• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Mazda 3 zadebiutowała w Gdyni

Michał Jelionek
2 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Tak prezentuje się czwarta generacja Mazdy 3. Tak prezentuje się czwarta generacja Mazdy 3.

Doczekaliśmy się. W piątek, 1 marca, do gdyńskiego salonu Mazdy zobacz na mapie Gdyni wjechała długo oczekiwana, czwarta już generacja "trójki". Jej cennik otwiera stosunkowo wysoka kwota 94 900 zł, ale w zamian już w podstawowej wersji jest bardzo bogato wyposażona. Auto za kilka dni będzie dostępne do jazd testowych.



Mazda 3 to bardzo ważny model w gamie japońskiego producenta. "Trójka" produkowana jest od 2003 roku, przez 15 lat na jej zakup zdecydowało się ponad 6 mln osób na całym świecie. Najnowsza generacja po raz pierwszy zaprezentowana została w grudniu ubiegłego roku podczas salonu samochodowego w Los Angeles, na którym ponoć Japończycy skradli show.

Nowa "trójka" otwiera kolejny, bardzo ważny rozdział w dziejach producenta z Hiroszimy. Jako pierwsza zaprojektowana została na debiutującej platformie Skyactiv-Vehicle Architecture. Auto oferowane będzie w dwóch wariantach nadwozia - hatchback i sedan. W salonie BMG Goworowski zadebiutowała pierwsza z odmian. Na debiut sedana musimy poczekać do czerwca.

Nowa Mazda 3 jest ciut krótsza od swojego poprzednika. Nowa Mazda 3 jest ciut krótsza od swojego poprzednika.
Model, który zbudowano od podstaw, na żywo robi jeszcze większe wrażenie niż na zdjęciach. Dostojny styl, dynamiczna, a zarazem bardzo elegancka sylwetka oraz wysokiej jakości materiały wykończenia wnętrza - to właśnie charakteryzuje nową Mazdę 3, która ma wszystko, aby stawić czoła konkurencji z piętra wyżej, czyli kompaktom klasy premium. I taki też był zamysł projektantów tego samochodu.

Nowością w Mazdzie 3 jest nowe nazewnictwo wersji wyposażenia. Do wyboru klientów oddano cztery warianty: Kai, Kanjo, Hikari i Enso.

  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3
Na tę chwilę w ofercie silnikowej Mazdy 3 znajduje się jedna jednostka. To wolnossący "benzyniak" Skyactiv-G z bezpośrednim wtryskiem paliwa i wysokim stopniem sprężenia. Silnik o pojemności 2 litrów generuje moc 122 KM. Jednostka napędowa może współpracować z 6-biegową skrzynią manualną bądź 6-stopniowym automatem.

Rewolucyjną nowością w gamie silnikowej jest Skyactiv-X. To 2-litrowa konstrukcja generująca moc 181 KM, która łączy w sobie zalety silników benzynowych i wysokoprężnych. Jednostka, która została wyposażona w system samoczynnego sterowania iskrą (SPCCI). Według zapewnień producenta dostarcza szerokiego zakresu użytecznych obrotów i wysoki moment obrotowy. Dodatkowo, nowy silnik wspierany jest przez inteligentny system M Hybrid, który odpowiada za mniejsze zużycia paliwa i poprawę płynności jazdy. Co ciekawe, to rozwiązanie będzie oferowane także jako opcja dla jednostek Skyactiv-G. Debiut "iksa" przewidziany jest jesienią.

Wrażenie robi wysoka jakość materiałów wykończenia wnętrza. Wrażenie robi wysoka jakość materiałów wykończenia wnętrza.
Chyba jedynym minusem jest dość wysoka cena. Mazda 3 to niestety jeden z najdroższych kompaktów oferowanych na rynku. Jednak coś za coś. Szczęśliwi właściciele w zamian otrzymają naprawdę świetnie wykończony i bogato wyposażony egzemplarz już w bazowej wersji. Cennik "trójki" rozpoczyna się od kwoty 94 900 zł (wersja wyposażenia Kai, 2.0 Skyactiv-G i 122 KM, 6-biegowa skrzynia manualna).

Więcej szczegółów na temat nowej Mazdy 3 podamy po pierwszych jazdach testowych.

  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3

Miejsca

Opinie (106) 3 zablokowane

  • Fajne autko.

    Bardzo ładne, z ciekawymi silnikami. Tylko cena trochę "odjechana": 100 tys. za auto kompaktowe? Warto też sprawdzić w praktyce, jak głośne jest w środku podczas jazdy (poprzedniczka była kiepska). No i kwestia zabezpieczenia blach przed korozją. Wiadomo, że Mazda ma z tym problem.

    • 11 2

  • Po co kupować te nowe auta?

    jak miasto i tak już jest zapchane do granic możliwości i na dodatek co chwila buduja przejścia naziemne co 150 m? Piechotą szybciej.

    • 3 3

  • Gnije czy nie gnije to okaże się z czasem. Faktem jest to że to piękne samochody.

    • 7 4

  • Ile trzeba dopłacić do (2)

    opcji - brak rdzy w ciągu 3-5 lat?

    • 15 6

    • (1)

      Wartość twojego Passata b5

      • 4 3

      • Czyli zupełnie nie opłaca się! ;)

        • 1 0

  • Czyli dylemat co kupic

    1. Nieocynkowana Mazde, ktora szybko zardzewieje
    2. A klase Mercedesa
    3. BMW 1
    4. Audi A3
    5.Lexusa CT

    a na wyprzedazy auto klasy sredniej

    • 1 2

  • Powaznie? (1)

    2.0 120 km?jakiegos Opla 20 lat temu miałem 2.0 i miał 125km.vw tez miało takie silniki.Co to za rewolucja?

    • 10 2

    • No nie jest to mistrzostwo świata, tyle tylko że te 2.0 120KM rzeczywiście mało pali w tej budzie w porównaniu do 2.0 w oplu sprzed 20 lat. Po mieście 7-8l/100km i to nie katalogowo a w rzeczywistości. Stary opel pewnie z 10-11 łykał śmiało, a mała nowoczesna turbobenzyna bierze 9-11 w tych samych warunkach. Na tym jednak się kończą zalety tego silnika.

      • 2 1

  • hej (4)

    to dla bogaczy bo ten co zarabia 2.000 miesięcznie nie kupi

    • 2 4

    • To dla trochę lepiej zarabiającej klasy średniej, a w Trójmieście są takich tysiące. Dla bogaczy to są trochę inne marki niż Mazda.

      • 3 0

    • Tego co zarabia 2 tysiące, to w ogóle na żadne auto nie stać, nawet jak dostanie za darmo to koszt utrzymania go przerosną.

      • 3 0

    • Nawet gdybym zarabiał 20 tysięcy, też bym nie kupił

      Za mniejsze pieniądze kusisz Passata, Mondeo, Superba auta z segmentu D !!!

      • 3 1

    • zycze

      różnie w życiu bywa zycze kazdemu by bylo go stac

      • 0 0

  • Mieszane uczucia

    Z jednej strony to piękny samochód. Dla mnie bezkonkurencyjnie najpiękniejszy z kompaktów. Tylko, że to jest kompakt. Na tle pozostałych odstaje zdecydowanie jeśli chodzi o miejsce z tyłu i w bagażniku. Do tego nowa Mazda ma gorsze osiągi niż poprzedniczka. Powyżej 10sek do setki w 2019 to trochę kpina. Nie jest to więc auto ani dla młodych singli, bo za wolne, ani dla młodych ojców, bo za mało miejsca. Szkoda, bo miałem chrapkę na to cudo

    • 2 0

  • Oj Mazda (2)

    Z modelu na model coraz mniejsza. Niby kompakt, praktycznie 100 tyś kosztuje a małe to w środku jak seicento. Dlatego dla mnie Mazda 3 odpada pomimo fajnego wyglądu. Mało praktyczny samochód do codziennego użytkowania. Jak ktoś ma dzieci to nie wiem jak ma przewozić wózek, foteliki itp. No chyba, że ma wzrostu 140 cm i przednie siedzenia ustawione są oparciem przy kierownicy a wózek wozi na dachu... Zaraz ktoś napisze to wtedy kup Mazdę 6 w combi ale mówimy o aucie kompaktowym. Konkurencja bije na głowę Mazdę 3 przestronnością i miejscem wewnątrz. Chcesz się lansować i cierpieć kup Mazdę 3, chcesz mieć praktyczne auto z miejscem w środku zapomnij o Mazdzie 3. Tyle w temacie.

    • 11 2

    • (1)

      Od 6 mieś jeżdżę trójką. Dla mnie singla do codziennej jazdy nie potrzebuję niczego przestronniejszego z większą ilością miejsca. Zakupy mieszczą się tak samo jak bagaż na urlop i jeszcze wiozę powietrze. Do takich osób kierowane jest to auto a nie dla rodzin z dziećmi i wózkiem. Pewnie dla kobiety chcącej zabrać 3-4 walizki będzie małe... ale one ile nie miałyby miejsca i tak braknie.

      • 1 1

      • Wow

        Sorki ale płacąc 100 tyś za auto kompaktowe oczekuję chociaż podstawowej ilości miejsca i przestronności wewnątrz pojazdu. W tym aucie tego nie ma!!! Przy okazji pierwsze słyszę aby Mazda wprowadzała na rynek 3 z myślą o singlach. Dla przykładu prędzej kupię civica nawet z tym 1,5 doładowanym silnikiem, gdzie każdy w środku znajdzie miejsce niż 3 która tylko jak dla mnie wygląda z zewnątrz a nie jest praktyczna.

        • 4 0

  • Nowy Ford Focus bije tą Mazdę na głowę. (1)

    Właśnie jestem na etapie zakupu auta. W Fordzie za top opcje Focusa z 2019 roku silnik 1.5 benzyna 182 automat i z wszystkimi możliwymi dodatkami wychodzi 130000 tys zł. To tego jako osoba fizyczna dostaje rabat 19500 zł! Zdecydowanie dużo, dużo więcej miejsca dla kierowcy i pasażerów z tyłu. Silnik z automatem na turbo. W XXI musiałbym na głowę upaść żeby kupić auto z silnikiem wolnossącym. Musi być moment obrotowy. Albo diesla 2.0 150.
    Materiały w Maździe użyte są lepsze niż w Focusie. Ale w Focusie nie mam problemu z rdzewiejącym samochodem. Auto jeździ zdecydowanie lepiej niż Mazda. Właściwości jezdne. Jest ekonomiczne. Mazdy od zawsze żrą paliwo realnie 12-13 litrów przy ciężkiej nodze 130-150 na autostradzie. Ja z resztą chyba pójdę w Focusa wersja Vignale. Z podwójnymi laminowanymi szybami, super wyciszeniem. Mazda na bank nie ma tak wyciszonej kabiny. W dodatku te wyjące silniki które trzeba kręcić. Auto jest ładne i tylko tyle. Nie ta cena. Za 110 tys zł po rabacie mam topowego Focusa. W Maździe dają nowe opony zamiast 19500 upustu od fabrycznie nowego auta z 2019 roku. Mnie wartość rezydualna nie interesuje. Mam kasę i kupuję auto dla siebie na gwarancji. Potem niech się inni martwią po 4-5 latach. Idźcie do Forda i Mazdy i porównajcie bagażnik. Ten w Maździe to kpina. Tylko kobieta kupi auto bo jest ładne. Zresztą one nie maja pojęcia o motoryzacji.

    • 8 4

    • Sprzedawaj gdzie indziej pajacu..

      Ford bez rdzy, dobre :D

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Mitsubishi L200, Toyota Hilux i Mercedes-Benz Klas X to auta w nadwoziu typu:

 

Najczęściej czytane