• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

ZDiZ o propozycji dla pasażerów w Gdyni: nietrafiona i nierealna

9 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Czytelnik sugeruje zamianę kierunków ruchu na Wójta Radtkego i Jana z Kolna, by ułatwić przemieszczanie się pasażerom.
  • Dzięki zmianom mieliby się łatwiej orientować. Dodaje, że  dla kierowców zmiana nie byłaby odczuwalna.
  • Sugeruje, by wykorzystać przy okazji rondo przy Sądzie Rejonowym w Gdyni.

W czwartek opublikowaliśmy propozycję czytelnika, który sugeruje zamianę kierunków ruchu na ulicach Wójta Radtkego i Jana z Kolna zobacz na mapie Gdyni w Gdyni i przesunięcie przystanków. Urzędnicy z ZDiZ odpowiadają, że gdyby wprowadzić to rozwiązanie teraz, pasażerowie straciliby, bo wydłużyłby się czas przejazdu autobusów i trolejbusów.



Jak oceniasz dostępność komunikacji miejskiej przy halach targowych?

- Obecnie jednokierunkowe (w kierunku placu Kaszubskiego) są ulice Starowiejska i Wójta Radtkego. W kierunku Pogórza/Obłuża dostać się można tylko ul. Jana z Kolna lub dwukierunkową ul. 10 Lutego. To sprawia, że kierunki ruchu nie są ułożone naprzemiennie. Ulice Wójta Radtkego i Jana z Kolna mają ten sam przekrój - trzy pasy ruchu. Proponuję odwrócenie tych kierunków i przesunięcie przystanków, które stałyby się łatwiej dostępne - proponuje pan Tomasz, twierdząc, że nie miałoby to wpływu na kierowców.
Czytaj: jak poprawić sytuację pasażerów w centrum Gdyni?

Urzędnicy przekonują, że sprawa nie jest tak prosta, jak może się wydawać.

Oto odpowiedź Jacka Oskarbskiego z Działu Inżynierii Transportu ZDiZ w Gdyni:

Zmiana organizacji ruchu w zakresie proponowanym przez czytelnika wiązałaby się z koniecznością kosztownej przebudowy infrastruktury związanej ze zmianą lokalizacji przystanków transportu zbiorowego, korekt geometrycznych na skrzyżowaniach oraz przebudowy dwóch sygnalizacji świetlnych, przeniesieniem tablic informacji pasażerskiej wraz z towarzyszącą infrastrukturą (kanalizacja kablowa, światłowody).

W przypadku dokonania zmian istniejącej organizacji ruchu i infrastruktury, odwrócenie kierunków miałoby istotne konsekwencje skutkujące zmianą tras dojazdu z centrum na ul. Janka Wiśniewskiego i z ul. Janka Wiśniewskiego do Śródmieścia.

Obecna organizacja ruchu kieruje główny potok pojazdów podróżujących w kierunku Janka Wiśniewskiego ulicą Władysława IV, bezkonfliktowo w stosunku do strumienia pojazdów dojeżdżających do centrum Gdyni.

Główne ścieżki dojazdu i wyjazdu ze Śródmieścia w kierunku Janka Wiśniewskiego
Główne ścieżki dojazdu i wyjazdu ze Śródmieścia w kierunku Janka Wiśniewskiego
Dzięki temu nie przecinają się dwa duże potoki pojazdów, co nie generuje utrudnień w ruchu, skutkujących zwiększoną emisją spalin, hałasu oraz strat czasu w miejscu przecięcia potoków ruchu.

W przypadku zmiany kierunków ruchu na ul. Jana z Kolna oraz Wójta Radtkego pojawiłyby się dwa miejsca krytyczne związane z przecinaniem się głównych potoków ruchu: mianowicie skrzyżowanie przed placem Konstytucji oraz skrzyżowanie ulic 3 Maja i Wójta Radtkego.

Utrudnienia w ruchu wynikające z proponowanych zmian mogą spowodować, że skrócenie czasu dojścia pasażera do przystanku, wynikające ze zmian, zostanie zniwelowane poprzez wydłużenie czasu jazdy pojazdu transportu zbiorowego, będące konsekwencją utrudnień w dwóch wskazanych miejscach krytycznych.

Główne ścieżki dojazdu i wyjazdu ze Śródmieścia w kierunku Janka Wiśniewskiego - zmieniona organizacja ruchu. Główne ścieżki dojazdu i wyjazdu ze Śródmieścia w kierunku Janka Wiśniewskiego - zmieniona organizacja ruchu.
Dodatkowo przeniesienie ruchu na ul. Jana z Kolna spowoduje zwiększenie atrakcyjności przejazdu przez ul. Dworcową oraz Starowiejską, gdzie ruch pieszy jest wzmożony i sygnalizacja świetlna jest zorientowana na tę grupę uczestników ruchu.

W ramach wykonywanych przez Zarząd Dróg i Zieleni analiz transportowych dla Śródmieścia, warianty ze zmienioną organizacją ruchu na wskazanych ulicach są wykonalne tylko w przypadku wybudowania ul. Nowej Węglowej oraz wykonania ul. Władysława IV jako ulicy dwukierunkowej na odcinku od ul. Nowej Węglowej do 10 Lutego.

Jacek Oskarbski, Dział Inżynierii Transportu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni

Miejsca

Opinie (108) 1 zablokowana

  • Faktycznie te zmiany nie mają sensu (3)

    Ale jedna rzecz mnie irytuje-brak przejścia dla pieszych na wysokosci hali na jana z kolna. Ilosc dziadkow przechodząca na dziko na przystanek autobusowy jest ogromna. A zagrozenia z tego tytulu jeszcze wieksze. W czym problem postawic dwa znaki i kupic puszke farby?

    • 21 4

    • ja to bym tam zrobił spowalniacze. dla samochodów i dla dziadków. bo jak widzą autobus (1)

      to lecą jak usain bolt

      • 13 0

      • A w którym miejscu to przejście dla piszych? Bo ja idąc z hali łukowej nie będę zapierniczał do przejścia przy rybnej.

        • 2 1

    • Przejście nic nie da. Nie ma jednego miejsca, na którym ludzie przechodzą, i tego sie nie zmieni. Jak byłby tunel nikt by do niego nie schodził, chyba żeby ogrodzic halę. Ale wtedy nikt już by na nią nie przyszedł gdyby i tu parkingi zamknęli.

      Ja bym zrobił przystanki przy samej hali, tam gdzie teraz stoją taksówki. Na wysepce. Wtedy ludzie by przechodzili tylko na drodze autobusów. Taksówki i parking przenieść na pas przy obecnych przystankach. Pomysł może głupi, ale poprawiający nieco bezpieczeństwo

      • 1 0

  • zmienić.. (1)

    ruch na Jana z Kolna Wójta Ratkiego na odwrotny przystanki zrobić po stronie hali i wyeliminuje się niebezpieczne przebieganie pieszych od przystanków do hali,tylko urzędasom nawet nie chce się do tego zabrać

    • 6 4

    • A później będziesz psioczył, że stoisz w korku z powodu przecięcia się na Pl. Konstytucji

      odwróconych kierunków ruchu ?

      • 2 4

  • Wiadomo, że wiązałoby się to z postawieniem dwóch słupków i przeniesieniem trzech tablic

    Co za wąsko myślący człowiek. Na Wójta Radtkego i 3 Maja i tak są światła. Niech w takim razie powie, dlaczego liczba pasażerów ZKM spada?!

    • 6 2

  • Urząd Miasta Gdyni oczekuje, że obywatele przestaną wielmożnemu państwu przeszkadzać.

    • 13 2

  • i pozamiatali pana tomasza. ale jak ktoś lubi stac jeszcze dłużej w korkach czy na światłach, to taka zmiana jest dla niego w

    • 4 4

  • tomasz to ten, któremu nie chce się przejść 100 metrów do przystanku?

    i płacze, że nie wie jak wytłumaczyć 'turystom' openerowym jak dojść z dworca do hali???

    • 5 5

  • szczurek jest coś co da się zrobić w Gdyni? (3)

    • 10 2

    • Tak

      Można Gdynię zaorać

      • 3 1

    • Da się obiecać inwestycje po wyborach

      • 2 1

    • pomniki!

      • 2 1

  • Ale to już było

    Przecież pierwotnie ruch był w takim kierunku o który wnioskuję czytelnik

    • 9 1

  • Wiecie co cwaniaczki (5)

    Szczurek powinien parę inwestycji zrealizować pod internetową publiczkę i przywiesić przy każdej z nich tablicę: "Zrealizowano wg pomysłu internautów z portalu Trójmiasto". Oj chciałbym zobaczyć wasze miny i wk...rw przy korzystaniu z tych cudów zaprojektowanych przez internetowych Nikiforów techniki.

    • 9 5

    • Oj, oj (3)

      Bo dotyk Wojtka-Midasa sprawi że do miasta wrócą pieniądze przepierniczone na idiotyczne lotnisko!

      • 2 4

      • A co ma piernik do wiatraka? (2)

        Głupie inwestycje miasta to jedno, a wymądrzanie się ignorantów na portalu z pozycji "eksperta" to drugie. Akurat w przypadku lotniska większość ekspertów wykazywała, że powinno być to lotnisko dla ruchu general aviation i zapasowe dla Rębiechowa. Gdynię jednak poniosło i mają pasztet.
        Jest tu jednak paru dyżurnych mądrali, specjalistów od wszystkiego. W domu buc uszczelki nie potrafi w baterii wymienić, ale na portalu będzie projektował ulice.

        • 4 2

        • Ciekawą socjotechnikę tu stosujesz. (1)

          Pospólstwo to ignoranci, którzy nie potrafią wkręcić żarówki.
          Eksperci - osoby u władzy.

          • 3 0

          • Przestań populizowac

            Żadna to socjotechnika.

            • 0 1

    • Szczurek zrealizować? buahahaa

      • 2 0

  • (1)

    Akurat w tym wypadku urzędnicy mają rację.
    Poza tym pomysł z odwróceniem kierunków dla jednych pasażerów przybliżył by przystanek a innym oddalił. To nie była dobra propozycja, chociaż zgadzam się, że przystanki (i w jednym i drugim kierunku) są usytuowane za daleko od dworca. Jeżeli mamy promować komunikację miejską to przesiadki muszą być wygodne, a nie bieganie z walizami pół kilometra.

    • 14 0

    • Trzeba przesunąć dworzec

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

W Polsce limit prędkości na drodze ekspresowej dwujezdniowej wynosi:

 

Najczęściej czytane