- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (28 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (245 opinii)
- 4 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (353 opinie)
- 5 Apel policji do kierowców aut i motocykli
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (201 opinii)
Wdrażają Tristar, a kierowcy stoją w korkach
Na większe niż zazwyczaj zatory narzekają od początku września kierowcy przejeżdżający przez skrzyżowanie obok Centrum Witawa na Witominie. Gdyńscy drogowcy o korkach wiedzą, tłumacząc ich przyczynę awarią sterownika. Całkowicie sytuacja uspokoi się dopiero po trwającym przełączeniu skrzyżowania na system Tristar i jego kalibracji.
Testem miał być początek września. Początek roku szkolnego oznacza bowiem zawsze większe natężenie ruchu drogowego. I choć samochodów rzeczywiście było więcej, to i tak - zdaniem kierowców - wina leży po stronie ustawiających światła.
- Widać jak się jedzie, że odbywa się majstrowanie przy światłach. Jednego dnia w ogóle nie działały, potem były źle zsynchronizowane. Ostatnio jest lepiej, ale szkoda, że takie prace odbywają się właśnie teraz, a nie w czasie wakacji - wyjaśnia pan Witold.
Podobnych opinii jest mnóstwo, co widać w codziennie aktualizowanym przez nas Raporcie Drogowym. Urzędnicy tłumaczą, że na skrzyżowaniu stawiane są nowe słupy z sygnalizacją świetlną oraz montowane kable, potrzebne do podłączenia skrzyżowania pod system Tristar.
- Okazało się, że podczas prac awarii uległ zegar sterujący czasem w sterowniku. W efekcie sygnalizacja przełączyła się na tryb nocny, który po równo preferuje każdą z nitek skrzyżowania, co spowodowało zamieszanie. Usterka została już usunięta - tłumaczy Karol Kozak z działu inżynierii transportu ruchu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Co ciekawe, początkowo skrzyżowanie nie było ujęte w planach dotyczących nowego systemu sterowania ruchem. Udało się je "dodać", dzięki dodatkowym funduszom, podobnie jak kilkanaście innych skrzyżowań, m.in. w ciągu ul. Władysława IV.
Obecnie pierwszeństwo mają kierowcy zjeżdżający w dół ul. Chwarznieńską. Rano, w czterozmianowym cyklu zmiany świateł, zielone świeci się dla nich dwukrotnie przez ok. pół minuty. Raz w cyklu, w dwa razy krótszym czasie mogli przejechać jadący Rolniczą, Wielkokacką i - co najistotniejsze - Małokacką. Po południu zmienia się czas przejazdu - preferowani są jadący w kierunku Chwarzna. Nocą zaś wszystkie kierunki mają podobny czas przejazdu.
Po podpięciu pod Tristar jazda będzie płynniejsza. Nie zmieni się cykl, jednak będzie można zmieniać czas przejazdu w zależności od natężenia ruchu.
- Do końca października planujemy podłączenie. Bez naszej zgody kalibracja systemu w tym miejscu nie nastąpi. Na pewno trochę to wszystko potrwa, ale powinno się tu jeździć łatwiej - wyjaśnia Kozak.
Miejsca
Opinie (195) 8 zablokowanych
-
2014-09-13 15:14
hehe
Ktoś na górze numer odwali a wy się tu zabijacie miedzy sobą
- 43 13
-
2014-09-13 15:32
Najpierw !... (3)
Podać skład osobowy {nazwiska ! } tych Durniów którzy to wymyślili !- wiecie ile za tą kase można by było zrobić bezkolizyjnych skrzyżowań , ile km. dodatkowych pasów ruchu , ile podziemnych przejść dla pieszych ,ile kładek ? - to i tylko to upłynnia ruch i powoduje jego bezkolizyjność ,i przyspieszenie !!! , ale Idioci którzy wpompowali grube miliony w Tristar o tym pewnie nie wiedzą -bo niby skąd? ,jak się siedzi całymi dniami w ciepłym biurze żłopie się ciepłą kawke i piepszy się głupoty z panno Krysią i z Kaziem z biurka obok -to skąd niby ma się wiedzieć co od rana do wieczora dzieje się na drogach i ulicach Miasta?.Teraz dopiero grupa osłów będzie miała satysfakcje i będą z siebie dumni i zadowoleni siedząc nadal i grzejąc d*pska tylko teraz przed monitorami - ech nawet pisać się dalej niechce !
- 55 18
-
2014-09-13 15:44
Póki Polacy nie zaczną robić, zamiast tylko pisać w necie, to nie ma sensu podawać nazwisk. Gdyby się urzedników rozliczało, to wtedy ok.
- 16 5
-
2014-09-13 17:33
Co znaczy kładki i tunele dla pieszych ? Kładki to windy dla niepełnosprawnych, (1)
rodziców z wózkami czy osób z ciężkimi tobołami (zakupy, walizki itp.) - czyli koszty energii elektrycznej. Tunele to dla aut - to ty ze swoją złomem spadaj pod ziemię. Bezkolizyjne skrzyżowania - chyba na głowę upadłeś, nie zdajesz sobie ile to kosztuje zarówno budowa jak i utrzymanie ?
- 16 13
-
2014-09-13 23:35
Tak tak
U nas byle co to musi kosztować miliony sygnalizacja świetlana to miliony za te rurki ? My w technikum na elektronice projektowalismy skrzyżowania inteligentne na sterownikach które kosztowały ok 100 zł a co tu chodzi ktoś poprostu żałuje nas kilka set krotnie !
- 13 9
-
2014-09-13 15:39
Karwiny - wk......iny (1)
Zróbcie porządek z Karwinami - nie da się przejechać od Sopockiej do obwodnicy rano i po południu, żeby 3 razy nie stanąć. I nieważne z jaką prędkością się jedzie !
- 48 8
-
2014-09-14 09:07
Trudno żeby było inaczej
Skoro na odcinku 2 km jest nasr*ne 8 świateł.
- 28 8
-
2014-09-13 15:41
korki na Chwarznienskiej (2)
to sie dopiero zaczną jak uruchomione zostaną światła przy nowo wybudowanej Biedronce przy obwodnicy. Zastanawia mnie jak ciężko myślący i ograniczony musi być decydent wydający pozwolenie na lokalizację tego typu inwestycji w tym miejscu!? Z chwilą uruchomienia świateł cała Gdynia Zachód stanie w gigantycznym korku. No ale cóż? Dla włodarzy miasta prestiż z posiadania kolejnego sklepu tej sieci jest chyba nadrzędny nad potrzebami mieszkańców .
- 51 11
-
2014-09-13 15:52
pogadaj ze Stepa
on zaraz Ci wytlumaczy idee, byle utrzymac stolek pod d...
- 17 11
-
2014-09-13 17:35
Chyba żartujesz koleś - Chwarzno ma nie mieć prawa do sklepu tego typu ?
Co znaczy miasto - tylko drogi dla ciebie ? Nie zachowuj się jak laluś.
- 16 13
-
2014-09-13 15:58
pitu pitu
Tristar to przede wszystkim pomiar odcinkowy predkosci a nie plynny ruch w miescie. inwestycja musi sie zwrocic !!!
- 40 23
-
2014-09-13 16:06
trisrar (4)
wracam w nocy do Gdyni z Sopotu.powstaje czerwona linia.włączaja się czerwone pustej Niepodległości w Sopocie, Zjednoczenia przy klifie i na różanej przy rivierze Kieleckiej i Śląskiej .Nikogo nie ma na prostopadłych dojazdowych.to tak wk...wia jakby jakiś debil specjalnie włączał czerwone gdy pojawi się auto na głównej. urzędniku przejdź się tą trasą po 22giej
- 55 15
-
2014-09-13 16:15
I podobnie jest w Gdańsku. (1)
Tu pełna zgoda - w ogóle światła w nocy to nonsens, są przecież znaki.
Ale tak samo jest w większości polskich dużych miast. Światła "regulują ruch" non stop.
Ile paliwa więcej przez to zużywamy, to aż żal myśleć.- 20 9
-
2014-09-14 09:02
Jeszcze parę lat temu większość świateł nocą była ustawiona na żółte migające, z wyjątkiem paru większych skrzyżowań. Nie wiem, komu to przeszkadzało.
- 15 8
-
2014-09-13 23:37
Potwierdzam (1)
Mam wrażenie m ze jak jadę to wpadam w czerwona fale jadąc noca czy to celowe działanie aby wk....c obywatela debilstwo . Pewnie na nocnej zminie śpią
- 21 0
-
2014-09-15 15:45
50-60 km/h
spróbuj tyle jechać i zobaczysz czy dalej będziesz stał Światła są wprowadzone celowo bo przez miasto urządzano sobie wyścigi Taki jest wymóg ZDiZ i nie pomogą żadne tego typu narzekania
- 13 6
-
2014-09-13 16:12
e tam (2)
Pojeździlibyście trochę po Berlinie, Hamburgu czy Monachium (żeby daleko nie szukać) to dopiero zobaczylibyście korki w miastach.
A tu parę minut stania i już koniec świata ...- 46 17
-
2014-09-14 08:39
Nawet do Warszawy wystarczy się przejechać (1)
- 15 5
-
2014-09-14 15:09
W Warszawie średnia prędkość jazdy po mieście wychodzi mi 43 km'h a w Gdańsku niestety 34. Mylisz się, gdyby Gdańsk miał 1/3 takich ulic jak stolica, zamiast durnego Tristara, byłoby fajnie.
- 16 6
-
2014-09-13 16:20
tristar to kosztowny bubel
nic nie daje, a ustawiją go ostatecznie na poprzednie zmiany swiateł tak jakby suytem ten nie działał i wtedy jest ok
- 40 17
-
2014-09-13 17:05
Orwell 21wieku ten tristar
- 40 19
-
2014-09-13 17:34
a jednoślady?? (2)
Prawda jest taka, że pętle indukcyjne Tristara nie wyłapują (wszystkich) jednośladów. Tzn. mojego najczęściej nie wyłapują, zatem czasem czekam pod światłami nawet 8 minut - np. rano w niedzielę, kiedy ruch jest niewielki. Muszę czekać na samochód, który za mną stanie, żeby uaktywniły się światła.
Tzn. czekałem, bo teraz jeżdżę normalnie - na czerwonym. I innym też tak radzę!- 42 20
-
2014-09-15 09:05
motocykle sa wszedzie (1)
nawet na czerwonym swietle..i wlasnie dlatego nie lubie motocyklistow..
jedzie srodkiem..ni to lewym ni to prawym pasem ale ja mam patrzec w lusterka co sekunde bo a noz jakis duren sie nagle pojawi- 14 0
-
2014-09-15 09:06
ja tez nie jestem idealnym kierowca
- 6 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.