• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa - później, storczyk - już

(boj)
10 stycznia 2006 (artykuł sprzed 18 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego

Budowa Trasy Kwiatkowskiego miała ruszyć na przełomie roku 2005 i 2006. Takie były zapowiedzi włodarzy Gdyni. Kończy się pierwsza dekada stycznia, a nie został jeszcze ogłoszony przetarg na wykonawcę.



Wiceprezydent Gdyni tłumaczy, że nadmierny optymizm brał się z niedostatecznego doświadczenia. Przygotowany teren czeka. Przesadzono nawet... jedyną roślinkę chronioną, jaką znaleziono przed wycinką drzew.

Koszt całego przedsięwzięcia to blisko ćwierć miliarda zł, z czego trzy czwarte będzie pochodzić ze środków Unii Europejskiej. Budowa i wydatkowanie tych pieniędzy będzie się odbywało zgodnie z unijnymi zasadami i dlatego opracownaie specyfikacji przetargowej musi być niezwykle dokładne.

- Już kończymy. Wkrótce zostanie ogłoszony przetarg - mówi Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni. - To przetarg takiej skali, że potencjalni oferenci muszą dostać maksymalny przewidziany w przepisach czas na przygotowanie oferty, a więc 52 dni. Zatem od ogłoszenia przetargu do wpłynięcia ofert upłyną prawie 2 miesiące. Dopiero wtedy będzie można dokonać wyboru.

Budowa Trasy Kwiatkowskiego ruszy w marcu pod warunkiem, że przegrani oferenci nie będą protestować. Taki obrót sprawy może przesunąć termin "wbicia pierwszej łopaty" w nieokreśloną przyszłość, ponieważ rozstrzygnięcia wyniku protestu mogą zaskarżyć kolejni oferenci. Fala protestów to najczraniejszy scenariusz.

Teren pod budowę jest już przygotowany. Tu najważniejszym elementem była wycinka drzew - pod nadzorem i we właściwym okresie.
- Wszystko po to, żebyśmy przypadkiem ptaszkom i innym żyjątkom nie zrobili krzywdy - mówi Jan Wasilewski, główny specjalista w Wydziale Inwestycji Urzędu Miasta Gdynia. - A nie było łatwo.

Prof. Herbich, znany przyrodnik, wykonał ekspertyzę terenów zielonych, by znaleźć i zabezpieczyć rośliny chronione prawem czy cenne dla środowiska. Stwierdził, że na przebiegu trasy jest... jedna taka roślina. Z rodziny storczykowatych.

- Profesor określił gdzie mamy ją przesadzić i jaką technologią. W zespole złożonym z nadleśniczego, leśniczego, szefa straży leśnej i mojej osoby, odszukaliśmy tę roślinę - wspomina Jan Wasilewski. - Okazała się bardzo niepozorna. Zgodnie z zaleceniami przesadziliśmy ją - wszystko udokumentowane na zdjęciach. Latem odwiedziliśmy to miejsce. Przyjęła się. W każdej chwili możemy pokazać.
(boj)

Opinie (77)

  • Do JJJ

    Z faktem ze kierunek od szczecina bedzie musial kierowac sie przez ul. Morska do Bazy Kontenerowej pogodzilem sie kuz ogladajac plany. Ale dlaczego do ch....y wszystko trwa to tak glugo?.Kilkakrotnie tex na forum tym pisalem, ze logicznym byloby polaczenie ul Morskiej z hutnicza PRZED wjazdem do Gdyni.Na realizacje tego pomyslu beda chyba moje wnuki czekaly.

    • 0 0

  • właśnie czy są jakieś plany co do ulicy hutniczej i tranzytu w kierunku szczecina? dajcie jakieś namiary.... (he, he, he link do głowy szczurka)

    • 0 0

  • Obwodnica północna

    Jest planowana obwodnica północna. www.southbalticarc.pl/pl/pdf/sem_sz_18.pdf
    Co prawda przed wyborami jakiś polityk o niej wspominał, ale to raczej odległa przyszłość.

    • 0 0

  • dzięki za link, ciekawe rzeczy... tylko kiedy? eh...

    • 0 0

  • Siole

    czysta prawda.
    Obecna obwodnica korzyść przyniesie w pierwszym rzędzie zmotoryzowanym mieszkańcom Obłuża, Oksywia, i częściowo Leszczynek i Grabówka, którzy będą sobie życzyć dojechać do Geanta w Osowej i Ikei.

    No chyba że większość TIRów skręcających w lewo z Morskiej na Estakadę przyjechała nie od strony Szczecina, ale z południa. Czy ktoś ma może jakieś dane na ten temat?

    • 0 0

  • Otóż to. Przecież do portu przywozi się głównie ładunki z głębi kraju, czyli z kirunku Łodzi i Warszawy. A nie z innego portu (Szczecin).

    • 0 0

  • http://www.gddkia.gov.pl/viewattach.php/id/24e7a1ac95b49820f6ea5dec94b4a4ef

    • 0 0

  • No chyba że tak.
    W takim razie faktycznie Estakada przez las przyniesie znaczące rozładowanie ruchu ciężarówek na Morskiej.
    Tyle że w dalszym ciągu nie mogę zrozumieć, dlaczego nie dało sie zrobić wiaduktu nad Morską, Chylońską i torami aż do Hutniczej, poczynając od obecnego końca Obwodnicy.
    Szkoda, bardzo lubiłem ten kawałek lasu...

    • 0 0

  • Mieszkańcy Chyloni zostaną zaskoczeni bo przy takim rozwiazaniu tylko 50% tirów nie bedzie przejeżdżało przez dzielnicę.Jestem ciekaw jaka jest swiadomość wśród mieszkańców, że 50% Tirów dalej bedzie rozjeżdżało dzielnice i bedą dalej wachać spaliny.

    • 0 0

  • 50%? Spójrz na mapkę pod linkiem 3 posty wyżej.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Czerwone światło na sygnalizatorze świetlnym znajduje się:

 

Najczęściej czytane