6 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Cennik nowej Toyoty RAV4 otwiera kwota 109 900 zł. Cennik nowej Toyoty RAV4 otwiera kwota 109 900 zł.

Corolla, Camry czy Supra - to bardzo ważne tegoroczne premiery Toyoty. Ważne, ale nie najważniejsze, bo numerem jeden na liście nowości japońskiego producenta jest piąta generacja RAV4, która w Trójmieście zadebiutowała na początku roku.



Czy podoba ci się piąta generacja Toyoty RAV4?

25 lat temu, w 1994 roku Toyota po raz pierwszy zaprezentowała motoryzacyjnemu światu model, który - jak pokazały kolejne lata - okazał się bestsellerem. Dziś śmiało można powiedzieć, że RAV4 to jeden z najpopularniejszych SUV-ów w historii. Sprawdziliśmy, jaka jest nowa "rawka" z napędem hybrydowym.

Nie jest to przypadek, że akurat auto demonstracyjne, które przekazano nam do jazd testowych, ma taki typ napędu. Dzisiaj mówisz: RAV4, myślisz hybryda. Na potwierdzenie tych słów dodam, że na rynku europejskim ponad 80 proc. sprzedawanych egzemplarzy RAV4 posiada napęd hybrydowy.

Auto dostępne jest z napędem hybrydowym nowej generacji. Auto dostępne jest z napędem hybrydowym nowej generacji.
Klienci zainteresowani zakupem RAV4 mają dość prosty wybór, bo w ofercie tego modelu znajdują się tylko dwie opcje silnikowe: wolnossący 2-litrowy "benzyniak" o mocy 173 KM oraz 2,5-litrowa hybryda o łącznej mocy układu 222 KM (218 KM w przypadku napędu tylko na jedną oś). No i właśnie, można zamawiać auta z napędem na wszystkie koła bądź tylko na jedną oś.

Ponadto, silnik benzynowy może być sprzężony z 6-biegową, manualną skrzynią biegów bądź bezstopniową skrzynią CVT. W przypadku hybrydy oczywiście wyboru nie ma. Tutaj występuje wyłącznie przekładnia eCVT.

Trójmiejskie salony samochodowe


Nowa Toyota RAV4 Nowa Toyota RAV4
Cennik podstawowej wersji z wyposażeniem Active oraz silnikiem benzynowym pod maską, napędem tylko na przednią oś i manualną skrzynią biegów, otwiera kwota 109 900 zł. Za bazową, 218-konną hybrydę trzeba zapłacić co najmniej 132 900 zł (dopłata za napęd 4x4 wynosi 10 tys. zł).

Mieliśmy okazję odbyć jazdę testową wersją hybrydową z napędem na przednią oś. Trzeba oddać, że 218-konna konstrukcja to wystarczająco mocny silnik dla ważącego ponad 1600 kg SUV-a. Układ oferuje niezłe przyspieszenie, a do tego naprawdę przyzwoite - jak na hybrydę przystało - spalanie na poziomie 6 litrów paliwa na 100 km. O dziwo, niewiele przekroczyliśmy średnie spalanie podawane przez producenta (5,5-5,8 l paliwa na 100 km), a wcale nie jeździliśmy ekonomicznie. Sprint do "setki" trwa 8,4 sekundy.

UX - zwinny crossover od Lexusa


Nowa Toyota RAV4 Nowa Toyota RAV4
RAV4 to samochód, którego środowiskiem naturalnym są utwardzone drogi. Dlatego też japońscy inżynierowie skupili się na dopracowaniu układu jezdnego tego auta. "Rawkę" prowadzi się zdecydowanie pewniej od poprzedniej generacji. SUV zbudowany na modułowej płycie TNGA ma teraz niżej położony środek ciężkości i sztywniejsze nadwozie. Nie sprawdziliśmy możliwości terenowych tego auta, ale nie omieszkamy tego zrobić przy kolejnej okazji.

Piąta "rawka" to przedstawicielka nowego, odświeżonego kodu stylistycznego Toyoty. To widać gołym okiem. Interesująca sylwetka z masywnym pasem przednim i spłaszczonymi reflektorami przednimi - zwracają na siebie uwagę na drodze. Spotkałem się z opiniami, że nowe RAV4 przypomina... SsangYonga Tivoli. Rzeczywiście, coś w tym jest, ale tych dwóch aut po prostu nie wypada ze sobą porównywać. To nieco inna półka.

Trzeba przyznać, że ten samochód szczególnie atrakcyjnie prezentuje się w demonstracyjnej kompozycji z białym lakierem i licznymi czarnymi wstawkami, jak dach, lusterka czy alufelgi.

Opel Grandland X z nowym, 180-konnym silnikiem


  • RAV4 oferuje bardzo przestronne i dobrze wykończone wnętrze.
Ogromnym plusem tego modelu jest przestronne, dobrze doposażone i naprawdę nieźle wykończone wnętrze. Konstruktorom Toyoty udało się wygospodarować zadziwiająco dużo wolnego miejsca w drugim rzędzie. Dodajmy, że auto mierzy 4600 mm długości, 1855 mm szerokości i 1685 mm wysokości. Rozstaw osi liczy 2690 mm. Bagażnik pomieści 580 litrów.

Na koniec warto dodać, że RAV4 jest objęta 3-letnią gwarancją z limitem 100 tys. km. Zabezpieczenia przed perforacją blach otrzymują 12-letnią gwarancję. Natomiast w przypadku wersji hybrydowej elementy układu otrzymują gwarancję na 5 lat z przebiegiem do 100 tys. km. Gwarancja na akumulator hybrydowy trwa do 10 lat.

Auto do jazd testowych użyczył dealer Toyota Carter.

Miejsca

Opinie (64) 2 zablokowane

  • CVT (6)

    Wszystko fajnie tylko to CVT... Dramatyczne rycie

    • 20 10

    • Użytkownik czy hejter?

      Jak w temacie....
      Proszę o odpowiedź.

      • 2 0

    • (1)

      powtarzasz usłyszane hasła. Jechałeś? Jeśli tak to pewnie cisnąłeś bez sensu gaz w podłogę i ci wyło. Ale silnik, a nie skrzynia

      • 4 8

      • Jak przyspieszyć dynamicznie bez deptania do 3/4?

        • 2 0

    • nobi

      CVT nie jest taka zła jak się umie jeździć a nie piłuje do odciny, jeździłem i rav4 w miście nie sprawia wrażenia wycia, mam na myli tą najnowszą generację

      • 2 2

    • przejedz sie zanim napiszesz komentarz

      • 9 7

    • Mam tą skrzynię w swoim samochodzie

      Jestem zadowolony.

      • 7 5

  • tak. podoba. ale nie hybryda (1)

    • 5 5

    • A mi się podoba właśnie dzięki hybrydzie, bo dzięki takie mu układowi ma 218KM i duży silnik oraz spalanie małe. Nawet na autostradzie powyżej 9l się nie ma, a jeźdzę dość dynamicznie

      • 0 5

  • Postarali się z tą generacją. Coraz bardziej dopracowany układ napędowy i duża moc. Najfajniejsze jest to, że toyota nie wkłada małych silniczków tylko 2,5litrowe z 218KM, a spaalnie niskie :)

    • 2 4

  • ravek

    Każda generacja, dobra silniki niezawodne, wnętrza wygodne i dobrze spasowane te rav4 mają

    • 1 1

  • hipokryci udaja ze chronia srodowisko

    a gdzie wersja na gaz? polska ma najwieksza w europie siec dystrybucji LPG a to bardzo czyste paliwo bowiem w procesie uplynniania gazu oddzielaja sir 99,99% zanieczyszczen
    tylko nie sprzedawajcie bredni o samochodach elektrycznych...kto nimi jezdzi? bez infrastruktury ledwo wciskacie klientom w calym kraju 200 sztuk rocznie! niech zyje motoryzacyjna hipokryzja !

    • 11 3

  • Hybrydy i EV czy wiecie o nich wszystko, czy konsumujecie marketing? (1)

    Od 15 lat te same silniki, ten sam układ hybrydowy, może lepsze aku. Trochę za mało rewolucji w tej technologicznej ewolucji. Konkurencja goni nie tylko z hybrydami ale umacnia się w segmencie EV. Jak na Japończyków spodziewam się wyprzedzającej innych producentów nowinek. A tu .... trochę lipa. Design bez komentarza, każdemu pasuje co lubi, osobiście zaproponowałbym większe koła i zmienił ET, aby koła nie chowały się tak mocno w nadkolach. Może tak musi być, bo chodzi o niższą emisję celem spełnienia wymagań WLTP. Jak myślę o tych redukcjach emisji to mi się słabo robi. Aby policzyć emisję CO2 dla całego życia produktu jakim jest samochód elektryczny, należy sprawdzić wszystkich dostawców części tego samochodu i sprawdzić, czy ich dostawcy energii korzystali z elektrowni węglowej, atomowej, czy odnawialnej. Kto to policzy? A tak naprawdę dopiero mamy produkt, no to policzmy jeszcze 15 lat eksploatacji tego samochodu, z jakich gniazdek będziemy korzystać (i kto jest ich dostawcą jakiej energii), czy wymienimy baterie w samochodzie. A co do bezpieczeństwa samochodów hybrydowych i EV. Nie wiem czy Wielu z Was wie, że wszędzie gdzie są baterie o napięciu sięgającym nawet 490V i 300A, procedury ratunkowe są całkowicie inne niż w silnikach konwencjonalnych. Zespoły ratunkowe podchodząc do takiego samochodu po wypadku muszą go dobrze rozpoznać, zablokować koła, bo pojazd może w każdej chwili się poruszyć (przecież nie słychać pracującego silnika), złożyć rękawice dielektryczne (chyba tak się fachowo nazywają) i co najważniejsze założyć maskę gazową. Po co maska? Palące się akumulatory emitują gazy parzące układ oddechowy przy pierwszym wdechu. I jak? Co teraz myślicie? Dodam tylko, że akumulatory w EV zapalić się mogą już przy temperaturze 80oC, a ich ugaszenie jest bardzo trudne. Takie ugaszone akumulatory mogą się ponownie zapalić nawet po 12h. Ratownicy medyczni w Polsce nie znają procedur, Kowalski też, stąd odpowiedź EU, że nie zaleca pomocy poszkodowanym w wypadkach

    • 7 1

    • Temperatura zapłonu benzyny?

      Bak+

      • 0 2

  • Czy tylko dla mnie... (3)

    Jest mega brzydka z wyglądu?

    • 28 11

    • Jak pierwszy raz widziałem zdjęcie z boku

      to czekałem aż się reszta pixeli załaduje;)
      Dziwnie koślawy. Chociaż technicznie ponoć bardzo ok.

      • 9 0

    • z gustami się nie dyskutuje.

      • 2 0

    • jako fan wiesz przeciez, ze Toyota nie o urodę swych produktów zabiega

      • 6 0

  • Ja bym chyba

    Wybrał Dodge'a Durango zamiast rawki :)

    • 9 2

  • Pierwsza RAV najbardziej mi się podobała

    - dzisiaj takim odpowiednikiem jest CHR.
    RAVki zrobiły się stateczno emeryckie.

    • 12 3

  • te wystające ekrany są beznadziejne, brak górnej półki dla pasażera zamiast tego ekoplastiki z wcinką

    i przód trochę zerżnięty z ssangyonga xlv

    • 15 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Ile maksymalnie punktów karnych za jedno wykroczenie może otrzymać kierowca?

 

Najczęściej czytane