• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Volkswagen Caddy - typ wszechstronny

Bawo
24 marca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 

Caddy obraziłby się gdyby ktoś nazwał go tylko pojazdem użytkowym.


Model Caddy zrodził się z potrzeby zaoferowania klienteli lekkiego, praktycznego samochodu dostawczego pozycjonowanego niżej niż Transporter. Wszystkie jego cztery generacje diametralnie się od siebie różniły. Początki nie były trudne, wspomniana nazwa handlowa najpierw wykorzystana została przy pickupie na bazie Golfa pierwszej generacji. Kolejne Caddy było już niewielkim furgonem na bazie Polo. Dopiero dwie ostatnie generacje wykorzystały koneksje i technologie z Tourana.



W zeszłym roku w Poznaniu pokazano aktualną generacje Caddy. Różni się od poprzednika bardziej lifestyle'owym charakterem. Prezentacja odbyła się w stolicy Wielkopolski, ponieważ Caddy to polski produkt. W dodatku to samochód niezwykle popularny i świetnie się sprzedający. Otrzymana do testów wersja z pewnością nie jest przeznaczona do przewożenia towarów.

Volkswagen Caddy Volkswagen Caddy
Caddy, oprócz furgonu, jest również oferowany w szeregu konfiguracji osobowych. Nadwozie zdradza techniczne zapożyczenia z innych modeli koncernu VAG, co można zauważyć zupełnie innymi liniami stylistycznymi aż do środkowego, bocznego słupka. Przód samochodu jest nowoczesny i może się podobać, na nowo stylizowane reflektory zdradzają aktualną linię stylistyczną Volkswagena. Wersja testowana wzbogacona została w aluminiowe relingi i bardzo efektowne, 17-calowe Alu-felgi w kolorze nadwozia. Sam prześwit samochodu również jest zwiększony i bardzo blisko mu do crossoverów. Całość jest stylistycznie spójna i naprawdę może się podobać. W końcu mamy tu do czynienia z limitowaną odmianą "Generation Four", która dostępna jest tylko w trzech specjalnych lakierach.

Czytaj także: Rodzinne furgonetki - Partner czy Caddy?

Wnętrze to typowa szkoła Volkswagena. Materiały wykończeniowe więcej niż dobre, wszystko solidnie zamontowane i na swoim miejscu - obsługa jest intuicyjna. Motywem przewodnim kokpitu jest listwa w kolorze nadwozia, która rozwesela dość zachowawczy w stylu kokpit, choć niektórym może przypominać lakier do paznokci. Duży ekran zdradza dostęp do wielu przydatnych funkcji: nawigacja satelitarna, asystent parkowania z kamerą czy rozbudowany system audio. Przed kierowcą znajdziemy czytelne zegary i niewielki ekran komputera pokładowego. Kierownica jest przyjemna w dotyku, wyposażona została w szereg przycisków - sportowy smaczek? Wieniec jest "podcięty" na dole. Fotele twarde, wygodne, z przystępną manualną regulacją w wielu płaszczyznach. Tapicerka - ciemna, ale wygląda na bardzo wytrzymałą.

Volkswagen Caddy Volkswagen Caddy
Prawie sportowe doznania dostarcza Caddiemu 150-konny motor z rodziny TDi. Dzięki 6-biegowemu "manualowi" kierowca w czasie jazdy ma co robić, ale nie sposób odmówić dynamiki jednostce: blisko 200 km/h prędkości maksymalnej i sprint do "setki" poniżej 10 sekund to dobre wyniki, idą w parze z ekonomią. Spalanie na poziomie 6 litrów ON na 100 km to przy tych gabarytach dobra wiadomość. Auto bardzo dobrze przyśpiesza, gdyż turbina momentalnie przekazuje potrzebną moc do wprawienia w ruch sporego samochodu. Minusem jest niestety dość głośna praca silnika, czego przyczyny również warto szukać w wyciszeniu samego Caddiego. Tu jeszcze do poziomu "osobówek" troszkę brakuje.

Volkswagen - tutaj kupisz

Większy prześwit oraz zastosowanie na tylnej osi resorów piórowych odbiło się na komforcie prowadzenia. Przy niewielkich prędkościach samochód jest pewny i prowadzi się nienagannie. Jednakże nerwowe reakcje kierownicą sprawiają, że tył czasem zachowuje się nerwowo i z pomocą przychodzi system kontroli trakcji. Wyposażenie testowanego egzemplarza obejmowało manualną klimatyzację, podgrzewane przednie fotele, centralny zamek, elektryczne szyby oraz centrum multimedialne. Nie zapomniano o klimatyzowanym schowku przed pasażerem - jednym słowem: dobry przyjaciel dalekich podróży.

Największy atut samochodu to jego funkcjonalność: składając tylną kanapę, bagażnik kombi można powiększyć do imponujących 3 m3, co odpowiada w praktyce ładowni, jaką mają do dyspozycji nabywcy furgonu Caddy. Można przewieźć naprawdę dużo i pociągnąć przyczepę z hamulcem o masie do 1,3 t. Co więcej, nie straszą pasażerów jakieś połacie metalowej blachy, a całość sprawia wrażenie "prawie" poziomu minivanów. Prawie, bo rodowód "dostawczy" odczujemy jedynie w układzie jezdnym oraz w wyciszeniu.

Dobry, dynamiczny silnik TDi, który niewiele pali plus dodatkowo wyposażenie więcej niż dobre, a przy tym dość prosty, nieskomplikowany i bardzo funkcjonalny samochód z emblematem VW za 88 tys. zł.

  • Volkswagen Caddy
  • Volkswagen Caddy
  • Volkswagen Caddy
  • Volkswagen Caddy
  • Volkswagen Caddy
  • Volkswagen Caddy
  • Volkswagen Caddy
  • Volkswagen Caddy
  • Volkswagen Caddy
  • Volkswagen Caddy
  • Volkswagen Caddy
  • Volkswagen Caddy
  • Volkswagen Caddy
  • Volkswagen Caddy
  • Volkswagen Caddy
  • Volkswagen Caddy
Samochód do testów udostępniony przez Volkswagen Polska
Bawo

Opinie (50)

  • VW Caddy strasznie dużo pali, dla wersji 1,6 TDI wyszło ponad 8L ropy ŚREDNIEGO

    spalanie 6L ropy to chyba w labolatorium, po włączeniu wszystkich "hacków" od VW
    na austaradzie jadąc non stop 140 km/h do Włocławka wyszło mi 12 L/100. Za wersję 2,0 silnika chcieli aż 8000 pln więcej! No i głośno w środku. A do tego - mam oszukujący na zanieczyszczeniu silnik, VW chce go nam naprawić, ale po naprawie ma miećł mniejszą moc i jeszcze więcej palił. Nie polecam! 6L na 100 to oszustwo!

    • 4 1

  • (3)

    VW
    Nudny, brzydki samochód niewarty swojej ceny wybierany przez zakompleksionych ludzi.
    Na szczęście jest honda.

    • 6 1

    • (1)

      Zapewne masz ba myśli ten przepiękny model Element ?

      • 0 1

      • Nawet jeśli według ciebie jest brzydki to z pewnością się nie sypie jak ten niemiecki szajs.

        • 2 1

    • Szczególnie Honda Van

      • 1 0

  • Fatalna dykcja mówiącego !

    Poza tym chyba czyta z kartki. Sztywno, niewyraźnie - tragedia ! Ile ma lat ? 12 ?

    • 5 0

  • Tragedia film

    Artykuł z tego najlepszy. Lektor pierdoła a to co czytał (bo czytał katalog VW) to jakaś porażka. Trójmiasto.pl ogarnij się!

    • 0 0

  • Na zdjęciach spoko

    ... a na żywo tragedia. Brzydal niemiłosierny.

    • 0 0

  • 17 calowe alufelgi w samochodzie użytkowym.

    Wprost idealne na polskie drogi.

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC (1 opinia)

(1 opinia)
30 zł
zawody / wyścigi

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

Ecoboost to silniki produkowane przez:

 

Najczęściej czytane