• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trudniejszy wjazd do centrum Gdańska

Maciej Naskręt
15 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Nowa strefa zostanie oznaczona zakazami ruchu. Nowa strefa zostanie oznaczona zakazami ruchu.

Choć od 1 lutego zmniejszy się strefa ograniczonej dostępności na terenie Śródmieścia Gdańska, to trudniej będzie do niej wjechać. Szacuje się, że ruch w Głównym mieście spadnie przez to o 60 proc. Poza strefą nie otwarto jednak żadnego nowego parkingu.



Ulice objęte strefą ograniczonej dostępności. Ulice objęte strefą ograniczonej dostępności.
Od przyszłego miesiąca kierowcy, którzy wjeżdżają samochodem do centrum Gdańska, powinni przygotować się na zmiany w ruchu. Choć strefa ograniczonej dostępności w Głównym Mieście się zmniejsza, to znacznie zmniejszony został katalog osób uprawnionych do wjazdu do niej.

Strefa będzie znajdować się w obszarze pomiędzy: ul. Szeroką zobacz na mapie Gdańska (ale bez tej ulicy), ul. Ogarną (z wyłączeniem tej ulicy), ulicami: Podgarbary zobacz na mapie Gdańska, Wełniarską zobacz na mapie Gdańska, Teatralną zobacz na mapie Gdańska, Latarnianą zobacz na mapie Gdańskarzeką Motławą zobacz na mapie Gdańska. Dotychczas wspomniana strefa znajdowała się w obszarze pomiędzy: ul. Podwale Staromiejskie zobacz na mapie Gdańska, ul. Podwale Przedmiejskie zobacz na mapie Gdańska, ul. Bogusławskiego zobacz na mapie Gdańska, Targiem Węglowym zobacz na mapie GdańskaDrzewnym zobacz na mapie Gdańska oraz Motławą.

- Wjazd do tej strefy był teoretycznie limitowany, jednak w praktyce, co było łatwo zauważalne, pojazdy wjeżdżały na Główne Miasto niemal bez ograniczeń - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni.

Czy zaostrzenie uprawnień na wjazd do centrum sprawi, że przybędzie tam spacerujących?

Uprawnione do wjazdu do nowej strefy będą autobusy komunikacji miejskiej, pojazdy służbowe Policji i Straży Miejskiej, karetki pogotowia, taksówki, samochody gości hotelowych (na podstawie ważnej wydrukowanej rezerwacji).

Ponadto do strefy będą mogły wjechać pojazdy z tzw. identyfikatorem, które należą do mieszkańców, właścicieli i najemców lokali, służb komunalnych, instytucji kulturalnych i oświatowych, służby zdrowia mających swoją siedzibę na terenie strefy, mediów, firmy kurierskie i pocztowe (ale tylko pojazdy służbowe).

Ponadto na teren strefy będą mogły wjeżdżać pojazdy zaopatrzenia, ale tylko w określonych godzinach - w sezonie letnim w godz. 22-9, poza sezonem w godz. 17-9.

Wciąż nieograniczony wjazd do Śródmieścia będą mieli rowerzyści.

O wspomniane identyfikatory nie będą mogli ubiegać się pracownicy i klienci firm i instytucji znajdujących się na terenie Głównego Miasta. Problemy z wjazdem będą mieli też rodzice odwożący dzieci do placówek oświatowych w strefie.

Obszar ograniczonej dostępności na Głównym Mieście znajduje się wewnątrz strefy płatnego parkowania, w związku z powyższym identyfikatory, oznaczone literami: "GM", nie zwalniają z obowiązku uiszczania opłaty za parkowanie na drogach publicznych. Tam nadal płacimy za postój w parkomacie lub 30 zł miesięcznie jeśli jesteśmy mieszkańcem lub najemcą lokalu.

Gdański Zarząd Dróg i Zieleni szacuje, że wprowadzane zmiany spowodują zmniejszenie ruchu samochodów w Strefie Ograniczonej Dostępności o ok. 60 proc. (w stosunku do obecnego poziomu).

Przed wjazdem do strefy będą ustawione znaki zakazu ruchu B-1 z tablicami z napisem "Nie dotyczy...". Wjazd do strefy bez identyfikatora może skutkować mandatem w wysokości od 20 do 500 zł.

Skąd identyfikatory dla mieszkańców?

Identyfikatory (z ważnością obowiązywania od 1 lutego 2014) wydawane są przez Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku przy ul. Partyzantów 36 (budynek B) w poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek w godz. 7 - 14:15 a w środę w godz. 7:00 - 16:15.
Kontakt telefoniczny: 58 55 89 571

Miejsca

Opinie (238) 6 zablokowanych

  • zaopatrzenie !!!!!!!!!!!

    dokładnie. Pamietajcie ze starowka zyje przez puby knajpy, restauracje itp. a te nie zyja bez towarów, wiec trzeba ich jakos zaopatrzyc, a myslicie ze jak w sezonie letnim o godzinie 22 cale zaopatrzenie wjedzie tam i zaczna rozladunek to dopiero bedzie tam ciasno. niektore lokale nie maja zaplecza, wiec towar wnosi sie przez glówne drzwi a w tym okresie jak wiecie wszystkie lokale sa pelne. glowe ma sie do myslenia a nie do noszenia czapki

    • 0 0

  • Priorytetem powinny być dowozy dzieci do szkół i przedszkoli. W tym przypadku chodzi tylko o przedszkola. (3)

    Coś mi się wydaje, że ograniczenia dostępu dla rodziców odwożących dzieci do przedszkola jest dyskryminacją ze względu na wiek (do 18 lat), jest niezgodne z konstytucją (utrudnianie dostępu do przedszkola) i głównie logiką. Tam gdzie preferencje zapisane są w większości akt prawnych europy, polski i tradycyjnej logiki prawnej mamy utrudnienia. Ci radni, co głosowali za taką uchwałą są zwyczajnymi albo idiotami albo takimi, co się niewiele różnią od pani k. Pawłowicz.

    • 1 2

    • (2)

      Typowe wozodupstwo i lenistwo do kwadratu.
      Macie przedszkola i szkoły pod nosem ale się nuworysze uparli wozić je na Główne Miasto.
      Wycieranie gęby komuś i zasłanianie sie dziećmi jest też wyjątkowym chamstwem.
      Tak zachowują się rodzice traktujący dzieci jak przedmiot,.

      • 1 4

      • Odrazu widac ze nie masz dzieci i pojecia o przedszkolach i ilosci miejsc w nich

        • 0 0

      • pisze to ktos kto nie ma dzieci,albo swoje chowa w lesie.ilosc przedszkoli i miejsc jest bardzo ograniczona,nie zawsze mozna poslac dziecko do przedszkola pod nosem i trzeba naginac pol miasta.gratuluje braku wyobrazni

        • 1 0

  • Nie ma dojazdu (1)

    Zwykle raz w miesiącu mam gości z innego kraju.Zapraszalem ich do sklepów i restauracji na starówce.Do tej pory były kłopoty z dojazdem ale teraz będę jeździł do Sopotu lub Gdyni.

    • 5 0

    • No i dobrze

      Gdańszczanie jakoś to przeżyją!

      • 0 0

  • zaopatrzenie

    a czy pomyslal ktos o zaopatrzeniu wszystkich sklepow , barow , pubow , restauracji itp ??? po co ludzie maja chodzic po starym miescie jak nic tam nie bedzie bo dostawcy nie mieli jak dostarczyc towar

    • 0 0

  • jako mieszkańca Głównego Miasta czeka mnie spora zmiana.. (3)

    Mam identyfikator, ale na moje podwórko i tak nie mogę wjechać bo jest zastawione pojazdami bez jakichkolwiek identyfikatorów. Teraz będę musiał płacić haracz 300 zł... i pewnie dalej nie dam rady wjechać.

    • 5 0

    • jest,ale zajęta... (2)

      • 0 0

      • ??? (1)

        • 0 0

        • rusz

          konceptem

          • 0 0

  • To co ja za karę mieszkam na strówce ? (1)

    Że mam płacić za podjechanie z zakupami pod swój dom ? A jak chorą babcie wożę na zabiegi to też ? Mieszkanie na starówce za karę ?? To wszystkie dzielnice gdańska niech tak samo potraktują . Chory ten nasz prezydent i to prawda co mówią że stracił łączność z rzeczywistością .

    • 6 0

    • Chodzi o deal z parkingami podziemnymi pod boiskiem Pałacu Młodzieży, naprzeciw Qubusa i na Podwalu Staromiejskim. Na obecną chwilę ciężko będzie złapać "jelenia" na wykup miejsc postojowych w cenie 600 czy więcej złotych za miesiąc.
      Robi się więc wszystko aby zapędzić wszystkich na tych 1800 potencjalnych miejsc.
      Kto śledzi jak ubija interesy Lisicki, ten wie że u niego każdy taki układ zależności jest szykowany latami. Tak było z sprawą SM Nowiec i późniejszym zajęciem Strzeleckiej i Kartuskiej.

      • 1 0

  • Wyliniały gospodarz będzie podwożony przez kierowcę-za frico! A ty-wyborco

    Głupawy-n a d a l go z kolesiami wybieraj!!!

    • 3 0

  • Klient który ma fobię samochodową otrzymał 19% głosów i robi co chce. (1)

    RP jest dobrem wszystkich mieszkańców jak mówi Konstytucja a nie dla dziwaków którzy eksperymentują bo mają takie widzimisię i niczym nie ryzykują.

    Klient robi sobie miasto bez aut , zmienia kierunki ruchu które znamy od dziecka np. jadąc Szeroką ustępujesz wyjeżdżającym z małych uliczek... oni niemal dopiero włączają się do ruchu...

    Klient wydaje pieniądze, setki milionów , na kontrowersyjne cele i rozdaje jak swoje działki np. klerowi. Centralną pętlę autobusową oddaje by zrobić prezent prywatnemu inwestorowi który akurat potrzebuje parkingu dla swoich budowli biznesowych.

    Klient który powołał straż miejską której sam nienawidzi i do której dopłaca co roku masę pieniędzy z naszych kieszeni.

    Klient który zamyka miasto dla drobnego handlu a wpuszcza masowo obce sieci.

    To sen wariata czy jawa ?

    wystarczy ?

    o kim napisałem ?

    • 4 1

    • Dariuszu wiemy o kim mowa.

      • 0 0

  • wreszcie (15)

    jestem kierowcą karetki specjalistycznej i często wjeżdzajac do centrum miasta nie dało sie rady przejechać bo oczywiście pajace stawiają samochodziki gdzie popadnie.Ile to razy musiałem być zmuszony o zablokowanie ulicy no i oczywiście nie raz usłyszałem ,że jak tak mozna ,że nei wolno blokować .
    Ile to razy ci sfrustrowani posiadacze zlomu usłyszeli ,ze jak do pana bedę jechał to bede szukał miejsca na parkingu .Po tych słowach goście odwracali sie i posłusznie czekali aż odjade.

    • 179 25

    • Nie rozumiem tej wypowiedzi? Co ma nieprawidłowe parkowanie do wyznaczenia strefy wjazdu? Za nieprawidłowe parkowanie = mandat, za wjazd bez uprawnień = mandat.
      Druga sprawa że takich miejsc nie będących oznakowanych parkometrem, a umożliwiających wstawienia auta na Starym Mieście prawie nie ma...
      Po za tym jestem mieszkańcem Starego Miasta i mam wrażenie że właśnie tu jest mniej parkujących nieprawidłowo niż w innych miejscach w Gdańsku.
      A kultura kierowców oraz przeświadczenie że ja jestem najmądrzejszy to już inna sprawa i dotyczy całego miasta :-)

      • 2 0

    • (4)

      Jedne za przeproszeniem tłumok gra twardziela a reszta go chwali jak stado baranów. Po pierwsze żaden ratownik medyczny nie powie "jedzdzę na karetce hahaha specjalistycznej!!!!". Są przewozowe, reanimacyjne a nawet wodne ale nie jakies "specjalistyczne". Hahaha. Powiedz tak wsród ludzi z branży to cię śmiechem zabiją. (przy okazji wielki szacun ludzie z pogotowia za Waszą robotę). Po drugie problemem nie jest dojazd na Starym Miescie, gdzie co rusz patrole Straży Miejskiej i mandaty. Problemem i to olbrzmim jest dojazd np. na Żabiance, gdzie samochody parkuja na dojazdach do bloków. Szczególnie dotyczy to godzin popołudniowych, wieczornych i nocnych. Zainteresowanych odsyłam do stosownym corocznych analiz bezpieczeństwa wykonywanych przez słuzby ratownicze. Ale stado baranów woli wierzyć wpisowi jakiegoś przygłupa, który puszy się "jestem kierowcą karetki specjalistycznej" hahaha. Drogi "specjalistyczny kierowco" praca w karetce to nie jest "na dobre i na złe" jak w telewizji. hahaha

      • 7 10

      • (3)

        Spójrz dobrze kochany w ustawę ratownictwa medycznego.Teraz są karetki P i S .Podstawowe i Specjalistyczne.
        Popatrz sie dobrze na oznakowanie karetek jeżdzących w Gdańsku a potem pisz bzdury.
        I własnie są tu tacy co sie nie znają na niczym a myslą , że są mądrzejsi od innych.
        Żenada

        • 8 3

        • (2)

          Oooooo i znalazl się dzielny kierowca"karetki specjalistycznej'. Zabolało??? Przygłupie ustawa ustawą ale nikt z rasowych ratowników medycznych nie powie ci że na "specjalistycznej karetce jeździ" bo w środowisku ratowników bedzie spalony. Zabiją go smiechem.
          Ale z drugiej strony kto ośmieliłby się dyskutować z takim twardzielem - "kierowcą karetki specjalistycznej". Mam dla ciebie przygłupie propozycję. Sledź uważnie zakladkę "praca" na stronach internetowych miejskich stacji pogotowia ratunkowego. Może pojawi sie tam oferta dla "kierowców specjalistycznych karetek ratownictwa kosmicznego"? Idealna oferta dla takiego twardziela jak ty. hahahaha

          • 2 8

          • kozak jak spod celi. Specjalistyczna czy nie, jakie to ma znaczenie?

            nie szuraj cwaniaczku bo to właśnie tacy pierwsi się prują....

            • 0 5

          • No to chyba ci chodziło o turbo ratowników.Nie znasz tematu gościu i chcesz tu błysnąć wiedzą ale nic z tego ośmieszyłeś sie i tyle a teraz chcesz wszystko przekręcić.
            W naszym srodowisku nikt sie z drugiego nie drwi ,że jeżdzi czy na podstawowej czy na specjalistycznej.Wykonujemy solidnie swoją pracę .
            A takich przygłupów jak ty omijamy z daleka.Czyli lecz się kmiotku bez mózgu.
            Żyjesz w jakimś dziwnym swiecie jak widzę.To pisał ja kierowca -ratownik z karetki specjalistycznej.A dlaczego specjalistycznej?? No bo leczymy wlaśnie takich przygłupów jak ty hahahha .Miłego dnia mitomanie.

            • 6 2

    • (6)

      ale z ciebie jest twardziel takiemu lepiej nie podskakiwać kierowca karetki SPECJALISTYCZNEJ to jak król sedesów - to wysoko ustawiona poprzeczka

      • 26 96

      • Ja się swojej pracy nie wstydzę .Ale ty widocznie masz jakieś problemy i szukasz tylko okazji aby komuś dowalić ale nie trafileś kolego bo takich gamoni zabijam smiechem i moim boskim poczuciem humoru.Weż coś bo ci ciśnienie rośnie hahhaha

        • 0 3

      • (4)

        Zobaczymy jak będziesz szczekał jak po ciebie, twoja mamusie lub dziecko będzie jechał dłużej.
        Ale tak daleko twój mózdzek nie sięga .

        • 60 14

        • (2)

          Jak widzę nie pauje jak komuś sie zastawi przejazd.I bardzo dobrze .Od dziś będę specjalnie zasawiał przejazdy na starym mieście.Spieszy wam się?? To trzeba było pojechać tramwajem.
          Karetka ratuje zdrowie i życie a ty możesz jedynie powsciekać sie siedząc w swoim zardzewialym samochodziku i poczekać az my uratujemy kogoś.
          Starówka jest dla ludzi a nie dla samochodzików.

          • 32 7

          • Zgadzam się,ale co ma do tematu Starówka? Starówka jest w Warszawie,a temat jest o Gdańsku (1)

            • 24 13

            • W Gdansku malo kto rozumie, o co chodzi z nazwami dzielnic w Srodmiesciu

              zatem "Starowka" jest prawidlowa nazwa - chociaz wiadomo, o jaki fragment miasta chodzi.

              Stare miasto w Gdansku ma niewiele wspolnego z tym, co kazdy uwaza za "stare miasto" (ul. Dluga i okolice). Tamta czesc miasta to formalnie "glowne miasto".

              To jak z "Morena". Wiecej osob wie, co to "Morena" niz "Piecki-Migowo".

              • 12 6

        • jaka błyskotliwa odpowiedź, jak sie argumety skończyły to przynajmniej zakompleksiony człowieczek frustracje wyładuje

          • 10 44

    • nie jesteś zbyt wymagający?

      Chcesz przejechać karetką? to spory pojazd jest. na szerokiej trudno jest czesto przejechać matkom z wózkami, bo banda buraków przyjeżdża do głównego i panowie szlachta zastawiają swoimi samochodami chodnik. Normą są samochody stojące przy samych pasach, albo nawet na nich. Piesi próbujący przekroczyć ulicę, często nie mogę nic zobaczyć poza samochodami postawionymi przy pasach. Tylko oczywiście wtedy SM nie ma...

      • 7 0

    • to się zdziwisz

      rzeczywiście będzie trudniej wjechać do nowych granic strefy, ale wcześniej będziesz się przebijać przez stado baranów, które rozleją korek z obecnego Pw. Staromiejskiego na pozostałe ulice. Wszystko będzie permanentnie zastawione. Strefa powinna się powiększyć o ul. Szeroką, a nie zmniejszyć o ulice ją przecinające.

      • 3 8

  • Przecież Lisicki, Bielawski, Adamowicz i cała ta banda

    chce zarobic kasę kosztem mieszkańców i miasta, na inwestycje swoich kolesi lub zapewnienie sobie i swej rodzince ciepłej posadki na lata czyli ECS-y, teatr Limona itd, itp.
    Pierwszą rzeczą żeby mogli spokojnie działać i odwrócić od siebie uwagę, jest poróżnienie mieszkańców, a więc jak w artykule, mieszkańcy Głównego i Starego Miasta kontra pozostali gdańszczanie. Ale żeby wojnę toczyć na TRUJMIASTO.bleble, to daje sie z kolei artykulik pt. "najgorsza dzielnica". Jad i wścieklizna leją się strumieniami, Dolne Miasto, Orunia czy inne ... "patologie". Jednak za innym razem na tapecie Przymorze albo Zaspa i morderstwa, zbrodnie itp, gdzie indziej podpalenia. Jednym słowem, KAŻDY z nas ma lub musie mieć coś za skóra.
    Jeśli o wjazd dla aut chodzi, to tu sprawą wiodącą jest budowa trzech podziemnych parkingów. Sprawa znana od lat kilku i zdaje się pazerność wymienionych na wstępie, bardzo utrudnia rozpoczęcie tej budowy. Z drugiej strony miejsca postojowe w tych parkingach będą wyjątkowo drogie.
    Wg planów, miasto chce "wydębić" od inwestorów parkingi już po 30 latach. Można więc przyjąć że roczna stopa zwrotu wyniesie ca 5%.
    tak więc 5% od 225 mln daje kwotę 11,25 mln złotych.
    Te kwotę dzielimy przez 1800 miejsc jakie mają się na parkingach znaleźć i wycvhodzi nam kwota 6250 zł rocznie za jedno miejsce czyli ok. 520 złotych MIESIĘCZNIE.
    To tylko koszta związane z zwrotem inwestycji a gdzie koszta eksploatacyjne, prąd, ochrona, sprzątanie itp
    jasne ktoś napisze że zysk będzie przez ostatnie 10 lat robiony, tyle że w mocno zdekapitalizowanym juz obiekcie.
    Ilu chętnych znajdzie sie za takie pieniądze trzymac auto?, no niewielu. Co się więc robi, ogranicza strefę, utrudnia wjazd itd, innymi słowy napędza się w sidłą tych parkingów potencjalnych klientów, bo byc może za chwilę nie będą mieli gdzie trzymać swe pojazdy.

    P.S. Oczywiście zaraz się zbiegną różne pokraki umysłowe twierdzące że jak się mieszka tu czy tam, to trzeba równo cierpieć.

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Do przystanku Westerplatte dostaniemy się autobusem linii:

 

Najczęściej czytane