• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wdrażają Tristar, a kierowcy stoją w korkach

Patryk Szczerba
13 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Skrzyżowanie przy Witawie rano i po południu jest zakorkowane. Skrzyżowanie przy Witawie rano i po południu jest zakorkowane.

Na większe niż zazwyczaj zatory narzekają od początku września kierowcy przejeżdżający przez skrzyżowanie obok Centrum Witawa zobacz na mapie Gdyni na Witominie. Gdyńscy drogowcy o korkach wiedzą, tłumacząc ich przyczynę awarią sterownika. Całkowicie sytuacja uspokoi się dopiero po trwającym przełączeniu skrzyżowania na system Tristar i jego kalibracji.



W ostatnim czasie na miejscu pracują robotnicy z firmy Qumak, którzy podpinają skrzyżowanie pod Tristar. W ostatnim czasie na miejscu pracują robotnicy z firmy Qumak, którzy podpinają skrzyżowanie pod Tristar.

Czy Tristar pomoże rozwiązać korki na Chwarznieńskiej i Małokackiej?

Po tym, jak zezwolono na jazdę po leśnym odcinku ul. Chwarznieńskiej po dwóch pasach w obydwie strony, korki miały się znacząco zmniejszyć. Jeszcze w sierpniu praktycznie o każdej porze dnia przez skrzyżowanie ulic Chwarznieńska, Rolnicza, Małokacka, Wielkokacka zobacz na mapie Gdyni z każdej strony jechało się bez utrudnień.

Testem miał być początek września. Początek roku szkolnego oznacza bowiem zawsze większe natężenie ruchu drogowego. I choć samochodów rzeczywiście było więcej, to i tak - zdaniem kierowców - wina leży po stronie ustawiających światła.

- Widać jak się jedzie, że odbywa się majstrowanie przy światłach. Jednego dnia w ogóle nie działały, potem były źle zsynchronizowane. Ostatnio jest lepiej, ale szkoda, że takie prace odbywają się właśnie teraz, a nie w czasie wakacji - wyjaśnia pan Witold.

Podobnych opinii jest mnóstwo, co widać w codziennie aktualizowanym przez nas Raporcie Drogowym. Urzędnicy tłumaczą, że na skrzyżowaniu stawiane są nowe słupy z sygnalizacją świetlną oraz montowane kable, potrzebne do podłączenia skrzyżowania pod system Tristar.

- Okazało się, że podczas prac awarii uległ zegar sterujący czasem w sterowniku. W efekcie sygnalizacja przełączyła się na tryb nocny, który po równo preferuje każdą z nitek skrzyżowania, co spowodowało zamieszanie. Usterka została już usunięta - tłumaczy Karol Kozak z działu inżynierii transportu ruchu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Co ciekawe, początkowo skrzyżowanie nie było ujęte w planach dotyczących nowego systemu sterowania ruchem. Udało się je "dodać", dzięki dodatkowym funduszom, podobnie jak kilkanaście innych skrzyżowań, m.in. w ciągu ul. Władysława IV.

Obecnie pierwszeństwo mają kierowcy zjeżdżający w dół ul. Chwarznieńską. Rano, w czterozmianowym cyklu zmiany świateł, zielone świeci się dla nich dwukrotnie przez ok. pół minuty. Raz w cyklu, w dwa razy krótszym czasie mogli przejechać jadący Rolniczą, Wielkokacką i - co najistotniejsze - Małokacką. Po południu zmienia się czas przejazdu - preferowani są jadący w kierunku Chwarzna. Nocą zaś wszystkie kierunki mają podobny czas przejazdu.

Po podpięciu pod Tristar jazda będzie płynniejsza. Nie zmieni się cykl, jednak będzie można zmieniać czas przejazdu w zależności od natężenia ruchu.

- Do końca października planujemy podłączenie. Bez naszej zgody kalibracja systemu w tym miejscu nie nastąpi. Na pewno trochę to wszystko potrwa, ale powinno się tu jeździć łatwiej - wyjaśnia Kozak.

Miejsca

Opinie (195) 8 zablokowanych

  • A niby jakim cudem 2 pasy na Charznieńskiej miały zmiejszyć korki?

    2 razy więcej samochodów próbuje przejechać przez to samo skrzyżowanie, i korki mają być mniejsze? Ktoś tu na głowę upadł.

    • 42 19

  • Tristar (1)

    Kogo typ obchodzi kasiora wzięta premie rozdzielone won chołoto.My jeżdzim w konwojach na kogutach

    • 36 26

    • jur52

      Kto się podszywa pod jur52 Nieładnie

      • 15 9

  • przy witawie zawsze są korki, na Wielkopolskiej nie było

    • 35 17

  • diagnoza. dłuższy lewoskret na małokackiej

    Problem korków w lesie chwarznieńskim są nada tymczasowe światła przy falochronie, a korki na małokackiej spowodowane są zbyt krótkim pasem lewoskrętu w kierunku leśniczówki. Powi ien być od stacji benzynowej a nie ostat ie 30 m.

    • 38 20

  • Tristar czyli kasa wywalona w kosmos !!! (1)

    a jak sie jezdzi kazdy widzi, kto mi wytlumaczy te "zielona fale" przy Klifie przejezdzam na zielonym a na wysokosci stadniny w kierunku Gdanska trafiam zawsze na czerwone, Tristar czyli banda debili i miliony wyrzucone w bloto, jak ktos mowi cos o kalibracji to niech najpierw wlasny mozg odpowiednio skalibruje, kto za to palci ? pan i pani za to placi !, czyli z naszych podatkow lekka reka z jednej
    strony Gryzon a z drugiej Budyn bez jakiejkolwiek odpowiedzialnosci a tym bardziej czegos na czym moze zyskac kierowca czyli siec fotoradarow !!!

    • 43 13

    • brak pojęcia

      żebyś troszkę rozumiał co to są długości cyklów sygnalizacji to TAK byś nie pisał. Akurat w tym miejscu nie można uzyskać pełnej synchronizacji na tych skrzyżowaniach Każde ma inny ruch dolotowy, czasy przejść dla pieszych itp. System robi co może żeby Wam zrobić dobrze. Czasami nawet zatrzymanie KILKU takich samochodzików w dalszej perspektywie powoduje rozładowanie korków i poprawę sprawności ogólnej poruszania się kierowców. Trudno coś zauważyć patrząc tylko na czubek swojego nosa i konieczność dodatkowego zatrzymania się.

      • 17 1

  • "Po tym, jak zezwolono na jazdę po leśnym odcinku ul. Chwarznieńskiej po dwóch pasach w obydwie strony, korki miały się znacząco zmniejszyć."

    To akurat jest od początku do końca bzdurą.

    • 43 12

  • W Gdańsku przy przystanku Srebrzysko nie zawsze działają światła dla pieszych.

    Samochody stoją, bo mają światło czerwone, a piesi nie mogą przejść, bo też mają czerwone i są to nieraz 2 cykle pod rząd. Oczywiście autobusy nie czekają, a przebiegać przed samochodami jest niebezpiecznie. Tylko chory umysł mógł coś takiego wymyślić.

    • 43 16

  • chory kraj (1)

    wszędzie kamery, fotoradary.
    Od tyłu, od przodu, od góry, od dołu, błyski,flesze, suszarki, miśki w krzakach, straż miejska ze "śmietnikiem" w krzakach, nieoznakowane z kamerami, ITD w nieoznakowanych z kamerami.
    Jeszcze brakuje wojskowych dronów do rejestrowania wykroczeń, a wszystko po to, żeby łatać budżet.
    Gdzie ja kurna żyję?

    • 43 18

    • To wyjedź z tego chorego kraju, będzie jedno auto w korku mniej (o ile masz auto).

      • 15 11

  • do zwolenników Tristara (6)

    Będziecie jeszcze płakać, jak jeden z drugim straci prawko i to w 30 minut ;-)
    około tyle trwa przejazd z Gdańska do Gdyni po godzinach szczytu, bo wszystkie skrzyżowania nafaszerowane są kamerami. Wystarczy że przekroczysz przodem maski linię warunkowego zatrzymania gdy dojeżdżasz do czerwonego i już masz kwit i punkty :-D Do tego przejazd na pomarańczowym, telefon w ręce, brak pasów, odcinkowy pomiar prędkości i masz ponowny egzamin. Już widzę te kolejki w PORD :D

    • 46 21

    • (4)

      Te kamery nie mają homologacji do pomiaru prędkości i nie można na ich podstawie karać mandatami, pisali już o tym na portalu, także spoko, typowa polska fuszerka jak zawsze...

      • 15 8

      • Niestety to co piszesz tyczy się tylko pomiaru predkosci... (3)

        Takie wykroczenia jak komórki i przejazd na czerwonym świetle mogą być z tych urządzeń karane. Na przykładzie Wejherowa (skrzyżowanie na wylocie w stronę Lęborka)

        • 19 8

        • nie mogą być narzędziem do łapania (1)

          czas poznać swoje prawa

          • 17 7

          • Tak jest, nie ma to jak cwaniactwo.

            • 13 12

        • Za przejazd na czerwonym powinni karać, czasem jednak trudno tego uniknąć...

          • 13 9

    • engineer

      Fotorejestratory TRISTAR nie służą do wręczenia mandatów. Co za głupoty wygadujesz nie mając pojęcia o niczym. Pozdrawiam

      • 8 10

  • To powiem wam ciekawostkę :-)

    Od ok. 2 tygodni działa i jest w testowaniu odcinkowa pomiar prędkości dla jadących ul. Wielkopolską z Karwin w stronę Orłowa

    Życzę udanej jazdy

    • 45 12

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Gdzie odbywał się słynny rajd Wrak Race?

 

Najczęściej czytane