• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wdrażają Tristar, a kierowcy stoją w korkach

Patryk Szczerba
13 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Skrzyżowanie przy Witawie rano i po południu jest zakorkowane. Skrzyżowanie przy Witawie rano i po południu jest zakorkowane.

Na większe niż zazwyczaj zatory narzekają od początku września kierowcy przejeżdżający przez skrzyżowanie obok Centrum Witawa zobacz na mapie Gdyni na Witominie. Gdyńscy drogowcy o korkach wiedzą, tłumacząc ich przyczynę awarią sterownika. Całkowicie sytuacja uspokoi się dopiero po trwającym przełączeniu skrzyżowania na system Tristar i jego kalibracji.



W ostatnim czasie na miejscu pracują robotnicy z firmy Qumak, którzy podpinają skrzyżowanie pod Tristar. W ostatnim czasie na miejscu pracują robotnicy z firmy Qumak, którzy podpinają skrzyżowanie pod Tristar.

Czy Tristar pomoże rozwiązać korki na Chwarznieńskiej i Małokackiej?

Po tym, jak zezwolono na jazdę po leśnym odcinku ul. Chwarznieńskiej po dwóch pasach w obydwie strony, korki miały się znacząco zmniejszyć. Jeszcze w sierpniu praktycznie o każdej porze dnia przez skrzyżowanie ulic Chwarznieńska, Rolnicza, Małokacka, Wielkokacka zobacz na mapie Gdyni z każdej strony jechało się bez utrudnień.

Testem miał być początek września. Początek roku szkolnego oznacza bowiem zawsze większe natężenie ruchu drogowego. I choć samochodów rzeczywiście było więcej, to i tak - zdaniem kierowców - wina leży po stronie ustawiających światła.

- Widać jak się jedzie, że odbywa się majstrowanie przy światłach. Jednego dnia w ogóle nie działały, potem były źle zsynchronizowane. Ostatnio jest lepiej, ale szkoda, że takie prace odbywają się właśnie teraz, a nie w czasie wakacji - wyjaśnia pan Witold.

Podobnych opinii jest mnóstwo, co widać w codziennie aktualizowanym przez nas Raporcie Drogowym. Urzędnicy tłumaczą, że na skrzyżowaniu stawiane są nowe słupy z sygnalizacją świetlną oraz montowane kable, potrzebne do podłączenia skrzyżowania pod system Tristar.

- Okazało się, że podczas prac awarii uległ zegar sterujący czasem w sterowniku. W efekcie sygnalizacja przełączyła się na tryb nocny, który po równo preferuje każdą z nitek skrzyżowania, co spowodowało zamieszanie. Usterka została już usunięta - tłumaczy Karol Kozak z działu inżynierii transportu ruchu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Co ciekawe, początkowo skrzyżowanie nie było ujęte w planach dotyczących nowego systemu sterowania ruchem. Udało się je "dodać", dzięki dodatkowym funduszom, podobnie jak kilkanaście innych skrzyżowań, m.in. w ciągu ul. Władysława IV.

Obecnie pierwszeństwo mają kierowcy zjeżdżający w dół ul. Chwarznieńską. Rano, w czterozmianowym cyklu zmiany świateł, zielone świeci się dla nich dwukrotnie przez ok. pół minuty. Raz w cyklu, w dwa razy krótszym czasie mogli przejechać jadący Rolniczą, Wielkokacką i - co najistotniejsze - Małokacką. Po południu zmienia się czas przejazdu - preferowani są jadący w kierunku Chwarzna. Nocą zaś wszystkie kierunki mają podobny czas przejazdu.

Po podpięciu pod Tristar jazda będzie płynniejsza. Nie zmieni się cykl, jednak będzie można zmieniać czas przejazdu w zależności od natężenia ruchu.

- Do końca października planujemy podłączenie. Bez naszej zgody kalibracja systemu w tym miejscu nie nastąpi. Na pewno trochę to wszystko potrwa, ale powinno się tu jeździć łatwiej - wyjaśnia Kozak.

Miejsca

Opinie (195) 8 zablokowanych

  • hehe

    Ktoś na górze numer odwali a wy się tu zabijacie miedzy sobą

    • 43 13

  • Najpierw !... (3)

    Podać skład osobowy {nazwiska ! } tych Durniów którzy to wymyślili !- wiecie ile za tą kase można by było zrobić bezkolizyjnych skrzyżowań , ile km. dodatkowych pasów ruchu , ile podziemnych przejść dla pieszych ,ile kładek ? - to i tylko to upłynnia ruch i powoduje jego bezkolizyjność ,i przyspieszenie !!! , ale Idioci którzy wpompowali grube miliony w Tristar o tym pewnie nie wiedzą -bo niby skąd? ,jak się siedzi całymi dniami w ciepłym biurze żłopie się ciepłą kawke i piepszy się głupoty z panno Krysią i z Kaziem z biurka obok -to skąd niby ma się wiedzieć co od rana do wieczora dzieje się na drogach i ulicach Miasta?.Teraz dopiero grupa osłów będzie miała satysfakcje i będą z siebie dumni i zadowoleni siedząc nadal i grzejąc d*pska tylko teraz przed monitorami - ech nawet pisać się dalej niechce !

    • 55 18

    • Póki Polacy nie zaczną robić, zamiast tylko pisać w necie, to nie ma sensu podawać nazwisk. Gdyby się urzedników rozliczało, to wtedy ok.

      • 16 5

    • Co znaczy kładki i tunele dla pieszych ? Kładki to windy dla niepełnosprawnych, (1)

      rodziców z wózkami czy osób z ciężkimi tobołami (zakupy, walizki itp.) - czyli koszty energii elektrycznej. Tunele to dla aut - to ty ze swoją złomem spadaj pod ziemię. Bezkolizyjne skrzyżowania - chyba na głowę upadłeś, nie zdajesz sobie ile to kosztuje zarówno budowa jak i utrzymanie ?

      • 16 13

      • Tak tak

        U nas byle co to musi kosztować miliony sygnalizacja świetlana to miliony za te rurki ? My w technikum na elektronice projektowalismy skrzyżowania inteligentne na sterownikach które kosztowały ok 100 zł a co tu chodzi ktoś poprostu żałuje nas kilka set krotnie !

        • 13 9

  • Karwiny - wk......iny (1)

    Zróbcie porządek z Karwinami - nie da się przejechać od Sopockiej do obwodnicy rano i po południu, żeby 3 razy nie stanąć. I nieważne z jaką prędkością się jedzie !

    • 48 8

    • Trudno żeby było inaczej

      Skoro na odcinku 2 km jest nasr*ne 8 świateł.

      • 28 8

  • korki na Chwarznienskiej (2)

    to sie dopiero zaczną jak uruchomione zostaną światła przy nowo wybudowanej Biedronce przy obwodnicy. Zastanawia mnie jak ciężko myślący i ograniczony musi być decydent wydający pozwolenie na lokalizację tego typu inwestycji w tym miejscu!? Z chwilą uruchomienia świateł cała Gdynia Zachód stanie w gigantycznym korku. No ale cóż? Dla włodarzy miasta prestiż z posiadania kolejnego sklepu tej sieci jest chyba nadrzędny nad potrzebami mieszkańców .

    • 51 11

    • pogadaj ze Stepa

      on zaraz Ci wytlumaczy idee, byle utrzymac stolek pod d...

      • 17 11

    • Chyba żartujesz koleś - Chwarzno ma nie mieć prawa do sklepu tego typu ?

      Co znaczy miasto - tylko drogi dla ciebie ? Nie zachowuj się jak laluś.

      • 16 13

  • pitu pitu

    Tristar to przede wszystkim pomiar odcinkowy predkosci a nie plynny ruch w miescie. inwestycja musi sie zwrocic !!!

    • 40 23

  • trisrar (4)

    wracam w nocy do Gdyni z Sopotu.powstaje czerwona linia.włączaja się czerwone pustej Niepodległości w Sopocie, Zjednoczenia przy klifie i na różanej przy rivierze Kieleckiej i Śląskiej .Nikogo nie ma na prostopadłych dojazdowych.to tak wk...wia jakby jakiś debil specjalnie włączał czerwone gdy pojawi się auto na głównej. urzędniku przejdź się tą trasą po 22giej

    • 55 15

    • I podobnie jest w Gdańsku. (1)

      Tu pełna zgoda - w ogóle światła w nocy to nonsens, są przecież znaki.

      Ale tak samo jest w większości polskich dużych miast. Światła "regulują ruch" non stop.

      Ile paliwa więcej przez to zużywamy, to aż żal myśleć.

      • 20 9

      • Jeszcze parę lat temu większość świateł nocą była ustawiona na żółte migające, z wyjątkiem paru większych skrzyżowań. Nie wiem, komu to przeszkadzało.

        • 15 8

    • Potwierdzam (1)

      Mam wrażenie m ze jak jadę to wpadam w czerwona fale jadąc noca czy to celowe działanie aby wk....c obywatela debilstwo . Pewnie na nocnej zminie śpią

      • 21 0

      • 50-60 km/h

        spróbuj tyle jechać i zobaczysz czy dalej będziesz stał Światła są wprowadzone celowo bo przez miasto urządzano sobie wyścigi Taki jest wymóg ZDiZ i nie pomogą żadne tego typu narzekania

        • 13 6

  • e tam (2)

    Pojeździlibyście trochę po Berlinie, Hamburgu czy Monachium (żeby daleko nie szukać) to dopiero zobaczylibyście korki w miastach.
    A tu parę minut stania i już koniec świata ...

    • 46 17

    • Nawet do Warszawy wystarczy się przejechać (1)

      • 15 5

      • W Warszawie średnia prędkość jazdy po mieście wychodzi mi 43 km'h a w Gdańsku niestety 34. Mylisz się, gdyby Gdańsk miał 1/3 takich ulic jak stolica, zamiast durnego Tristara, byłoby fajnie.

        • 16 6

  • tristar to kosztowny bubel

    nic nie daje, a ustawiją go ostatecznie na poprzednie zmiany swiateł tak jakby suytem ten nie działał i wtedy jest ok

    • 40 17

  • Orwell 21wieku ten tristar

    • 40 19

  • a jednoślady?? (2)

    Prawda jest taka, że pętle indukcyjne Tristara nie wyłapują (wszystkich) jednośladów. Tzn. mojego najczęściej nie wyłapują, zatem czasem czekam pod światłami nawet 8 minut - np. rano w niedzielę, kiedy ruch jest niewielki. Muszę czekać na samochód, który za mną stanie, żeby uaktywniły się światła.
    Tzn. czekałem, bo teraz jeżdżę normalnie - na czerwonym. I innym też tak radzę!

    • 42 20

    • motocykle sa wszedzie (1)

      nawet na czerwonym swietle..i wlasnie dlatego nie lubie motocyklistow..
      jedzie srodkiem..ni to lewym ni to prawym pasem ale ja mam patrzec w lusterka co sekunde bo a noz jakis duren sie nagle pojawi

      • 14 0

      • ja tez nie jestem idealnym kierowca

        • 6 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Który z tych polskich samochodów był produkowany w XXI wieku?

 

Najczęściej czytane