- 1 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (20 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (277 opinii)
- 3 Spore zainteresowanie Pomorskimi Targami Autokosmetyki (4 opinie)
- 4 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (316 opinii)
- 5 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (136 opinii)
- 6 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (16 opinii)
Gdański przedstawiciel Toyoty - firma Carter - walczy o przywileje dla trójmiejskich właścicieli samochodów napędzanych ekologicznymi źródłami energii. Po skutecznych działaniach i wprowadzeniu ulg w Gdańsku, przyszedł czas na Gdynię. Niestety, władze miasta nie są zainteresowane premiowaniem aut z napędem hybrydowym i elektrycznym.
Jak się okazuje, najbardziej ekologicznym reprezentantem Trójmiasta jest Sopot. Włodarze miasta już jakiś czas temu wprowadzili dla swoich mieszkańców, którzy posiadają hybrydy albo samochody elektryczne, specjalne identyfikatory umożliwiające ulgowe przebywanie w strefie płatnego parkowania.
Toyota Carter do podobnych działań postanowiła zmobilizować dwa pozostałe miasta. Najpierw zgłosiła się do włodarzy Gdańska, z którymi udało się wynegocjować darmowe parkowanie w płatnych strefach dla aut ekologicznych. Następnie dealer rozpoczął rozmowy z przedstawicielami Gdyni.
Czytaj także: Przywileje za granicą. Bierzmy przykład z innych
- Tu spotkała nas niespodzianka. Jak dowiedzieliśmy się z listu prezydenta Marka Stępy, Gdynia nie przewiduje ulg na parkowanie w centrum dla samochodów o napędzie elektrycznym i hybrydowym. Powód: samochody elektryczne - jak pisze pan prezydent - ujawniają swoją przewagę wtedy, kiedy jeżdżą, a nie podczas postoju - tłumaczy Maja Lesińska z Toyota Carter Gdańsk.
List włodarzy miasta Gdynia
Przywileje dla właścicieli samochodów ekologicznych to norma w wielu krajach europejskich. Lista kuszących profitów jest naprawdę długa, a do najpopularniejszych z nich należy zaliczyć: dopłatę przy zakupie auta, darmowe korzystanie ze stacji szybkiego ładowania, przejazd buspasami, ulgi związane z opłatami rejestracyjnymi i wspomniane zwolnienie z opłat parkingowych w centrach miast. W Polsce to wciąż melodia przyszłości, ale idzie ku lepszemu.
- Ekologiczne miasto to nie tylko niskoemisyjna komunikacja zbiorowa, ale także zachęty do kupowania przez mieszkańców ekologicznych środków transportu indywidualnego - mówi Maja Lesińska. - Tak robi cała Europa. Dziwi nas, że nie dotyczy to tak nowoczesnego, w założeniu, miasta jak Gdynia. Nie składamy jednak broni i już teraz planujemy kolejne rozmowy z władzami Gdyni. - zakończyła.
Czytaj także: Gdzie zatankować samochód "na prąd" W Trójmieście?
Miejsca
Opinie (60)
-
2018-02-06 15:03
Szkoda
Nawet byłem w salonie, myślałem o hybrydzie. Artykuł stary, ale chyba nic się nie zmieniło.
- 0 0
-
2016-06-27 12:26
Samochód elektryczny ma jeździć, a nie parkować (4)
Także proszę posilić się w makdrajwie i okrążać nasz urząd podając pisma po kolei na każdym okrążeniu, przez okienko na dole za ochroną (trąbić 3 razy)
- 23 4
-
2016-06-27 13:07
A niby dlaczego miałyby byc ulgi (3)
Chybrydy kupują bogaci.
- 6 8
-
2017-06-13 14:51
No i ...
Oczywiście najlepiej kupić 15 letniego diesla, wyrzucić katalizator i twierdzić, że ochrona środowiska to nie nasz problem. Tak jak robimy z migrantami, którzy również nas nie dotyczą
- 0 0
-
2016-06-27 13:37
Chybrydy...?? Gamoń
- 4 3
-
2016-06-27 13:09
to, ze bogaci je kupuja nie ma znaczenia
Po prostu miejsc parkingowych jest malo i dlatego powinny byc platne.
- 8 2
-
2016-06-27 13:42
Matko i córko (3)
Jaki ten samochód brzydki....
A wracając do tematu, to zapewne tylko kwestia czasu, gdy okaże się, że auta elektryczne/hybrydy są ekologiczne tylko z nazwy (kwestia produkcji i utylizacji).- 20 4
-
2017-03-02 20:13
jaki brzydki??
- 0 0
-
2016-06-28 11:32
Czy ja wiem. Pierwsze hybrydy może i tak. Ale poczytaj sobie o najnowszym Priusie plug-in, normach wydzielania CO2, są dużo niższe jak przewidziane na 2020 rok.
- 0 1
-
2016-06-27 15:22
Szczurek to ty?
- 3 0
-
2016-08-27 14:45
nie to nie
hybrydy to samochody specjalnie przeznaczone do miasta. nie chcą dać to nie nie. ja i tak jeżdżąc swoim aurisem w hybrydzie po gdańsku spale mniej paliwa niż oni. zaoszczędzę więcej, nie potrzebne mi ulgi.
- 0 0
-
2016-07-27 14:46
hybryda
Moim zdanie to jest tak zrobione żeby po prostu zachęcić ludzi do kupowania samochodów z napędem hybrydowym. To nie głupi pomysł, bo każdy chce dbać o środowisko. Ja jeżdżę Toyotą Auris, nie dość, że samochód mało pali to jeszcze człowiek może w jakiś sposób przyczynić się do zmniejszenia zanieczyszczeń bez jakichkolwiek wyrzeczeń
- 1 0
-
2016-07-17 22:38
Maja?
Co to za Maja?
- 0 0
-
2016-06-27 13:46
jakie ulgi? ktoś kogo stać na takie auto chyba nie będzie go kupował dla ulgi? (2)
- 11 3
-
2016-06-30 10:43
kupują
Ja wiem czy tak nikogo nie stać. Rozejrzyj się jakie ludzie mają domy, samochody. Taki Prius majątku nie kosztuje. A właśnie szczególnie nad morzem hybrydowych toyot najwięcej widać. Ludzie kupują te samochody od jakiegoś czasu.
- 0 0
-
2016-06-27 14:10
jeszcze 2 bachory ulepię z grażyną i będzie na prusa
- 3 1
-
2016-06-28 19:19
hybryda jest przyszloscia
Szkoda, ze mają takie podejscie do hybryd, przecież są one niekwestionowaną przyszłością. Co jak co ale nad morzem szczególnie powinno dbac się o ekologie do której zmierza Toyota.
- 1 1
-
2016-06-28 14:02
Jasne. Lepszy kopcący TEDEIK z wyciętym filtrem..
Quo Vadis Gdynio ?
- 1 2
-
2016-06-27 12:07
na rower kwoki, a nie ulg sie wam zachciewa (3)
pincet plus nie wystarczy!?
- 23 32
-
2016-06-27 15:20
i gdzie mam tym rowerem jechać??? (2)
pokaż mi ścieżki rowerowe łączące dzielnice? wszędzie jakieś przerwy albo skakanie między stronami najruchliwszych dróg.
- 6 1
-
2016-06-28 11:30
po ulicy sie jezdzi rowerem, sciezki to masz w lesie
- 0 1
-
2016-06-28 11:08
Podobniee z jezdniami
To skandal. Wszedzie trzeba skakac miedzy skrzyzowaniami bo chodniki, sciezki rowerowe albo budynki. Nawet jak jest zator to niebmozna sobie chodnikiem jechac. Doprawdy nieprawdopodne wręcz.
#pdk- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.