• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zbadają bezpieczeństwo na trasach tramwajowych

bra
14 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Zderzenie dwóch tramwajów na skrzyżowaniu Hallera i Mickiewicza, do którego doszło pod koniec maja. Zderzenie dwóch tramwajów na skrzyżowaniu Hallera i Mickiewicza, do którego doszło pod koniec maja.

Po licznych wypadkach z udziałem tramwajów gdańscy urzędnicy zlecili przygotowanie analizy bezpieczeństwa wszystkich tras tramwajowych w Gdańsku, zarówno tych istniejących, jak i planowanych. Ma ona wskazać potencjalnie najbardziej niebezpieczne miejsca i sposoby poprawy bezpieczeństwa. Wyniki poznamy na przełomie listopada i grudnia.



Jak oceniasz pomysł badania bezpieczeństwa tras tramwajowych?

Po serii wypadków i kolizji z udziałem tramwajów miasto wykonuje ruch w kierunku poprawy bezpieczeństwa podróżnych. Ma się to stać dzięki zleconemu przez DRMG audytowi bezpieczeństwa ruchu tramwajowego.

Wybrana w przetargu firma dokona przeglądu istniejących tras o długości 115 km oraz identyfikacji miejsc, w których może nastąpić zagrożenie. Przeanalizowany zostanie stan bezpieczeństwa ruchu tramwajowego w oparciu o informacje o zdarzeniach drogowych z udziałem taboru tramwajowego.

Audyt ma wskazać przyczyny i skutki nieprawidłowości oraz dać wytyczne dotyczące poprawy stanu bezpieczeństwa. Na razie jednak brak jakichkolwiek szczegółów.

Analizie pod kątem bezpieczeństwa poddane zostaną też projekty nowych linii (Nowa Bulońska Północna, Nowa Warszawska, Nowa Politechniczna i Nowa Unruga). Czy to oznacza, że nowe trasy mogą zostać przeprojektowane? Przypomnijmy, że Nowa Bulońska jest obecnie w fazie poszukiwania wykonawcy.

- Chodzi raczej o niewielkie zmiany dotyczące np. wzmocnienia barier na estakadach, które nie będą miały wpływu na cały projekt - tłumaczy Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
O tym, gdzie znajdują się newralgicznie miejsca na trasach tramwajowych oraz jak poprawić tam bezpieczeństwo dowiemy się pod koniec listopada, gdy wykonawca będzie miał wyniki audytu.
bra

Opinie (133) 1 zablokowana

  • Mozna podniesc znacznie bezpieczenstwo:
    Motorniczy nie gada non stop przez telefon
    Nie slucha muzyki przez sluchawki
    Nie przejezdza na czerwonym swietle
    Nie pedzi jak popazony wlaczajac dzwonek i liczac ze wszyscy mu uciekna z drogi.

    Nie trzeba na to kasy wydawac na badania.
    No i ktos musi na nockach naprawiac tabor zamiast spac na zajezdni

    • 13 9

  • Wystarczy sprawdzić stan torowisk

    i ich bieżące utrzymanie. Wtedy czarno na będzie widać co nie gra. Bieżące utrzymanie tramwajów też kuleje, stąd się biorą wypadki, kolizje i inne zdarzenia. Nie trzeba być fachowcem, żeby to stwierdzić.

    • 10 0

  • Oby nie FRIL

    Oby nie "specjaliści" z Politechniki Gdańskiej.
    A zwłaszcza "ojciec" Tristara prof. Dr hab. K.J.

    • 13 0

  • Bezpiecznie

    Niech przestaną słuchać muzyki przez słuchawki albo wiecznie gadać przez telefon to będzie jakieś 50% bezpieczniej

    • 12 7

  • Gdańsk

    Ogólnie w Gdańsku jest byle jak tzn. brudno, na jarmarku śmierdzi bigosem i kiełbasą.

    • 12 1

  • fajne miasto, ale jak się po nim poruszać ? (2)

    brakuje inwestycji w infrastrukturę (chodniki, drogi rowerowe, parkingi, bilet metropolitarny w cenie jak w innych miastach)

    • 12 3

    • ja wiem, w Warszawie za 15 zł masz całodobowy na wszystko. Tylko że wydają 8 razy więcej kasy na dotacje na komunikację (1)

      a do tego 1/3 budżetu to kwestie komunikacji

      • 3 0

      • w Gdańsku to chyba muzea...

        • 1 0

  • cytując pewnego trenera piłkarskiego "w du... się pali"

    • 2 0

  • Całe ZTM do kontroli (1)

    Taka prawda, że wożą nas jak worki z kartoflami. Nie patrzą na znaki drogowe i to czy ktoś wsiada czy jedzie z dziećmi. Sama będąc w ciąży przewrociłam się, bo chciałam skasować bilet.

    • 7 9

    • A Bozia rączek nie dała?

      Bo ZKM uchwyty - owszem...

      • 8 0

  • Pasaźer

    Najgorszy odcinek torów tramwajowych jest od przystanku PKM Strzyźa do przystanku Zajezdnia powykrzywiane, góry doliny i to jest od kilku lat wstyd źeby pod nosem były takie tory

    • 9 1

  • Kolejny żarcik (1)

    urzędników naszego wspaniałego miasta.
    Przyspieszcie jeszcze bardziej komunikację, żadnych postojów wyrównawczych ani przerw dla motorniczych a wybiją wszystko co się porusza po torach wtedy będzie spokój.

    Dlaczego w żadnym urzędzie żaden przedstawiciel się nie spieszy ? Bo nie płacą im za załatwionego i zadowolonego klienta to proste. Jakby premie były przyznawane za pracę a nie za to, że przychodzi się do pracy to by w urzędach były afery.

    1. Na skrzyżowaniach z tramwajami nie ma mowy o żadnym jednoczesnym światłem dla samochodów skręcających.
    2. Przed każdym skrzyżowaniem impuls na sieci wydłużający cykl światła dla tramwaju o minimum pięć sekund.
    3. Przed każdym skrzyżowaniem gdy są dwa tramwaje impuls wydłuża światło o wiele więcej.
    4. Dyscyplina motorniczych gdy twój tor skręca w lewo nie masz prawa najechać na zwrotnicę, w tym przypadku światło musi być wydłużone aby ten ustępujący mógł przejechać.
    5. Dłuższe postoje wyrównawcze na końcowych minimum 10 minut.
    6. Ograniczenie sprzedaży biletów w pojeździe.
    7. Uświadamianie pasażerów o tym, że komunikacją to nie taxi

    • 15 1

    • Dłuższe postoje wyrównawcze na końcowych minimum 10 minut.

      Zaszalał. To od której linii zaczynamy rozrzedzanie kursów? 6, 8 czy 2?

      • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakiej kolorystyki są autobusy nr 171?

 

Najczęściej czytane