• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Volvo S60 nie straszy pieszych

oprac. Mart
10 marca 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Nowe Volvo S60 ma chronić i minimalizować skutki zderzenia samochodu z pieszym. Nowe Volvo S60 ma chronić i minimalizować skutki zderzenia samochodu z pieszym.

To rozwiązanie Volvo reklamuje jako przełomowe. Nowe Volvo S60 ma zadbać nie tylko o bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów pojazdu, ale także o... pieszych. Już latem bieżącego na roku na drogi Europy wyjadą pierwsze egzemplarze nowego S60 wyposażone w układ Pedestrian Detection.



O bezpieczeństwo pieszych ma zadbać układ Pedestrian Detection. O bezpieczeństwo pieszych ma zadbać układ Pedestrian Detection.
Co to takiego? Układ Pedestrian Detection wykrywa pieszych mogących wtargnąć na drogę przed samochodem, ostrzegając kierowcę i w razie konieczności autonomicznie uruchamiając hamulce z pełną silą hamowania. Jest to pierwsze tego typu rozwiązanie na rynku motoryzacyjnym. W sytuacji kryzysowej układ ostrzega kierowcę poprzez migający sygnał świetlny pojawiający się przed nim na szybie czołowej oraz poprzez sygnał akustyczny, równocześnie układ hamulcowy zostaje przygotowany do zadziałania i nagłego uruchomienia hamulców z pełną siłą.

Układ Pedestrain Detection jest częścią układu Collision Mitiagtion Support z funkcją automatycznego hamowania i pozwala na uniknięcie uderzenia w pieszego przy prędkościach do 35 km/h, w przypadku gdy kierowca nie zareaguje. Przy wyższych prędkościach głównym celem jest maksymalne zmniejszenie prędkości uderzenia w pieszego. Uderzenie w pieszego z mniejszą prędkością oznacza znaczącą redukcję poważnych obrażeń u pieszego. Np. jeżeli w wyniku działania układu Pedestrian Detection prędkość zostanie zmniejszona z 50 km/h do 25 km/h ryzyko śmiertelnych obrażeń pieszego spada o ponad 20 proc., a w pewnych przypadkach nawet o 85 proc..

Nowe Volvo S60 będzie produkowane w fabryce Volvo Cars w belgijskiej Gandawie. Pierwsze egzemplarze zostaną dostarczone nabywcom latem. Wielkość sprzedaży nowego Volvo S60 wyniesie docelowo 90 tys. egzemplarzy.

W momencie wprowadzenia samochodu do sprzedaży S60 będzie oferowane z czterema typami jednostek napędowych: dwoma silnikami benzynowymi o pojemności 3,0 litra i 2,0 litra i mocy 304 KM i 203 KM, a także dwoma jednostkami wysokoprężnymi o pojemności 2,4 litra i 2,0 litra i mocy 205 KM i 163 KM.

W pierwszym roku produkcji gama silników zostanie uzupełniona o kolejne trzy jednostki benzynowe i jedną wysokoprężną. Pojemność skokowa benzynowych jednostek napędowych to 2,0 litra oraz 1,6 litra. Gama silników wysokoprężnych zostanie uzupełniona o jednostkę DRIVe, o pojemności skokowej 1,6 litra, mocy 115 KM i średnim zużyciu paliwa na poziomie 4,3 l/100 km.

Do polskich salonów auto trafi w III kwartale roku.
oprac. Mart

Opinie (29) 4 zablokowane

  • (1)

    bez sensu... jeszcze taki lepek z tego volvo zacznie szalec to i tak pieszy nie ma szans. zmienic kierowcow a nie samochody!

    • 10 8

    • zmieniać należy i jedno i drugie, z tym, że zmiana mentalności kierowców to chyba zadanie niemożliwe do wykonania.

      • 3 1

  • Pederastian detection? (2)

    W Szwecji będzie się zatrzymywał co minutę. A w Holandii nie pojedzie w ogóle.

    • 36 1

    • byłeś widziałeś, czy kolega kolegi na muzyce w gimnazjum opowiadał?!

      • 1 7

    • ta a do Polski nie wjedzie wcale

      • 1 0

  • elektronika (7)

    to tylko elektronika ma prawo do błędów
    co jak zahamuje mocniej niż powinno i wywoła kolizje przez auto jadące za nami?

    • 8 5

    • Już Ci mówię: Będzie naprawa szkody z OC auta jadącego za nim.

      • 12 0

    • to raczej czlowiek sie myli a nie wielki elektronik

      • 3 2

    • to masz problem! (3)

      trzeba zachowywać taką odległość od poprzedzającego pojazdu żeby w razie jego hamowania nie najechać na jego tył-proste!

      • 12 0

      • (2)

        no, jasne, a co jeśli 40 metrów za Tobą jedzie załadowany TIR którego droga hamowania jest wielokrotnie dłuższa? a co jeśli system się pomyli i zacznie gwałtownie hamować w momencie np. wyprzedzania tira na krajówce? ostrzeganie - tak, wyręczanie kierowcy w hamowaniu - nie.

        • 6 0

        • miałem napisać: wyręczanie kierowcy w myśleniu i hamowaniu - nie.

          • 0 0

        • +10 ptk za myslenie :D

          czyli wg. Ciebie lepiej rozjechać pieszego...

          • 0 0

    • no to wtedy...

      Volvo ogłosi akcję serwisową. Jak inne marki.

      • 4 0

  • Popsuje się....

    Znając jakość samochodów VOLVO - popsuje się szybko, a naprawa będzie kosztowała masę pieniędzy. A serwis Volvo bedzie tylko zacieral rece...

    • 3 10

  • Znając marudy to będą marudzić pomimo że nigdy nie jechali opisywanym autem

    Dziadku dobre były te cukierki?
    Oj dobre dobre
    A jadł dziadek te cukierki?
    No nie

    • 11 1

  • Prawda jest taka że nie psują się tylko wolkswageny od niemca lekarza emeryta które były drugim autem w domu i mają przejechane (2)

    179000kkm ale jak na diesla to niewiela tym bardziej że do "końca" były serwisowane i są bezwypadkowe a do tego mają tylko Garażowany Bezwypadkowy Pierwszy właściciel wpisy w książce do końca po kobiecie po dziadku lekarzu drugie auto w rodzinie nie palone :-) 93000kkm lub 179000kkm wystawiam jako niesprawny bo był naprawiany po stłuczce na parkingu w przód wjechała ciężarówka :-) 2007r jeszcze na gwarancji

    • 13 2

    • (1)

      93000kkm? znaczy się 93 miliony kilometrów?

      • 0 0

      • Tak nie mylisz się to znaczy 93000x10^3

        "niemcy" sprzedają naiwnym polakom samochody które mają milion kilometrów a polacy je łykają po podrasowaniu przez rodzimych cwaniaczków. Szczególnie odradzam auta z elblaga i z gdańskich autokomisów

        • 1 0

  • pedestrian detection

    podoba mi się pomysł ostrzegania, natomiast automatyczne włączanie hamulców to poroniony pomysł. decyzję powinien podejmować kierowca. system nie zna intencji kierowcy, może się też pomylić w detekcji pieszego, a gwałtowne hamowanie może być tragiczne w skutkach.

    • 2 1

  • gorzej jak z tyłu będzie rozpędzona 40 tonowa ciężarówka

    a przed nasze s60 wyskoczy nam pies czy kot :/

    • 8 1

  • Volvo które zbankrutowało wymysla coraz głupsze pomysły

    wcale sie niedziwie ze firma przynosi rocznie kilkaset milinów straty!! Pogrązyła nawet Forda!!

    • 2 4

  • jest biurokracja i biurokratyzacja...

    jest elektronika i... przesada. ABS, ESP super, ale jakoś nie czułbym się komfortowo mając świadomość, że to nie ja kontroluję pedał hamulca. :P

    • 5 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest borygo?

 

Najczęściej czytane