- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (267 opinii)
- 2 "Podatek od aut spalinowych i tak będzie" (27 opinii)
- 3 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (191 opinii)
- 4 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (111 opinii)
- 5 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (378 opinii)
- 6 Hamowanie przed autem to bandyterka (173 opinie)
Doczekaliśmy się. W piątek, 1 marca, do gdyńskiego salonu Mazdy wjechała długo oczekiwana, czwarta już generacja "trójki". Jej cennik otwiera stosunkowo wysoka kwota 94 900 zł, ale w zamian już w podstawowej wersji jest bardzo bogato wyposażona. Auto za kilka dni będzie dostępne do jazd testowych.
Mazda 3 to bardzo ważny model w gamie japońskiego producenta. "Trójka" produkowana jest od 2003 roku, przez 15 lat na jej zakup zdecydowało się ponad 6 mln osób na całym świecie. Najnowsza generacja po raz pierwszy zaprezentowana została w grudniu ubiegłego roku podczas salonu samochodowego w Los Angeles, na którym ponoć Japończycy skradli show.
Nowa "trójka" otwiera kolejny, bardzo ważny rozdział w dziejach producenta z Hiroszimy. Jako pierwsza zaprojektowana została na debiutującej platformie Skyactiv-Vehicle Architecture. Auto oferowane będzie w dwóch wariantach nadwozia - hatchback i sedan. W salonie BMG Goworowski zadebiutowała pierwsza z odmian. Na debiut sedana musimy poczekać do czerwca.
Model, który zbudowano od podstaw, na żywo robi jeszcze większe wrażenie niż na zdjęciach. Dostojny styl, dynamiczna, a zarazem bardzo elegancka sylwetka oraz wysokiej jakości materiały wykończenia wnętrza - to właśnie charakteryzuje nową Mazdę 3, która ma wszystko, aby stawić czoła konkurencji z piętra wyżej, czyli kompaktom klasy premium. I taki też był zamysł projektantów tego samochodu.
Nowością w Mazdzie 3 jest nowe nazewnictwo wersji wyposażenia. Do wyboru klientów oddano cztery warianty: Kai, Kanjo, Hikari i Enso.
Na tę chwilę w ofercie silnikowej Mazdy 3 znajduje się jedna jednostka. To wolnossący "benzyniak" Skyactiv-G z bezpośrednim wtryskiem paliwa i wysokim stopniem sprężenia. Silnik o pojemności 2 litrów generuje moc 122 KM. Jednostka napędowa może współpracować z 6-biegową skrzynią manualną bądź 6-stopniowym automatem.
Rewolucyjną nowością w gamie silnikowej jest Skyactiv-X. To 2-litrowa konstrukcja generująca moc 181 KM, która łączy w sobie zalety silników benzynowych i wysokoprężnych. Jednostka, która została wyposażona w system samoczynnego sterowania iskrą (SPCCI). Według zapewnień producenta dostarcza szerokiego zakresu użytecznych obrotów i wysoki moment obrotowy. Dodatkowo, nowy silnik wspierany jest przez inteligentny system M Hybrid, który odpowiada za mniejsze zużycia paliwa i poprawę płynności jazdy. Co ciekawe, to rozwiązanie będzie oferowane także jako opcja dla jednostek Skyactiv-G. Debiut "iksa" przewidziany jest jesienią.
Chyba jedynym minusem jest dość wysoka cena. Mazda 3 to niestety jeden z najdroższych kompaktów oferowanych na rynku. Jednak coś za coś. Szczęśliwi właściciele w zamian otrzymają naprawdę świetnie wykończony i bogato wyposażony egzemplarz już w bazowej wersji. Cennik "trójki" rozpoczyna się od kwoty 94 900 zł (wersja wyposażenia Kai, 2.0 Skyactiv-G i 122 KM, 6-biegowa skrzynia manualna).
Więcej szczegółów na temat nowej Mazdy 3 podamy po pierwszych jazdach testowych.
Miejsca
Opinie (106) 3 zablokowane
-
2019-03-04 13:07
Ojej
A w Ameryce ceny od 18 tys. USD. :)
- 3 0
-
2019-03-04 16:03
Ponad 90 tysięcy za podstawę...życzę powodzenia.
Piękna ta 3, ale cena zaporowa.Golf 1.5 tsi dsg highline 101 tysięcy, pragmatyzm jednak bierze górę. Mazda raczej wielkim hitem nie będzie, ciężko będzie o nowych klientów z taką polityką cenową. Auto przynajmniej o 20 tysięcy za drogie.
- 7 1
-
2019-03-05 19:58
Super samochody!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.