• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Uczą, jak jeździć oszczędnie

mJ
19 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Nikt z nas, kierowców, nie znosi tej kontrolki. Dzięki szkoleniu z ekonomicznej jazdy można nieco opóźnić jej pojawienie się. Nikt z nas, kierowców, nie znosi tej kontrolki. Dzięki szkoleniu z ekonomicznej jazdy można nieco opóźnić jej pojawienie się.

W dobie szalejących cen paliw na stacjach benzynowych ekonomiczna jazda jest na wagę złota. Jeśli masz z tym problem, a twoje auto pali dużo za dużo, możesz skorzystać z wiedzy instruktorów Autodromu Pomorze, którzy przekażą ci kilka cennych wskazówek. Zarówno tych teoretycznych, jak i praktycznych.




Ile maksymalnie był(a)byś w stanie przeznaczyć pieniędzy na trzygodzinny kurs doszkalający technikę jazdy?

Szkolenie organizowane przez Autodrom Pomorze nazywa się EcoCity Drive. Podczas trzygodzinnego szkolenia kursanci dowiedzą się, jak zmniejszyć apetyt swojego auta na paliwo, a przy tym zwiększyć komfort i bezpieczeństwo podczas jazdy.

Z pewnością wszystkich nas niepokoją wciąż rosnące ceny paliw na stacjach benzynowych. Można jednak temu w jakimś stopniu zaradzić. Na zużycie paliwa składa się wiele czynników, w tym m.in. styl jazdy, dostosowanie prędkości do panujących warunków czy stan techniczny auta. Podczas szkolenia nasi instruktorzy podpowiedzą, jak nieco zaoszczędzić - mówi Roman Nowak, dyrektor Pomorskiego Ośrodka Ruchu Drogowego.
Indywidualne szkolenie obejmuje poniższe zagadnienia:

  • elementy eco-drivingu
  • dostosowanie prędkości do warunków panujących na drodze
  • płynność jazdy
  • zachowanie właściwych odstępów od innych uczestników ruchu drogowego
  • taktyka jazdy
  • świadome korzystanie z systemów bezpieczeństwa czynnego
  • jazda odpowiednim pasem ruchu
  • obsługa mechanizmów sterowania pojazdem
  • wpływ psychomotoryki kierowcy na prowadzenie pojazdu

Szkolenie nie należy do tanich. Kosztuje 480 zł. Szkolenie nie należy do tanich. Kosztuje 480 zł.
Po szkoleniu będziecie wiedzieć m.in. jak zmniejszyć spalanie waszego samochodu, ale także, jak minimalizować ryzyko na drodze poprzez świadome unikanie niebezpiecznych sytuacji powodowanych przez złe warunki drogowe czy błędy innych użytkowników dróg, jak upłynnić jazdę poprzez wyeliminowanie błędnych nawyków oraz jak zwiększyć ergonomię jazdy.

Poziom szkolenia - według instruktorów - jest średniozaawansowany. Co ważne, szkolenie odbywa się w aucie kursanta. Aby wziąć udział w zajęciach, należy skontaktować się z biurem Autodromu Pomorze i umówić dogodny termin. Na szkolenie należy zabrać ze sobą prawo jazdy, dowód rejestracyjny z ważnym badaniem technicznym i ubezpieczenie OC.

Koszt szkolenia niestety nie jest mały. Trzy godziny zajęć kosztują 480 zł.

Czytaj także:

UOKiK zbada, czy marże Lotosu nie są za wysokie

mJ

Miejsca

Opinie (144) 7 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    W tym nie ma wielkiej filozofii (14)

    Zrobię wam przyspieszony kurs teraz:
    Szybko i bez zwłoki przyspieszyć do żądanej prędkości ; Gdy widzisz czerwone puszczasz pedał gazu i zwalniasz na biegu ; diesel 2-2,5 tyś obrotów, benzyna 2,2-3 tyś. ; z góry zjeżdżamy na biegu ; na światłach gdy widzimy że zaraz zmieni się na zielone, wrzucamy już jedynkę aby ruszyć bezzwłocznie (to akurat nie eko, ale dużo ludzi w trójmieście ma z tym problem przez co tworzą się korki).

    • 85 10

    • Dzięki mordo (1)

      Podaj numer konta zrobię przelew 480pln

      • 36 1

      • kolega dal nam takie szkolenie, ze ja zaplace i 1000 zl, prosze o nr konta

        • 9 1

    • no fajnie, ale mój 3.0 TDI rzadko ma tyle obrotów, automat zmienia biegi wcześniej (3)

      dodałbym:
      nie używajcie aut na krótkich dystansach,
      obserwujcie to co się dzieje na drodze, a nie tylko przed maską auta
      zwykle lepszy jest lewy pas, bo prawy potrafi być zablokowany przez skręcających i tracisz dwie zmiany świateł (przykład Grunwaldzkiej koło Bałtyckiej, Alchemii czy Oliwy)
      patrzcie na sygnalizator dla pieszych równoległy do kierunku jazdy-tam światła zmieniają się wcześniej
      wyrzućcie zbędne graty z auta, zdejmicie bagażnik rowerowy czy box dachowy
      dbajcie o właściwe ciśnienie w oponach i stan techniczny auta (wiele aut ma problemy z hamulcami i opory są większe)

      • 18 5

      • To twój automat jest do d... (2)

        Niestety ale automaty nie są dostosowane do wymagań jazdy po mieście.

        • 1 22

        • ja uważam, że właśnie do tego są idealnie dostosowane

          • 14 0

        • powiedz to kierowcom w Japonii. 98 i pół % jeździ automatami (większość to cvt)

          pozostałe 1,5% to manuale. w większości wozy bojowe.

          • 1 0

    • Dzięki. Wyrzucę jeszcze pół szafy, które wożę w aucie.

      • 3 0

    • Najoszczędniej jest ok. 1500 obrotów (2)

      Poniżej silnik się niszczy, trzeba tez uważać przy przyspieszaniu- poniżej 2k spalanie rośnie przy mocnym wciśnięciu gazu.
      Przyspieszamy szybko na wyższych obrotach, potem przy w miarę stałej prędkości jak najwyższy bieg, byle nie spaść poniżej 1500 (teoretycznie 1400, co wykorzystują automaty, ale to mocno obciąża sprzęgło podobno:))
      Nie wiem, skąd wziął się ten mit 2-3k u starych kierowców

      • 2 3

      • 1500 obrotów to za mało

        Koło dwumasowe wtedy mocno się zużywa

        • 2 2

      • Wolnnossący diesel 7,6 L v8 przy 55km/h mam 1000-1100 obr/min.

        Koni mniej niż w Matizie, ale moment większy niż w Panamerze za bańkę.
        maksymalne obroty to 1700. jałowy 900. automat ZF.

        • 0 1

    • To ja ci zrobię kurs ortografii - skrót od tysiąca to "tys.". A poza tym kto dzisiaj wrzuca jedynkę? Od tego są automaty.

      • 1 10

    • Brak logiki

      Z biegu wrzucasz jedynke?

      • 0 4

    • ciekawa teoria na źródło korków (1)

      ja myślę, że pewne, co prawda minimalne, ale jednak, znaczenie ma ilość samochodów

      • 0 4

      • Znaczenie ma ilość samochodów która przejedzie w ciągu jednego cyklu świateł przez skrzyżowanie

        Jeśli z powodu kierowcy który od zapalenia się zielonego przez 10 sekund wrzuca jedynkę, przejedzie 5 aut zamiast 10, to tworzy się korek bo przepustowość spada o połowę.

        • 4 0

  • Teraz rozumiem - podobno łyse opony mają mniejsze opory toczenia i mniej paliwa zużywasz - szczególnie w ciężarówkach xD

    • 6 0

  • heheh złom który m jadą kosztuje kilka tysiecy wiec im szkoda nawet 100 zł na kurs. (2)

    I poco maja sie tego uczyc skoro a paliwie nie oszczedzają. Skoro wiekszosc nie wyłacza silnika na postoju!!Nie wyłaczenie silnika na postoju jest karalne ale oni i tak nie wyłaczaja go.wiec poco im oszczedna jazda?

    • 4 4

    • A potem płacisz 800 zł za nowy rozrusznik po roku (1)

      I cała twoja super oszczędność psu w d...
      Gaszenie silnika na każdym czerwonym świetle jest i**otyzmem.

      • 2 3

      • Toć nie można mieć silnika odpalonego na postoju powyżej minuty, ALE jeśli postój nie jest spowodowany warunkami drogowymi. Ergo, jak sobie podparkujesz pod Żabką to masz zgasić, na światłach nie gasisz.

        • 3 1

  • Zróbcie im szkolenie jak nie jeść prawie i pracować

    Nie długo się przyda.

    • 3 0

  • 480 za 3 godziny starą Toyotą poegzaminacyjną ? 160 za godzinę to gruba przesada

    • 4 0

  • Eco-driving... Czyli jazda benzyną jak dieselem, po to żeby szybciej zaorać silnik.

    • 4 2

  • Potwierdza się tylko to co mówię od lat. Jeżdżę eko bo mnie nie stać. To po co mieć auto? U mnie spalanie 12l i jakos żyję.

    • 2 2

  • jak pojawiają się takie artykuły to wiedz, że coś się święci... kryzys paliwowy?

    • 3 0

  • Ekonomiczna jazda w Trójmieście

    Rower.

    • 3 2

  • ekonomiczna jazda to kupcie sobie auto na prad :) Albo na wodór :)

    • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC (1 opinia)

(1 opinia)
30 zł
zawody / wyścigi

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

Do przystanku Westerplatte dostaniemy się autobusem linii:

 

Najczęściej czytane