• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Volvo XC90. Witamy w segmencie premium

BawoMart
11 czerwca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 

Volvo XC90. Faworyt w klasie luksusowych SUV-ów? Nie uniknie porównań do nowego Audi Q7.


Na tym modelu spoczywa wielka odpowiedzialność, bo wyznacza on kształt wszystkich przyszłych modeli marki. Pierwsze wrażenie ze spotkaniem z Volvo XC90 drugiej generacji? Witamy w segmencie premium.



Jego poprzednik był najdłużej produkowanym suvem w historii. Volvo XC90 trwało na rynku 12 lat. Z następcą flagowego suva Volvo wiązano duże nadzieje, a oczekiwanie na niego rozbudzało apetyty, podkręcało emocje i rodziło spekulacje, jak nobliwa szwedzka marka pod chińskim zarządem poradzi sobie z projektem w tym niezwykle ważnym segmencie rynku.

W Volvo XC90 zainwestowano astronomiczną sumę 11 miliardów dolarów. To jednak koszt nie tylko samego XC90. W ciągu prawdopodobnie najbliższych czterech lat Volvo wymieni całą paletę modeli. Punktem wyjścia dla tych zmian jest m.in. nowa płyta podłogowa nazywana SPA czyli "Scalable Product Architecture", co oznacza mniej więcej "rozwojową strukturę produktu". To niej powstaną kolejne generacje "czterdziestek", "sześćdziesiątek" czy "dziewięćdziesiątek".

Tak duży nakład sił i środków powinien więc skutkować perfekcyjnym efektem. Wizualnie nowe XC90 nie ma prawie żadnych cech wspólnych z poprzednikiem, z wyjątkiem podobnej, wygiętej linii tylnych świateł. Nowe jest nawet logo marki na przednim grillu. Za mocnym i reprezentacyjnie wyglądającym przodem rozciąga się karoseria całkiem słusznych gabarytów, jednak samochód nie sprawia wrażenia ciężkiego, mimo iż ma większy rozstaw osi i jest kilkanaście centymetrów dłuższy od poprzednika.

  • Volvo XC 90
  • Volvo XC 90
  • Volvo XC 90
  • Volvo XC 90
  • Volvo XC 90
  • Volvo XC 90
  • Volvo XC 90
  • Volvo XC 90
  • Volvo XC 90
  • Volvo XC 90
  • Volvo XC 90
  • Volvo XC 90
  • Volvo XC 90
  • Volvo XC 90


Przy wsiadaniu i wysiadaniu z auta warto uważać na nogawki z powodu nieco wystających progów. W deszczowe dni plamy na spodniach gwarantowane. Wnętrze? Prezentuje się znakomicie. Volvo do tej pory traktowane jak pretendend do segmentu premium teraz śmiało może stawać obok Range Rovera, Mercedesa, Audi czy BMW. Miękkie tworzywa, skóra, prawdziwe drewno i aluminium dają poczucie luksusu. Stawiające na minimalizm Volvo tym razem także nie dało się ponieść barokowemu przepychowi i w kabinie mamy do czynienie z z subtelną elegancją.

Olbrzymia ilość miejsca i komfortowe, skórzane fotele z szerokim zakresem regulacji to w samochodzie tej klasy "oczywista oczywistość". Podobnie jak klimatyzacja regulowana osobno dla każdego rzędu foteli. Wśród dodatków warto zwrócić uwagę na opcjonalny sprzęt audio Bowers&Wilkins. Wymaga dopłaty 14 310 zł, ale warto. Jakość dźwięków pieści ucho. Nawet najbardziej ortodoksyjni audiofile powinni być zadowoleni. Centralnym punktem konsoli środkowej jest 12-calowy wyświetlacz za pomocą którego kontrolujemy prawie wszystkie funkcje pojazdu. Od tabletu różni się praktycznie tylko tym, że nie możemy go zabrać ze sobą.

Po przekręceniu eleganckiego pokrętła do pozycji "start" wprawne ucho zarówno kierowcy jak i osoby stojącej obok pojazdu od razu wychwyci klekot czterocylindrowego diesla. To (podobnie jak 97 proc. wszystkich elementów w Volvo) całkowicie nowa konstrukcja. Dwulitrowa jednostka o mocy 225 KM brzmi nieco surowo. W połączeniu z ośmiobiegową skrzynią jest jednak bardzo dynamiczna i sprawie rozpędza potężnego suva.

Zawieszenie XC90 zaprojektowano pod kątem komfortu kierowcy i pasażerów. Flagowiec Volvo prowadzi się stabilnie i przewidywalnie. Wyjątkowo pewnie czuje się także w zakrętach. Nawet ich szybkie pokonywanie nie powoduje wychylania się nadwozia.

XC90 z dwulitrowym dieslem i napędem na obie osie będzie najprawdopodobniej najchętniej wybieraną wersją wśród polskich klientów. Cena? 245 tysięcy złotych za wersję Kinetic. Napęd na przednią oś kosztuje 15 tysięcy mniej. W salonie trójmiejskiego przedstawiciela Volvo, firmie Drywa pierwsze salonowe egzemplarze XC90 mają pojawić się w przyszłym tygodniu.

Tegoroczne lato i jesień należeć będzie właśnie do wielkich, luksusowych suvów. Trójmiejski przedstawiciel Audi zaprasza już na jazdy nowym Audi Q7, a na jesień szykuje się premiera nowego Mercedesa GLE.
BawoMart

Miejsca

Opinie (68) 6 zablokowanych

  • Nie przepadam za autami tego segmentu

    Ale miło, że Volvo wraca małymi krokami do kanciastej sylwetki, rezygnując z nijakich obłości. Takie mam wrażenie patrząc na ten model.

    • 1 1

  • O znawcy....

    Dla znawców mogę podesłać fotki, jak wyglądało zeszłoroczne XC60 po rozjechaniu słupa i zatrzymaniu się na slupie sygnalizacji + przyjęcie uderzenia z boku od jakiegoś seacika śmiesznego, którego nawet Mirki już nie wyklepią.
    Volvo to nadal jeden z liderów w kwestii bezpieczeńśtwa, co z tego że chińskie, WSZYSTKO NIEMAL LECI Z CHIN, kwestia jest taka, że ile zapłacisz tyle dostaniesz.
    Fakt, 2 litry pod maską to kpina. Przód jest obleśny.
    Ale XC90 to auto dla ułożonego 50latka z klasą, na co dzień po zakupy i na spotkania biznesowe, eleganckie, solidne, z dużą ilością gadżetów :)

    • 6 1

  • Chciałbym takiego

    Robi wrażenie. Chciałbym takiego ale nie zarabiam nawet 6 tys. ;( i niestać mnie na takiego. Panią Bieńkowską pewnie stać.

    • 7 2

  • jak premium, to nie przy tym samolocie ...

    • 5 1

  • co teraz wszyscy z tymi wielkimi grillami

    jak tania podróbka z chin.Chociażby też nowe Mondeo,poprzednia wersja całkiem przyjemna a nowa z tym paskudnym grillem wygląda jak z d..y.
    Pseudoprojektanci ogarnijcie się wreszcie ,bo auta są coraz brzydsze(i to nie tylko moja subiektywna opinia)

    • 4 3

  • tą volvą

    da się w teren wjechać?

    • 1 4

  • Miałem stare xc90 i ten dźwięk był bezcenny, jaka muza - super.

    • 10 2

  • Stare kanty były fajne, te suvy i kabrio jakieś nijakie.

    • 15 1

  • Kpina

    Ten samochód to kpina z motoryzacji.

    • 9 38

  • Jak ktoś chce się polansować w tym aucie to niestety lipa.

    Najpopularniejsze auto nawet wśród robotników pracujących w Skandynawii i lipa. Tylko w starych serialach tym autem poruszają się lekarze.

    • 17 39

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC (1 opinia)

(1 opinia)
30 zł
zawody / wyścigi

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

CityMotors to trójmiejski przedstawiciel marki:

 

Najczęściej czytane