• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Volvo XC90. Witamy w segmencie premium

BawoMart
11 czerwca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 

Volvo XC90. Faworyt w klasie luksusowych SUV-ów? Nie uniknie porównań do nowego Audi Q7.


Na tym modelu spoczywa wielka odpowiedzialność, bo wyznacza on kształt wszystkich przyszłych modeli marki. Pierwsze wrażenie ze spotkaniem z Volvo XC90 drugiej generacji? Witamy w segmencie premium.



Jego poprzednik był najdłużej produkowanym suvem w historii. Volvo XC90 trwało na rynku 12 lat. Z następcą flagowego suva Volvo wiązano duże nadzieje, a oczekiwanie na niego rozbudzało apetyty, podkręcało emocje i rodziło spekulacje, jak nobliwa szwedzka marka pod chińskim zarządem poradzi sobie z projektem w tym niezwykle ważnym segmencie rynku.

W Volvo XC90 zainwestowano astronomiczną sumę 11 miliardów dolarów. To jednak koszt nie tylko samego XC90. W ciągu prawdopodobnie najbliższych czterech lat Volvo wymieni całą paletę modeli. Punktem wyjścia dla tych zmian jest m.in. nowa płyta podłogowa nazywana SPA czyli "Scalable Product Architecture", co oznacza mniej więcej "rozwojową strukturę produktu". To niej powstaną kolejne generacje "czterdziestek", "sześćdziesiątek" czy "dziewięćdziesiątek".

Tak duży nakład sił i środków powinien więc skutkować perfekcyjnym efektem. Wizualnie nowe XC90 nie ma prawie żadnych cech wspólnych z poprzednikiem, z wyjątkiem podobnej, wygiętej linii tylnych świateł. Nowe jest nawet logo marki na przednim grillu. Za mocnym i reprezentacyjnie wyglądającym przodem rozciąga się karoseria całkiem słusznych gabarytów, jednak samochód nie sprawia wrażenia ciężkiego, mimo iż ma większy rozstaw osi i jest kilkanaście centymetrów dłuższy od poprzednika.

  • Volvo XC 90
  • Volvo XC 90
  • Volvo XC 90
  • Volvo XC 90
  • Volvo XC 90
  • Volvo XC 90
  • Volvo XC 90
  • Volvo XC 90
  • Volvo XC 90
  • Volvo XC 90
  • Volvo XC 90
  • Volvo XC 90
  • Volvo XC 90
  • Volvo XC 90


Przy wsiadaniu i wysiadaniu z auta warto uważać na nogawki z powodu nieco wystających progów. W deszczowe dni plamy na spodniach gwarantowane. Wnętrze? Prezentuje się znakomicie. Volvo do tej pory traktowane jak pretendend do segmentu premium teraz śmiało może stawać obok Range Rovera, Mercedesa, Audi czy BMW. Miękkie tworzywa, skóra, prawdziwe drewno i aluminium dają poczucie luksusu. Stawiające na minimalizm Volvo tym razem także nie dało się ponieść barokowemu przepychowi i w kabinie mamy do czynienie z z subtelną elegancją.

Olbrzymia ilość miejsca i komfortowe, skórzane fotele z szerokim zakresem regulacji to w samochodzie tej klasy "oczywista oczywistość". Podobnie jak klimatyzacja regulowana osobno dla każdego rzędu foteli. Wśród dodatków warto zwrócić uwagę na opcjonalny sprzęt audio Bowers&Wilkins. Wymaga dopłaty 14 310 zł, ale warto. Jakość dźwięków pieści ucho. Nawet najbardziej ortodoksyjni audiofile powinni być zadowoleni. Centralnym punktem konsoli środkowej jest 12-calowy wyświetlacz za pomocą którego kontrolujemy prawie wszystkie funkcje pojazdu. Od tabletu różni się praktycznie tylko tym, że nie możemy go zabrać ze sobą.

Po przekręceniu eleganckiego pokrętła do pozycji "start" wprawne ucho zarówno kierowcy jak i osoby stojącej obok pojazdu od razu wychwyci klekot czterocylindrowego diesla. To (podobnie jak 97 proc. wszystkich elementów w Volvo) całkowicie nowa konstrukcja. Dwulitrowa jednostka o mocy 225 KM brzmi nieco surowo. W połączeniu z ośmiobiegową skrzynią jest jednak bardzo dynamiczna i sprawie rozpędza potężnego suva.

Zawieszenie XC90 zaprojektowano pod kątem komfortu kierowcy i pasażerów. Flagowiec Volvo prowadzi się stabilnie i przewidywalnie. Wyjątkowo pewnie czuje się także w zakrętach. Nawet ich szybkie pokonywanie nie powoduje wychylania się nadwozia.

XC90 z dwulitrowym dieslem i napędem na obie osie będzie najprawdopodobniej najchętniej wybieraną wersją wśród polskich klientów. Cena? 245 tysięcy złotych za wersję Kinetic. Napęd na przednią oś kosztuje 15 tysięcy mniej. W salonie trójmiejskiego przedstawiciela Volvo, firmie Drywa pierwsze salonowe egzemplarze XC90 mają pojawić się w przyszłym tygodniu.

Tegoroczne lato i jesień należeć będzie właśnie do wielkich, luksusowych suvów. Trójmiejski przedstawiciel Audi zaprasza już na jazdy nowym Audi Q7, a na jesień szykuje się premiera nowego Mercedesa GLE.
BawoMart

Miejsca

Opinie (68) 6 zablokowanych

  • odpowiedź do KPINA (11)

    Najbardziej podoba mi się komentarz : "KPINA Z MOTORYZACJI"
    Może kolego sprecyzujesz o co Ci chodzi? Chętnie Ci pomogę.
    Też zapraszam od odpowiedzi " kierowcę BMW" znawcę silnika 2.0, zwróć uwagę ile jest silników 2.0 w Twoim ukochanym BMW.
    Jeżeli macie Panowie odwagę piszcie, bo chyba nie macie pojęcia o nowym XC90...

    • 6 2

    • xc90 (4)

      to konkurent X5, który oferuje jako model podstawowy 3-litrowy silnik szesciocylindrowy - jakakolwiek by ta dwulitowka Volvo nie byla, to nie ta sam klasa, sorry.

      • 2 1

      • (3)

        yyy BMW oferuje 2.0 jako silnik podstawowy jesłi mamy być dokładni

        • 0 1

        • Na stronie BMW (2)

          podstawowe silniki dla X5 mają 3 l pojemności. Benzyna Xdrive 35i o mocy 306 KM i Diesel Xdrive30d o mocy 258 KM. Silnika o pojemności 2 l czy choćby 4 cylindrowego brak

          • 2 0

          • (1)

            podstawa to 525d 2,0 218ps

            • 1 0

            • 525d jest według Ciebie konkurencją dla opisywanego VOlVO?

              Jesteś pewny?

              • 0 0

    • Q7 (2)

      Cena podstawowej wersji ok. 310 tysięcy a podstawowe silniki to 3.0 w dieslu 270 KM w benzynie 330 KM. Ma automatyczną skrzynię i napęd 4x4 i reflektory ledowe w standardzie.

      • 3 0

      • (1)

        za 70 tys różnicy to bez łaski dołożysz sobie to

        • 1 0

        • czyli jednak nie premium

          nawet jak dołożę to i tak nie tak dostanę takiego silnika jak w podstawowym Audi Q7. A u Audi to dopiero początek - punkt wyjścia

          • 0 0

    • Mercedes GL

      W podstawowej wersji też V6 o pojemnosci 3 l a mamy też silniki 4,7 l i 5,5 l.

      • 1 0

    • Nawet Volkswagen

      Touareg za 228 tys PLN ma 3 litrowy silnik V6 z napędem 4x4 i 8 st automatem

      • 3 1

    • Lina nadwozia-kpina do kwadratu

      • 0 0

  • tą volvą

    da się w teren wjechać?

    • 1 4

  • co teraz wszyscy z tymi wielkimi grillami

    jak tania podróbka z chin.Chociażby też nowe Mondeo,poprzednia wersja całkiem przyjemna a nowa z tym paskudnym grillem wygląda jak z d..y.
    Pseudoprojektanci ogarnijcie się wreszcie ,bo auta są coraz brzydsze(i to nie tylko moja subiektywna opinia)

    • 4 3

  • jak premium, to nie przy tym samolocie ...

    • 5 1

  • Chciałbym takiego

    Robi wrażenie. Chciałbym takiego ale nie zarabiam nawet 6 tys. ;( i niestać mnie na takiego. Panią Bieńkowską pewnie stać.

    • 7 2

  • O znawcy....

    Dla znawców mogę podesłać fotki, jak wyglądało zeszłoroczne XC60 po rozjechaniu słupa i zatrzymaniu się na slupie sygnalizacji + przyjęcie uderzenia z boku od jakiegoś seacika śmiesznego, którego nawet Mirki już nie wyklepią.
    Volvo to nadal jeden z liderów w kwestii bezpieczeńśtwa, co z tego że chińskie, WSZYSTKO NIEMAL LECI Z CHIN, kwestia jest taka, że ile zapłacisz tyle dostaniesz.
    Fakt, 2 litry pod maską to kpina. Przód jest obleśny.
    Ale XC90 to auto dla ułożonego 50latka z klasą, na co dzień po zakupy i na spotkania biznesowe, eleganckie, solidne, z dużą ilością gadżetów :)

    • 6 1

  • Nie przepadam za autami tego segmentu

    Ale miło, że Volvo wraca małymi krokami do kanciastej sylwetki, rezygnując z nijakich obłości. Takie mam wrażenie patrząc na ten model.

    • 1 1

  • gdyby zdjac z grila napis volvo (1)

    to bylbym pewien ze to audi

    • 0 0

    • a ja

      ze ssang yong

      • 0 0

  • No i slusznie dajecie upust swojej frustracji i niewiedzy...bo to auto moze sobie kupicie jak bedzie mialo 15 lat na karku :.. (1)

    A piszecie same bzdury:Volvo ma zarzad i finansowanie Chinskie ale cala produkcja i materialy sa Szwedzkie-przynajmniej modelu 60 70 i 90.Firma jest swiadoma ze nie da sie wyprodukowac Volvo poza Szwecja,bo ludzie by tego nie kupili.W tej chwili Volovo zanotowalo 33% wzreost sprzedazy swoich aut tylko w Europie.Wiekszosc nowej produkcji nowego modelu XC 90 zakontraktowana do USA gdzie eksperci od motoryzacji pieja z zachwytu nad rozwiazaniami technicznymi ,elegancja i solidnoscia ,z ktorej te auta zawsze sie cieszyly.
    Jezeli ktos lubi imponowac niech kupi sobie benzyniaka ze wspomaganiem elektrycznym ktory idzie do setki w 5 ,5 sekundy i bierze zaledwie 7 litrow benzyny na sto kilometrow.Ilosc miejsca w srodku ergonomia i polozenie przyzadow ,komfort i elegancja ,bija konkurentow juz od podstawowego modelu.Totez ma odbicie w cenie,bo popyt jest duzy ,za wypasione maxymalnie Volvo z silnikiem benzynowym trzeba zaplacic powyzej 600 000 zlotych polskich i nei ma przepros.Porywnywanie tego samochodu do skody czy Pasata to jakas choroba umyslowa piszacego.Bo zeby o czyms pisac trzeba to najpierw poznac.A ja juz probowalem ten samochod i stwierdzilem ze jest ostry,ze robi wrazenie ,Napewno jest to auto kto dba o to zeby mu zazdroscili i zgrzytali zebami i krytykowali.Aha,robotnika szwedzkiego nei stac na to auto,raczej na tansze modele ,albo wrecz japonski .
    Szanse przezycia w tym modelu przy zderzeniu sa o wiele wieksze niz w czyms innym.A jak wybierzecie model 7 mijscowy to zmiesci sie cala rodzina.
    ja osobiscie nie lubie az tak wielkich autm , ale uwazam ze XC 60 czy XC 70 jest trendy.Volvo ma zawsze wygodne fotele i dobre stereo ,i zawsze nawet w ostra mrozna zime odpala i dowiezie was na miejsce.Widzialem juz na lawetach te cuda z niemiec i to caliem nowe,Volva nigdy!

    • 4 0

    • KAszubm nie przetlumaczysz

      Oni tylko Audi i Bmw bo przeciez jak sie znajomym pochwalic autem marki Volvo. To zaden szpan :)))
      To nic ze w Skandynawii ludzie rezygnuja z Audi bo jest roznie z tymi autami, Bmw to co innego, to sie kupuje z milosci.

      Ja mam Volvo S60 2004 rok i jestem bardzo zadowolony, zawieszenie to jedyny problem szybko sie wybija bo jest komfortowe i zle znosi dziury.
      Poza tym wygodny, w zime szybko sie rozmraza,cichy w srodku i ma bardzo dobre audio fabryczne. Nastepne tez bedzie Volvo s60 lub 80, moze byc z tych samych lat ale z mniejszym przebiegiem i bardziej zadbane. Moze wersja R :) W kazdym razie ja jestem zadowolony. Mialem wczesniej Passata 2002, Seata 2005 i VV Golfa IV i jak nie turbina to jakies d*perele, gruszka cisnienia, rurki, przewody, kable, elektryka. Idz pan w ch,..

      • 0 0

  • Auto premium

    Tak naprawdę wszyscy z zazdrością się przyglądacie na ulicy takim autom, więc nie wypowiadajcie się co jest premium, a co nie. Zwyczajnie was nie stać na to auto nieudacznicy!

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Czym jest immobilizer?

 

Najczęściej czytane