• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Władze Gdyni tłumaczą się ze współpracy z PKP

Patryk Szczerba
18 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej
Zdaniem mieszkańców o wiele bardziej niż wiadukt nad Pucką potrzebny jest zlokalizowany kilometr dalej tunel pod torami SKM. Zdaniem mieszkańców o wiele bardziej niż wiadukt nad Pucką potrzebny jest zlokalizowany kilometr dalej tunel pod torami SKM.

Władze Gdyni reagują na krytykę mieszkańców, jaka spadła na nie, m.in. w opiniach pod artykułem o przetargu na budowę wiaduktu nad torami prowadzącymi do portu. Zdaniem wielu, priorytetem powinna być budowa tunelu w okolicach ul. Chylońskiej. - Ogłoszenie przetargu na realizację wiaduktu nad Pucką jest otwarciem na bardzo zacieśnioną i długą współpracę z PKP - przekonuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.



Kiedy powstanie tunel przy ul. Chylońskiej?

Przypomnijmy: wiadukt, na wykonanie którego ruszył przetarg, będzie prowadził nad liniami kolejowymi 201 i 228 oraz stacją Gdynia PortMapka.

Dzięki jego budowie znikną dwa przejazdy kolejowo-drogowe i przebudowana zostanie infrastruktura kolejowa oraz okoliczne ulice.

Obiekt powstanie dzięki umowie między PKP PLK a Gdynią.

Takie inwestycje rozładowałyby zdaniem mieszkańców zatory w tym miejscu. W 2022 roku powstanie wiadukt. Tunel i pełna prezentowana likwidacja przejazdów to melodia przyszłości. Takie inwestycje rozładowałyby zdaniem mieszkańców zatory w tym miejscu. W 2022 roku powstanie wiadukt. Tunel i pełna prezentowana likwidacja przejazdów to melodia przyszłości.
Dokument zobowiązuje PKP do sfinansowania budowy wiaduktu i nakłada na miasto obowiązek sfinansowania pozostałych inwestycji, w tym wypłaty odszkodowań dla mieszkańców wyburzonych z powodu inwestycji domów.

Spółka kolejowa ma zamiar przeznaczyć na ten cel 30 mln zł. Wstępna szacowana wartość inwestycji to 70 mln zł brutto.

Władze miasta przekonują, że wiadukt nad torami do portu też jest  potrzebny, bo będą one wykorzystywane dużo częściej niż do tej pory. Władze miasta przekonują, że wiadukt nad torami do portu też jest  potrzebny, bo będą one wykorzystywane dużo częściej niż do tej pory.

Mieszkańcy: tunel potrzebny bardziej



Zdaniem wielu mieszkańców dla władz miasta priorytetem powinno być udrożnienie przejazdu w innym miejscu.

Chodzi o zapowiadaną od lat budowę tunelu pod torami w rejonie ul. Chylońskiej i linii 202Mapka. Ponieważ znajdującymi się tam liniami kursują zarówno składy SKM, jak i pociągi dalekobieżne, szlabany są tam zamknięte częściej i na dłużej. Na rogatkach czekać tu można nawet kilkadziesiąt minut.

Pod naszym artykułem o budowie wiaduktu nad ul. Pucką pojawiły się dziesiątki komentarzy czytelników, twierdzących, że priorytetem powinien być właśnie tunel pod torami SKM. Ich zdaniem budowa wiaduktu nad torami prowadzącymi do portu to niepotrzebne wydawanie pieniędzy.

Także w ankiecie, w której zagłosowało blisko 1,5 tys. czytelników, najwięcej głosów otrzymała odpowiedź: "w pierwszej kolejności potrzeba tunelu w okolicach ul. Chylońskiej".

Do krytyki mieszkańców, która pojawiła się też w mediach społecznościowych, na swoim oficjalnym profilu na Facebooku odniósł się wiceprezydent Gdyni Marek Łucyk. Jak podkreśla, tory do portu, które obecnie przez wielu są oceniane jako mniej zajęte, już w niedalekiej przyszłości będą wykorzystywane dużo częściej.

Władze Gdyni: finansowanie częściowo przesunięte



- Dla przejezdności i bezpieczeństwa w ramach działania została podjęta decyzja o konieczności wybudowania wiaduktu drogowego, który przeniesie ruch pieszych, rowerzystów i samochodów ponad tory - będzie przede wszystkim bezkolizyjnie przez co bezpiecznie - podkreśla.
Przyznaje, że środków nie można było wykorzystać na tunel, którego powstanie będzie częścią innego realizowanego przez kolej zadania

- Budowa tunelu jest częścią bardzo dużego projektu rozbudowy linii kolejowej od Gdyni Chyloni aż do Słupska - m.in. na obszarze do Wejherowa mowa o czterech liniach, a następnie o dwóch. Projekt jest w końcowej fazie projektowej m.in. dwa miesiące temu została uzyskana zmieniona decyzja RDOŚ dla części działania. Niestety póki co finansowanie, które początkowo wynosiło niemal 1 mld złotych, zostało częściowo przesunięte i trwają prace nad jego kompozycją przez PKP PLK w obecnym okresie programowania tj. od 2021 do 2027 - tłumaczy, dodając to, co przez lata powtarzał jego poprzednik Marek Stępa, że Gdynia jest zawsze gotowa do współpracy przy budowie tunelu.

Miejsca

Opinie (243) ponad 10 zablokowanych

  • Jeszcze Gdynianin

    Smutny jest brak pomyslunku przy rozdzielaniu pieniędzy. Tunel jest kluczowy dla usprawnienia ruchu tej części Gdyni. To są tysiące aut dziennie stojące na przejazdach, a w tym czasie mogli by spędzić czas z rodziną itp..
    Niestety władze Gdyni, Rumi do pięt nie dorastają...

    • 13 3

  • Kiedy zaczną słuchać mądzejszych. Urzedasy

    za "samorządności" chyba za mocno wzieli do siebie tą nazwę.

    • 13 1

  • Po rozum do głowy (1)

    Osoby rządzące powinny zasiąść w swoich autach i pojeździć pare dni w godzinach najwiekszego zagęszczenia ruchu na ulicach, postać w korku na jakimkolwiek przejezdzie kolejowym przy ulicy chylonskiej to może zdjeli by klapki z oczu i zobaczyli co jest priorytetem.

    • 12 0

    • mają służbowe, z kierowcą i opłaconymi miejscami postojowymi.

      • 3 0

  • Zawsze te same tłumaczenia, bo ze złym PKP nie da się rozmawiać. Tak samo było jak porobili perony na Gdyni Głównej, odgrzali stary projekt z lat 90'. Władze Gdyni umyły ręce, bo nic nie dało się zrobić, żeby było to bardziej estetyczne. (w Gdańsku i Sopocie dało się)
    tunele w małej Rumii i Wejherowie pięknie powstają, w Gdyni poczekamy chyba do 2035. Dalej głosujcie na Łucyka i Szczura.

    • 11 0

  • Dubaj Północny

    Wszycy w dużym i małym trójmieście budują tunele pod torami. W Gdyni się nie da. Ta władza nie robi nic dla mieszkańców. Co innego turyści dla nich wszystko.

    • 12 0

  • dlaczego nigdy nie wypowiada się szczurek? co on robi całymi dniami?!?! jakie jest jego zdanie?!!??

    • 11 1

  • Gdynia... i wszystko jasne.

    Gdynianie kochają swojego prezydenta... A miłość, jak wiadomo, jest ślepa.

    • 11 1

  • Łucyk jak zwykle nieomylny.

    Zas... y wizjoner. Już pokazał w Orłowie. Na siłę chodnik zrobić szeroki jak autostrada, a na ulicy ledwie dwie osobówki się mogą minąć. Powinien do pisu należeć.

    • 9 1

  • Niebywałe!

    Okazuje się, że w Gdyni mieszkają ostatni naiwni, którzy wierzą w plany i zapowiedzi PKP... A może tak wygodniej, żeby nic nie robić?

    • 5 3

  • Od lat czekamy. A tunelu nie bedzie.

    Od lat czekamy na tulel przy Chylonskiej. Korki na estakadzie jak i na samej Hutniczej tez by sie uplynnily a czesto na Chylonskiej przytlaczaja tym bardziej ze transport jak i sami mieszkancy tylko na tym traca czas bo to po 45 do 60 minut sie w szczycie stoi. Ale Nieee... wiadukt sie oplaca bardziej bo bedzie z tego wieksza kasa jak łapowki rozdadza Ci ktorym najbardziej na tym zarobia.

    • 10 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Quattro to napęd na wszystkie koła stosowany w autach marki:

 

Najczęściej czytane