- 1 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (129 opinii)
- 2 15-latek autem na minuty uciekał policji (117 opinii)
- 3 OMT: bajpas nie dla ciężarówek (82 opinie)
- 4 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (38 opinii)
- 5 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (86 opinii)
- 6 16-latek miał 1,5 promila i jechał rowerem... obwodnicą (38 opinii)
Trójmiejska premiera Volvo V90 Cross Country
Volvo kultywuje tradycję, którą zapoczątkowało 20 lat temu i wprowadza do swojej oferty kolejne uterenowione kombi. W piątkowy wieczór odbyła się oficjalna trójmiejska premiera Volvo V90 Cross Country. Pokaz odbył się w gdańskim salonie dealera Drywa przy ul. Kartuskiej 410 .
Na początku września ubiegłego roku dealer Drywa zaprosił swoich gości na Autodrom Pomorze, aby zaprezentować dwa najnowsze modele, które trafiły do oferty Volvo. Mowa oczywiście o S90 i V90. Teraz przyszedł czas kolejnego debiutu. Tym razem trójmiejscy fani motoryzacji mieli okazję przyjrzeć się z bliska Volvo V90 w uternowionej odsłonie Cross Country.
- Volvo jest poniekąd prekursorem tej klasy samochodów, czyli z jednej strony luksusowego i rodzinnego kombi, a z drugiej auta, które doskonale poradzi sobie na bezdrożach w wymagających warunkach. Prześwit w V90 Cross Country wynosi aż 21 cm. To lepszy wynik niż w niejednym SUV-ie - tłumaczy Paweł Drywa z salonu Volvo Drywa.
Volvo V90 Cross Country, następca XC70, oficjalnie dołączyło do zacnego grona szwedzkich "90-tek" - modeli XC90, V90 i S90. Co łączy te auta? Przede wszystkim platforma SPA, na której zbudowano wszystkie wspomniane modele. Wspólnym mianownikiem są również silniki z rodziny Drive-E.
Volvo V90 Cross Country oferowane jest w pięciu konfiguracjach silnikowych, które oczywiście będą dostępne wyłącznie z napędem na obie osie AWD. Podstawowa wersja D4 AWD z 2-litrowym silnikiem diesla o mocy 190 KM i manualną, 6-biegową przekładnią, kosztuje 230 100 zł. Za najmocniejszą jednostkę wysokoprężną D5 AWD (2.0 i 235 KM, 8-stopniowy automat) należy zapłacić co najmniej 250 900 zł.
Na miłośników "benzyniaków" czekają dwie 2-litrowe propozycje. Słabszy silnik T5 AWD legitymuje się mocą 254 KM i kosztuje 248 800 zł, natomiast zakup mocniejszej, 320-konnej jednostki T6 AWD, wiąże się z wydatkiem rzędu 292 100 zł. Oba silniki współpracują z 8-stopniowym automatem Geartronic.
Auto może pochwalić się właściwościami terenowymi, które zawstydziłyby niejednego SUV-a. Prześwit w V90 Cross Country wynosi 21 cm, kąt natarcia to 18,9 stopnia, a zejścia 17,7 stopnia. Ponadto uterenowione kombi doposażono w funkcję Hill Descent Control, która ułatwia pokonywanie stromych zjazdów.
- Patrząc na wyniki sprzedaży poprzednika tego modelu, czyli Volvo XC70 - jestem przekonany, że równie dużą popularnością wśród trójmiejskich klientów będzie cieszyć się najnowsza odsłona Cross Country - dodaje Drywa.
Na pierwsze jazdy testowe najnowszym V90 Cross Country dealer zaprosi swoich klientów w ciągu najbliższych dwóch tygodni. Już teraz samochód można zamawiać.
Miejsca
Wydarzenia
Opinie (44)
-
2017-02-04 18:28
PB98 (1)
Napiszę wam o co naprawdę chodzi z tym 98 . ja kupiłem auto w salonie i zauważyłem , że nowiutkie wnętrze zaczyna się szybko kurzyć zaczęło od drobinek które notabene zaczynały doprowadzać do wściku bo przecież wszystko nowe . a że miał około 2 tyś przebiegu i do wymiany oleju żeby dotrzeć silnik było , więc pomyślałem sobie - a gdyby zmienić zwyczaj tankowania 95 który miałem całe życie na 98 (był jeszcze czas do wymiany oleju ) i tak zostawić na zawsze te 98 ?! No i kurz zaczął znikać przez te 3 tysiące km do nowego oleju , a to co było do odkurzenia zbierało się w łatwo dostępnych miejscach . Czyli podsumowując , jeśli masz używany samochód z przebiegiem np. 150 tyś . , to szybko leć zmień cały olej i jak sie okazuje po przebiegu 150 tyś czy innym można go jeszcze poprawić dotrzeć czyli warto poświęcić te 30 groszy na lepsze wnętrze milsze i przyjemniejsze do oddychania . w związku z tym naprawdę polecam 98 , o której do tej pory nie było wiadomo o co chodzi . BARDZO WAM RÓWNIEŻ POLECAM mycie z woskowaniem to najdroższe ale nic nie zmieni tego na co patrzę po wyjeździe z myjni . WOSKOWANIE POWIĄZANE Z 98 TO jest to czego nigdy nikomu nie oddam i nie zmienię . T-Y-L-E
- 0 5
-
2017-02-04 22:00
Co ty mnie Mnietek piszesz?
to żem sie posmial i powzdy hałłłł ! Jo ciebie nie rozumniem. ras piszesz o 95 ras o 98 ? odkuszanie? co? ho no na browca bo siem z tym pogubil ja
- 2 0
-
2017-02-04 21:56
bez 300 tys na dobra wersje wyposazeniowa ale z najslabszym dieslem nie ma co podchodzic
- 4 1
-
2017-02-04 19:42
Prześwit w V90 Cross Country wynosi aż 21 cm. WOW !!! (2)
To AŻ o 3mm więcej niż Dacia Sander Stepway ! (Dacia ma 207mm)
Z tym, że Dacia ma rozstaw osi o 351 cm mniejszy, czyli dzięki temu (i dzięki krótszym zwisom nadwozia) jest lepsza w pokonywaniu krawężników, zapadniętych studzienek, leżących psów i wszędobylskich dziur- 4 2
-
2017-02-04 19:55
(1)
Ollo, nawet sie nie zastanawiaj, bierz Sandero ;) lepiej jezdzi, lepiej wyglada, a w cenie 1 V90 CC masz 10 Sombreo ;) co tam Szwecja, Romania rulez!
- 6 0
-
2017-02-04 21:11
:) Mam Sandero 1.5dci easy-r, kosztowało 13 490 euro (Niemcy)
Za takie najtańsze Volvo żądają 56 tys.euro, od ponad roku zarabiam 42 tys.rocznie
tylko w PL, ludzie się jarają kosmicznie drogimi samochodami, które w normalnych krajach nie są ani nie wiadomo jak drogie, ani nie są szczytem marzeń. Auto to auto.- 0 3
-
2017-02-04 13:01
kierowca (1)
Wszystko ok tylko cena nie na naszą kieszeń. Dziś dilerzy patrzą jak klientowi wyczyścić kieszeń i najlepiej wcisnąć wersje podstawową. Za tą kasę przy nowych autach powinien być kurs bezpiecznej jazdy gratis bez łaski.
- 11 2
-
2017-02-04 14:46
Zdunek tak robi, jak kupisz samochód to zapraszają na tor w Pszczółkach na szkolenie. Zobacz w googlach - zdunek autodrom pomorze
- 4 0
-
2017-02-04 13:40
Otworzcie maskę a zobaczycie jakie wykonanie rurek, połączeń. Poziom Syrenki
Poza tym w środku bardzo ładny i na zewnątrz też
- 8 6
-
2017-02-04 13:23
Te nowe modele począwszy od xc90 to tragedia
Pod względem stylistycznym: z zewnątrz jak VAGi a w środku chory trend dotykowych wyświetlaczy. Napęd to kolejna sprawa - silniczki 2.0 w limuzynach i suvach? Ostatnie dobre Volvo to te z okresu drugiej generacji S80 z silnikami pięciocylindrowymi i wyżej.
- 9 20
-
2017-02-04 11:32
za brzydkie przody w autach podziekujcie bezpieczeństwu pieszych :)
Przody aut mają taki profil zeby przy malych predkościach pieszy ktory zapragnie zaatakowac wasze auto wyszedł z tej proby calo:)
- 15 6
-
2017-02-04 10:38
(1)
Wlasciwosci terenowe suvow pomine milczeniem; to volvo, podobnie jak audi allroad, bedzie sluzylo co najwyzej pseudo drwalom i ich blacharom do lansu po miescie.
- 17 13
-
2017-02-04 11:21
ani cross od volvo ani allroad od audi to nie patrol na ramie z balonami siegajacymi po cycki, ale przeciez ty wiesz lepiej..
- 7 1
-
2017-02-04 10:59
i to wszystko z silnika 2.0 - prestiż to nie tylko wyglad.
... chociaz ostatnio juz chyba tak:
silniki 2.0 w SUVach, jakosc materialow i wykonania takich marek jak Merc czy BMW zeszla na psy.
Premium sa tylko ceny.- 29 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.