• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wdrażają Tristar, a kierowcy stoją w korkach

Patryk Szczerba
13 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Skrzyżowanie przy Witawie rano i po południu jest zakorkowane. Skrzyżowanie przy Witawie rano i po południu jest zakorkowane.

Na większe niż zazwyczaj zatory narzekają od początku września kierowcy przejeżdżający przez skrzyżowanie obok Centrum Witawa zobacz na mapie Gdyni na Witominie. Gdyńscy drogowcy o korkach wiedzą, tłumacząc ich przyczynę awarią sterownika. Całkowicie sytuacja uspokoi się dopiero po trwającym przełączeniu skrzyżowania na system Tristar i jego kalibracji.



W ostatnim czasie na miejscu pracują robotnicy z firmy Qumak, którzy podpinają skrzyżowanie pod Tristar. W ostatnim czasie na miejscu pracują robotnicy z firmy Qumak, którzy podpinają skrzyżowanie pod Tristar.

Czy Tristar pomoże rozwiązać korki na Chwarznieńskiej i Małokackiej?

Po tym, jak zezwolono na jazdę po leśnym odcinku ul. Chwarznieńskiej po dwóch pasach w obydwie strony, korki miały się znacząco zmniejszyć. Jeszcze w sierpniu praktycznie o każdej porze dnia przez skrzyżowanie ulic Chwarznieńska, Rolnicza, Małokacka, Wielkokacka zobacz na mapie Gdyni z każdej strony jechało się bez utrudnień.

Testem miał być początek września. Początek roku szkolnego oznacza bowiem zawsze większe natężenie ruchu drogowego. I choć samochodów rzeczywiście było więcej, to i tak - zdaniem kierowców - wina leży po stronie ustawiających światła.

- Widać jak się jedzie, że odbywa się majstrowanie przy światłach. Jednego dnia w ogóle nie działały, potem były źle zsynchronizowane. Ostatnio jest lepiej, ale szkoda, że takie prace odbywają się właśnie teraz, a nie w czasie wakacji - wyjaśnia pan Witold.

Podobnych opinii jest mnóstwo, co widać w codziennie aktualizowanym przez nas Raporcie Drogowym. Urzędnicy tłumaczą, że na skrzyżowaniu stawiane są nowe słupy z sygnalizacją świetlną oraz montowane kable, potrzebne do podłączenia skrzyżowania pod system Tristar.

- Okazało się, że podczas prac awarii uległ zegar sterujący czasem w sterowniku. W efekcie sygnalizacja przełączyła się na tryb nocny, który po równo preferuje każdą z nitek skrzyżowania, co spowodowało zamieszanie. Usterka została już usunięta - tłumaczy Karol Kozak z działu inżynierii transportu ruchu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Co ciekawe, początkowo skrzyżowanie nie było ujęte w planach dotyczących nowego systemu sterowania ruchem. Udało się je "dodać", dzięki dodatkowym funduszom, podobnie jak kilkanaście innych skrzyżowań, m.in. w ciągu ul. Władysława IV.

Obecnie pierwszeństwo mają kierowcy zjeżdżający w dół ul. Chwarznieńską. Rano, w czterozmianowym cyklu zmiany świateł, zielone świeci się dla nich dwukrotnie przez ok. pół minuty. Raz w cyklu, w dwa razy krótszym czasie mogli przejechać jadący Rolniczą, Wielkokacką i - co najistotniejsze - Małokacką. Po południu zmienia się czas przejazdu - preferowani są jadący w kierunku Chwarzna. Nocą zaś wszystkie kierunki mają podobny czas przejazdu.

Po podpięciu pod Tristar jazda będzie płynniejsza. Nie zmieni się cykl, jednak będzie można zmieniać czas przejazdu w zależności od natężenia ruchu.

- Do końca października planujemy podłączenie. Bez naszej zgody kalibracja systemu w tym miejscu nie nastąpi. Na pewno trochę to wszystko potrwa, ale powinno się tu jeździć łatwiej - wyjaśnia Kozak.

Miejsca

Opinie (195) 8 zablokowanych

  • stępa (1)

    a co windami na super kładce? zepsuły się już?

    • 46 12

    • Wybudowali i .......

      Myślą o dachu.... ale poco pytam ???? czy na chodnikach jest dach ???

      • 32 7

  • A wystarczyły by sekundniki przy sygnalizatorze !

    Wystarczy , aby zamontowali sekundniki przy sygnalizacji i już by było plynniej i spokojniej Czemu nikt na to nie wpadł ? Może po to by tristar przynosił zyski z mandatów ?
    Gdzie mogę pisać o propozycjach zmian w ustawieniu świateł by lepiej sie jeździło ?

    • 52 12

  • Jadę noca i bach czerwone !

    Nikt z nikad nie jedziemy tu wpadam na czerwone nie wystarczyło by aby światła miały na żółto . Niech wykonuje te znaki sie na cos przydadzą

    • 42 19

  • Ciekawa sprawa z tym ręcznym ustawianiem.

    Czy przypadkiem nie miało być tak, że to komputer optymalizuje sterowanie światłami, a nie panowie w waciakach? Zastawili tacy ostatnio w Gdańsku na Bramie Oliwskiej całą szerokość drogi rowerowej furgonetką, a potem niespiesznie gwarzyli przy skrzynce sterującej. Jeśli Tristar i jego obsługa tak mają działać, to lepiej zlikwidujmy w ogóle całe to elektryczne badziewie.

    • 39 16

  • tristar

    Ciągle mówią "wdrożą" - niech się wypowiedzą ,jak już wdrożą i jak działa - mam nadzieje,że mnie będzie już korków.
    ps. "obowiązkiem lekarza jest wyrażanie się językiem zrozumiałym dla pacjentów"
    niech pan Kozak wyjaśni, co to jest kalibracja

    • 28 25

  • tristar (5)

    Gowniany tristar nie bedzie pomocny kierowcom, wszystko sluzy ku jednemu aby mierzyc przekroczenia predkosci, okaze sie sie ze w jeden dzien za przejazd przez trojmiasto stracisz prawo jazdy... ma to sens??? Tylko dla UM naszego trojmiasta.... wszedzie kamery odbysniki podczerwieni, odcinkowe pomiary predkosci, petle indukcyjne i po co...

    • 36 31

    • (4)

      jeżeli w ciągu jednego dnia łamiesz tyle przepisów, że ZASŁUGUJESZ na utratę prawka to do kogo pretensje?

      • 18 11

      • (3)

        Przejedz zgodnie z przepisami trojmiasto madralo... zawsze 50km/h tam.gdzi

        • 19 7

        • (2)

          no tak, nie da się w ogóle. Po prostu się nie da.

          A tak na poważnie, to skoro nie jesteś psychicznie w stanie prowadzić zgodnie z przepisami, nie powinieneś mieć prawa jazdy. Jeśli tylko automaty i kamery mogą odsiać takich jak Ty, to niech będzie ich jak najwięcej.

          • 13 13

          • (1)

            Tak ja się nie da nie wypić i wsiąść za kółko. Po prostu się nie da, czasem człowiek musi. Imperatyw taki.

            • 19 6

            • Jeździsz ledwo 80 kapeluszu?! Takie lebiegi jak ty blokują tylko drogi. Jak boisz się jeździć dynamicznie, to spadówa na wiochę.

              • 15 9

  • Przecież nie chodzi o to żeby łatwiej się jechało tylko żeby "swoi" mogli zarabiać na poprawianiu systemu, ulepszaniu przez najbliższe 10 lat do czasu kiedy trzeba będzie system wymienić - bo wtedy też będzie można zarobić

    • 31 25

  • Tristar by dzialal jak nalezy gdyby nie bylo burakow co nie znaja znakow drogowych

    gdzie mozna 70 , a gdzie 60 i tam gdzie tylko 50 ,buraki jeżdżą 100

    • 39 20

  • Te wszystkie kontrolne zabawki

    tylko proszą się o pozew o uporczywe prześladowanie obywateli przez miasto.

    • 45 14

  • Za 100 mln

    można było każdemu przydzielić osobistego funkcjonariusza, który na bieżąco wypisywałby mandaty..

    • 48 13

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Liftback to:

 

Najczęściej czytane