• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Volkswagen Caddy - typ wszechstronny

Bawo
24 marca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 

Caddy obraziłby się gdyby ktoś nazwał go tylko pojazdem użytkowym.


Model Caddy zrodził się z potrzeby zaoferowania klienteli lekkiego, praktycznego samochodu dostawczego pozycjonowanego niżej niż Transporter. Wszystkie jego cztery generacje diametralnie się od siebie różniły. Początki nie były trudne, wspomniana nazwa handlowa najpierw wykorzystana została przy pickupie na bazie Golfa pierwszej generacji. Kolejne Caddy było już niewielkim furgonem na bazie Polo. Dopiero dwie ostatnie generacje wykorzystały koneksje i technologie z Tourana.



W zeszłym roku w Poznaniu pokazano aktualną generacje Caddy. Różni się od poprzednika bardziej lifestyle'owym charakterem. Prezentacja odbyła się w stolicy Wielkopolski, ponieważ Caddy to polski produkt. W dodatku to samochód niezwykle popularny i świetnie się sprzedający. Otrzymana do testów wersja z pewnością nie jest przeznaczona do przewożenia towarów.

Volkswagen Caddy Volkswagen Caddy
Caddy, oprócz furgonu, jest również oferowany w szeregu konfiguracji osobowych. Nadwozie zdradza techniczne zapożyczenia z innych modeli koncernu VAG, co można zauważyć zupełnie innymi liniami stylistycznymi aż do środkowego, bocznego słupka. Przód samochodu jest nowoczesny i może się podobać, na nowo stylizowane reflektory zdradzają aktualną linię stylistyczną Volkswagena. Wersja testowana wzbogacona została w aluminiowe relingi i bardzo efektowne, 17-calowe Alu-felgi w kolorze nadwozia. Sam prześwit samochodu również jest zwiększony i bardzo blisko mu do crossoverów. Całość jest stylistycznie spójna i naprawdę może się podobać. W końcu mamy tu do czynienia z limitowaną odmianą "Generation Four", która dostępna jest tylko w trzech specjalnych lakierach.

Czytaj także: Rodzinne furgonetki - Partner czy Caddy?

Wnętrze to typowa szkoła Volkswagena. Materiały wykończeniowe więcej niż dobre, wszystko solidnie zamontowane i na swoim miejscu - obsługa jest intuicyjna. Motywem przewodnim kokpitu jest listwa w kolorze nadwozia, która rozwesela dość zachowawczy w stylu kokpit, choć niektórym może przypominać lakier do paznokci. Duży ekran zdradza dostęp do wielu przydatnych funkcji: nawigacja satelitarna, asystent parkowania z kamerą czy rozbudowany system audio. Przed kierowcą znajdziemy czytelne zegary i niewielki ekran komputera pokładowego. Kierownica jest przyjemna w dotyku, wyposażona została w szereg przycisków - sportowy smaczek? Wieniec jest "podcięty" na dole. Fotele twarde, wygodne, z przystępną manualną regulacją w wielu płaszczyznach. Tapicerka - ciemna, ale wygląda na bardzo wytrzymałą.

Volkswagen Caddy Volkswagen Caddy
Prawie sportowe doznania dostarcza Caddiemu 150-konny motor z rodziny TDi. Dzięki 6-biegowemu "manualowi" kierowca w czasie jazdy ma co robić, ale nie sposób odmówić dynamiki jednostce: blisko 200 km/h prędkości maksymalnej i sprint do "setki" poniżej 10 sekund to dobre wyniki, idą w parze z ekonomią. Spalanie na poziomie 6 litrów ON na 100 km to przy tych gabarytach dobra wiadomość. Auto bardzo dobrze przyśpiesza, gdyż turbina momentalnie przekazuje potrzebną moc do wprawienia w ruch sporego samochodu. Minusem jest niestety dość głośna praca silnika, czego przyczyny również warto szukać w wyciszeniu samego Caddiego. Tu jeszcze do poziomu "osobówek" troszkę brakuje.

Volkswagen - tutaj kupisz

Większy prześwit oraz zastosowanie na tylnej osi resorów piórowych odbiło się na komforcie prowadzenia. Przy niewielkich prędkościach samochód jest pewny i prowadzi się nienagannie. Jednakże nerwowe reakcje kierownicą sprawiają, że tył czasem zachowuje się nerwowo i z pomocą przychodzi system kontroli trakcji. Wyposażenie testowanego egzemplarza obejmowało manualną klimatyzację, podgrzewane przednie fotele, centralny zamek, elektryczne szyby oraz centrum multimedialne. Nie zapomniano o klimatyzowanym schowku przed pasażerem - jednym słowem: dobry przyjaciel dalekich podróży.

Największy atut samochodu to jego funkcjonalność: składając tylną kanapę, bagażnik kombi można powiększyć do imponujących 3 m3, co odpowiada w praktyce ładowni, jaką mają do dyspozycji nabywcy furgonu Caddy. Można przewieźć naprawdę dużo i pociągnąć przyczepę z hamulcem o masie do 1,3 t. Co więcej, nie straszą pasażerów jakieś połacie metalowej blachy, a całość sprawia wrażenie "prawie" poziomu minivanów. Prawie, bo rodowód "dostawczy" odczujemy jedynie w układzie jezdnym oraz w wyciszeniu.

Dobry, dynamiczny silnik TDi, który niewiele pali plus dodatkowo wyposażenie więcej niż dobre, a przy tym dość prosty, nieskomplikowany i bardzo funkcjonalny samochód z emblematem VW za 88 tys. zł.

  • Volkswagen Caddy
  • Volkswagen Caddy
  • Volkswagen Caddy
  • Volkswagen Caddy
  • Volkswagen Caddy
  • Volkswagen Caddy
  • Volkswagen Caddy
  • Volkswagen Caddy
  • Volkswagen Caddy
  • Volkswagen Caddy
  • Volkswagen Caddy
  • Volkswagen Caddy
  • Volkswagen Caddy
  • Volkswagen Caddy
  • Volkswagen Caddy
  • Volkswagen Caddy
Samochód do testów udostępniony przez Volkswagen Polska
Bawo

Opinie (50)

  • (2)

    to jest wciąż niestety dostawczak, auto na pewno funkcjonalne ale mało wygodne, jest raczej głośne a zawieszenie wytrzęsie z kieszeni wszystkie drobne, plusem jest niezawodność; jak ktoś spodziewa się wygody podróżowania jak w minivanie to się mocno rozczaruje,

    podobna mi się pomysł VW na odmładzanie tego auta, to już trzeci lifting samochodu, który jest produkowany od 2003 roku a oni twierdzą, że to nowe auto, z drugiej strony po co zmieniać sprawdzoną konstrukcję a jeżeli ludzie chcą go kupować to czemu nie, dla mnie stanowczo zbyt drogi za to co oferuje

    • 9 10

    • (1)

      Niezawodność w VW to ew. brak małych usterek, tzw. d*pereli. Cała reszta jak u konkurencji.
      Ciekawe czy Caddy to dalej taczka?

      • 2 0

      • ja swojego nie katowałem więc nie miałem żadnych awarii, czy to taczka? ja bym już kolejnego nie chciał, ze względu na wygodę podróżowania właśnie

        • 1 0

  • wszystko ze stajni wieswagena daje emopcje jak na rybach :D (3)

    auta dla januszy bez pojęcia

    • 19 9

    • a ty czym "śmigasz"? Ferrari, Lambo, Jag, TVR, Mustang czy Sloaris, a może Tata?! (2)

      • 6 4

      • (1)

        129

        • 3 4

        • HardTop?

          • 2 3

  • Samochód dla janusza lewego pasa trojmiejskiej obwodnicy. (6)

    Na rej. GDA GKA GST GWE GA

    • 22 31

    • (3)

      i dla GPU, GKS, GSP no i najważniejsze: królowie szos, mistrzowie, samce alfa i omega w swoich alfach i omegach, nie doścignione wzorce męskości, w swoich furach, na najpiękniejszych rejestracjach na świecie GD I GA!!! Reszta województwa, nie godni są korzystać z tego samego asfaltu! Co tam, reszta świata nie godna jest tej szlachty na drodze! To ONI! PRAWDZIWI TWARDZIELE, PRAWDZIWI ZWYCIĘZCY! CHYLIMY CZOŁA!

      PLEBS.

      P.S. Co takie bambry mają pod czaszką... zdumiewa mnie to...

      • 11 4

      • WPR (1)

        Najpiękniejsza rejestracja na świecie to WPR ;)

        • 7 1

        • WWL

          • 2 0

      • najpiękniejsze jak wraz ze zmianą powiatu/miasta tracisz, wzgl. zyskujesz umiejętności...

        Już za samo zamieszkanie w GD czy GA prawo jazdy powinni wydawać... ;)

        • 4 2

    • a jakie literki jeszcze znasz, te swoje bartoszyckie?!

      • 11 1

    • GD GSP

      • 7 5

  • Po co co chwilę o caddym?

    Niedawno był artykuł przecież Caddy vs Partner.

    • 4 0

  • (1)

    badziew jak każde wszystko ze stajni wieśwagena

    • 12 7

    • nie wszystko !

      na rynku południowoamerykańskim prawie nie ma szajsu

      • 0 0

  • (1)

    bardzo dobry samochodów, bo montowany Polsce :-)

    • 8 5

    • Dobrze zaczales, ale po dwoch wyrazach zapomniales o czym piszesz.
      Gratuluje

      • 3 2

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Co roku na terenie Trójmiasta odbywają się Górskie Samochodowe Mistrzostwa Polski. Jak nazywa się to wydarzenie?

 

Najczęściej czytane