• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Kwiatkowskiego na obwodnicy od wtorku idzie do remontu

Maciej Naskręt
16 czerwca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

Wizualizacja ruchu na Węźle Kwiatkowskiego po przeprowadzeniu liftingu.


W nocy z wtorku na środę ruszają prace przy zmianie organizacji ruchu na Węźle Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni. Za ok. dwa tygodnie kierowcy powinni zjechać drogą z portu do obwodnicy dwoma zamiast jednym pasem ruchu. Jest szansa, że z Trasy Kwiatkowskiego znikną korki. Gdański oddział GDDKiA zmiany na węźle wprowadza na prośbę przewoźników.



Tak w uproszczeniu będzie wyglądał zjazd na obwodnicę z Trasy Kwiatkowskiego w kierunku Gdańska. Tak w uproszczeniu będzie wyglądał zjazd na obwodnicę z Trasy Kwiatkowskiego w kierunku Gdańska.
Dobra wiadomość dla kierowców, którzy korzystają na co dzień z Węzła Kwiatkowskiego jadąc w stronę Obwodnicy Trójmiasta. Drogowcy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zlecili prace mające na celu włączenie dwóch zamiast dotychczasowego jednego pasa Trasy Kwiatkowskiego w drogę ekspresową. To ma zapobiec tworzącym się tam korkom.

Prace przy korekcie układu drogowego rozpoczną się w nocy z wtorku na środę.

Jak zmieni się Węzeł Kwiatkowskiego?

Tuż przed wspomnianym splotem dróg obwodnica ma trzy pasy ruchu. Prawy pas Obwodnicy Trójmiasta bezpośrednio przed włączeniem się łącznicy z Trasy Kwiatkowskiego zostanie zamieniony na pas awaryjnego postoju. Drogowcy zyskają teren, na którym wydłużą lewy pas Trasy Kwiatkowskiego, by umożliwiał włączenie się w obecny środkowy pas ekspresówki. Natomiast prawy pas Trasy Kwiatkowskiego stanie się prawym pasem jezdni zasadniczej obwodnicy.

Kierowcy jadący obwodnicą od strony Chyloni powinni uważać, bowiem drogowcy na Węźle Kwiatkowskiego zmienią ograniczenie prędkości z obwiązujących 120 do 100 km/h. Nie zmieni się ograniczenie prędkości dla zjeżdżających pojazdów z Trasy Kwiatkowskiego. Tam nadal będzie można jechać nie szybciej niż 50 km/h.

Czy planowana zmiana na węźle odkorkuje Trasę Kwiatkowskiego?

Dla kierowców będzie to nowe rozwiązanie drogowe - niespotykane dotąd na ulicach Trójmiasta. Trzeba będzie tam zachować szczególną ostrożność po wykonaniu zmian. Niemniej planowany lifting ma zapobiec licznym wypadkom i kolizjom w tym miejscu, które powstały wskutek najechania na tył innego pojazdu.

Jak będą wyglądały prace na Węźle Kwiatkowskiego?

Kierowcy nie odczują utrudnień związanych z pracami. - W pierwszym tygodniu prac będzie wykonywane nocą nowe oznakowanie pionowe i poziome Węzła Kwiatkowskiego - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy

W kolejnym tygodniu planowane są prace przy układaniu nawierzchni bitumicznej na końcu lewego pasa Trasy Kwiatkowskiego. Należy go przedłużyć, by umożliwić kierowcom wjazd z niego na obwodnicę.

Prace drogowe na Węźle Kwiatkowskiego potrwają do 26 czerwca o ile pozwoli na to pogoda.

Zmiany w ruchu to pomysł przewoźników

O zmianę organizacji ruchu na Węźle Kwiatkowskiego wnioskowali przewoźnicy i kierowcy. - Pomysł wymagał od nas przeprowadzenia szczegółowych analiz i symulacji, których wynik przekonał nas do niezwłocznego jego realizacji. Zawsze jesteśmy otwarci na tego typu merytoryczne rozwiązywanie problemów drogowych nie tylko na obwodnicy - mówi Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA.

Wniosek o zmianę organizacji ruchu pojawił się na przełomie lutego i marca.

- Uzasadniliśmy go tym, że znacznie większe potoki samochodów zjeżdżają na obwodnicę z Trasy Kwiatkowskiego niż poruszają się właśnie obwodnicą od strony Chyloni. Zaproponowana przez nas zmiana powinna poprawić też bezpieczeństwo w ruchu pojazdów - mówi Tomasz Rejek, prezes zarządu Pomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych z Gdyni.

Miejsca

Opinie (122) 1 zablokowana

  • W powyższszej wizualizacji brakuje mi tylko płonącego tira lub autobusu stojącego na poboczu

    byłoby tak bardziej realnie

    • 1 0

  • Wizualizacja (3)

    Wizualizacja pokazuje jaki powinien być ten węzeł drogowy a nie jaki jest. Nie pokazano na niej bardzo istotnych w tym przypadku przewyższeń tzn. tego, że jadąc z Kwiatkowskiego na obwodnicę niepotrzebnie najpierw się zjeżdża w dół aby zaraz potem podjeżdżać w górę aby włączyć się w obwodnicę. Wystarczyłoby wybudować o kilka metrów wyższy i położony ukośnie wiadukt nad obwodnicą aby problemy były dużo mniejsze. Tak samo po co zrobiono "dołek" przy zjeździe z obwodnicy w Kwiatkowskiego? A przecież wystarczyłoby wybudować mur oporowy pomiędzy obwodnicą i zjazdem i zjazd poprowadzić w poziomie. Projektantowi węzła zabrakło chyba wyobraźni przestrzennej. Czy ktoś wie kto zaprojektował ten drogowy bubel?

    • 18 1

    • każdy polak to inżynier, tylko wiedzy ma za mało, by cokolwiek z sensem napisać.

      • 0 1

    • Rabek

      masz rację ktoś kto projektował nie był w terenie i nie widział poziomic na mapie

      • 3 0

    • Za to ty jesteś profesorem inżynierem budownictwa,a mury oporowe buduje się za darmo?

      • 0 7

  • Bez budowy trzeciego pasa ruchu na całej obwodnicy trojmiasta nic się nie zmieni (3)

    korki bedą nadal

    • 53 11

    • Ja bym dał bez kozery 50 pasów w jedną stronę.

      • 1 1

    • To prawda, bo każda stłuczka na obwodnicy powoduje gigantyczne korki (1)

      bo nie mozna zjechać z obwodnicy

      • 16 2

      • i chocbys mial 8 pasow w kazda strone i obwodnice szersza niz dluzsza to i tak w takich sytuacjach beda korki. winne jest gapiostwo.

        • 11 14

  • Dwa lata po oddaniu Estakady wreszcie wprowadzaja to sluszne rozwiazanie (3)

    Ilez to wszystko musi trwac czasu, by oczywistosc stala sie rzeczywistoscia ???

    • 28 9

    • ja bym jednak postawił na otwierającym się pasie awaryjnym jakieś bloki betonowe, żeby jakiś ,,Boguś'' czy ,,Tomuś'' nie wyprzedzał prawą stroną przed tym węzłem

      • 4 0

    • .... 6 lat (1)

      leśną część Trasy Kwiatkowskiego oddano do ruchu w czerwcu 2008 roku.

      • 16 0

      • Nie mądrz się,bo złotej rybce żyłka pójdzie ;)

        • 0 9

  • Źle zaprojektowany węzeł - brak odpowiedzialności wśród "urzędników GDDKiA" (3)

    Od samego początku było wiadomo że węzeł jest źle zaprojektowany. Odpowiedzialnych za ten stan rzeczy oczywiście brak a może to jest taka celowa polityka żeby teraz robić drobne korekty "udając że się pracuje" i że potrzebny jest "sztab fachowców" od zaprojektowania, korekty, wdrażania, zaakceptowania.
    Do emerytury praca gwarantowana ;-)

    • 86 14

    • Panowie Panowie ...

      ... chyba nikt z Was nie jechał tym zjazdem - przecież tam przy łączeniu z obwodnicą zakręt jest wyprofilowany w " drugą" złą stronę ! Sprawa już dawno powinna trafić do prokuratury ! Przypomnę tylko, że często korki zimą powstaję właśnie przez to, ze kierowca TIR-a musi zwolnić do 20 km/h bo Pan w berecie na letnich nie ogarnia zakrętu a później kierowca TIRa już się nie "wdrapie"

      • 3 0

    • Skoro wiesz, że jest źle zaprojektowany to znaczy, że się na tym znasz? Może jakieś konkretne argumenty lub propozycje?

      • 6 12

    • poranny trol się uaktywnił

      • 7 20

  • Moim zdaniem na zjeździe z estakady powinno być ograniczenie do 60 km/h a nie do 50, jadąc przepisowo 50 i będąć w pełni załadowanym mogę się tam rozpędzić ciężarówką na tak krótkim odcinku góra do 60-70 km/h i z taką prędkością maksymalną włączam się do ruchu na obwodnicy i blokuję ruch na prawym pasie..

    • 6 0

  • Przed wezlem jadac z Chyloni powinna byc linia ciagla zabraniajaca zmiany pasa ruchu z lewego na prawy do samej gory

    • 2 0

  • A co ze znakiem ZAKAZ WYPRZEDZANIA

    też musi zniknąć, bo inaczej lewy pas nadal będzie się ciągnął razem z TIR- ami podjeżdżającymi pod górkę

    • 3 0

  • Sprawa jasna, wyciągać kasę z miasta,

    chodzi o przetargi, dwa, albo i trzy do jednej sprawy, wygrywa jedna firma, miasto płaci za coś co powinno być zrobione za jednym razem.

    • 0 0

  • korki z Heliku (5)

    A jak ja z Chalupek lub Heliku wrócę? W korku będziemy stac...

    • 22 9

    • stac w obie strony to będziemy wszyscy w Redzie. Tam to jest magia dle inżynierów ruchu!! (1)

      Jedno skrzyzowanie i kilometrowe korki od Gdyni do Redy i od Pucka do Redy

      • 15 2

      • obiadki na trasie

        Dla chętnych uruchomienie obiadku jak u babci. Wydawane koło lidla w redzie, zwrot naczyń na światłach koło remizy.

        • 3 0

    • (1)

      lansik w korku na Hel to jest to!

      • 11 0

      • mam rajbany i slodka niunie u boku, moge stac w korkach analnych tygodniami

        • 4 0

    • a jak

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Jedyny w Trójmieście salon marek Jaguar i Land Rover znajduje się w:

 

Najczęściej czytane