• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

VW Arteon: teraz także zgrabne kombi

Michał Jelionek
9 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowa Honda HR-V i spalanie na poziomie 5 litrów
Nowy Volkswagen Arteon Shooting Brake. Nowy Volkswagen Arteon Shooting Brake.

Jego debiut w 2017 r. przyniósł marce Volkswagen spory powiew świeżości. Mowa oczywiście o Arteonie w klasycznej wersji Fastback. Teraz, po trzech latach od premiery model przeszedł kurację odmładzającą, a dodatkowo w trójmiejskich salonach zadebiutowała wersja Shooting Brake, czyli kombi.



Tak naprawdę ten rok dla Arteona przyniósł sporo zmian, bo po pierwsze - po trzech latach od premiery model przeszedł kurację odmładzającą, a po drugie - w ofercie pojawiła się wersja kombi.

Zacznijmy może od tego, co zmieniło się w Arteonie po faceliftingu. W wyglądzie zewnętrznym zastosowano kilka kosmetycznych zmian, a te najbardziej widoczne to LED-owa listwa na grillu, która łączy przednie reflektory, a także przestylizowane lampy z tyłu. Zmiany jak najbardziej na plus. Świetlna listwa wygląda interesująco, nieco futurystycznie, podobnie zresztą jak tylne oświetlenie.

Ku niezadowoleniu wielu miłośników modelu - niestety, ale z oferty zniknął flagowy kolor nadwozia starszego Arteona, czyli złocista kurkuma. Teraz firmowymi kolorami odświeżonego modelu są czerwony "Kings Red" i niebieski "Kingfisher".

  • Nowy Volkswagen Arteon Shooting Brake.
  • Nowy Volkswagen Arteon Shooting Brake.
Zdecydowanie więcej zmian zaszło we wnętrzu Arteona. Pojawiła się m.in. nowa kierownica z panelami dotykowymi zamiast standardowych przycisków. Do działania tych dotykowych płytek trzeba się przyzwyczaić. Szczególnie do uczucia wibracji po zatwierdzeniu danej funkcji.

Warto również dodać, że teraz nowe koło kierownicy jest pojemnościowe. Co to znaczy? A no to, że systemy bezpieczeństwa wykrywają, gdy kierowca nie trzyma rąk na kierownicy.

Nowy jest także panel klimatyzacji, który zastąpił klasyczne pokrętła. Jest intuicyjny, a obsługuje się go - podobnie zresztą, jak funkcje na kierownicy - przy pomocy panelu dotykowego.

  • Nowy Volkswagen Arteon Shooting Brake.
  • Nowy Volkswagen Arteon Shooting Brake.
Projektanci zmienili również nawiewy, boczki drzwi (pojawiła się ciekawa iluminacja świetlna) oraz cyfrowe zegary. Pojawiły się także nowe, wygodniejsze fotele w pierwszym rzędzie. Pozbyto się za to analogowego zegara nad ekranem multimedialnym.

Zmianą na lepsze jest nowy system audio marki Harman Kardon. Trzeba wyraźnie zaznaczyć, że nowe nagłośnienie brzmi zdecydowanie lepiej od opcjonalnych głośników marki Dynaudio z poprzedniego Arteona.

Trójmiejskie salony samochodowe


  • Nowy Volkswagen Arteon Shooting Brake.
  • Nowy Volkswagen Arteon Shooting Brake.
  • Nowy Volkswagen Arteon Shooting Brake.
  • Nowy Volkswagen Arteon Shooting Brake.
Najważniejsza różnica między Fastbackiem a Shooting Brake to wcale nie pojemność bagażnika (zaraz się zdziwicie), a wolna przestrzeń nad głowami pasażerów drugiego rzędu. Mocno opadająca linia dachu w standardowym Arteonie może doskwierać wyższym osobom. W kombi dach nad tylną kanapą jest poprowadzony wyżej o około 5 cm, co na pewno wpływa na komfort podróżnych. Przy okazji wspomnę także, że w drugim rzędzie nic się nie zmieniło - nadal jest bardzo dużo wolnej przestrzeni na nogi.

Wracamy do pojemności bagażnika, która w Arteonie Fastback wynosi 563 l. I teraz nastąpi zapowiadane zdziwienie, bo kufer Shooting Brake'a - do poziomu rolety - jest o... 2 l większy. Różnica niezauważalna. Po demontażu roletki pojemność bagażnika już po sam dach wynosi 595 l. Za przestrzenią bagażową kombi przemawia przede wszystkim możliwość przewożenia dłuższych i wyższych przedmiotów. Bagażnik jest po prostu bardziej foremny.

  • Nowy Volkswagen Arteon Shooting Brake.
  • Nowy Volkswagen Arteon Shooting Brake.
  • Nowy Volkswagen Arteon Shooting Brake.
Pod maską testowanego egzemplarza pracuje 2-litrowy silnik benzynowy TSI o mocy 272 KM i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostka współpracuje z 7-stopniową skrzynią DSG, a moment obrotowy przekazywany jest na wszystkie koła (4MOTION). Sprint do "setki" trwa 5,8 sekundy, natomiast prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Średnie spalanie podczas jazd testowych w cyklu mieszanym oscylowało w granicach 12,7 l paliwa na 100 km.

Jak jeździ odświeżony Arteon? Podobnie jak starsza wersja. Nie widzę różnicy. Kombi jest dynamiczne, ma bardzo dobrze zestrojone zawieszenie (regulowane w zależności od trybów jazdy), a do tego jest ciche. Głośno, i to wyraźnie, robi się wyłącznie w trybie "sport". Sztuczny dźwięk ma imitować brzmienie rasowego auta sportowego, ale zamiast przyjemnego dźwięku... w kabinie jest po prostu hałas.

  • Nowy Volkswagen Arteon Shooting Brake.
  • Nowy Volkswagen Arteon Shooting Brake.
  • Nowy Volkswagen Arteon Shooting Brake.
Cennik odświeżonego Arteona Shooting Brake startuje od kwoty 150 590 zł. Fastback jest tańszy o 6 tys. zł. Egzemplarz przeznaczony do jazd testowych posiada wersję wyposażenia Elegance i jest zdecydowanie droższy. Został wyceniony na kwotę 291 tys. zł.

Auto do jazd testowych użyczyła firma CityMotors Gdańsk.


  • Nowy Volkswagen Arteon Shooting Brake.
  • Nowy Volkswagen Arteon Shooting Brake.
  • Nowy Volkswagen Arteon Shooting Brake.

Miejsca

Opinie (122) 3 zablokowane

  • Foty

    Dramatyczne fotki..

    • 2 4

  • (5)

    To jest następca słynnego Pejtona? Czy coś pomiędzy Passatem a Pejtonem?

    • 7 5

    • Kochane normy UE (3)

      Coś pomiędzy. A w praktyce taki "budżetowy" Mercedes CLS/Audi A7/BMW Serii 8.
      Konkurencja to Kia Stinger, nie wiem czy jest coś jeszcze.

      Cena duża, ale polecam zerknąć inne marki. Wszystko poszło niestety w górę... Nie tylko Vw :/... Jeszcze kilka lat temu za 100k brutto szło kupić całkiem fajny rodzinny samochód. Teraz mamy albo gołego Golfa z przeciętnym silnikiem, albo całkiem wyposażonego Golfa z silnikiem wyłącznie na miasto.

      • 8 0

      • Tiguana jeszcze kupisz za 106 zdaje się

        od 3 lat nie zdrożał, kumpel wtedy kupował podstawę za 104

        • 1 1

      • Trzeba celować w inne marki

        zamiast golfa za 100k można kupić np Megane, i40, czy ceeda/proceeda. Świat poza VAGiem istnieje

        • 9 0

      • No właśnie mega wzrost cen

        A jak była sensowna Optima to wykosili z Europy i zostawili Stingera za 250k

        A takie wozidła jak Mazda 6 czy Peugeot 508 to 200k

        • 7 0

    • Chyba pytona.

      • 0 0

  • Duza.wersja siroco pozatym malutki.nagaznik

    • 2 0

  • Kiedy Audi A8 w kombi? (3)

    • 2 3

    • A były kiedyś plany...

      W Ingolstadt stoi Audi V8 Avant, z tego co pamiętam powstały dwa egzemplarze.

      • 1 0

    • Po co Ci ta informacja, jak i tak nie kupisz? (1)

      • 1 5

      • Lubię wiedzieć

        • 4 1

  • (2)

    Za 15 lat to będzie sprzedażowy hit na Kaszubach;) problem w tym, że wówczas to nie będą sprowadzane z DE egzemplarze, tylko będą po leasingowe szorty zajechane do granic.

    • 18 1

    • ze 20 myślę (1)

      tam prym dalej wiedzie bepiontko, a gawiedź zaczyna przesiadać się do pełnoletnich aszóstko.

      • 7 0

      • Karyny już ściągają gacie przez głowę jak podjedzie pod remize a6 z zapodanym popkiem albo "ona jest tu ze mną' hahaha

        • 8 0

  • Mmm... (2)

    Passat premium somsiad będzie zazdrościł jeszcze bardziej.

    • 7 1

    • Somsiad będzie zazdraszczał, jeśli już :D

      Ale to za jakieś 15 lat, gdy go kupisz od "niemieckiego lekarza na emeryturze, który tylko w niedzielę jeździł".

      • 4 0

    • Zwyczajowy tekst tych, którzy zazdroszczą sąsiadowi.

      • 2 1

  • NIe dla przeszacowanych tabletów na kołach

    gdzie są teraz jeszcze normalne auta z przyciskami i nie wysilonymi jednostkami? Ale rozumiem. To jak z rtv agd. 3 lata i na śmietnik.

    • 16 1

  • to taki troche drozszy passat dla troche zamozniejszych januszy?

    • 9 2

  • (2)

    Ostatnio zmieniałem auto i brałem pod uwagę Passata w kombi. Nie lubię osobiście VW ale 2.0 TDI 150KM zrobił na mnie bardzo dobre wrażenie. Mogło być pewnie jeszcze lepiej bo chciałem wersję 190KM, nie dogadałem się niestety co do ceny. Inna marka, uważana za premium, zaoferowała takie rabaty że nie było pola do dyskusji. Mimo wszystko przestałem się dziwić że niektórym VW pasuje.

    • 18 2

    • (1)

      dacia dokker to nie auto premium

      • 6 9

      • Takie komentarze piszą zwykle mietki co by się dały pokroić za dowolną Dacię ;>

        • 16 6

  • 2 litry różnicy między sedanem a kombi. Do tego ścięty dach - to na pewno kombi? Wg mnie to hatchback

    • 9 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Arteon i T-Roc to modele aut którego producenta?

 

Najczęściej czytane