• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prowokacyjna reklama z zarysowanym Lamborghini

Michał Jelionek
4 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 

W sobotę internet obiegł film z monitoringu jednej z gdyńskich posesji. Na nagraniu widać było zaparkowany pomarańczowy model Lamborghini Aventador S Roadster i zamaskowanego wandala, który przeskakuje przez płot i zarysowuje lakier luksusowego auta. Dzień później okazało się, że to tzw. "fake news", a zarazem reklama firmy zajmującej się stylizowaniem i oklejaniem samochodów folią.



Co myślisz o prowokacyjnej akcji z zarysowanym lamborghini?

Na budzącą kontrowersje akcję marketingową firmy zajmującej się oklejaniem aut nabrały się tysiące osób z całego kraju, bo nagranie w szybkim tempie rozprzestrzeniło się po różnych ogólnopolskich portalach. W ciągu kilkunastu godzin film obejrzano ponad 225 tys. razy.

Na spreparowanym nagraniu widzimy zamaskowanego sprawcę, który najpierw przeskakuje przez płot, a następnie zarysowuje kluczami wart ponad 2 mln zł model Lamborghini Aventador S. Wszystko wygląda bardzo wiarygodnie.

Żadna z komentujących osób nie domyśliła się, że akcja jest udawana i ma na celu zdobycie rozgłosu przez firmę specjalizującą się w oklejaniu aut. Zdecydowana większość internautów nie pozostawiła na zakapturzonym sprawcy suchej nitki.

Dzień później, w niedzielę, do sieci trafiły dwa kolejne filmy. Na pierwszym z nich rzekomy wandal podgrzał atmosferę i zapowiedział, że jeśli wspomniane nagranie z monitoringu nie zniknie z internetu - ten opublikuje wideo, które wyjaśni całą prawdę.

I rzeczywiście tak się stało. Około godz. 20 firma opublikowała na Facebooku wyjaśnienie prowokacyjnej kampanii. W filmie padają słowa:

Na szczęście auto jest całe i zdrowe. Zostało porysowane, ale było zabezpieczone folią ochronną. Nie wierzcie we wszystko, co widzicie w internecie. Sprawdzajcie źródła, nie powielajcie niesprawdzonych informacji i nie oceniajcie ludzi na podstawie pozorów.
Pod nagraniem pojawiło się sporo podzielonych komentarzy - część osób doceniła kreatywność firmy, a inni mocno skrytykowali tego typu akcję za bezczelne oszukiwanie odbiorców.

W treści wyjaśniającej akcję czytamy:

Codziennie w Polsce takie akcje mają miejsce naprawdę. Nie trzeba mieć auta za miliony, aby ktoś je uszkodził. Powody są różne, a efekt zawsze ten sam - duże zniszczenia, które powodują ogromny spadek wartości auta, nie wspominając o nerwach, jakie temu towarzyszą.
Warto wspomnieć o nieco podobnej kampanii reklamowej, która kilkanaście miesięcy temu pojawiła się w internecie. W jej ramach do sieci trafiło nagranie, na którym urocza Amerykanka informowała, że szuka kontaktu z poznanym wcześniej Polakiem, z którym straciła kontakt. Przez kilka dni nagraniem emocjonowało się wielu internautów. Potem okazało się jednak, że to reklama firmy odzieżowej.

Opinie (75) 5 zablokowanych

  • Paskudne

    auto

    • 0 0

  • Może i ma dużo wyświetleń taki film i jest wokół niego trochę szumu, ale skutki takiej kampanii są bardzo złe powodując jeszcze większą znieczulicę i brak chęci do reakcji na czynione zło. Jeszcze kilka takich akcji i człowiek nie będzie reagował jak jakiś pijaczek będzie dziurawił Twoje opony albo jakiś "artysta" rysował coś na Twojej ścianie.
    Bo może ktoś robi sobie głupie żarty i sprawdza reakcje tłumu albo kręci „błyskotliwą”
    reklamę.
    Firma która się tak promuje moim zdaniem nie powinna być pozytywnie postrzegana, jeszcze nic u nich nie kupiliśmy a już nas oszukali.
    Nie ważne czy jest to samochód drogi czy tani, elewacja budynku czy cokolwiek innego może w przyszłości szybka reakcja pomogła by złapać bandziora a teraz będziemy się zastanawiać czy może kolejny raz ktoś robi nas w balona.

    • 13 1

  • i weż tu oceń co jest a co nie jest prawdą (3)

    im więcej nieprawdy tym mniej wiary w cokolwiek lodzie będą mieli
    no comment

    • 37 4

    • Przecież napisałem o tym, że to fejk, to idioci minusowali

      i co głupio wam teraz ? Nikt normalny nie zostawia takie fury na zewnątrz.
      Ja np swojego golfa 4 trzymam w szopie.

      • 1 4

    • trzeba sprawdzić, podejść i zarysować

      okaże się co jest prawdą

      • 3 1

    • "lodzie"?

      • 1 1

  • na biednego nie trafiło

    .

    • 0 2

  • dft (1)

    oklejone lambo?
    to nonsens
    dwoch ludzi ktorzy maja min 30 lat praktyki lakieruja auto przez tydzien
    kazdy swoja strone...

    • 0 0

    • podobno szyba też jest oklejona

      takim plastikiem jak na telefon

      • 0 0

  • na + (1)

    Brawo za pomysł :) dziwne, że reklama najbardziej drażni tych co dali się wkręcić, bez weryfikacji czegokolwiek, można z tego wyciągnąć wnioski na przyszłość :)

    • 6 7

    • Za dużo tych fejków

      Pseudomoralizatorkie teksty, że to ma przestrzegać przed fejkami to dorabianie ideologii do zwykłego szamba. Równie dobrze może by tak podpalić kilka domów żeby ostrzec ludzi pożarami?

      • 3 2

  • Artykuł sponsorowany? (3)

    Nic nie slyszałem o tym wydarzeniu wcześniej.

    Dlaczego Trojmiasto.pl zajmuje sie pierdołami

    • 92 13

    • trzeba lubic (1)

      1. facebooka
      2. grupy trojmiejskie na fb
      3. fanpage firm trojmiejskich

      to bys wiedzial. januszu.

      • 2 18

      • no czyli to trzeba być mocno pogiętym

        • 8 0

    • Bo trojmiasto.pl

      To internetowy tabloid

      • 6 1

  • pora porysować

    takie coś powoduje, że ludzie nie reagują .
    skoro Was to bawi, to jak spotkam żółtka , to go porysuje

    • 3 3

  • To po co promujecie jeszcze tych idiotów.

    • 3 1

  • I nikt nie zauważył tego zakapturzonego huligana?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera Volvo EX90 (1 opinia)

(1 opinia)
dni otwarte

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Do którego koncernu należy marka Lexus?

 

Najczęściej czytane