• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

VW Arteon: teraz także zgrabne kombi

Michał Jelionek
9 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowa Honda HR-V i spalanie na poziomie 5 litrów
Nowy Volkswagen Arteon Shooting Brake. Nowy Volkswagen Arteon Shooting Brake.

Jego debiut w 2017 r. przyniósł marce Volkswagen spory powiew świeżości. Mowa oczywiście o Arteonie w klasycznej wersji Fastback. Teraz, po trzech latach od premiery model przeszedł kurację odmładzającą, a dodatkowo w trójmiejskich salonach zadebiutowała wersja Shooting Brake, czyli kombi.



Tak naprawdę ten rok dla Arteona przyniósł sporo zmian, bo po pierwsze - po trzech latach od premiery model przeszedł kurację odmładzającą, a po drugie - w ofercie pojawiła się wersja kombi.

Zacznijmy może od tego, co zmieniło się w Arteonie po faceliftingu. W wyglądzie zewnętrznym zastosowano kilka kosmetycznych zmian, a te najbardziej widoczne to LED-owa listwa na grillu, która łączy przednie reflektory, a także przestylizowane lampy z tyłu. Zmiany jak najbardziej na plus. Świetlna listwa wygląda interesująco, nieco futurystycznie, podobnie zresztą jak tylne oświetlenie.

Ku niezadowoleniu wielu miłośników modelu - niestety, ale z oferty zniknął flagowy kolor nadwozia starszego Arteona, czyli złocista kurkuma. Teraz firmowymi kolorami odświeżonego modelu są czerwony "Kings Red" i niebieski "Kingfisher".

  • Nowy Volkswagen Arteon Shooting Brake.
  • Nowy Volkswagen Arteon Shooting Brake.
Zdecydowanie więcej zmian zaszło we wnętrzu Arteona. Pojawiła się m.in. nowa kierownica z panelami dotykowymi zamiast standardowych przycisków. Do działania tych dotykowych płytek trzeba się przyzwyczaić. Szczególnie do uczucia wibracji po zatwierdzeniu danej funkcji.

Warto również dodać, że teraz nowe koło kierownicy jest pojemnościowe. Co to znaczy? A no to, że systemy bezpieczeństwa wykrywają, gdy kierowca nie trzyma rąk na kierownicy.

Nowy jest także panel klimatyzacji, który zastąpił klasyczne pokrętła. Jest intuicyjny, a obsługuje się go - podobnie zresztą, jak funkcje na kierownicy - przy pomocy panelu dotykowego.

  • Nowy Volkswagen Arteon Shooting Brake.
  • Nowy Volkswagen Arteon Shooting Brake.
Projektanci zmienili również nawiewy, boczki drzwi (pojawiła się ciekawa iluminacja świetlna) oraz cyfrowe zegary. Pojawiły się także nowe, wygodniejsze fotele w pierwszym rzędzie. Pozbyto się za to analogowego zegara nad ekranem multimedialnym.

Zmianą na lepsze jest nowy system audio marki Harman Kardon. Trzeba wyraźnie zaznaczyć, że nowe nagłośnienie brzmi zdecydowanie lepiej od opcjonalnych głośników marki Dynaudio z poprzedniego Arteona.

Trójmiejskie salony samochodowe


  • Nowy Volkswagen Arteon Shooting Brake.
  • Nowy Volkswagen Arteon Shooting Brake.
  • Nowy Volkswagen Arteon Shooting Brake.
  • Nowy Volkswagen Arteon Shooting Brake.
Najważniejsza różnica między Fastbackiem a Shooting Brake to wcale nie pojemność bagażnika (zaraz się zdziwicie), a wolna przestrzeń nad głowami pasażerów drugiego rzędu. Mocno opadająca linia dachu w standardowym Arteonie może doskwierać wyższym osobom. W kombi dach nad tylną kanapą jest poprowadzony wyżej o około 5 cm, co na pewno wpływa na komfort podróżnych. Przy okazji wspomnę także, że w drugim rzędzie nic się nie zmieniło - nadal jest bardzo dużo wolnej przestrzeni na nogi.

Wracamy do pojemności bagażnika, która w Arteonie Fastback wynosi 563 l. I teraz nastąpi zapowiadane zdziwienie, bo kufer Shooting Brake'a - do poziomu rolety - jest o... 2 l większy. Różnica niezauważalna. Po demontażu roletki pojemność bagażnika już po sam dach wynosi 595 l. Za przestrzenią bagażową kombi przemawia przede wszystkim możliwość przewożenia dłuższych i wyższych przedmiotów. Bagażnik jest po prostu bardziej foremny.

  • Nowy Volkswagen Arteon Shooting Brake.
  • Nowy Volkswagen Arteon Shooting Brake.
  • Nowy Volkswagen Arteon Shooting Brake.
Pod maską testowanego egzemplarza pracuje 2-litrowy silnik benzynowy TSI o mocy 272 KM i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostka współpracuje z 7-stopniową skrzynią DSG, a moment obrotowy przekazywany jest na wszystkie koła (4MOTION). Sprint do "setki" trwa 5,8 sekundy, natomiast prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Średnie spalanie podczas jazd testowych w cyklu mieszanym oscylowało w granicach 12,7 l paliwa na 100 km.

Jak jeździ odświeżony Arteon? Podobnie jak starsza wersja. Nie widzę różnicy. Kombi jest dynamiczne, ma bardzo dobrze zestrojone zawieszenie (regulowane w zależności od trybów jazdy), a do tego jest ciche. Głośno, i to wyraźnie, robi się wyłącznie w trybie "sport". Sztuczny dźwięk ma imitować brzmienie rasowego auta sportowego, ale zamiast przyjemnego dźwięku... w kabinie jest po prostu hałas.

  • Nowy Volkswagen Arteon Shooting Brake.
  • Nowy Volkswagen Arteon Shooting Brake.
  • Nowy Volkswagen Arteon Shooting Brake.
Cennik odświeżonego Arteona Shooting Brake startuje od kwoty 150 590 zł. Fastback jest tańszy o 6 tys. zł. Egzemplarz przeznaczony do jazd testowych posiada wersję wyposażenia Elegance i jest zdecydowanie droższy. Został wyceniony na kwotę 291 tys. zł.

Auto do jazd testowych użyczyła firma CityMotors Gdańsk.


  • Nowy Volkswagen Arteon Shooting Brake.
  • Nowy Volkswagen Arteon Shooting Brake.
  • Nowy Volkswagen Arteon Shooting Brake.

Miejsca

Opinie (122) 3 zablokowane

  • Pokazują nowe nadwozie dla modelu... (2)

    ... i nie ma zdjęcia z boku!
    Są tylko modne ujęcia, takie słodkie i sexy :) A z boku nie ma...

    • 20 2

    • Racja o tym samym pomyślałem.

      • 1 0

    • Wrzuć w Google: SdKfz Ferdinand Elefant.
      Zmruż oczy, żeby nie widzieć lufy. I wyjdzie Arteon kombi.

      • 8 1

  • Kombi za prawie 300 tysi (2)

    Mają rozmach...

    • 16 0

    • (1)

      Zupełnie bezsensu. Z taką samą pojemnością bagażnika mogę kupić sobie corollę kombi i nawet w wersji 2.0 i z najlepszym wyposażeniem kosztować będzie 122 tys. Także mogę kupić dwie i jeszcze mi zostanie.

      • 7 0

      • Bo jak powszechnie wiadomo, za samochód płaci się od pojemności bagażnika.

        Masz rację. Zupełnie bez sensu.

        • 1 2

  • Wieśwagyn i powiew świeżości (1)

    Wieśwagyn i powiew świeżości to tak jak mówienie że 7 raz w ciągu 14 dni odgrzewana zupa jest świeża.
    VW skończyło się w 2000. Teraz to są wozy drabiniaste. VW opłaca pismaków, opłaca laboratoria bo ma kasę od cioci Merkel. Te auta to szmelc. Od 20 lat te same płyty podłogowe.
    Zrobią lift w postaci kocich oczek i już nowa wersja Wsiurwagyna.
    Potem przetłoczenie na masce i już 20k drożej bo nowa wersja Wsiurwagyna

    • 11 2

    • To jest firma, która zaczęła od bezprawnego wykorzystania projektu Tatry.

      Potem oprogramowanie Boscha....

      Mają to w genach?

      • 7 0

  • 300 koła za wieś wagona ? (1)

    To co on jeszcze robi ?

    • 18 0

    • Odpowiada na zapotrzebowanie VAGa na kasę.

      • 3 0

  • sterowanie ogrzewaniem (3)

    z uporem maniaka większość producentów przeniosło sterowanie klimatyzacją na ekrany dotykowe ,dla mnie kierowcy po 5o tce praktyczniejsze były przyciski i pokrętła , w czasie jazdy łatwo można było zmienić parametry nawiewu. Tymczasem.

    • 54 0

    • Wiek chyba nie ma znaczenia. Jestem po 30stce, informatyk i też uważam że dotykowe guziki w aucie to nieporozumienie

      • 11 0

    • ale sa komendy głosowe

      wiadomo że ci*lowo wygląda jak się mówi do auta cieplej ,

      • 1 3

    • to prawda, straszny bezsens

      ale to ogranicza koszty, do tego się świeci więc wielu ludzi uważa że ładne

      • 8 0

  • Pojemościowa kierownica. Wykryje, ze nie trzymasz rąk (1)

    I co dalej z tą informacją? Zacznie pikać, wyśle SMSa do Morawieckiego, czy co?

    • 20 2

    • katapultuje Cię

      • 1 0

  • Kombi to się skończyło na Volvo. Tych trzycyfrowych, bez literek.

    • 10 0

  • Fajnie, że wnętrze jest bez wystającego tabletu (2)

    • 42 7

    • niedługo będą 52 calowe "tablety" także będzie trzeba kupić autko z otwieranym dachem, żeby to

      się pomieściło

      • 2 1

    • I to właśnie cenię w VW. W Audi, BMW czy Mercedesie strasznie nie podobają mi się te wystające ekrany.

      • 4 1

  • (7)

    Który diler premium daje największe rabaty kwotowe? Mam 150k do wydania, dajcie jakieś info zanim sprawdzę temat osobiscie

    • 3 0

    • (1)

      to mozesz kupic naprawde niezle wyposazona Alfe Giulie

      • 2 0

      • Zbyt niszowa jak jakiś ds czy jaguar, komu ja to sprzedam za 4 lata, zresztą Alfy już mi się nie podobają, ostatnia która mi robiła to 156 wieki temu

        • 0 3

    • (4)

      Jak masz tylko 150k to polecam fiata albo dacie

      • 3 2

      • żeby mieć nudne życie?

        Nie, dzięki za takie rady, dacia i fiat to g#wno na kółkach

        • 0 3

      • (2)

        Rumun i fiacior odpadają po co mi dwa takie prestiżowe wozy. Starczy mi na jeden premium albo hot hatch w benzynie, najlepiej ze stoku lub do szybkiej produkcji żeby był na wiosne

        • 0 0

        • Proceed i zostanie jeszcze na wakacje (1)

          • 3 0

          • Odpada, pod spodem to szrot

            • 0 2

  • fajny ten kwadraciak (1)

    po oczach nie bije a ma wszystko co potrzeba

    • 3 2

    • Jak nie bije? Już sam przód wieśniacko wali po oczach agrotunerską listwą LED biegnącą przez szerokość atrapy. Skrajne bezguście, ale na placu pod remizo-świetlicą zada szyku wśród znawców.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku do użytku kierowców oddano pierwszy odcinek trójmiejskiej obwodnicy?

 

Najczęściej czytane