• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W tym roku rabatów na nowe auta raczej nie będzie

mJ
9 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
W dalszym ciągu branża motoryzacyjna boryka się z brakiem podzespołów, w tym przede wszystkim półprzewodników. W dalszym ciągu branża motoryzacyjna boryka się z brakiem podzespołów, w tym przede wszystkim półprzewodników.

Tradycyjnie pod koniec roku dealerzy kusili swoich klientów bardzo atrakcyjnymi rabatami na nowe samochody w ramach wyprzedaży rocznika. W roku 2021 o upustach mowy być nie może, bo sytuacja na rynku motoryzacyjnym jest skomplikowana. Brakuje aut, a te, które zostaną wyprodukowane, sprzedają się bardzo szybko.



Nowe auta prosto z salonu - ile ich kupiłe(a)ś w życiu?

Mniej więcej o tej porze roku zazwyczaj publikowaliśmy teksty na temat kuszących rabatów w trójmiejskich salonach samochodowych. To w końcu najlepszy czas na zakup pachnącego nowością pojazdu. W tej konfiguracji każdy był zadowolony - dealer, któremu zależało na pozbyciu się zalegających aut z rocznika i na podkręceniu słupków sprzedaży na koniec roku, oraz oczywiście klient, który otrzymywał duży upust. Zdaje się, że te czasy - jak na razie - się skończyły. Powód? Niska dostępność aut. A pisząc wprost: dealerzy nie mają czym handlować, a jak już mają - to te samochody zazwyczaj znajdują nowego właściciela w mgnieniu oka.

Sytuacja na rynku motoryzacyjnym zrobiła się skomplikowana. Pandemia skutecznie przerwała łańcuch dostaw, co przełożyło się na ograniczoną dostępność aut. Głównym hamulcem jest brak podzespołów, w tym przede wszystkim półprzewodników.

Czytaj także:

Klienci dłużej czekają na nowe auta. Problemem... półprzewodniki



To wszystko sprawiło, że średni czas oczekiwania na nowy samochód wydłużył się o kilka miesięcy. Na wybrane modele czas ten sięga ponad rok oczekiwania. Mało tego, są sytuacje, w których handlowcy rozkładają ręce i otwarcie mówią, że nie wiedzą, kiedy i czy w ogóle auto w danej konfiguracji zostanie wyprodukowane. Bywa tak, że samochody są wstępnie montowane, bez wspomnianych półprzewodników, a następnie trafiają na place magazynowe, gdzie oczekują na dostawę czipów. Dlatego też klienci "biorą" to, co jest na stanie.

Problem z dostępnością spersonalizowanych aut na zamówienie sprawił, że magazyny dealerów pustoszeją, zaczyna brakować także aut dostępnych "od ręki".

Czy możemy liczyć na poprawę sytuacji? Eksperci szacują, że stabilizacja na rynku motoryzacyjnym może nastąpić dopiero w 2023 roku.

Czytaj także:

Niebawem kupowanie aut tylko przez internet?



Trójmiejskie salony samochodowe

mJ

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (139)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Serwis Haller to przedstawiciel marki:

 

Najczęściej czytane