- 1 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (24 opinie)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (316 opinii)
- 3 Spore zainteresowanie Pomorskimi Targami Autokosmetyki (26 opinii)
- 4 Pod prąd uciekał przed policją (280 opinii)
- 5 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (141 opinii)
- 6 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (17 opinii)
Gdański przedstawiciel Toyoty - firma Carter - walczy o przywileje dla trójmiejskich właścicieli samochodów napędzanych ekologicznymi źródłami energii. Po skutecznych działaniach i wprowadzeniu ulg w Gdańsku, przyszedł czas na Gdynię. Niestety, władze miasta nie są zainteresowane premiowaniem aut z napędem hybrydowym i elektrycznym.
Jak się okazuje, najbardziej ekologicznym reprezentantem Trójmiasta jest Sopot. Włodarze miasta już jakiś czas temu wprowadzili dla swoich mieszkańców, którzy posiadają hybrydy albo samochody elektryczne, specjalne identyfikatory umożliwiające ulgowe przebywanie w strefie płatnego parkowania.
Toyota Carter do podobnych działań postanowiła zmobilizować dwa pozostałe miasta. Najpierw zgłosiła się do włodarzy Gdańska, z którymi udało się wynegocjować darmowe parkowanie w płatnych strefach dla aut ekologicznych. Następnie dealer rozpoczął rozmowy z przedstawicielami Gdyni.
Czytaj także: Przywileje za granicą. Bierzmy przykład z innych
- Tu spotkała nas niespodzianka. Jak dowiedzieliśmy się z listu prezydenta Marka Stępy, Gdynia nie przewiduje ulg na parkowanie w centrum dla samochodów o napędzie elektrycznym i hybrydowym. Powód: samochody elektryczne - jak pisze pan prezydent - ujawniają swoją przewagę wtedy, kiedy jeżdżą, a nie podczas postoju - tłumaczy Maja Lesińska z Toyota Carter Gdańsk.
List włodarzy miasta Gdynia
Przywileje dla właścicieli samochodów ekologicznych to norma w wielu krajach europejskich. Lista kuszących profitów jest naprawdę długa, a do najpopularniejszych z nich należy zaliczyć: dopłatę przy zakupie auta, darmowe korzystanie ze stacji szybkiego ładowania, przejazd buspasami, ulgi związane z opłatami rejestracyjnymi i wspomniane zwolnienie z opłat parkingowych w centrach miast. W Polsce to wciąż melodia przyszłości, ale idzie ku lepszemu.
- Ekologiczne miasto to nie tylko niskoemisyjna komunikacja zbiorowa, ale także zachęty do kupowania przez mieszkańców ekologicznych środków transportu indywidualnego - mówi Maja Lesińska. - Tak robi cała Europa. Dziwi nas, że nie dotyczy to tak nowoczesnego, w założeniu, miasta jak Gdynia. Nie składamy jednak broni i już teraz planujemy kolejne rozmowy z władzami Gdyni. - zakończyła.
Czytaj także: Gdzie zatankować samochód "na prąd" W Trójmieście?
Miejsca
Opinie (60)
-
2016-06-27 13:57
w Gdyni (1)
inicjatywa? A czym się będą dzielić? To w Gdyni nie przejdzie. Coś namalować, coś wyciąć, coś postawić to tak.
- 5 3
-
2016-06-27 15:24
cicho bo powiedzą, że jesteś z pisu. rok temu powiedzieliby, że jesteś z po ale teraz wróg wyznawców to pis:)
- 3 0
-
2016-06-27 14:16
(1)
I dobrze! Nie powinno być ulg za coś takiego..w końcu tekst pewnej piosenki mówi: "każdy inny, wszyscy równi" i to się tyczy również aut hybrydowych, dieslow, benzyniakow i lpg
- 6 3
-
2016-06-27 15:23
wyznawca Szczurka?
- 2 0
-
2016-06-27 14:50
Uff
Całe szczęście że mnie nie stać na hybryde, nie mam się czym denerwować
- 8 0
-
2016-06-27 15:22
Szczurek, dzielny wodzu który budujesz nam dubaj, gdzie mogę naładować samochód elektryczny??? (1)
- 6 1
-
2016-06-27 15:39
hahaha masz nawet w treści powyższego artykułu http://moto.trojmiasto.pl/Gdzie-zatankowac-auto-na-prad-w-Trojmiescie-n98787.html
niektórzy ludzie nawet nie potrafią czytać ze zrozumieniem- 0 3
-
2016-06-27 15:38
Zaoferują kilka aut hybrydowych komu trzeba i się dogadają.
- 4 0
-
2016-06-27 16:37
Bo hybryda praktycznie nic nie daje
Porównanie Priusa do jakiegoś innego podobnego kompaktu w rzeczywistych warunkach użytkowania pokazuje niewiele mniejsze zużycie paliwa (a co za tym idzie emisję szkodliwych substancji).
To że chwilę w korku można się popychać na prąd to jeszcze nie jest dużo.
Co innego auta czysto elektryczne - to jeszcze spoko.
Natomiast podobno zachwalane są że tak mało zużywają paliwa, że właściciel chyba i tak tylko zyski liczy i nie potrzebuje kilku złotych bonusu za parkowanie.
No i opłaty za parkowanie mają być odpowiedzią na małą ilość miejsc do parkowania i korki. A te dotyczą tak samo samochodów niezależnie od źródła napędu.
Więc w 100% zgadzam się z Gdynią- 7 2
-
2016-06-27 19:46
Wiem w czym problem. Straznik miejski w zyciu nie odzrozni hybrydy czy elektryka od zwyklego auta.
- 2 2
-
2016-06-27 20:55
Gdyby Gdynia była proekologiczna... (1)
Gdyby Gdynia była proekologiczna, wprowadzila by darmową komunikację miejską lub za symboliczną złotówkę. Kiedy koszty dojazdu autem w pojedynke sa porównywalne z kosztami poruszania sie komunikacja miejską to dołączając czas dodatkowych przemieszczeń na pieszo to komunikacja miejska przegrywa. Jesli samochodem jada dwie ososby i wiecej przejazd jest tańszy niz komunikacja. Miasto zamiast oferowac metodę marchewki czyli zlotowki za przejazd, stosuje metode kija - czyli oplat za parkowanie, karanie...
- 2 2
-
2016-06-28 08:25
czytam takie brednie jak te powyżej i niestety przyznaję, że to są skutki lekcji religii zamiast ekonomii w szkołach. Tacy ludzie nie ogarniają, że nie ma nic 'za darmo' bo za te darmowe przejazdy będzie musiało zapłacić miasto. A że to są gigantyczne koszty (tabor, remonty, paliwo, zatrudnienie itp) to miasto odbije sobie podnosząc podatki i w końcu i tak zapłacisz za te 'darmowe' przejadzy
- 0 0
-
2016-06-27 23:28
Pseudo ekolgia (1)
Te toyoty hybrydowe ogółem palą więcej niż zwykłe, to chwyt marketingowy i jeszcze parkingi mają mieć darmo ? Ekologiczne są auta w pełni elektryczne, te i owszem niech parkują
- 2 1
-
2016-06-28 00:02
Fizyka nie kłamie auto ma na pokładzie 2 jednostki napędowe, ciężką baterię i system odzyskiwania energii. Jakieś 100-200 kg więcej.
- 1 0
-
2016-06-28 10:05
A moze...?
O ile mi wiadomo to auta elektryczne badz hybrydowe generalnie sa dosc drogie wiec pytanie czy to jest uklon dla kazdego mozlwy do osiagniecia? Konstytucja? Rownouprawnienie? A moze wszystkie nowe samochody o wartosci np wiekszej niz 150 tys powinny parkowac za darmo? Ps brawo wladze Gdyni!!!
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.