• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wymiana pontonu pod mostem w Sobieszewie

Maciej Naskręt
3 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Most w Sobieszewie nad Martwą Wisłą. Most w Sobieszewie nad Martwą Wisłą.

W nocy z czwartku na piątek ruszy wymiana pontonu pod przęsłem mostu w Sobieszewie. Ruch na moście będzie niemożliwy od godz. 22 do 5 rano.



Aktualizacja godz. 18 Planowana w dniach 4-5 października wymiana pontonu mostu przez Martwą Wisłę w Sobieszewie została odwołana z powodu złych warunków atmosferycznych (silny wiatr). Prace zostały przełożone na noc z poniedziałku na wtorek.

W związku z kolejną planowaną wymianą pontonu, most przez Martwą Wisłę w Gdańsku Sobieszewie zobacz na mapie Gdańska będzie zamknięty dla ruchu drogowego. Obiekt będzie nieczynny od godz. 22, 4 października do do godz. 5 rano, 5 października.

W czasie wymiany pontonu, most nie będzie otwierany także dla jednostek pływających. Dla ruchu drogowego na Wyspę Sobieszewską zalecany jest objazd przez Przegalinę. Na czas wyłączenia mostu z ruchu drogowego uruchomiony będzie prom linowy, który będzie przewoził pojazdy o całkowitej masie własnej poniżej 3,5 tony.

W przypadku wystąpienia silnych wiatrów i dużej fali na Martwej Wiśle, wymiana pontonu może zostać odwołana.

Czasowe zmiany w funkcjonowaniu linii autobusowych 112, 186, N7 i N9.

Linia 112:
Kursy o godz. 21:50 z Jana z Kolna i o godz. 22:33 z Wałów Piastowskich od przystanku Sobieszewo Most zostaną wykonane na trasie zmienionej: ... - DW501 - Trzcinisko - Urwista - Akwenowa - Przegalińska - Przegalina - Świbnieńska - Boguckiego - Turystyczna - Sobieszewo Wyspa.

Linia 186:
Trasa kursu o godz. 22:15 z Górek Wschodnich od przystanku Sobieszewo Wyspa do przystanku Sobieszewo Most zostanie wykonana na trasie objazdowej: ... - Turystyczna - Boguckiego - Świbnieńska - Akwenowa - Urwista - Trzcinisko - DW501 - ...

Trasa kursu o godz. 22:55 z Dworca Głównego zostanie skrócona do przystanku Sobieszewo Most.

Linia N7:
Trasa tej linii od strony Centrum zostanie skrócona do przystanku Sobieszewo Most.

Linia N9:
Z przystanku Sobieszewo Wyspa odjazd 23:10, przez Turystyczną, Boguckiego, Świbnieńską do Przegaliny skąd odjazd o 23:37, następnie objazdem przez Trzcinisko do przystanku Sobieszewo Most i dalej wg stałej trasy.

Trasa kursu z Dworca Głównego odj. 00:05, od przystanku Sobieszewo Most zostanie zmieniona: ... - DW501 - Trzcinisko - Przegalina - Świbnieńska - Boguckiego - Turystyczna - Nadwiślańska - Górki Wschodnie. Powrót tą samą trasą, odjazd z Górek Wschodnich 01:16, Przegalina 01:36, Sobieszewo Most 02:06, Dworzec Główny przyj. 02:34.

Kurs z Dworca Głównego odj. o godz. 02:45 od przystanku Sobieszewo Most zostanie wykonany trasą zmienioną: ... - DW501 - Trzcinisko - Przegalina - Świbnieńska - Boguckiego - Turystyczna - Sobieszewo Wyspa.

Opinie (43) 1 zablokowana

  • Ciekawe (2)

    po sezonie wymieniają w nocy . A w sezonie i w czasie Euro wymieniali w dzień . co staje sie bardziej uciążliwe dla znacznie większej ilości ludzi

    • 25 4

    • raczej. (1)

      ......bezmyslność władz...........

      • 2 1

      • Może wogóle nawet nie biorą ludzi pod uwagę. Ani gdy mogą, ani gdy muszą?

        • 0 0

  • ludzie narzekają... (4)

    a w brew pozorą taki most to mega atrakcja dla turystów i powinien zostać !

    • 8 35

    • Nie ma obawy - po remoncie ten nowy zwodzony powstanie w terminie przyszłym nigdy.

      • 10 1

    • ciekaw jestem...

      czy więcej minusów zebrałeś za pisanie głupot czy za rażący analfabetyzm. osobiście obstawiam to drugie, "w brew pozorą".

      • 8 0

    • Piąta klasa szkoły podstawowej - deklinacja

      • 3 0

    • jestę Puchatkę

      • 2 0

  • reanimacja trupa po raz kolejny, niedługo koszty naprawy wyniosą przynajmniej 1/4 kosztów budowy nowego...paranoja

    • 33 5

  • to jest jakaś żenada..... (3)

    od 60 lat nie potrafią mostu zbudować? to śmieszne jest.

    • 37 3

    • (2)

      przecież zbudowali, jeździsz po moście przecież

      • 6 3

      • raczej pływa na moście chyba... (1)

        • 2 0

        • Pywa na mostu pontonim. Ale to nic, pywa też wogóle.

          • 1 0

  • Tramwaj - jestem za (10)

    Most stały tramwajowy i drogowy między Górkami Wschodnimi a Górkami Zachodnimi (nie kasować proszę bo piszę w temacie - GW to teren Wyspy Sobieszewskiej) znacznie odciążyłby ten remontowany, byłby znacznie tańszy od planowanego zwodzonego i do centrum Gdańska, portu Północnego, na Westerplatte itd byłoby znacznie bliżej, a linia tramwajowa przebiegająca przez całą wyspę znacznie usprawniłaby komunikację zbiorową, turystyka by wzrosła a wraz z nią inwestycje itd.

    • 13 7

    • Przecież most między Górkami też by musiał być zwodzony. (1)

      Tam także kursuje żegluga. W budowę tramwaju ze Stogów, przez Górki, do Sobieszewa nie uwierzę nigdy - w tym biednym kraju i mieście budowa kilku nowych kilometrów torów tramwajowych zawsze stanowi olbrzymie wyzwanie, a prowadzenie toru po moście zwodzonym to już kompletny kosmos finansowy dla naszych władz.To nie Dania czy inna Szwecja... :(

      • 6 1

      • Nie musiałby być zwodzony tak jak siennicki nie jest zwodzony.

        Tam kursuje żegluga? A jaka?

        • 0 2

    • Gdzie budować, jak tam jest rezerwat? (2)

      W dodatku od strony Górek Zachodnich żadna droga tam nie dochodzi. Trzebaby też wyłożyć spore kwoty na modernizację drogi na Górkach Wschodnich. Sam most - gdzie niby miałby przebiegać? Przez teren chroniony, w dodatku diablo niestabilny? Koszty byłyby spore... Pytanie też, ile byłoby chętnych do korzystania z tego tworu. Tyle, co mieszkańcy Stogów, bo z Centrum to tylko objazd i w dodatku gorszymi drogami.

      • 4 2

      • - oczywiście że trzeba by wyremontować i częściowo zbudować nową drogę, by powstała dwujezdniowa jezdnia wzdłuż linii tramwajowej z węzła na Trasie Sucharskiego (między ogrodami działkowymi - zarezerwowany teren jest) a Stogami
        - oczywiście że trzeba by wreszcie zbudować nową drogę z nową linią tramwajową jako przedłużenie poprzedniej w kierunku Nad Brzegiem i dalej Górek Zachodnich
        - oczywiście że z Centrum na Wyspę proponowaną trasą byłoby bliżej - wystarczy rzucić okiem na Plan Miasta Gdańska

        • 0 1

      • Proponowana trasa nie przebiegałaby przez teren chroniony tak jak istniejąca na GW nie przebiega.

        • 0 2

    • ...i cała trasa przebiegałaby przez miasto Gdańsk, a nie jak jest obecnie między mostem a rafinerią przez gminę Pruszcz Gdański które nie jest zainteresowana wydatkami związanymi z dojazdem z Gdańska do Gdańska, z remontami dróg na tej trasie.

      • 1 1

    • od czasu Wisły Śmiałej (3)

      most w tym miejscu był dyskutowany i nie znalazł uzasadnienia wobec uzyskanych dzięki niemu efektów.
      1. Musiałby być odpowiednio wysoki aby aby miał sens na tej drodze wodnej.
      2. Albo zwodzony ale to mniej stabilna konstrukcja.
      3. W obu przypadkach osadzenie filarów w naniesionych piaskach musiałoby mieć specjalne; konstrukcje i głębokość.
      4. W świetle prowadzonej od dawna polityki "odcinania Polski od morza" oraz wobec kosztów - ekonomiczniejsze byłoby zasypanie Wisły Śmiałej. Najpierw grobla, a potem jakieś Fosfory albo ukraińskie śmieci radioaktywne by się znalazły.
      5. Korzyści ogromne, bo już nie musi się grono urzędników miejskich martwić o wschodnią stronę miasta, gmina Pruszcz będzie miała pod opieką drogi z tej strony biegnące, przez Stogi i wyspę Sobieszewska "puści" się autostradę (przez nowy most na Przeróbce albo Wałowej) i będzie GIT i dużo więcej.

      U czytających pkt 5 liczę na poczucie makabrycznego humoru mniej więcej w stylu Topora ale wobec nikłego ruchu po sezonie to taki rozwój tej myśli technicznej jest najbardziej prawdopodobny :)

      • 2 0

      • (2)

        1. Musiałby być odpowiednio wysoki aby aby miał sens na tej drodze wodnej.

        Nic mi o tym nie wiadomo, żeby kursowała Śmiałą Wisłą jakaś żegluga. Skoro żeglugi nie ma, to po co wysoki?
        - Dla Yacht Clubu Stoczni Gdańskiej?
        - Dla Akademickiego Klubu Morskiego?
        - Dla MYKM Neptun?
        - Dla portu rybackiego?

        3. W obu przypadkach osadzenie filarów w naniesionych piaskach musiałoby mieć specjalne; konstrukcje i głębokość.

        Decyzja należałaby oczywiście do inżynierów i projektantów, ale - na chłopski rozum - wcale nie trzeba osadzać "filarów w naniesionych piaskach" tylko budując most nieco dłuższy filary osadzać na stabilnym gruncie. Gdyby nawet konieczne byłoby palowanie to czy byłby to taki cud? Fundamenty domów mieszkalnych (jak są budowane na niejednolitym gruncie) są wylewane na palach i nie podnosi to aż tak bardzo cen mieszkań.

        • 0 2

        • (1)

          ad.1. Wbrew pozorom Przegalina nie przepusci transportu do Rafinerii, a tam płyną ładunki naprawdę wielkogabarytowe. To nie San Francisco czy Sydney gdzie są skały umożliwiające stabilne osadzenie filarów.
          ad.3 Nie ma "twardego" podłoża zarówno po stronie Stogów jak i Sobieszewa. Most Adamowicza (wantowy) na trasie Sucharskiego jeszcze nigdy nie został naprawdę obciążony no i stoi w spokojnym miejscu.
          Nb. Podoba mi się, że starasz się myśleć. Pozdrawiam Anonimie :)

          • 2 0

          • Sam piach twierdzisz, "twardego" podłoża nie ma twierdzisz, czyli konieczne byłoby palowanie - ale to przecież w XXI wieku żaden to problem.

            Pozdrawiam Cię Piotrze Pierwszy.

            • 0 1

  • Wreszczie gdnszczanie nie będą musili chodzić obok autobusu.

    HEHEH. Trochę późno, ale jak na 1000 letnie miasto i to i tak dobrze, że po 30 latach coś się ruszyło.

    • 8 12

  • (1)

    Słabo to widzę. Nie było mszy, koperty, pryskania świętą wodą, flaszka nie pękła... Konstrukcja się zawali, prędzej niż się spodziewacie.

    • 14 4

    • Chrystus niejednemu ślepemu przywrócił wzrok mowiąc, że "wiara cię uzdrowiła".

      Ty wierzysz, że nie wierzysz to i widzisz słabo ... obawiam się że jak ten stan będzie trwać to ta twoja konstrukcja się zawali prędzej, niż....

      • 0 0

  • I TAK W KOŁO....NUDNE TO JUŻ!

    • 16 1

  • Żenada żenada żenada

    Nie drażnijcie narodu takimi artykułami

    • 17 0

  • Ten most to (1)

    największa porażka władz lokalnych ostatniego 50cio lecia, lecz z Budyniem na czele, który chwali się inwestycjami centralnymi, a na lokalne kasiory z UE nie umie ściągnąć.

    • 24 1

    • erazmem z Rotterdamu to nie jesteś

      A współfinansowanie z UE na przebudowę torowisk to co ? A przebudowy dróg z pomocą UE to co ?

      • 1 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Ile autobusów elektrycznych dotarło do Gdańska w 2022 roku?

 

Najczęściej czytane