• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W tych miejscach kierowcy tracą głowę

Maciej Korolczuk
3 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Na mapie Trójmiasta jest kilka punktów, w których kierowcy muszą zachować szczególną czujność, a mimo to wciąż dochodzi tam do wielu niebezpiecznych zdarzeń. Na mapie Trójmiasta jest kilka punktów, w których kierowcy muszą zachować szczególną czujność, a mimo to wciąż dochodzi tam do wielu niebezpiecznych zdarzeń.

Są miejsca na mapie Trójmiasta, gdzie kierowcy biją się z myślami, odbiera im mowę, gdzie rwą sobie włosy z głowy i tracą nerwy, a nawet całą głowę. Na koniec tego szalonego roku i całej dekady przygotowaliśmy subiektywne zestawienie miejsc i sytuacji, z którymi mimo upływu lat wciąż jako kierowcy nie dajemy sobie rady.



Największym czarnym punktem na mapie dróg Trójmiasta jest:

Wiadukt na al. HalleraMapka



Trudno zliczyć, ile razy w ostatnich latach podwieszona pod wiaduktem sieć trakcyjna była zrywana przez gapiostwo kierowców samochodów ciężarowych.

Nie pomagały ani prośby, ani groźby mandatów, ani same mandaty. Instalowano kamery, dostawiano znaki - wszystko na próżno.

Wszystko ma się odmienić po trwałej i kosztownej ingerencji w samą infrastrukturę i podniesienie sieci trakcyjnej o kilka centymetrów. Oby to wystarczyło, wówczas z radością będziemy mogli raz na zawsze usunąć wiadukt przy operze z naszego zestawienia.

Drogowcy mają nadzieję, że podniesienie trakcji pod wiaduktem położy kres podobnym sytuacjom w przyszłości. Drogowcy mają nadzieję, że podniesienie trakcji pod wiaduktem położy kres podobnym sytuacjom w przyszłości.

Tunel pod Martwą WisłąMapka



Jazda samochodem na oparach paliwa zdarzyć się może każdemu. O tym, że taka jazda może zakończyć się zatrzymaniem auta i wezwaniem pomocy drogowej, przekonało się wielu kierowców w tunelu pod Martwą Wisłą. Według inżynierów na co dzień zajmujących się utrzymaniem tunelu spore nachylenie jezdni sprawia tam, że auto się przechyla, a pływak znajdujący się w baku przemieszcza się i odcina dopływ resztek paliwa. Następnie auto się "krztusi" i gaśnie. O tym, że skala takich zdarzeń jest spora, mówią statystyki. Prawie połowa zdarzeń w tunelu dotyczy zatrzymania auta z powodu awarii lub braku paliwa. Każdego miesiąca o ryzykownej jeździe na oparach w tunelu przekonuje się średnio 10-12 kierowców.



Zakręt-katapulta na Trasie WZMapka



Po raz pierwszy o zakręcie, z którego kierowcy - głównie przez nadmierną prędkość - wylatują jak z katapulty i lądują na barierkach albo skarpie, napisaliśmy jesienią 2018 r. Nasze sformułowanie się przyjęło i gdy tylko kierowcy informują w Raporcie o kolizji na Armii Krajowej w Gdańsku, natychmiast w komentarzach czytelnicy dopytują, czy chodzi o zakręt-katapultę. I niestety wciąż zdarzają się kierowcy, którzy rzucają wyzwanie prawom fizyki i wciąż z nimi przegrywają.

O skutkach nadmiernej prędkości na zakręcie-katapulcie przekonało się już wielu kierowców. O skutkach nadmiernej prędkości na zakręcie-katapulcie przekonało się już wielu kierowców.

Obwodnica TrójmiastaMapka



Trudno wyróżnić w naszym zestawieniu konkretny odcinek naszej ekspresówki, bo do kolizji, wypadków i innych niebezpiecznych sytuacji dochodzi praktycznie na całej jej długości. Trudno też sobie wyobrazić podobną listę bez uwzględnienia trójmiejskiej "korkownicy", jak ją pieszczotliwie nazywa część kierowców. Obwodnica to droga dróg i trasa tras. Tu dzieje się wszystko i nic. To jedyna trasa w kraju łącząca w sobie zarówno upodobanie do zbyt szybkiej i brawurowej jazdy na zderzaku, jak i stania w wielokilometrowych korkach. Nie pochwalamy ani jednego, ani drugiego.



Przejazdy tramwajowe



Tak jak kierowcy ciężarówek upodobali sobie wiadukt na Hallera do testów zderzeniowych swoich ciężarówek, tak zwykli zjadacze chleba z uporem maniaka próbują przekonać się, czy zwykła osobówka jest w stanie przepchnąć z torów jadący tramwaj. Na przejazdach tramwajowych i na samych torach widzieliśmy już wszystko: zwykłe stłuczki, jazdę po torowisku, dachowania. I wcale nie dlatego, że "tory były złe".



Jednokierunkowa ŚwiętojańskaMapka



Last but not least w naszym subiektywnym zestawieniu jest ul. Świętojańska w Gdyni, którą od początku wakacji można pokonać tylko w jednym kierunku. Wielu kierowców - zwłaszcza na początku lipca - miało wielki kłopot, aby połapać się w nowej organizacji ruchu. Na szczęście w tym przypadku czas działa na korzyść i coraz rzadziej widujemy tam kierowców jadących pod prąd ze zdziwieniem, że się na nich trąbi.



Znacie inne sytuacje i miejsca w Trójmieście, gdzie kierowcy tracą głowę i nerwy? Piszcie w komentarzach. Nasz ranking może mieć ciąg dalszy.

Opinie (193) 7 zablokowanych

  • Bardzo przyjemnie się czytało ten artykuł. (1)

    Lekka forma, dowcip, nienaganny polski.
    Dziękuję drogi Autorze.

    • 14 4

    • Last but not least. W rzeczy samej nienaganny polski.

      • 0 0

  • każdy kij ma dwa końce

    z jednej strony wystarczy stosować się do przepisów i znaków a 90% wypadków można uniknąć... z drugiej strony co 1,5 - 2 lata zmieniane są przepisy drogowe, wprowadzane nowe wymogi itd. mam prawo jazdy od kilkudziesięciu lat, jeżdżę samochodem codziennie, wypadku nigdy nie miałem zdarzyło mi się kiedyś zapłacić kilka mandatów, ale na prawko dzisiaj bym nie zdał... jak chodziłem do podstawówki za czasów głębokiej komuny to każdy miał egzamin na kartę rowerową, w klasach 1-3 były zajęcia z milicjantami z wydziału ruchu którzy raz w roku uczyli dzieciaki jak poruszać się w drodze do szkoły i do domu... obowiązywały żelazne zasady, że na przejściu dla pieszych pierwszeństwo ma samochód bo waży 1000 kg a pieszy wazy 60 kg, na fizyce uczono co to jest PĘD (dla tych co mają 3 godziny religii tygodniowo a jedną godzinę fizyki) podpowiada, że to iloczyn prędkości i masy... potem na koniec liceum zrobiłem prawko, zasady były w miarę proste, znaki uliczne czytelne, zasady też klarowne... a potem skończyła się komuna i nasi cudotwórcy od ustaw zaczęli zmieniać przepisy o ruchu drogowym, zmiany te trwają już 30 lat i co roku przynoszą rewolucję... ludzie którzy mają prawka od 10, 15, 20 lat po prostu te zmiany już olali, jeżdżą na wyczucie a znaki traktują jak wytyczne bo i tak za 2 lata ulegną zmianie... czy dziwicie się ludzim, że nakazy, zakazy, wykazy itd mają w poważaniu???

    • 10 1

  • jest jeszcze jedno głupie skrzyżowanie (2)

    przy zbiegu ul. Matejki, Jaśkowa Dolina i Pniewskiego. Jak jest zielone światło dla Matejki to i dla Pniewskiego: czyli przy skręcie w lewo z Matejki w Jaśkową Dolinę i w lewo z Pniewskiego w Jaśkową Dolinę robi się komplikacja kolizyjna. Najwyższa pora zrobić z tym porządek.

    • 1 7

    • (1)

      Idź i oddaj prawo jazdy jak nie potrafisz minąć się na lewo skręcie

      • 2 1

      • najpierw przeczytaj ze zrozumieniem co napisałem, jak to nie pomoże, to tam pojedź i zobacz, później się wypowiadaj

        wyjeżdżając z Pniewskiego w lewo jedziesz kolizyjnie na prawy pas Jaśkowej Doliny w kierunku Grunwaldzkiej przez pas ruchu po którym jadą wjeżdżający z Matejki w lewo na Jaśkową Dolinę. Mało jadących z Pniewskiego stosuje się do oznakowania poziomego i wjeżdża wprost pod auta jadące z Matejki.

        • 2 1

  • Do powyższego zestawienia należy dodać skrzyżowanie Grunwaldzkiej z Kościuszki i Słowackiego/Żołnierzy Wyklętych we Wrzeszczu. Niejednokrotnie strach tamtędy przejeżdżać.

    • 1 1

  • Największym czarnym punktem na mapie dróg Trójmiasta są (2)

    Kierowcy

    • 13 2

    • Największym czarnym punktem na mapie dróg Trójmiasta są korki.

      • 0 0

    • Pomyliło sie tobie

      z rowerzystami.

      • 0 1

  • (2)

    Nie ma Policji, nie ma mandatow to kazdy robi co chce

    • 35 3

    • Kierowanie tam patroli jest bez sensu (1)

      Ilu wariatów mogą wyłapać? Kilku, kilkunastu? Odcinkowy pomiar prędkości załatwiłby temat raz na zawsze ale to chyba zbyt trudne do pojęcia przez urzędasów GDDKiA.

      • 3 2

      • wystarczą dotkliwe mandaty

        dzban sie dwa razy zastanowi czy warto ryzykowac ale widac ze to za trudne do wprowadzenia...

        • 0 0

  • Ja bym dodal (3)

    Pomimo działań związanych z piaskowaniem jezdni ul. Słowackiego odcinek lesny tam tez się nie zle od janie pawla

    • 24 4

    • Jak jedziesz ul. Słowackiego przepisowo to nic Ci się tam nie stanie. (2)

      I zawsze tak było...

      • 18 1

      • Około połowa uczestników wypadków (1)

        z udziałem dwóch samochodów może powiedzieć, że jechała zgodnie z przepisami.

        • 7 2

        • 96% kierowcow uwaza sie za dobrych kierowcow

          jednoczesnie te same badania wskazują ze 86% przekracza dozwoloną prędkosc w obrebie przejscie. co tu komentowac wiec...

          • 1 0

  • To nie miejsca są niebezpieczne, tylko kierowcy

    Zachowanie przepisów, powściągliwość i rozwaga - tego się u nas nie robi, Wtedy jeździsz jak tzw. baba, a to najgorsza obelga dla naszych alfa samców i alfa samic za kierownicami. Uznanie zyskuje się za jazdę brawurową, wtedy jesteś społecznie akceptowany, no chyba że spowodujesz wypadek - wtedy jeździsz jak i**ota.

    • 5 0

  • Dokładnie tak jak ktoś napisał (3)

    Skrzyżowanie Alei Grunwaldzkiej/Do Studzienki/Miszewskiego. Chyba najdurniejsze skrzyżowanie głównej arterii. Kiedy jakiś przemyślany remont/przebudowa??

    • 21 10

    • (2)

      A co nie umiesz przejechać na światłach kierunkowych czy może przepuścić jadących z naprzeciwka ?

      • 13 4

      • ma racje. tam skret w lewo( z miszewskiego )ze wzgledu na łuk jest dosc mocno utrudniony

        tam akurat wyspa centralna byłaby wskazana

        • 1 3

      • gdyby ironia załatwiała problem

        mógłbym si pośmiać, ale tak nie jest.
        Dochodzi tam do wielu niebezpiecznych sytuacji.
        Bardzo często jadącym na Zaspę mylą się pasy i ignorują jadących prawym

        • 6 3

  • (2)

    + każda "zielona strzałka"
    + każdy przejazd dla rowerów
    + każdy pas dla rowerów w jezdni
    + każdy kontrapas...

    • 8 1

    • Tak, masz rację (1)

      rowerzyści w takich miejscach nie są święci.

      • 6 2

      • Tylko że rowerzysta co najwyżej zagraża sobie.

        A kierowca ma znacznie większą "pulę" do wykorzystania.

        • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Firma Walder to trójmiejski przedstawiciel:

 

Najczęściej czytane