• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Twierdził, że przeciążoną ciężarówką w 2 minuty przejechał 250 km

rb
6 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 

O prawie 28 ton za dużo ważyła ciężarówka z kontenerami jadąca autostradą A1 z portu w Gdyni do Włocławka. Z tachografu w pojeździe zatrzymanym przez inspektorów z Inspekcji Transportu Drogowego wynikało, że 250-kilometrowy odcinek ciężarówka pokonała w... dwie minuty. Właścicielowi pojazdu grozi teraz 30 tys. zł kary.



Czy przeciążone ciężarówki to największy problem na polskich drogach?

Jadąca z portu ciężarówka nie dość, że okazała się zbyt ciężka, to jeszcze czasu, w jakim - przynajmniej według tachografu - pokonała spory dystans z Gdyni na Kujawy, mogliby pozazdrościć jej piloci samolotów odrzutowych.    

- Jadąc z Gdyni do Włocławka autostradą A1, trzeba pokonać blisko 250 km. Tachograf zainstalowany w pojeździe, który we wtorek skontrolowali na A1 włocławscy inspektorzy ITD, wskazywał, że kierowca pokonał wspomnianą trasę w ciągu... 120 sekund. Kierowca ciężarówki manipulował czasem pracy. Przez większość trasy prowadził pojazd, a tachograf rejestrował odpoczynek. Przełączył tachograf dopiero w chwili zatrzymania przez ITD. Kontrola wykazała nie tylko poważne naruszenia czasu pracy, ale również znaczne przeciążenie - informuje ITD.
  • Ciężarówka w dwie minuty miała pokonać 250 km.
  • Pojazd był też zbyt ciężki. Zamiast 40 ton przewoził ładunek o wadze 68 ton.
  • Właścicielowi pojazdu grozi teraz 30 tys. zł kary.

"Ekspresowy" kierowca przewoził dwa 20-stopowe kontenery. Pojazd ważył niemal 68 ton, zatem o blisko 28 ton za dużo. Przy tak dużej masie przewożonych ładunków przekroczono także dopuszczalne naciski osi ciągnika oraz naczepy - po ok. 7 ton.

Inspektorzy nakazali usunąć nadmiar ładunku. Potrzebny był do tego specjalistyczny sprzęt. Kierowcę ukarano mandatami na kwotę 2,5 tys. zł. Większe konsekwencje może ponieść przedsiębiorca, któremu za jazdę tak przeciążonym pojazdem oraz z naruszeniem przepisów dotyczących norm czasu pracy grozi w sumie 30 tys. zł kary.

O tym, że problem z przeciążonymi pojazdami dostawczymi jest powszechny, świadczą też wyniki ostatnich działań inspektorów z ITD w Gdańsku. W trakcie kontroli na Armii Krajowej w Gdańsku wszystkie z 10 wytypowanych pojazdów okazały się zbyt ciężkie.
rb

Miejsca

Opinie (214) ponad 10 zablokowanych

  • Śmiech na sali

    30 tys dla firmy transportowej to nie kara a mały wydatek

    • 6 0

  • Polska jest rajem dla piratów drogowych a ci w ciezarówkach to zwykła patologia.!

    Zobaczcie choć jeden odcinek kierowcy w USA jak wiele tak jest kontroli przepisów i jak wysokie sa kary!!!

    • 7 1

  • Potencjalny zabójca. (3)

    Tak się powinno go traktować.

    • 141 11

    • Niestety nie, nie miał zezwolenia, a wystarczyłoby zapłacić haracz ZDiZ za kategorię drogową i można legalnie jechać (1)

      Przeciążony niekoniecznie oznacza niebezpieczny

      • 3 11

      • rozdzieliłbym

        przeciążenie zespołu pojazdów wg. karty producenta (tut. Scania r500 i ten zestaw) vs przepisy ruchu drogowego (dopuszczalne naciski, karty charakterystyki dróg)

        • 4 2

    • głupoty wypisujesz w wyniku dezinformacji

      tacho może sie zaciąć i to jest częste zjawisko w wadliwej elektronice sam. ciężarowych,dlatego np. w USA prowadzi się zwykłe książki pracy kierowcy.
      Scania R500 V8 i zestaw rozpinany z retarderami jest przystosowany do ciężkich ładunków.

      • 2 5

  • drogi nie sa nasze a milicja jest zajeta mandatami za puszczenie bą bez maseczki

    • 3 1

  • Poprostu mniej sie nie oplaca a tak w kila dni zarobi na ten mandat ;)

    • 6 0

  • Temat dobry,ale stary jak świat.
    Ameryka odkryta????

    • 5 0

  • skandal (1)

    To jest po prostu nieprawdopodobne, kierowcy to najbardziej bezkarna grupa, konsekwencje zerowe na każdym kroku. Przekroczę prędkość, co mi tam, nawet jak zabiorą prawko to znowu to zrobię bo konsekwencje żadne. Przeładowane ciężarówki to jest plaga totalna, ostatnio był artykuł ze każda z skontrolowanych ciężarówek byla przeładowana... to może trzeba kontrolować wszystkie w takim razie? Tak trudno zrobić obowiązkową wagę na wyjeździe z portu? Albo na wjeździe na obwodnicę? Tak samo trudne jak trajektoria na obwodnicy, gdzie 150 na 100 to normalna prędkość. A kary są za niskie, za taki cyrk 30 tys? Na jednej nadmiarowej tonie zrobiony większy zysk wiec o czym tu mowa. Dożywotnie odebranie uprawnień i wyrok więzienia w zawieszeniu za spowodowanie zagrożenia w ruchu lądowym. Na hołotę tylko potężny bat, bez niego mamy jak mamy...

    • 28 8

    • Nie kierowcy są tutaj winni

      Ze kontenery były przerażone ale ich szefowie którzy kazali im jechać z tak ciężkimi kontenerami. Pewnie powinny jechać osobno dwa kontenery 20 stopowe a szef chciał zarobić i pobrał dwie ciężkie sztuki. A kierowca żeby nie stracić roboty nie ma nic do gadania tylko jedzie.

      • 2 0

  • A kto mu pozwolił to załadować? (2)

    A kto mu pozwolił na załadowanie takiej masy? Chyba sam tego nie zrobił własnymi rękami?! Ukarać także suwnicowego, może?! Albo terminal! I dowiedzieć się gdzie taka masę załadował.

    • 35 6

    • To nie tak jak myślisz

      Pracuje w porcie i myślę że kierowca najpierw odebrał kontener na przyczepę po czym wyjechał z terminala odpiął zestaw i wrócił solo po kolejny. Albo inny kierowca odebrał jeden kontener i podpięli wszystko pod jeden zestaw.

      • 16 0

    • Zestaw stonoga i wjazd do portu dwa razy, mówi Ci to coś?

      • 11 0

  • Aleeee , aleeee.

    O prawie 28 ton za dużo ważyła ciężarówka z kontenerami jadąca autostradą A1 z portu w Gdyni do Włocławka. No i co , można ? Można . Wystarczy tylko chcieć .

    • 1 2

  • Rozpinka

    Schemat który jest znany dość długo. Kierowca wjeżdża na terminal kontenerowy całym zestawem, suwnica placowa ładuje na tył naczepy kontener 20 stopowy, waga 25 - 28 ton. Ciężarówka opuszcza terminal, na parkingu kierowca rozpina naczepę i wjeżdża z przednią częścią naczepy na terminal. Suwnica laduje drugi kontener 20 stpowy na przednią część naczepy, kolejne 25 ton. Kierowca opuszcza terminal. Na parkingu zczepia naczepę. Cały zestaw waży ok 70 ton lub ponad i but w drogę. Często takie zestawu można poznać z daleka jak ryczy V8 Scania

    • 17 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Co roku na terenie Trójmiasta odbywają się Górskie Samochodowe Mistrzostwa Polski. Jak nazywa się to wydarzenie?

 

Najczęściej czytane