• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Toyota na jedną nogę

BawoMartDb
26 listopada 2013 (artykuł sprzed 9 lat) 

Toyota RAV4 najlepiej czuje się w miejskich klimatach.


W tej wersji Toyota RAV4 pozwala odpocząć lewej nodze. Sama też nie lubi się zbytnio przemęczać. Wersja z automatem to propozycja dla wygodnych i spokojnych kierowców.



Suv Toyoty to bardzo przestronny pojazd. Na jego przykładzie widać też ewolucję, jaką przechodzą tego typu auta. Pierwsza generacja Rav4 mierzyła 415 cm długości. Obecna ma 436,5 cm. Początkowo suvy udawały, że śmiało mogą ruszać w trudny teren. Pierwsza "ravka" miała 20,5 cm prześwitu, obecna - 18,5 cm. Suvy świetnie poczuły się w mieście. Wyższy prześwit ma im pomagać w walce z krawężnikami, a napęd na obie osie w pokonaniu zaśnieżonego podjazdu, a nie w terenowych przeprawach.

Podoba ci się to auto? Odwiedź trójmiejskie salony Toyoty

W RAV4 każdy mieszczuch poczuje się wygodnie. Wygodne fotele ze sporym zakresem regulacji, dobra widoczność i bardzo duża ilość miejsca umilają podróż. Do stylistyki deski rozdzielczej jak i do małych uchybień w ergonomii obsługi można się przyzwyczaić .

Toyotę RAV4 pochwaliliśmy już za niezłe właściwości jezdne i dobrą współpracę z kierowcą. Tym razem w nasze ręce trafiła wersja z dwulitrowym, benzynowym silnikiem o mocy 150 KM i bezstopniową przekładnią Multidrive S.

W tej konfiguracji silnik Toyoty najlepiej czuje się w okolicach 4000 obrotów. Wcześniej niewiele się dzieje i RAV4 sprawia wrażenie mocno ociężałego. W trybie "sport" Toyota dostaje wigoru, cieszy zwłaszcza szybka reakcja na gaz. W tym trybie aktywniej działa też napęd 4x4. Np. w momencie wykrycia podsterowności na tył wędruje od razu 50 proc. napędu.

Silnik RAV4 nie jest zbyt głośny. Toyota najbardziej lubi długie proste pokonywane ze stałymi prędkościami. Wtedy odwdzięcza się zużyciem paliwa rzędu 7 litrów na setkę. W jeździe miejskiej zużycie gwałtownie rośnie nawet do 10-11 litrów. Dla oszczędnych jest też tryb eco.

RAV4 to przemyślany, funkcjonalny i użyteczny na co dzień pojazd. Jednak wersję ze skrzynią CVT można polecić tylko zdecydowanym miłośnikom automatów. Ze zwykłą skrzynią manualną RAV4 bardzo zyskuje na dynamice. Testowany egzemplarz w dobrze wyposażonej odmianie executive to wydatek 120 400 zł.

  • Toyota RAV4 2.0 Valvematic 150 4x4 Multidrive S Premium
  • Toyota RAV4 2.0 Valvematic 150 4x4 Multidrive S Premium
  • Toyota RAV4 2.0 Valvematic 150 4x4 Multidrive S Premium
  • Toyota RAV4 2.0 Valvematic 150 4x4 Multidrive S Premium
  • Toyota RAV4 2.0 Valvematic 150 4x4 Multidrive S Premium
  • Toyota RAV4 2.0 Valvematic 150 4x4 Multidrive S Premium
  • Toyota RAV4 2.0 Valvematic 150 4x4 Multidrive S Premium
  • Toyota RAV4 2.0 Valvematic 150 4x4 Multidrive S Premium
  • Toyota RAV4 2.0 Valvematic 150 4x4 Multidrive S Premium


Samochód do testów udostępniony przez Toyota Motor Poland
BawoMartDb

Opinie (27) 6 zablokowanych

  • (2)

    Honda CR-V ładniejsza i większa...

    • 7 17

    • CR-V sprawia tylko wrażenie większej, w rzeczywistości wcale nie jest, natomiast z boku wygląda jak jamnik jakaś tak nieproporcjonalnie długa...

      • 5 0

    • jedna i druga to sredniowiecze techniczne

      .. automat bezstopniowy albo 5-cio biegowy, gdy w Europie standard to 8-biegów!!

      • 1 0

  • Re: Toyota na jedną nogę

    Sądząc po tytule, myślałam, że chodzi o auto dla inwalidy.

    • 29 2

  • Automat (1)

    Kto wymyślił taki automat? Wyje to niemiłosiernie!!!

    • 10 8

    • jest to automat bezstopniowy trochę dziwna konstrukcja, ale z dieslem jest już normalny

      • 3 0

  • :D (1)

    w takim błocie to i mój uno da radę, a spali połowę :D

    • 16 2

    • Dobry koń to i po błocie pójdzie !

      A prawdziwy marynarz przepłynie morze czerwone ;]

      • 11 0

  • właśnie zdecydowałam się na zakup , bo muszę wygodnie dojeżdżać do pracy

    • 19 4

  • tojota jest dobra, ale dla ludzi w wieku 60+ (1)

    • 11 20

    • nie każdy od samochodu oczekuje sportowych osiągów i dynamicznej sylwetki...

      • 4 0

  • Prześwity podwozia w większości dzisiejszych SUV (2)

    to kpina. Napompowane budy, którymi nawet zjechanie w tzw. leciutki teren należy mocno przemyśleć. Niejedna zwykła osobówka, mniej paląca, poradzi sobie lepiej.

    • 16 5

    • suv w teren?

      Przecież nikt nie kupuje suva by taplac się w blotku. To raczej bezpieczniejsze auto na miasto, które wjedzie na wysoki krawężnik i w którym wyżej się siedzi. To wszystko.

      • 10 1

    • nieno bez jaj

      SUVy maja wikeszy przeswit i jakis tam naped 4x4. zwykla osobowka to naped na przod i miska olejowa na wysokosci kraweznika (wlasciciele golfow i octavii wiedza o czym mowie), aczkolwiek w teren nadal sie nie nadaja ale nikt juz tego nie udaje. to bardziej takie podwyzszone vany

      • 6 0

  • Toyota

    jedzie toyota a w środku idiota :))))))

    • 16 20

  • Mazda CX-5 > Toyta Rav 4

    • 7 11

  • Trzeba mieć niezły prześwit

    żeby tojkę kupić

    • 6 10

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dni Otwarte MAXUSA w Plichta Electric

dni otwarte

Street Meeting Show

pokaz

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest ASR?

 

Najczęściej czytane