• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W Gdyni nie będzie ulg dla hybryd

mJ
27 czerwca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Toyota to hybrydowy prekursor. Toyota to hybrydowy prekursor.

Gdański przedstawiciel Toyoty - firma Carter - walczy o przywileje dla trójmiejskich właścicieli samochodów napędzanych ekologicznymi źródłami energii. Po skutecznych działaniach i wprowadzeniu ulg w Gdańsku, przyszedł czas na Gdynię. Niestety, władze miasta nie są zainteresowane premiowaniem aut z napędem hybrydowym i elektrycznym.



O fałszywych przywilejach dla właścicieli aut "na prąd" pisaliśmy już jakiś czas temu. Po kilku miesiącach od publikacji artykułu sytuacja uległa poprawie.

Jak się okazuje, najbardziej ekologicznym reprezentantem Trójmiasta jest Sopot. Włodarze miasta już jakiś czas temu wprowadzili dla swoich mieszkańców, którzy posiadają hybrydy albo samochody elektryczne, specjalne identyfikatory umożliwiające ulgowe przebywanie w strefie płatnego parkowania.

Toyota Carter do podobnych działań postanowiła zmobilizować dwa pozostałe miasta. Najpierw zgłosiła się do włodarzy Gdańska, z którymi udało się wynegocjować darmowe parkowanie w płatnych strefach dla aut ekologicznych. Następnie dealer rozpoczął rozmowy z przedstawicielami Gdyni.

Czytaj także: Przywileje za granicą. Bierzmy przykład z innych

- Tu spotkała nas niespodzianka. Jak dowiedzieliśmy się z listu prezydenta Marka Stępy, Gdynia nie przewiduje ulg na parkowanie w centrum dla samochodów o napędzie elektrycznym i hybrydowym. Powód: samochody elektryczne - jak pisze pan prezydent - ujawniają swoją przewagę wtedy, kiedy jeżdżą, a nie podczas postoju - tłumaczy Maja Lesińska z Toyota Carter Gdańsk.
List włodarzy miasta Gdynia

Przywileje dla właścicieli samochodów ekologicznych to norma w wielu krajach europejskich. Lista kuszących profitów jest naprawdę długa, a do najpopularniejszych z nich należy zaliczyć: dopłatę przy zakupie auta, darmowe korzystanie ze stacji szybkiego ładowania, przejazd buspasami, ulgi związane z opłatami rejestracyjnymi i wspomniane zwolnienie z opłat parkingowych w centrach miast. W Polsce to wciąż melodia przyszłości, ale idzie ku lepszemu.

- Ekologiczne miasto to nie tylko niskoemisyjna komunikacja zbiorowa, ale także zachęty do kupowania przez mieszkańców ekologicznych środków transportu indywidualnego - mówi Maja Lesińska. - Tak robi cała Europa. Dziwi nas, że nie dotyczy to tak nowoczesnego, w założeniu, miasta jak Gdynia. Nie składamy jednak broni i już teraz planujemy kolejne rozmowy z władzami Gdyni. - zakończyła.
Czytaj także: Gdzie zatankować samochód "na prąd" W Trójmieście?
mJ

Miejsca

Opinie (60)

  • w Gdyni (1)

    inicjatywa? A czym się będą dzielić? To w Gdyni nie przejdzie. Coś namalować, coś wyciąć, coś postawić to tak.

    • 5 3

    • cicho bo powiedzą, że jesteś z pisu. rok temu powiedzieliby, że jesteś z po ale teraz wróg wyznawców to pis:)

      • 3 0

  • (1)

    I dobrze! Nie powinno być ulg za coś takiego..w końcu tekst pewnej piosenki mówi: "każdy inny, wszyscy równi" i to się tyczy również aut hybrydowych, dieslow, benzyniakow i lpg

    • 6 3

    • wyznawca Szczurka?

      • 2 0

  • Uff

    Całe szczęście że mnie nie stać na hybryde, nie mam się czym denerwować

    • 8 0

  • Szczurek, dzielny wodzu który budujesz nam dubaj, gdzie mogę naładować samochód elektryczny??? (1)

    • 6 1

    • hahaha masz nawet w treści powyższego artykułu http://moto.trojmiasto.pl/Gdzie-zatankowac-auto-na-prad-w-Trojmiescie-n98787.html

      niektórzy ludzie nawet nie potrafią czytać ze zrozumieniem

      • 0 3

  • Zaoferują kilka aut hybrydowych komu trzeba i się dogadają.

    • 4 0

  • Bo hybryda praktycznie nic nie daje

    Porównanie Priusa do jakiegoś innego podobnego kompaktu w rzeczywistych warunkach użytkowania pokazuje niewiele mniejsze zużycie paliwa (a co za tym idzie emisję szkodliwych substancji).
    To że chwilę w korku można się popychać na prąd to jeszcze nie jest dużo.

    Co innego auta czysto elektryczne - to jeszcze spoko.
    Natomiast podobno zachwalane są że tak mało zużywają paliwa, że właściciel chyba i tak tylko zyski liczy i nie potrzebuje kilku złotych bonusu za parkowanie.

    No i opłaty za parkowanie mają być odpowiedzią na małą ilość miejsc do parkowania i korki. A te dotyczą tak samo samochodów niezależnie od źródła napędu.

    Więc w 100% zgadzam się z Gdynią

    • 7 2

  • Wiem w czym problem. Straznik miejski w zyciu nie odzrozni hybrydy czy elektryka od zwyklego auta.

    • 2 2

  • Gdyby Gdynia była proekologiczna... (1)

    Gdyby Gdynia była proekologiczna, wprowadzila by darmową komunikację miejską lub za symboliczną złotówkę. Kiedy koszty dojazdu autem w pojedynke sa porównywalne z kosztami poruszania sie komunikacja miejską to dołączając czas dodatkowych przemieszczeń na pieszo to komunikacja miejska przegrywa. Jesli samochodem jada dwie ososby i wiecej przejazd jest tańszy niz komunikacja. Miasto zamiast oferowac metodę marchewki czyli zlotowki za przejazd, stosuje metode kija - czyli oplat za parkowanie, karanie...

    • 2 2

    • czytam takie brednie jak te powyżej i niestety przyznaję, że to są skutki lekcji religii zamiast ekonomii w szkołach. Tacy ludzie nie ogarniają, że nie ma nic 'za darmo' bo za te darmowe przejazdy będzie musiało zapłacić miasto. A że to są gigantyczne koszty (tabor, remonty, paliwo, zatrudnienie itp) to miasto odbije sobie podnosząc podatki i w końcu i tak zapłacisz za te 'darmowe' przejadzy

      • 0 0

  • Pseudo ekolgia (1)

    Te toyoty hybrydowe ogółem palą więcej niż zwykłe, to chwyt marketingowy i jeszcze parkingi mają mieć darmo ? Ekologiczne są auta w pełni elektryczne, te i owszem niech parkują

    • 2 1

    • Fizyka nie kłamie auto ma na pokładzie 2 jednostki napędowe, ciężką baterię i system odzyskiwania energii. Jakieś 100-200 kg więcej.

      • 1 0

  • A moze...?

    O ile mi wiadomo to auta elektryczne badz hybrydowe generalnie sa dosc drogie wiec pytanie czy to jest uklon dla kazdego mozlwy do osiagniecia? Konstytucja? Rownouprawnienie? A moze wszystkie nowe samochody o wartosci np wiekszej niz 150 tys powinny parkowac za darmo? Ps brawo wladze Gdyni!!!

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC (1 opinia)

(1 opinia)
30 zł
zawody / wyścigi

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest ACC?

 

Najczęściej czytane